Piracy..is it a crime? - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 133 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2649
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg for min del har ikke kjøpt en cd plate på rundt 10 år, og jeg akter ikke å gjøre det sålenge platebransjen tar blodpriser for en cd plate heller. Da laster jeg heller ned musikken min sålenge det ikke er fare for at jeg personlig blir straffet...
    Jeg for min del kjøper all musikken jeg vil ha. Det tragiske er at dette gjør meg sær i disse TPB tider :?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg for min del kjøper all musikken jeg vil ha. Det tragiske er at dette gjør meg sær i disse TPB tider :?
    Det samme gjør jeg og alle jeg kjenner? Er det sært?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er forøverig overrasket over det er så mange som vil ta loven i egene hender og undergraver artistenes rettigheter og åndsverk. I tillegg prøver dem å dekke ulovlighetene bak loven, og nå som dem har blitt tatt skylder dem på det ene og det andre...

Nei, hør nå her lovbrytere! Det handeler ikke om hva musikken koster eller hvor langt i teknologien har kommet eller hva artitister/plateselskap tjener. Åndsveksloven og artistens rettigheter er brutt, og noen og om ikke fler har gjort seg skyldig i lovbrudd, og inntil videre så skal dere være glad det var Pirat-gutta som ble tatt og ikke DEG.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt artig at de som bla dømmes for å tilgjenngelig gjøre film , musikk før release dato blir dømt av en like korrupt rettsinstans.
    Pirate Bay-läcka polisanmäls | Inrikes | SvD

Dette tror jeg etter noen dager vil bli vurdert som en meget dårlig rettsak der anklagere frafallt havparten av punktene pga av inkompetanse , så rotete , så tallentløs å med en slik feit dom som den endte med.
    Man behøver ikke være for fildeling for å le av dette å man må være ganske innbitt motstander av fildeling med skylapper om man jubler over resultatet for dette har ingen verdi men Cirkus

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det samme gjør jeg og alle jeg kjenner? Er det sært?
    Ja forferdelig sært. Etter kommentarene på diverse nettaviser og fora, tror jeg at det knapt er noen som gjør det.... Og nå skal dem som har kjøpt null musikk tidligere, i hvertfall ikke kjøpe musikk

At enkelte er så paranoide at dem tror saksøker har vært med på å skrive dommen, sier litt om disse piratenes påvirkningskraft. Litt skremmende faktisk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest skremmende her synes jeg er de som ensporet taler plateselskapenes propaganda uktitisk.

Noe som på ingen måte verken gagner artister eller forbrukere.

Uansett utfall av dette opplegget så håper jeg at plateselskapene nå vil tilby noe bedre enn de har gjort hittil.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

At enkelte er så paranoide at dem tror saksøker har vært med på å skrive dommen, sier litt om disse piratenes påvirkningskraft. Litt skremmende faktisk.
    Parannoid får du være selv eller lettskremt.

I en rettsak hvor så mye uvanlig og ekstremt har skjedd

(man leser ikke 350 sider på 10 min med mindre man får den lekket eller er selv delaktig til utforming)

Du leser ikke lekket men bare delaktig til utforming
    (litt mellom linjene bør du kunne greie også og ikke ta ut enkeltord og komme med lavmål påstander )

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nei, hør nå her lovbrytere! Det handeler ikke om hva musikken koster eller hvor langt i teknologien har kommet eller hva artitister/plateselskap tjener. Åndsveksloven og artistens rettigheter er brutt, og noen og om ikke fler har gjort seg skyldig i lovbrudd
    Så jeg er lovbryter nå? :lol:

Jeg har for det meste bare sett på meg selv som en slags demonstrant som er imot den kapitalistiske pengemaskinholdningen som platebransjen representerer med å pushe på oss lyd i form av et gammeldags og overkomprimert medium som cd platen er... Det koster dem sikkert ikke mer enn 50 kroner å brenne en plate, sende den til en platesjappe og lønne en selger!?

Da hadde det jo vært mye billigere å bygget seg en server og laget en nettside hvor de kunne tilbudt nedlastbar musikk med skikkelig lossless kvalitetlyd for en billig penge. Det hadde både bransjen og kunder tjent på... Men neida, de skylder på store kostnader og jeg tar meg **** på at hvis det ikke fantes fildelig hadde cd plater kostet 3-400 kroner per stykk idag!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest skremmende her synes jeg er de som ensporet taler plateselskapenes propaganda uktitisk.
    Hvis jeg er en av de du sikter til der, så kan jeg trøste deg med at jeg har gjort meg opp mine egne, selvstendige meninger. Rett og slett fordi jeg synes det er for jævlig at noen tar seg så til de grader til rette og forsyner seg av ting de overhode ikke har rettighet til. Kan trøste med at jeg har samme holdning ovenfor mange andre elementer i samfunnet - der i blandt skattesnylting, trygdesnylting, de som bryter fartsgrensene og er råkjørere (nei - ikke han i 100 km i 80 sonen, de i 160 og som kjører forbi på helt sinnsyke måter), napper varer i butikken osv.

Selv om man rett ut er i mot ulovlig nedlasting og ikke ser noen som helst fordel med det - betyr det ikke at man snakker plateselskapenes sak. Man kan ha gjort seg opp sin egen mening....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man rett ut er i mot ulovlig nedlasting og ikke ser noen som helst fordel med det - betyr det ikke at man snakker plateselskapenes sak. Man kan ha gjort seg opp sin egen mening....
    Jeg er helt og holdent enig med deg.... I utgangspunktet så snakker ikke jeg heller plateselskapenes sak, kun artistens rettigheter til sitt eget verk og åndsverksloven.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Parannoid får du være selv eller lettskremt.

I en rettsak hvor så mye uvanlig og ekstremt har skjedd

(man leser ikke 350 sider på 10 min med mindre man får den lekket eller er selv delaktig til utforming)

Du leser ikke lekket men bare delaktig til utforming
    (litt mellom linjene bør du kunne greie også og ikke ta ut enkeltord og komme med lavmål påstander om andre brukere)
    Har du lest dommen? Den er på 107 sider - ikke 350. Jmf: http://static.vg.no/piratebay/dom.pdf. Fra side 94 til 103 står "Tingsrättens bedömning" som er nok er grunnlaget for dommen. Her summerer dommerene opp og prinsippene for dommen fremkommer. 9 sider rekker man nok å lese på ti minutter...

Det er faktisk helt vanlig at domsskrifter er slik. Før man kommer til selve oppsummeringen, er det feks hva partene har lagt frem osv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg er en av de du sikter til der, så kan jeg trøste deg med at jeg har gjort meg opp mine egne, selvstendige meninger. Rett og slett fordi jeg synes det er for jævlig at noen tar seg så til de grader til rette og forsyner seg av ting de overhode ikke har rettighet til. Kan trøste med at jeg har samme holdning ovenfor mange andre elementer i samfunnet - der i blandt skattesnylting, trygdesnylting, de som bryter fartsgrensene og er råkjørere (nei - ikke han i 100 km i 80 sonen, de i 160 og som kjører forbi på helt sinnsyke måter), napper varer i butikken osv.

Når det gjelder slike ting som ikke direkte går ut over personer - som for eksempel innbrudd osv gjør... - så synes jeg det er greit at man passer på seg selv...

Drive å forkynne har jeg ikke så sans for.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste som er mulig å finne av gratis nettmusikk lyder bæsj.Komprimert ned til det ugjenkjennelige,og i beste fall ren Mp3.
    Om folk velger å laste ned musikk eller kjøpe den,som man vel i anstendighetens navn burde,er nå en ting,men at folk gidder å sitte å høre på dette gjør meg undrende. Jeg har liten,eller ingen særlig tiltro til at "folk flest" prioriterer lyd lenger.Bare det lyder er det likssom greit.
    Skal man ha noe som det er mulig å høre på uten frustrasjoner,så kjøp plata i stedet!
    Nå er det i sannhet mye dårlige og loudnessødelagte produksjoner å finne på plate også etterhvert,men de blir uansett ikke bedre av å bli ikledd 128 kBps!
    -Men bevares,man likte jo mono på 60-tallet også,så det er sikkert mange som liker nesten-mono i dag også!
    Mvh Rune

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aldri hørt om Flac rune? :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg er lovbryter nå? :lol:
    Ikke vet jeg, den var ikke spesielt myntet mot deg, men siden du antyder det så er du nok det :lol: :lol:

Det koster dem sikkert ikke mer enn 50 kroner å brenne en plate, sende den til en platesjappe og lønne en selger!?
    Dette høres litt lite nyansert ut, men jeg håper ikke du stjeler alt du synes har litt stor avanse. Det er like ulovlig om det er dyrt eller billig, og det handler om artistens rettigheter. Forøverig så får du det meste av musikk til 100-150kr og det er ikke dyrt, ca samme pris tidlig på 90-tallet.

Da hadde det jo vært mye billigere å bygget seg en server og laget en nettside hvor de kunne tilbudt nedlastbar musikk med skikkelig lossless kvalitetlyd for en billig penge. Det hadde både bransjen og kunder tjent på... Men neida, de skylder på store kostnader og jeg tar meg **** på at hvis det ikke fantes fildelig hadde cd plater kostet 3-400 kroner per stykk idag!
    Joda, enig at platselakapene kun gjort mye mer enn dem har gjort frem til nå angående tilbud på nedlastbar musikk. Men jeg kan da ikke forsvare ulovlighetene for det, det er jo ikke slik at du ikke får tak i musikken på en lovlig måte? Markedet bestemmer prisen og det er ikke umulig at ulovelig fildeling er med å presse prisen ned, men igjen kan ikke jeg forsvare ulovlighetene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Dette høres litt lite nyansert ut, men jeg håper ikke du stjeler alt du synes har litt stor avanse. Det er like ulovlig om det er dyrt eller billig, og det handler om artistens rettigheter. Forøverig så får du det meste av musikk til 100-150kr og det er ikke dyrt, ca samme pris tidlig på 90-tallet.

Markedet bestemmer prisen og det er ikke umulig at ulovelig fildeling er med å presse prisen ned, men igjen kan ikke jeg forsvare ulovlighetene.
    Skulle heller vært ulovlig å ta 100-150kr for den møkkdårlige kvaliteten de selger på cd platene... Enn så lenge demonstrerer jeg mot pengemaskinen populært kalt "platebransjen" ved å være pirat :twisted:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder slike ting som ikke direkte går ut over personer - som for eksempel innbrudd osv gjør... - så synes jeg det er greit at man passer på seg selv...

Drive å forkynne har jeg ikke så sans for.
    Går direkte ut over? Dette går direkte ut over de som er ansatte, eiere og er musikere/filmskapere.

Forkynne? Dette er ikke noe relgionsmøte, men en diskusjon - man må kunne få komme med meninger uten at man benytter ord som forkynne (for OKS asioisasjoner...). Men du skal da få mene det hvis det er det du synes vi driver med i denne tråden..... :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle heller vært ulovlig å ta 100-150kr for den møkkdårlige kvaliteten de selger på cd platene... Enn så lenge demonstrerer jeg mot pengemaskinen populært kalt "platebransjen" ved å være pirat :twisted:
    Hehe.. det blir ikke noe bedre kvalitet med din ulovlig demonstrering. Selv så er jeg ikke så bekymret for plateselskapene og artistene, heller mer sjokkert over enkeltes holdinger.... ¨å demonstere har ingen hensikt etter mitt syn, det vil i såfall kun bli for å stimulere min egoisthet.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går direkte ut over? Dette går direkte ut over de som er ansatte, eiere og er musikere/filmskapere.

Forkynne? Dette er ikke noe relgionsmøte, men en diskusjon - man må kunne få komme med meninger uten at man benytter ord som forkynne (for OKS asioisasjoner...). Men du skal da få mene det hvis det er det du synes vi driver med i denne tråden..... :roll:

Jeg tror du utmerket godt forstår hva vi mener? ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja buhu, de har kanskje tapt noen milliarder kroner til nå i år. De har jo bare tjent noen "usle" få hundre milliarder, kanskje billioner kroner samtidig. Er jo sååååååå synd idem! :lol:

Side 75 av 133 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •