Piracy..is it a crime? - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 133 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2649
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva var det jeg sa..... Alle fire dømt!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tipper denne dommen blir anket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dommen kommer nok til å ankes til Hovrätten (Lagmannsretten). Det kan komme til å gå noe tid før saken er endelig avgjort.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I første fase ble de dømt og film , musikkindustri får mere makt over internett.
    Det vil ta noen år før det hele er endelig siden de anket.
    Pirate Bay vil eksistere videre , ip tll fildelere vil tilpasses mere skjult bruk fremover , fildelingen som i 2004/2005 var på nippet til å bli desentralisert pga press vil nå fremover bli hel desentralisert for brukere.
    (da tenker jeg ikke på PB alene men hele nettverket av mange tusen slike trackere)

Nå er jo ikke sirkuset med å få noen få gutter i fengsel eller noen kroner i bot det saken dreier seg om.
    Ved å anklage en stor tracker som skaper media omtale osv å til slutt få en endelig dommsavsigelse en gang i fremtiden er film, platebransjens mål.

Hovedmålet blir da å gå i strupen på alle nettverks leverandører og de ulike lands regjeringer for å få regler for hva , hvordan betalte nettverkskunder kan åpne av nettsider og laste opp ned på sine linjer.
    Hvem som får leie server plass og overføre en masse plikter og lover til nettselskaper , web host , filserver tilbydere (som i utgangspunktet tjener fett på dagen ordning men som garantert vil kjempe for sine inntekter videre)

Pirate Bay ble bla dømt for å tilby en tjeneste de selv viste ble brukt ulovelig.
    Dette gjør jo alle ISP rundt i verden også og tjener enorme summer på folks fildeling.

Egentlig synd at film platebransje skal få medhold til hvordan internett skal brukes og hvordan andre selskaper , industri skal tilpasse seg dem da de selv burde ta ansvaret for sine produkter.

Ser nye BD spillere blir produsert til å kunne avspille MKV (matroska filer) som er et format ene og alene til piratkopiert HD film som lastes ned fra Pirate Bay og andre nettsteder ulovelig.
    Håper ikke filmindustrien har eierandeler i avspiller produksjon for da blir det som å skyte seg selv i beinet.
    (hvorfor demmonstrer de ikke overfor filmaer som tilrettelegger avspillere for pirat bruk eller om de har eierandeler i produksjon så må man jo lure på hva de selv egentlig ønsker)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Tipper denne dommen blir anket.
    Det er helt sikkert. Dommen kommer aldri til å bli rettskraftig av den grunn. Uansett synes jeg det er meget godt å se at det gikk rett vei! Noe jeg hele tiden har vært 100 % sikker på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ( og håper ) at flere kommer til å laste ned mere i tiden framover, bare pga. dommen i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Jeg tror ( og håper ) at flere kommer til å laste ned mere i tiden framover, bare pga. dommen i dag.
    Jeg er "imponert" :shock: :shock:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg er "imponert" :shock: :shock:
    Fordi ikke alle har samme mening som deg??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, fordi det er ulovelig ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du synes ikke at det er litt rart at en journalist kunne fortelle dommen i går kveld allerede??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du synes ikke at det er litt rart at en journalist kunne fortelle dommen i går kveld allerede??
    Nei, det kunne jeg også gjort 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikkelig "imponert" fordi du viser en virkelig voksen, moden holdning til ulovlige aktiviteter. Fordi en dom (den kommer aldri til å bli rettskraftig, men det betyr ikke at den er feil!) ikke går den veien du mener det er rettferdig, skal du bare gjøre ulovlige aktivitere oftere! Det er i hvertfall ikke å si " buhu buhu jeg synes dere er dumme fordi dere ikke har samme mening som meg og da vil jeg i hvertfall laste ned mer!".

Jeg synes dommen er flott. Det viser faktisk at noen er tøffe nok til å stå opp mot majoriteten og våger å utstede en dom som forteller at dette er brudd på loven. Vennligst rykk frem til fengsel og betal boten deres

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nei, det kunne jeg også gjort 8)
    Da er vi to. Jeg har spådd dette lenge. Noe også all sunn fornuft forøvrig tilsier.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msport, jeg hadde faktisk forventet at du hadde svart tidligere, dine utspill er faktisk helt utrolige.

Og ja, jeg liker og provosere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja, jeg liker og provosere
    Ja, "helt sikkert"

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de ble dømt er idiotisk! :evil:

Musikere skyter seg selv i leggen ved å støtte krigen mot "pirater"! Hvor mange nye artister har ikke fått økt kjendisstatus pga at folk har lastet ned musikken deres gratis for å høre hva det er, og likt de så bra at de har kjøpt albumet og anbefalt det til andre?

Jeg for min del har ikke kjøpt en cd plate på rundt 10 år, og jeg akter ikke å gjøre det sålenge platebransjen tar blodpriser for en cd plate heller. Da laster jeg heller ned musikken min sålenge det ikke er fare for at jeg personlig blir straffet...

Hvis musikk og platebransjen skal overleve må de gi fa*n i det gammeldagse cd formatet og komme med noe nytt så folk kan få lossless "mastertape" kvalitet for pengene! Og så kunne de lagt det ut til nedlasting for f.eks 30-40 kroner per plate.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortjent eller ikke så er hele saken rent Cirkus med høy faktor av politisk styring fra USA og den Amerikanske filmbransje.

Det starter i 2006 med en razzia mot TPB som er bestilt fra USA's regjering ved trussler mot Sverige om handelsblokkering av landet fra
    State Department, the Department of Commerce and the U.S. trade representative's office.
    Den Svenske justisminnisteren (Bodstøm) blir suspandert etterpå og en granskningskommite ble satt til å sjekke om det virkelig var sant at USA nærmest styrte Sveriges lover og politi til sin fordel. (som senere er dokkumentert at var fakta)
    Politioffiseren som skulle være leder og hovedvitne i rettssaken som nå er over ble ansatt hos Warner Bros rett før rettsaken (Politiet skal skildre å ikke ta part så det er underlig om hans nøytrale rolle under rettsaken)

Ingen Svensk lov kan i utgangspunktet (2006) dømme TPB for en lov de ikke har eller vinkle den til eksisterende lover så de kan få dom eller kraftig dom mot de tiltalte.
    Det de dømmes for er en medvirkning å blandt mange dømmes dette like hardt som om de faktisk utførte hele handlingen selv. (sette opp en server med filmer og musikk til fri nedlastning)
    (kjører man en drapsmann så kan man selv bli dømt for drap)
    Med medvirknings dom kan de fleste kunne dømmes for veldig mye (også server host , de som leier ut bredbånd , eiere av nettsider osv)

April 2009 kommer dommen som er utfallet av sterkt press fra USA og interesseorganisasjoner for film , musikk under hele rettsaken.
    Det er en utrolig streng dom
    Det er utrolig at dommen er lekket ut før den blir opplest og det er utrolig utsagn fra anklager ti minutter etter rettsaken var over at de ca 350 sider hele dommen er skrevet på er velformulerende (man leser ikke 350 sider på 10 min med mindre man får den lekket eller er selv delaktig til utforming)

Er det så at Carl Lundstrøm også ble dømt for utleie som server host og bredbånd så er det ille for de som tilbyr nett.

USA har i lang tid før razzia i 2006 vært etter den Svenske regjeringen for å gjøre for lite mot piratvirksomhet (kan leses i mange offenligjorte dokumenter på nett)
    Trussler om handelsblokkade var helt sikkert et tema om TPB skulle gå fri fra rettsaken så på mange måter var TPB forrhåndsdømt og valgt ut av organisasjoner og USA politikk som den trackeren som skulle i rettsapparatet å statueres som eksempel på hva man mener om fildeling.
    (det er flere større torrent tilbydere som er større en TPB som er tatt siste 2 år uten en dag i fengsel eller en krone i bot)

Dommen betyr ingen ting for de digitale brukere (lovelig eller ulovelig) den vil helt sikkert bli endret og også utført med større kompetanse om noen år en slik den var nå .

ITavisen | Dommen forandrer ingen ting

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg for min del har ikke kjøpt en cd plate på rundt 10 år, og jeg akter ikke å gjøre det sålenge platebransjen tar blodpriser for en cd plate heller. Da laster jeg heller ned musikken min sålenge det ikke er fare for at jeg personlig blir straffet...
    Enda en som liker å provosere

Forøverig og merkelig nok så er det noen artister som støtter ulovelig fildeling. Akkurat som dem ikke har skjønt at dem kan legge ut sin musikk gratis?? Til syvende å siste så er det artisten som velger hva som er best for han, om musikken skal være gratis eller han velger å ta betalt for den. Heldigvis har vi lover og regler som ivaretar dette

Side 74 av 133 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •