Piracy..is it a crime? - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2649
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Å dra frem at platesjapper må stenge pga nedlastning er tull.
    Har du noe dokumentasjon rundt dette? Jeg skjønner hvor du vil med ditt bastante uttrykk, men jeg tror ikke vi kan helt avskrive at nedlasting er én av mange årsakene til at platebutikkene har "forsvunnet".

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    ...
    Kanskje all sutring fra platebransje har gjort at folk ikke tar deres hyl høytidlig.
    Nå har de hylet og gråtet i over 20 år over hvor urettferdig de blir behandlet av de som er/skulle være sine kunder men som missbruker dem.

At undersøkelser opptil 10 år tilbake viste til over 20 - 30% av musikk folk skaffet seg var ulovelig kopiering betyr vel kanskje ikke at dagens lovbrytere er stort værre

De skulle vel aldri sluttet med LP plater og forby platespillere med audio utgang , høytalerutganger å kunn tillatt plomberte spillere med innebygde høytalere .
    20 år? De har da vel alltid hylt og grini for en hver endring. Når grammofonen kom var det garantert musikkbransjens undergang. Nå kom jo ingen til å gå på konserter lenger og ingen ville være i stand til å livnære seg som musiker. Riiight :roll:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fordi vi laster ned pølse og lompe fra nett?
    DET er drømmen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nå dem som laster ned ulovlig hyler like høyt som platebransjen

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg synes nå dem som laster ned ulovlig hyler like høyt som platebransjen
    +1

LOL

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe dokumentasjon rundt dette? Jeg skjønner hvor du vil med ditt bastante uttrykk, men jeg tror ikke vi kan helt avskrive at nedlasting er én av mange årsakene til at platebutikkene har "forsvunnet".
    Jeg tviler sterkt på om fildeling har betydd noe for nedleggelse av lokale platesjapper.

Det begynte vel med at det ble kjeder - og etter dette så tok netthandelen av og slo inn siste spikeren i kista.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg tviler sterkt på om fildeling har betydd noe for nedleggelse av lokale platesjapper.

Det begynte vel med at det ble kjeder - og etter dette så tok netthandelen av og slo inn siste spikeren i kista.
    Jeg er enig det du skriver her, og det er nok hoved årsaken. Men skal vi tro tallene som foreligger så selges det mye mindre plater nå selv om platene har blitt mer tilgjenglig, igjennom feks bensinstasjoner, daglivarehandel, kiosker og netthandel osv..... Det er blitt lavere priser og høyere tilgjenlighet, men mindre salg av en eller en annen grunn. Vi ser til og med at enkelte kjeder sliter idag, og dermed argumentere bastant for at ulovlig nedlating ikke har noen betydning for at platebutikker forsvinner uten å ha dekning for det blir litt feil for meg. Jeg vil tro at ulovlig nedlasting ikke hjelper og det kan ha en innvirking i større eller mindre grad.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig det du skriver her, og det er nok hoved årsaken. Men skal vi tro tallene som foreligger så selges det mye mindre plater nå selv om platene har blitt mer tilgjenglig, igjennom feks bensinstasjoner, daglivarehandel, kiosker og netthandel osv..... Det er blitt lavere priser og høyere tilgjenlighet, men mindre salg av en eller en annen grunn. Vi ser til og med at enkelte kjeder sliter idag, og dermed argumentere bastant for at ulovlig nedlating ikke har noen betydning for at platebutikker forsvinner uten å ha dekning for det blir litt feil for meg. Jeg vil tro at ulovlig nedlasting ikke hjelper og det kan ha en innvirking i større eller mindre grad.
    Greit nok.

Jeg går ut i fra at bransjen snakker mest om platekjøpere i alderen 15-25. Det virker jo som de har lagt om kjøpemønsteret sitt de siste 10-15 årene.

Når jeg vokste opp så var det ikke så mye annet enn kino og plater å bruke pengene på - av underholdning.

Nå er det jo pc, spillkonsoll og hjemmekino i tillegg å brenne pengene på.

Forbruket i denne aldersgruppen har vel heller ikke minket skulle jeg tro?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +pc +ipod +mobil ++

Det er mye mer man "trenger" idag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Greit nok.

Jeg går ut i fra at bransjen snakker mest om platekjøpere i alderen 15-25. Det virker jo som de har lagt om kjøpemønsteret sitt de siste 10-15 årene.

Når jeg vokste opp så var det ikke så mye annet enn kino og plater å bruke pengene på - av underholdning.

Nå er det jo pc, spillkonsoll og hjemmekino i tillegg å brenne pengene på.

Forbruket i denne aldersgruppen har vel heller ikke minket skulle jeg tro?
    Ja, du har et godt poeng her, men jeg tror også dagens ungdom har mer penger å rutte med enn når jeg/vi var unge. Problemet eksisterer også idag med synkende platesalg, men som du som du hentyder så er kansje interessen for musikk er rett og slett fallende??

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittelen sier vel sitt:

Piratskipet er i gang - VG Nett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får meg ser det ut til at de som messer platebransjens evangelie, glatt overser det faktum at all statestikk vi har sett om platesalget både i Norge og på verdensbasis er basert på tall fra platebransjen selv.

Tallene viser mao det platebransjen vil vi skal tro, ikke nødvendigvis fakta!

Les igjennom linkene på hygen`s eminente post på forrige side og enhver med litt over et minimum av hjerneaktivitet vil fort innse at det er full grunn til å sette spørsmålstegn ved platebransjens kreative bruk av statestikk.

I tillegg vil jeg nevne at om en leverandør av produkter ikke får solgt varene sine, kan faktisk grunnen være at folk ikke vil ha dem, ikke nødvendigvis at de skaffer seg produktene andre steder på ulovlig vis

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Hvorfor bryr ikke de fleste plateselskapene seg om lydkvalitet ? hvis de vil at folk skal betale 200 spenn for en plate så burde det vel gå ann og høre på plata uten at ørene gråter!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvorfor bryr ikke de fleste plateselskapene seg om lydkvalitet ? hvis de vil at folk skal betale 200 spenn for en plate så burde det vel gå ann og høre på plata uten at ørene gråter!
    fordi de vet at 95% av kundene hører på musikk via Kompakt anlegg til 995,- fra Elkjøp og lignende kjeder, eller via bilspillere og høytalere i samme prisklasse.

Musikken er derfor mastret til å låte bra på disse produktene og ikke et seriøst hifi anlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får meg ser det ut til at de som messer platebransjens evangelie, glatt overser det faktum at all statestikk vi har sett om platesalget både i Norge og på verdensbasis er basert på tall fra platebransjen selv.

Tallene viser mao det platebransjen vil vi skal tro, ikke nødvendigvis fakta!

I tillegg vil jeg nevne at om en leverandør av produkter ikke får solgt varene sine, kan faktisk grunnen være at folk ikke vil ha dem, ikke nødvendigvis at de skaffer seg produktene andre steder på ulovlig vis
    Det blir litt hypotetisk, men det kan godt hende at statestikken til plateselskapene ikke er helt reele hvor dem kansje ikke har tatt helt høyde for enkelte faktorer. Hadde dem avviket for mye i forhold til fakta så er jeg ganske sikker på at dette hadde blitt avslørt. Kansje det finnes noe fakta på dette??

At enkelte og antageligvis mange skaffer seg musikk på ulovligvis er det vel ingen tvil om?? Når jeg ser hva venner og bekjente i alderen 23-40 har så har neste samtlig en meget stor samling av musikk som ikke stammer fra sinn egen samling. Og mye av musikken aner dem ikke hva er og mye er helt uaktuelt å høre på for dem, dem har det bare for de det var "gratis".

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har et godt poeng her, men jeg tror også dagens ungdom har mer penger å rutte med enn når jeg/vi var unge. Problemet eksisterer også idag med synkende platesalg, men som du som du hentyder så er kansje interessen for musikk er rett og slett fallende??
    Verken dagens eller gårsdagens ungdoms rutting er så relevant, det er voksne mennesker i jobb som er hovedinntektskilden. Greit nok at folk tjener noe bedre nå enn før, men en eksplosiv økning i salg av spill og film må jo selvsagt gå på bekostning av noe annet, og det er naturlig nok musikk. Hvor mange hadde samlinger på 300+ filmer i 1989? Hvor mange thirtysomethings var det som brukte tusenvis av kroner på TV-spill?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordi de vet at 95% av kundene hører på musikk via Kompakt anlegg til 995,- fra Elkjøp og lignende kjeder, eller via bilspillere og høytalere i samme prisklasse.

Musikken er derfor mastret til å låte bra på disse produktene og ikke et seriøst hifi anlegg
    loudness krigen har jo vart ganske lenge, og etter min mening så er mastra musikk kjedelig på dyrt og billig anlegg! om signalet ikke er som det skal være vill heller ikke høytallerne spille det som det skal..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Verken dagens eller gårsdagens ungdoms rutting er så relevant, det er voksne mennesker i jobb som er hovedinntektskilden. Greit nok at folk tjener noe bedre nå enn før, men en eksplosiv økning i salg av spill og film må jo selvsagt gå på bekostning av noe annet, og det er naturlig nok musikk. Hvor mange hadde samlinger på 300+ filmer i 1989? Hvor mange thirtysomethings var det som brukte tusenvis av kroner på TV-spill?
    Joda, poenget ditt er allerede tatt litt lenger opp i tråden. Greit nok, men man kan ikke sitte argumentere for det ikke skjer ulovlig fildeling pga folk rett og slett ikke har interessen for musikk lenger. Eller fordi folk bruker pengene sine på andre ting, det vil jo bare være et enda større argument for at folk skaffer seg musikk ulovlig. Som sakt så kan det være en av mange faktor som gjør at platesalget har gått ned, men hentyde at ulovelig fildeling ikke er en av dem faktorene blir lite nyansert.

Jeg tror absolutt folk ikke har mistet interessen for musikk, jeg vil neste tro det motsatte. At folk har generelt mer penger, det er billigere og at folk bruker mer penger på andre ting er helt relevant. Og det er kansje en enda større grunn til å skaffe seg musikk "gratis".

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Obama administrasjonen ser ut til å være glad i RIAA advokater

President Barack Obama is tapping another RIAA attorney into the Justice Department. Monday's naming of Ian Gershengorn, to become the department's deputy assistant attorney of the Civil Division, comes more than a week after nearly two dozen public interest groups, trade pacts and library coalitions urged the new president to quit filling his administration with lawyers plucked from the Recording Industry Association of America. The move brings to five the number of RIAA lawyers Obama has appointed to the Justice Department.
    Obama adds yet another RIAA attorney to Justice Department roster (now there are 5) - Boing Boing

"Krigen mot terror" har jo nå blitt avskaffet. Kanskje "Krigen mot pirater" blir Obamas kjepphest?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    "Krigen mot terror" har jo nå blitt avskaffet. Kanskje "Krigen mot pirater" blir Obamas kjepphest?
    Ja, og da spesielt pirater utenfor kysten av Somalia.

Side 73 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •