Piracy..is it a crime? - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2649
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Men når man først skal betale for et produkt så bør man kunne forlange at selger skal stå for hele båndbredden.

Ved at jeg bruker min båndbredde til å dele filer jeg laster ned på torrent med andre gjør jo at jeg i teorien betaler for båndbredde som brukes til deling av filer, altså jeg betaler for det jeg tar ??
    Om du er på Youtube , Spotify eller andre bruker du øgså din båndbredde opp.
    (uten at du kan kontrolere hvor mye de krever av deg)
    Mange tjenester som tar betalt fra deg stjeler samtidig en del av din upload.
    Det er ingen servere og linje som feks kan ha 27000 brukere samtidig til å se en fotballkamp uten at du og andre hjelper til med linje
    Stream servere vil normalt kreve en hastighet opp fra deg når du skal bruke deres tjenester ned.

Vanlig ved bruk av båndbredde på private trackere (når du seeder) er at man har en bonus/belønning for at du er villig til å disponere endel av din upload.
    Dette regnes i opplastede MB å hvordan en slik modell kunne fungere på en tracker kontrolert av rettighetsinnehavere av musikk er neppe problem.
    Faktisk en gullerot til brukere og slikt gjør også bellønningstrackere populære.

TPB er absolutt ingen ting av hva jeg nevner så den er heller ikke populær

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg er fullt med på modellene dine, der har du muligens overbevist meg. Men du har ikke overbevist på hvordan det du skal lykkes med dette når du i tillegg sier at ulovligfildeling bør da bli lovlig.
    Dele rettighetsbeskyttet musikk over bittorrent er 100% ulovelig men ved å lage kontrolerte betalingsmodeller kan man faktisk dele rettighets beskyttet musikk med bittorrent.
    (teknologien er ikke lovelig for beskyttet musikk pr i dag(fordi ingen rettighetseiere har denne tjenesten) men man burde lage lovelig former for musikk salg som passer denne teknologien)

Jeg mener ulovligfildeling bør da bli lovlig ved at man deler musikk over i konrtolerte former og ved betaling.

Ja jeg har også nevnt ulovligfildeling bør da bli lovlig å da sett i forhold til at de samme eierene (sony , warner osv) driver reklamefinansiert fildeling som blir gratis for brukere.

Selvsagt setter jeg mest tro på en betalingstracker.

Hvorfor reklame eller andre finansieringer er at fildeling blir aldri borte , har ingen tro på at den vil minke med dagens modeller

Man vil altid kunne ha de som ikke betaler men ved å gi likeverdige tilbud så er jeg sikker på at alle såkalte pirater ikke er så onde som de utgis for å være så mange ville lagt penger i en fildelingsmodell de bruker gratis i dag.
    (de legger igjen penger også men da til private eiere så helt frykt for å gi kroner ser jeg ikke)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste plate og filmselskapene kan gjøre er å tilby te bra/bedre lovlig alternativ så vil moralen til folk flest gjøre resten av jobben. Det er 'lett' å stjele i butikk, men det er bare 'kriminelle' som gjør det. Folk flest betaler for varene og tjenestene de vil ha. Det vil fungere på samme måte på nett tror jeg.
    Man skal ikke gjøre fildeling av opphavsbeskyttet materiale lovlig, men man må akseptere at slik fildeling foregår, og at ma ikke får stoppet det. Der er ikke det samme som å tillate det. Man vil aldri greie å forhindre stjeling i butikk, og man vil aldri kunne forhindre stjeling i form av ulovlig nedlasting.

Det er enklere å begrense fysisk stjeling, men så har det også større konsekvenser for innehaverene av det som blir stjålet.
    Stjeling iform av fildeling er umulig å stoppe, og jo fortere man innser det og begynner å bekjempe det med bra nok lovlige alternativ, jo fortere vil plate og filmselskapene starte å få betalt for mer av sine produkter.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stjeling iform av fildeling er umulig å stoppe, og jo fortere man innser det og begynner å bekjempe det med bra nok lovlige alternativ, jo fortere vil plate og filmselskapene starte å få betalt for mer av sine produkter.
    Så kort kan det skrives å også slik ser jeg ser det også som

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Dele rettighetsbeskyttet musikk over bittorrent er 100% ulovelig men ved å lage kontrolerte betalingsmodeller kan man faktisk dele rettighets beskyttet musikk med bittorren.
    (teknologien er ikke lovelig for beskyttet musikk pr i dag men man burde lage lovelig former for musikk salg som passer denne teknologien)
    Du sier den 100% ulovligeten bør bli 100% lovlig. Hvis dette hadde blitt som du mener, altså 100% lovlig. Hva får deg til tro at dem som laster ned laster ned gratis musikk med loven i ryggen vil gå over til å betale for den i "ditt" system?

Ditt forslag vil jo blir mer som en frivlig støtte eller som dem kaller det i kirken kolekt. Men nå snakker vi ikke om kirken hvor moralen (kansje) er på topp, jeg tror faktisk ikke moralen eller den sunne fonuft er hos dem som laster ned at dem vil betale for musikken frivillig, og det spesielt når loven støtter det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er helt enig det du skriver her og forøverig hele innelgget ditt. Ulovlig fildeling er umulig å stoppe, akkurat som alt fra ran, mord og fartsyndere osv, men det kan begrenses. At bransje bør eller må legge til rette for at dem som iallefall er villig til å betale for seg har muligheten til det er det ingen tvil over. Nå er det lagt opp til ulovligheter, og det blir litt feil, men det er ingen unskylding for dem som utfører ulovlighetene.

Edit: Jeg så i ettekant jeg egentlig har skrevet det samme som deg Shallow.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier den 100% ulovligeten bør bli 100% lovlig. Hvis dette hadde blitt som du mener, altså 100% lovlig. Hva får deg til tro at dem som laster ned laster ned gratis musikk med loven i ryggen vil gå over til å betale for den i "ditt" system?.
    Ingen tilbyr betaling for nedlastning av rettighetsbeskyttet musikk fra tracker pr dato.
    Ulovelig.
    Ved at rettighetseiere tilbyr nedlastning av rettighetsbeskyttet musikk fra kontrolerte trackere (betaling , reklame)
    Vil kunne gjøre bittorrent nedlastning av rettighetsbeskyttet musikk
    Lovelig. (lovelig del for de som er innlogget på et slikt sted)

Ditt forslag vil jo blir mer som en frivlig støtte eller som dem kaller det i kirken kolekt. Men nå snakker vi ikke om kirken hvor moralen (kansje) er på topp, jeg tror faktisk ikke moralen eller den sunne fonuft er hos dem som laster ned at dem vil betale for musikken frivillig, og det spesielt når loven støtter det.
    Det er fryktelig masse som det er betaling for i dag men som folk kan unnlate å betale uten større konsekvenser.
    Mange ting der man tilrettelegger å gir et godt tilbud vil oftest ha flest betalere eller at folk faktisk velger å betale fordi de har innerst inne en samvittighet å at tilbudet gjør seg fortjent til å betales for.

Gullerøtter og populæritet vil gi både navn og rykte som kan dra til seg folk selv om de da vet at det koster penger å komme inn.

Se forskjellen på en åpen tracker pr i dag som feks TPB der man kan strype sin upload (gi minst mulig til andre) å kun tenke på seg selv å at man laster ned.
    Det er bare å haie til seg uten tanke på upload hastighet på linje eller andre bare for å laste ned så mye man bare greier.

mot

en Privat tracker som er attraktiv (alle private trackere er mere attraktive en public) , man kan ikke strype uopload for da blir man kastet ut (man må dele tilbake minimum en viss mengde av det man laster ned)

Dette er også en form for penger da en linje med raskere upload koster mere (bare så man får lastet opp så man ikke blir kastet ut)
    (enkelte er så gale at de leier filserver plass i utlandet som mater tilbake MB så de kan laste ned mere)
    Seedserver Seedserver - Google-søk

Dette er faktisk fildelingsmodellen 90% av trackerbrukere ønsker og velger selv om de har TBP som et klin gratis alternativ som ikke krever noe fra deg å din linje opp.

Man kan ikke si at en tracker modell (kjøp av musikk) blir det ultimate men ingen har prøvd å møte de ulovelige fildelerene der de er.
    De utaler selv at dette er modellen de ønsker seg mest.
    minst 90% av alle såkalte fildelere holder seg til Bittorrent så hvorfor ikke gi dem en sjangse til å velge.

Jeg ser ikke fildelere som svindlere fordi ingen har tilbudt dem det de ønsker.
    De har vært der hele tiden men de blir ignorert med udugelige kjøpemodeller i utallige forsøk over år.
    Den dagen de har 2 like alternativ , 1 lovelig og 1 ulovelig å folk velger det ulovelige er de svindlere.

(trackereiere er det 1000 vis av , tenk om bransjen søker om litt konsulent hjelp for oppsett /drift av en populær tracker)

Enkelte private trackere har flere års venting for nye brukere å komme inn.
    Det dreier seg ikke om bare gratis for mange betaler for å være der + betaler for raskere upload av linje

Det sier jo litt om betaling da halve Norge kjøpte mp3 på allof til 1-1,50 kr pr album da de kunne gått til TPB og lastet det ned gratis
    (den gang var ikke allof erklert ulovelig i Norge men ble det senere)

Jeg stoler på at de fleste betaler om de får et godt tilbud.
    Får de ikke det så vil fildelingen øke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å fortsette å benytte meg av 'ulovlig' fildeling slik jeg gjør idag.
    Å laste ned en eller flere episoder av en TV-serie etterhvert som episoder kommer ut i USA, for så å kjøpe sesongen når den gis ut etter endt visning på tv, eller ved å laste ned en cd for å høre på i tiden det tar for cd'en å ankomme via post fra usa e.l.

Å betale for nedlastede filer er totalt uintreressant for meg, jeg vil ha et fysisk disc basert medium, og vil kun bruke nedlasting som en midlertidig løsning frem til en offisiell utgivelse er tilgjengelig. Eneste løsningen jeg kunne være interessert i, var dersom betalingen for en eller flere nedlastede filer i ettertid ble trukket fra prisen på et fysisk produkt, men det blir svært vanskelig å kontrollere.

Edit: Det aller beste hadde jo vært om man kunne kjøpe 1 rettighet til feks en film eller cd, og så ha tilgang på både nedlasting og dics når som helst. Også evt. fremtidige forbedrete utgaver.. men det er jo her spesielt filmselskapene tjener mye penger.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har vært der hele tiden men de blir ignorert med udugelige kjøpemodeller i utallige forsøk over år.
    Den dagen de har 2 like alternativ , 1 lovelig og 1 ulovelig å folk velger det ulovelige er de svindlere.
    I forhold til min personlig mening så tar du helt feil og du klarer ikke å overbevise meg. Klart du er kriminell hvis du velger det ulovlig alternativet, det er udiskutabelt. Du har alltid minst to velg her i samfunnet, og da bør du velge det som er lovlig. I ditt tilfelle så blir det to lovlig systemer, ergo valget er ikke vansklig.

Nå har jeg som sakt ikke veldig god greie på teknikk, men jeg tror de forslagene dine kan gjørs like godt gratis, hvis ikke det gjørs akkurat nå så vil før eller siden teknologien eller hvordan det gjøres ta igjen dine betalingsystemer på både kvalitet og hastighet.

Ved å gjøre fildeling lovlig så vil man også ta vekk åndesverksloven for musikk/film og opphavsmann vil miste sine rettigheter. Det betyr fri flytt og hvem som helst vil kunne tjene penger i forbindelse med dette.

Jeg skjønner at du ikke liker å kalle deg kriminell, men slik er det nå bare. Jeg ser at det er flere lover på vei inn angeånde dette så det er ingen ting som antyder det skal bli lovlig, heldigvis!!

Jeg skjønner heller ikke hva du har å vinne på å gjøre det lovlig!?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Det aller beste hadde jo vært om man kunne kjøpe 1 rettighet til feks en film eller cd, og så ha tilgang på både nedlasting og dics når som helst. Også evt. fremtidige forbedrete utgaver.. men det er jo her spesielt filmselskapene tjener mye penger.
    Ja, det der har jeg også tenkt på. Med feks en enkel kode så vil du kunne få streamet eller lastet ned musikken din hvor som helst hvor internett var tilgjenglig, feks på jobben, på fest hos en kamerat eller hjemme hos mor og far. Det hadde vært kjekt :-D I fremtiden så blir kansje tråløst nettverk i bil også? Tenk å kunne ha hele musikk samling tilgjenglig der også :-D men blir vel mer drømming

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foslagene mine kan like godt gjøres gratis ja zatz å det er de også pr i dag.

Kjøpemodellen som du har pr i dag med kjøp av filer på nettet er også lagt ut som gratis for alle som ønsker i dag.
    (det er bare å gå til filservere å hente dem. veldig mange gjør det både med full spilletid DVD , Blu-Ray og musikk så slipper de fildeling men bare laster ned.
    (dette er ikke fildeling men ren nedlastning , gratis med ok nedlastningsfart , rask nedlastning mot penger til de som driver filserver.)

dette da i tillegg til all fidelingen på Bittorrent trackere og andre fildelingsnettverk.

Skal jeg tippe lastes det ned musikk fra private filservere (ikke fildeling) i like stor mengde som det musikkindustrien selger via sine servere og sammarbeids partnere.
    Man kan tilogmed tjene penger på å legge opp musikk å få betalt av file host om fil er populær å lastes ned mye.
    Dette er et eksempel på å bruke ren nedlastning å ikke fildeling
    Music » Rapidshare Downloads - Freshwap.Net

Av og til skulle man tro du var i musikkbransjen zatz for dine meninger og holdninger er den samme som platebransjen har hatt i 10 år nå uten å lykkes å fange opp de som ikke betaler.

De får stå på så øker fildelingen garantert.
    I de fleste konflikter må parter møtes på premisser som ikke altid er riktig eller slik man ønsker.
    Å ignorere ulovelige fildelere blir det samme som å tape musikk over nett.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til skulle man tro du var i musikkbransjen zatz for dine meninger og holdninger er den samme som platebransjen har hatt i 10 år nå uten å lykkes å fange opp de som ikke betaler.
    Bare han ikke er Christer Falck. Makan til ignorant, fordomsfull og trangsynt idiot skal man lete lenge etter

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.... jeg jobber ikke i musikkbransjen og jeg er heller ikke musiker :lol: :lol: Jeg forsvarer må ingen måte musikkbransjen, men jeg forvarer lover og regler, og kansje spesielt normal skikk og moral. Så vit jeg kan se så er det ingen som har noen gode relevante argumenter for at fildeling burde være lovlig. Jeg kan heller ikke se noen gode argumenter at musikk ikke skal være beskyttet av åndesverksloven.

Vel, nå skal jeg faktisk ut og kjøpe meg en film, og den får jeg ikke med meg hjem. Jeg må faktisk betale for å se den, for noen høres det kansje rart ut

NB! Forøvrig så har jeg de samme meningene som deg, bortsett fra at fildelig bør forbli ulovlig.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB! Forøvrig så har jeg de samme meningene som deg, bortsett fra at fildelig bør forbli ulovlig
    Fildeling er lovelig
    Fildeling av musikk beskyttet av åndesverksloven er ulovelig

Fildeling av musikk beskyttet av åndesverksloven under ulike kontrolerte former bør bli lovelig (blir praktisert pr i dag som lovelig ved enkelte former nedlastning der man også laster opp .
    Filer beskyttet av ånsdverkloven fildeles med BitTorrent lovelig men bare ved små trackere (når man kjøper spill , software osv)
    Det som mangler er å tilby dette til musikk / film i en stor tracker lovelig

God film

skulle filmen være kjedelig så kan du jo fildele litt lovelig musikk på Bittorrent istede
    bt.etree.org | Community Tracker

bt.etree.org |

LegalTorrents™ - Film, Music and Digital Media

Home of Colorado Tapers-- serving CO shows since May, 2003

Internet Archive: Audio Archive

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke si at en tracker modell (kjøp av musikk) blir det ultimate men ingen har prøvd å møte de ulovelige fildelerene der de er.
    De utaler selv at dette er modellen de ønsker seg mest.
    minst 90% av alle såkalte fildelere holder seg til Bittorrent så hvorfor ikke gi dem en sjangse til å velge.

(trackereiere er det 1000 vis av , tenk om bransjen søker om litt konsulent hjelp for oppsett /drift av en populær tracker)
    1. Det er umulig å konkurrere med en foretningsmodell som er offentlig *og* gratis. Klarer mormor å laste ned MP3-filene sine ulovlig, så er det for enkelt.

2. Fildelere er selvsagt ikke svindlere. Fildeling er en teknikk som kan brukes til å laste ned ulovlig programvare, men kan også brukes for å distribuere filer på en kostnadseffektiv måte. Personlig synes jeg ikke noe om systemet, alt for prosessorintensivt og for ustabilt. Vil mye heller laste ned rett fra en sentral server i full hastighet, så lenge det er mulig selvsagt.

3. Fildeling kan kanskje være en løsning for noen forretningsmodeller, men det er jo ikke akkurat linjeleien som er det største problemet for at en skal klare å tjene penger på å selge musikk/film..? Det er altfor mange andre problemer involvert, slik som de hundrevis av film og platestudioer rundt om i verden som sitter på rettigheter til millioner av sanger. Hvordan skal disse bli enige om *ett* system?? (Noe de må bli, for å kunne konkurrere fult ut med et ulovlig system som TPB.)

Det en må arbeide med her er folks holdninger til å laste ned filmer, spill og musikk. Jeg har ingen fasitsvar på hvordan det skal løses, men all erfaring med kriminalitetsbekjempelse viser at folk må oppfatte det som sansynlig at en kan bli tatt for at en skal respektere lovene. Dersom ingen blir tatt, så er det også mye enklere å bryte loven.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Personlig synes jeg ikke noe om systemet, alt for prosessorintensivt og for ustabilt. Vil mye heller laste ned rett fra en sentral server i full hastighet, så lenge det er mulig selvsagt.
    Du får prøve utorrent som vil gå med ca 2 % CPU som er svert lite
    Jeg vet mange andre clienter kan bruke mye men også feil innstillinger kan påvirke CPU

Ustabilt blir det ikke i et lukket tracker system med mindre trackeren mister nett.
    Av de som laster ned lovelige ting er det aldri noen som klager å er faktisk positivt overasket at de kan laste ned med hastigheter de bare drømmer om ved server nedlastning.

Valg av type måte man laster ned er valgfritt.
    Personlig har jeg altid lastet ned fra tjenester som leverer tilbud om torrent da dette oftest er ekstremt fort (jeg har 10 Mbps ned).
    ASUS (hovedkort) drivere er noe av det mest ekstreme der de nå i flere år leverer drivere med 3 kB/s fra server og mange 100 kB/s med torrent

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fildeling er lovelig
    Fildeling av musikk beskyttet av åndesverksloven er ulovelig

God film

skulle filmen være kjedelig så kan du jo fildele litt lovelig musikk på Bittorrent istede
    Joda, jeg er klar over det er ikke selve fildelingen som er ulovlig. Jeg var nok litt kjapp når jeg skrev, men jeg troddet det var underforstått vi selvfølgelig pratet om det som betegnes som ulovlig fildeling.

Forøverig filmen var bra, hvis dere ikke har sett "Taken" så anbefaler jeg dere å gjøre det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er altfor mange andre problemer involvert, slik som de hundrevis av film og platestudioer rundt om i verden som sitter på rettigheter til millioner av sanger. Hvordan skal disse bli enige om *ett* system?? (Noe de må bli, for å kunne konkurrere fult ut med et ulovlig system som TPB.)
    Ja, jeg også ser det som et problem, det blir liksom en "platebutikk" med kun halvparten av hitene tilgjenglig. Men vi har vel teknologien til å kunne binde disse serverene fra platestudioene sammen i en form for leie i et system(eller noen få systemer), hvor forskjellig websidene kan igjen leie seg inn og selge videre? Websidene burde da feks kunne leie seg inn i flere systemer slik det er lett for brukeren å finne nøyaktig den sangen dem er ute etter. Det burde vel egentlig ikke være så mye å bli enig om?? Jeg er egentlig litt på tynn is når det gjelder teknikk, det er vel mer hjemmbane til deg og Hygen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg også ser det som et problem, det blir liksom en "platebutikk" med kun halvparten av hitene tilgjenglig. Men vi har vel teknologien til å kunne binde disse serverene fra platestudioene sammen i en form for leie i et system(eller noen få systemer), hvor forskjellig websidene kan igjen leie seg inn og selge videre? Websidene burde da feks kunne leie seg inn i flere systemer slik det er lett for brukeren å finne nøyaktig den sangen dem er ute etter. Det burde vel egentlig ikke være så mye å bli enig om?? Jeg er egentlig litt på tynn is når det gjelder teknikk, det er vel mer hjemmbane til deg og Hygen.
    Jeg tror ikke på noen binding mellom butikkene.
    Det må bli en enorm butikk som dekker det meste om det skal bli ok men så er det mange aktører som kjemper for hver sin butikk å mulighet til å tilby mest , flest , tjene mest.

Jeg skal skrive hva jeg tror for jeg ser en anelse utvikling.
    Det er at butikker blir delt inn i land /soner å world wide handel blir vanskeligere.

Jeg skjønner jo dette må til skal Norske nettbutikker kunne selge sine sanger for 12 kr stykket så ingen kjøper musikk fra land med mye lavere kjøpepriser å Norske nettbutikker går nedenom og hjem.

Dette er på en måte ikke urettferdig da folk kjøper ut fra pris setting mot inntekt som skal gjøre at man betaler på en måte like mye.

Om dette er noe Norske nettkjøpere / fremtidige nettkjøpere setter pris på og om dette kan føre til større ulovelig fildelingsaktivitet ?

Jeg er redd vi her i Norge får et dårligere utvalg ved lukket kjøpesystem (innenfor Norge) da vi aldri i verden kan greie å få masse av det manfoldet vi har hatt mulighet til ved å kjøpe fra de land å grupper vi ønsker.

Handel der man ved utenlandske nettbutikker i femtid kan få til svar at vi har feil ip til å kunne handle.
    (vi har jo også dette ved lytting på nettsider pr i dag og også video)

Spotify skal feks få Norsk prisetting for Norske brukere

Nettbasert salg vil øke enormt med årene å garantert vil Norske nettbutikker få en beskyttelse mot handel i utlandet

Alternativ er at vi får tilgang til utenlandske nettsteder som selger musikk men til Norsk pris (nettbutikken tar distribuskjonsinntekter og resten av inntekt sendes tilbake til Norske plateselskap eller rettighetsinnehavere)
    Jeg har sett endel ip nekt i det siste å er ikke så sikker på at vi får en slik mulighet

Data lagring / overføring vil øke enormt med årene.(også stream)
    Dagens Disc vil bli borte til fordel til lagring som solid-state drive eller flash.

At film , platebransjen har vært fraværende under en digital utvikling ved lagring , internett og overføring gjør dagens sistuasjon uholdbar for fremtiden.
    I liten grad er dagens inntekter krise men de trenger en enerett på overføring av opphavsbeskyttet matteriale.

Dette har de ikke i dag med ulovelig fildeling , lite gehør hos politikere , politi , ISP for sin egen imteresse for nærmest å kunne bli ene distributør og kontrolør over internett og filer.

Dette blir kanskje vanskelig skrevet men film , platebransjen må rydde ulovelig fildeling bort for å kunne være mere nettbasert for fremtiden.

Skjer det ingen ting i TPB saken i favør film , platebransje har de et enormt problem for fremtiden.

Det jeg mener er at de har vært passive i utviklingen frem til i dag å er i stor grad skyld i at andre har tatt deres eiendeler å spredt det over nettet gratis.

Internett og filer / data har vært kultur og den formen for digital lagring og avspilling som folk har vendt seg til over år.
    At det ikke har vært klare rettningslinjer fra start som beskytter åndsverk gjør det heller ikke lett.
    (er jo ikke lenge siden det var lov her i Norge å laste ned åndsverk men ikke opp)
    Det er mange som mener de har en rett (de tar seg den retten) at når de har
    kjøpt en film eller CD så kan de laste ned en kopi .
    (for mange er det lettere å laste ned en å lage denne kopien selv)

Håp er ikke ute men film , platebransje vil ha enorme utgifter til sikkre system om ikke ulovelig fildeling kan stanses.

Hvordan de kan stanses er et problem da det er mange land , mange ISP som tjener godt på båndbredde folk kjøper , man vet at politi ikke har resursjer til å rydde opp .
    Mange mener Plateselskap , filmbransje får en råderett på store deler av internett de ikke har krav på.

Det er ikke altid lett å skilde lovelig mot ulovelig å beste hadde vært at opphavsbeskyttet var så godt sikret at det ikke kom ut blandt det lovelelige som er uten opphavsbeskyttelse å fritt (gratis).

Hadde regler vært klare fra 1998 og utover og film platebransje hadde deltatt så tror jeg ikke vi hadde hatt så mange regel uklare , regelbrytende fildelere i dag.

Digitalt kaos

De kan få flere kjøpere ved ulike modeller for salg.
    Men den enorme angrepsviljen mot fildeling siste tid er neppe bare dagens økonomi men enormt viktig for fremtidig økonomi
    (angrepsvilje er ikke TPB for den ble raidet i 2006 med rettsak nå men utrolig mange andre trackere har blitt saksøkt siste året)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra refleksjoner i innlegget ditt Hygen.

Jeg skjønner jo dette må til skal Norske nettbutikker kunne selge sine sanger for 12 kr stykket så ingen kjøper musikk fra land med mye lavere kjøpepriser å Norske nettbutikker går nedenom og hjem.
    Prisen på musikken bør være markedstyrt og prisen er noe platebransjen/butikkene må finne ut av selv. Er dem ikke nøkterne på prisene så vil butikkene som du sier gå nedenom og hjem, og dem vil heller ikke begrense ulovlig fildeling.

Alternativ er at vi får tilgang til utenlandske nettsteder som selger musikk men til Norsk pris (nettbutikken tar distribuskjonsinntekter og resten av inntekt sendes tilbake til Norske plateselskap eller rettighetsinnehavere)
    Det var noe slikt jeg hadde tenkt meg. Egentlig en helt vanlig form for handel i forhold til når dem selger fysiske ting, bare nå selger selger dem nedlastbare filer. Jeg har ikke tro på kun én stor butikk som selger alt, det vil bli et monopol, ingen konkurranse og fare for høye priser. Dvs at det bør være opp til den enkelte "engros"/butikk til hvilken hvilken pris han vil selge, er dem ikke nøkteren på prisene så har dem altså bare alt å tape.

Men jeg tror bransjen må gå sammen å lage et system/netverk, eller kansje 3-4 systemene eller flere. Hvor alt fra små til store plateselskap kan leie seg inn, hvor igjen nettbutikkene kan velge føre et eller fler nettverk for å få best mulig utvalg og best mulig konkurranse dyktig.

Håp er ikke ute men film , platebransje vil ha enorme utgifter til sikkre system om ikke ulovelig fildeling kan stanses.
    Ja, det er helt klart, platebransje må satse høyt og det for som fy mens det fremdles litt penger i systemene deres.

Det er ikke altid lett å skilde lovelig mot ulovelig å beste hadde vært at opphavsbeskyttet var så godt sikret at det ikke kom ut blandt det lovelelige som er uten opphavsbeskyttelse å fritt (gratis).
    Det er et viktig poeng, for den gjennsnittlig bruker så vil det være vanskelig å kunne skille mellom lovlig og ulovlig fildeling. Da må "lover og regler" også kunne beskytte dem som laster ned ulovlig i god tro med at det er lovlig. Vi vil også helt sikkert se "butikker" som vil prøve å selge/dele musikk som dem ikke har rettigheter til.

Side 71 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •