Piracy..is it a crime? - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 133 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2649
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Msport
    Et forum på en tracker fungerer ikke anderledes på en tracker en det gjør her på AV , itpro , hardware osv

Jrg skrev faktisk en betalingsmodell når jeg mener plateselskap bør imøtekomme brukere med en forumbassert tracker , webside.
    Husk de fleste som bruker Bittorrent er unge , ofte forumintereserte og sikkert interesert i nyeheter og nytt.

Dette er en liste som er ca 3 år gammel over de fleste trackere i de Nordiske land
    ..:: Nordic BitTorrent Info ::..
    1 stk er vel public (TPB) og resten er private (det sier en del om hva folk velger)
    (nå i dag er mange lagt ned men sikker også nye økt til 3-4 ganger så mange)
    Hadde du spurt brukere på trackerene så ville alle sagt de hatet TPB å det er siste sted de ønsker å klikke seg inn.
    Slik er det også
    TPB har forum men siden er internasjonal fungerer ikke forumdel osv)
    TPB er en side som ligner en betalingsside men bare visakort delen mangler.
    De som er der som brukere er i hovedsak så unge folk at man skjelden ville sett dem i musikkbutikker

TPB og åpne trackere er få % av total bittorrent fildeling
    Driftsmodeller og den sosiale delen med private nettverk er drivkraften.
    (se det som forskjell----> er det mere ok å skrive her på avforum eller leserinnlegg på feks VG)

Når man savner inntekt fra en stor gruppe mennesker så ville jeg tro det beste var å kunne lage et alternativ til dem å til modell de ønsker

Om en lukket betalingstracker hadde blitt drevet av Sony , Warner til 100 kr mnd som valg istedenfor Spotify er jeg ikke i tvil hva de fleste ville velge.
    (forskjell ser jeg faktisk ikke økonomisk )
    Husk at fildeling ut fra private steder er fildeling mellom registrerte brukere å ingen utenfra kan kople seg til nedlastningen.
    Man lager en trackermodell som startes i alle ønskede land (samme utvalg for filer men nasjonale trackere for språk osv)

Så vil jeg også til slutt si at musikkbransjen er den som blir minst utnyttet av ulovelig fildeling men skriker høyest .

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg snakker om organisert kriminalitet - dvs når man har et velorgansisert system ala TPB. At du og jeg deler ei fil over intenett, er noe helt annet enn at du eller jeg legger den ut for hele www på TPB.
    De fullmaktene som vil måtte gis for å stoppe for eksempel TPB kan og vil bli misbrukt til å prøve å stoppe ALT.

Ett eksempel på dette er alle familievideoene som lyden har blitt fjernet på youtube, fordi sangen 2 åringen nynner på er opphavs beskyttet ??

TPB er IKKE organisert kriminalitet. Det er ingen som tjener penger på dette. Det er ingen som finansierer narkotika kjøp eller menneskehandel med dette.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    TPB er IKKE organisert kriminalitet. Det er ingen som tjener penger på dette. Det er ingen som finansierer narkotika kjøp eller menneskehandel med dette.
    Vel, det er organisert og det er noen som taper på dette og i tillegg så blir filene benyttet uten tillatelse. Og du sparer penger for du slipper å kjøpe filene. Så noe er ulovlig, spørsmålet er om loven dekker den salgs kriminalitet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Vel, det er organisert og det er noen som taper på dette og i tillegg så blir filene benyttet uten tillatelse. Og du sparer penger for du slipper å kjøpe filene. Så noe er ulovlig, spørsmålet er om loven dekker den salgs kriminalitet.
    Det er jo akkurat dette de ikke kan bevise. De ser nedgang i platesalg og går automatisk utifra at folk stjeler på nettet.
    Mange av de som laster ned musikk har ikke penger til å kjøpe musikken uansett, og den eneste konsekvensen er at artistene får flere tilhengere tidligere.
    Jeg piratkopierte VHS filmer jeg leide på videosjappa før jeg hadde penger til å kjøpe dem, men straks jeg begynnte å tjene penger så begynnte jeg å kjøpe så mye jeg hadde råd til. Jeg velger å tro at dette er slik mye av fildelingen foregår.

Har selv fått sansen for og kjøpt bla. Paramore Bluray fordi musikken vokste på meg etter å ha hørt albumet flere ganger. Dette er resultater plateselskapene ikke er villige til å se engang. De ser en kortsiktig nedgang i inntekt, og trekker enkleste konklusjon.

Itillegg så låner jeg bort filmer jeg kjøper til venner å kjente. Det er jo egentlig heller ikke tillatt. Så om jeg låner bort en film til 6 personer som ser den og leverer tilbake, filmer de selv aldri hadde kjøpt, eller om de 6 personene laster ned hver sin kopi fra TPB og ser for så å slette så er det nøyaktig det samme.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    zatz
    Den delen av fildeling som i dag er stemplet som ulovelig mener jeg skal bli lovelig ja.
    Ikke i samme utgave som pr i dag men som en modell som er betaling pr mnd eller kombinert med reklame.
    Dette viser jo undersøkelser også at de fleste som driver ulovelig fildeling faktisk er villig til å betale for.
    (selvsagt ikke kroner 7,50 pr sang men 100 - 150 kroner pr mnd og feks reklame vil gi enda ekstra prenger om det er nødvendig)
    Vel, jeg ser ikke helt logikken din her. Du vil først gjøre det lovlig med ulovlig fildeling, deretter vil du lage en betalingstjeneste slik at brukeren kan kjøpe musikken. Det er klart ingen vil kjøpe musikken hvis du har gjort det lovlig med ulovelig fildeling, da kan jo dem få det gratis istedet.

Musikk/film er et åndsverk, det å fjerne det fra åndverkloven blir særbehandling, da må vi også se på andre lignende tilfeller. Og vi må også se på hvilke andre moralske signaler det vil gi, og hvis dette blir lov så må sikkert mye annet bli lov også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at ingen har greid å få lagt ut 'Urospredere' på TPB ennå, den hadde jo førpremiere igår jo

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det er jo akkurat dette de ikke kan bevise. De ser nedgang i platesalg og går automatisk utifra at folk stjeler på nettet.
    Nå har ikke jeg satt meg inn om de virkelig taper på dette, men alt tyder på det. Men det er i utgangspunktet helt urelevant for du har ikke lov til ulovlig fildeling, og du kan kan ikke vurdere hva som er best for den enklete artist. Hvis artisten mener at han er best tjent med å legge ut musikken gratis så har han full mulighet for å gjøre det idag, du kan altså ikke bestemme hva som er best for han og du har heller ingen grunnlag for å kunne vurdere det.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg ser ikke helt logikken din her. Du vil først gjøre det lovlig med ulovlig fildeling, deretter vil du lage en betalingstjeneste slik at brukeren kan kjøpe musikken. Det er klart ingen vil kjøpe musikken hvis du har gjort det lovlig med ulovelig fildeling, da kan jo dem få det gratis istedet.

Musikk/film er et åndsverk, det å fjerne det fra åndverkloven blir særbehandling, da må vi også se på andre lignende tilfeller. Og vi må også se på hvilke andre moralske signaler det vil gi, og hvis dette blir lov så må sikkert mye annet bli lov også.
    Ånsverkloven vil bli fulgt på samme måte som om penger betales for spotify.
    Du må huske på at alle private trackere betales av brukere og reklame.
    Om de betaler til trackereiere som faktisk eier distribusjonrettighetene istedenfor at de går til private lommer tror jeg ingen sier nei til.

Når jeg legger frem et modellforslag til lovelig fildeling som er tilsvarende det som i hovedsak blir brukt ulovelig er dette på grunnlag at fleste ulovelige fildelere faktisk ønsker å betale noen kroner men at tilbudet og modeller fra musikkindustri til nedlastning er lite godt motatt å fildelingen øker alikevel.

Du må glemme tracker som TPB og slik den drives.
    En lukket tracker i dag er lukket for medlemmer å ingen andre kan sitte å laste ned eller opp på trackeren uten medlemskap.

Slik blir det også med en betalt modell der medlemmer som har betalt er de eneste som får fildelt.
    De kan også lage ulike betalingspakker som feks 60 kr pr mnd for 500 MB og 100 kr for 1 GB osv

Tracker er kanskje skummelt ord men er bare en enkel måte å dele filer innenfor et nettverk
    (nettverket kan da bestå av registrerte betalende kunder)
    Fordelen med bittorrent i lukkede nettverk er kjempehøye hastigheter
    veldig båndbredde besparende for feks en server som skal være knutepunktet
    Man kan lage bonus ordninger for de som er med på deling av ferdig nedlastet for å gi høyere hastigheter .

Dette er faktisk modellen fleste ønsker , bruker å mange betaler for så derfor mener jeg platebransjen satser på alle andre ommeråder en der folk ønsker å være.

Nå er det faktisk utvikleren (ludde) av utorrent (bittorrent client) som har laget protokoll og nedlastningssystem til spotify.
    Spotify og en tracker er ikke så ulike men Spotify er en ren musikk distribusjon mens trackere er store Community med masse utvalg av ting som ikke er ulovelige , relaterte til opphavsrett osv som forum osv.

Blir på samme måte som om avforum starter musikk tracker på denne siden.
    (om slikt hadde vært lov hadde sikkert av vært en bra tracker med musikk intereserte brukere , får mulighet til nedlastning mot betaling der noen kroner går til av og resten til rettighetsinnehavere av musikken.

Missbruk , uforsvalig , tyveri , utnyttelse
    Nei
    Helt vanlig men forskjell blir betaling pr mnd , Megabyte , Gigabyte å ikke velg sanger , album slå inn visakort nr logg ut ferdig som er en utprøvd modell i mange år uten at fildeling minker.
    Fleste ønsker ikke dagens form for betalt musikk og måten det gjøres på

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke dette er veien å gå, betale per MB? det vil da si at om en vil ha Flac i stedet for 128kbit mp3 så vil det koste 10 ganger mer?

Nei jeg er overbevist om at spotify er framtiden. Betal en månedspris og ferdig med det.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et eksempel det med MB / kr
    Månedspris er andre valg

Du må også huske at mine forslag er ment for de som fildeler i dag.
    (den gruppen rettighets innehavere ønsker skal bli betalende)
    At folk som ikke vet eller har prøvd lovelig eller ulovelig fildeling engang eller har bittorrent innstalert på sin pc har garantert negativt syn.

(bittorrent innstalert på sin pc burde faktisk alle ha)

Selv har jeg prøvd Spotify og var imponert i 3 dager.
    Spotify er ikke noe jeg vil prøve som demo eller ønsker å betale for for fremtiden.
    Da kjøper jeg heller orginalt for selve konseptet var ikke så imponerende.
    (kanskje om jeg hadde hatt en HTPC koplet til tv/reciver )

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som ikke er imponerende? det lynkjapt å søke og du slipper å laste ned musikken, det er bare klikke på låten og musikken starter om en gang.
    Det er enklere å bruke spotify enn torrent, noe som er et stort sprang i riktig retning.
    Men for folk på farten så er jeg enig i at spotify ikke er et alternativ, kanskje det blir mulig i fremtiden via 3g nettet? jeg håper det.

Om spotify slår skikkelig an så er jeg rimelig sikker på at de legger ut musikken med høyere bitrate også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva hjelper så høyere bitrate?
    Dagens musikk er mastret fordervet allerede før platene kommer i handelen.
    Selv om du lager fil med ekstremt høy bitrate blir den ikke bedre enn en orginal som i hovedsak er laget for å låte bra på en hankeradio eller annet lavbudsjett utstyr.

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at en 320 kb/s mp3 fil av en plate fra 80 tallet låter bedre enn en "digitally remastered" nyutgivelse av samme plate

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at en 320 kb/s mp3 fil av en plate fra 80 tallet låter bedre enn en "digitally remastered" nyutgivelse av samme plate
    dessverre så rett, så rett! De siste årene har jeg merket at musikkinteressen min blir drevet i retning av musikk hvor kvaliteten på innspillingen er høy, og hvor det kunstneriske uttrykket blir bevart. Kjøpte nettopp Katy Perry (har en guttunge som liker slik musikk). I bilen var den helt fin, hjemme var det som "død mann på boks". Trist!:cry:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva hjelper så høyere bitrate?
    Nå begynner vi å bli litt ot her men:

Jeg tror ikke vi snakker om same ting, som du kanskje er klar over så streamer spotify med 160kbit/s, noe som er nok i mange tilfeller men det er også på mange låter lett å høre at det er kompresjonsartifakter i bøtter og lass.
    Når du sier at platene er fordervet før de kommer i handelen så blir de enda værre med mye kompresjon.

Dessuten så er det all slags musikk på Spotify, ikke bare Katy Perry og Lady Gaga.

En slags valgmulighet i forhold til båndbredde hadde vært flott, men det er vel ikke så lett å få til rent praktisk ettersom jeg har skjønt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zatz
    Den delen av fildeling som i dag er stemplet som ulovelig mener jeg skal bli lovelig ja.
    Ånsverkloven vil bli fulgt på samme måte som om penger betales for spotify.
    Du må huske på at alle private trackere betales av brukere og reklame.
    Om de betaler til trackereiere som faktisk eier distribusjonrettighetene istedenfor at de går til private lommer tror jeg ingen sier nei til.
    Nå ble jeg litt usikker på hva du egentlig mener, mener du at det burde bli lovlig, men dem må alikevel følge åndsverksloven?

Jeg ser modellene/forslagene dine som intressant, men jeg må gå mye mer i dypden hvis jeg virkelig skal ha tro på at dem fungerer. Uansett så tror jeg vi vil se noen lignende løsninger i fremtiden, og hvem og hvor mye en skal tjene på et slik system må være en avtale mellom driver og opphavsmenn(det må ikke ble slik at hvem som helst kan tjene penger på å selge den musikken uten at dem har rettigheter til dette).

I ditt tilfelle så har jeg ikke noe tro på modellene dine og at brukere er villig til å betale for noe så lenge loven hentyder at det lovlig og at du kan laste ned så mye gratis musikk/film som du bare vil uavhengi av rettigheter. Vi ser i dag at mange bruker loven for hva den er verd med alle sine smutthull, og dem dekker sin moral bak smutthullene. Jeg vil nesten gå så langt at du ikke får noe system til å fungere hvis du ikke har loven og moralen til folk med deg. Hvorfor skal jeg betale hvis jeg kan få eller ta det gratis, og det med loven i ryggen??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har jeg misforstått??

Ja, jeg tror dette blir er litt OT, men jeg ble litt nyskjerrig fordi for meg høres det overnevnte litt rart ut. Jeg er ingen ekspert på dette så jeg hadde satt pris på en kort utdyping. Vil ikke den mp3 filen være en komprimering av plata og "digital remastered" vær noe helt annet, iallfall ikke en komprimering??

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror dette blir er litt OT, men jeg ble litt nyskjerrig fordi for meg høres det overnevnte litt rart ut. Jeg er ingen ekspert på dette så jeg hadde satt pris på en kort utdyping. Vil ikke den mp3 filen være en komprimering av plata og "digital remastered" vær noe helt annet, iallfall ikke en komprimering??
    Kort forklart slik jeg har forståt det, så har plateselskapene oppdaget at innspilinger med høyt volum blir oppfattet som bedre en innspilinger med lavt volum, dermed blåser de opp lyden når de mastrer platene noe som fører til kompresjon og tap av dynamikk og detaljer mye på samme måte som med mp3 komprimering. Du kan ev. google "the loudnes war" hvis du vil lese mer om dette.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt usikker på hva du egentlig mener, mener du at det burde bli lovlig, men dem må alikevel følge åndsverksloven?
    Ja
    Feks Sony starter en tracker (www.sonytracker.no) eller tillater private trackere distribuere musikk mot betaling
    Eller at flere Plateselskap går sammen om en tracker.
    (på samme måte som private selskaper har avtale om salg av musikk (feks amazon)

Musikk på en tracker og inntekt........
    Man kan ha månedspriser
    MB priser
    eller prisette pr sanger eller album.
    alt etter rettighetsinnehavers mål for forsvalig inntekt.

Sikkerheten med en privat tracker og betalingsmodeller er at ingen andre en de som er brukere å betaler for tjenesten har tilgang på musikken

(blir ikke dette samme som en filserver der man kjøper musikk ?)
    Jo på en måte men man får man utnyttet nettet både for de som skal selge musikk å for de som skal kjøpe.
    Besparende for de som selger å mulighet for ekstremt høye hastigheter ned for de som laster ned.
    Slik er det ikke i dag ved servere der folk kjøper musikk der køer , ventetid å veldig lav nedlastningshastighet kan oppleves.
    (man må jo se slike modellers fremtid med store musikkfiler eller HD film som vil ha lang overføringstid ved vanlige server modeller)

Jeg ser modellene/forslagene dine som intressant, men jeg må gå mye mer i dypden hvis jeg virkelig skal ha tro på at dem fungerer. Uansett så tror jeg vi vil se noen lignende løsninger i fremtiden, og hvem og hvor mye en skal tjene på et slik system må være en avtale mellom driver og opphavsmenn(det må ikke ble slik at hvem som helst kan tjene penger på å selge den musikken uten at dem har rettigheter til dette).
    I ditt tilfelle så har jeg ikke noe tro på modellene dine og at brukere er villig til å betale for noe så lenge loven hentyder at det lovlig og at du kan laste ned så mye gratis musikk/film som du bare vil uavhengi av rettigheter. Vi ser i dag at mange bruker loven for hva den er verd med alle sine smutthull, og dem dekker sin moral bak smutthullene. Jeg vil nesten gå så langt at du ikke får noe system til å fungere hvis du ikke har loven og moralen til folk med deg. Hvorfor skal jeg betale hvis jeg kan få eller ta det gratis, og det med loven i ryggen??
    Spotify som jeg har nevnt er nesten som en tracker
    Bygd av Ludde som laget Utorrent nedlastningsclient som er en av de mest populære clienter
    μTorrent - Wikipedia, the free encyclopedia
    Spotify bygger på samme måte at den bruker av din opplastingshastihet og deler til andre samtidig som du laster ned eller bare hører
    (du faktisk fildeler ved bruk av spotify) (enten ved nedlastning) (eller ved stream der du sender stream samtidig som du motar)
    (på samme måte som en bittorrent tracker for å avlaste en server og hastighet så flere brukere får benytte en tjeneste så den ikke bare blir begrenset til noen få av gangen)

Jeg kan jo ikke dømme Spotify ned for ferdig utviklet er den jo ikke ennå.
    Det kommer vel nasjonale Spotify (som vil si at en Norsk utgave blir dyrere en det man betaler i dag)
    Sanger kan utelukkes fra ulike land (negativt)
    Bare noen land og musikken får tilgang på Spotify , mange ønsker ikke musikken sin der osv (negativt)
    Det er mye Spotify mangler som er helt vanlig ved å laste ned fra en tracker som hadde gjort kjøp og utforskning , søk etter musikk enkelt.

Det er noen 100 millioner brukere av bittorrent.
    Imøtekomme en fildelingsteknologi og form som folk faktisk liker og bruker mener jeg er beste valg for salg av musikk over nett å ikke velge modeller ingen eller få vil ha.

Slike ting blir for tamt for å kunkurere med
    Telenor Musikk

En vanlig tracker har nedlastininger , forum , chat , RSS osv som er mere imøtekommende model for fildelere en dagens modeller som blir brukt.

BitTorrent inks studio distribution deal - CNET News

Det dreier seg om populæritet.
    "ønsker folk en fotballbane så hvorfor da bygge en skøytebane til dem")
    Når 60% av ulovelige fildelere i en undersøkelse sier de er villige til å betale for bruk ved en BitTorrent tracker modell , hvorfor da ikke i det minste prøve å imøtekomme problemet der det er så får forsøket vise om dette er beste valg eller bare å legge ned.

Alle som bruker Bittorrent (noe alle bør) vet at det bare er fordeler.(innstalert på sin pc)
    Skal man laste ned nye drivere til pc , ny firmware til BD spilleren , oppgradering til video/fotoprogrammet sitt osv så får man 2 valg
    Vanlig nedlastningsform som da oftest går tregt eller laste ned med bittorrent som da gjør det utrolig raskt.

Bittorrent er forbundet blandt mange med piratkopiering å mang får hysterisk anfall bare de hører ordet.
    Nå er det private aktører som drar nytte av teknologien og også hover inn penger.
    Bittorrent har eksistert i 7 år å hadde musikkbransjen villet følge med på utvikling hadde de startet med dette selv å kunnet dra inn fortjeneste selv istedenfor å bruke millioner på spaning , sporing , rettsaker , advokater + tapte inntekter de kanskje ikke hadde fåt i den grad de har idag
    (man må jo prøve før man kan dømme)

Det er også noe som heter fremtid og ikke bare salg av musikk men også film enten nedlastet eller bittorrent direct avspilling

Nå gir jeg med med Bittorrent forklaring / modell
    En ting er at til nå er fildistribusjonsmodeller fra rettighetseiere nærmest feilslått så jeg fatter ikke at de ikke prøver å nå sine tapte kjøpere på deres hjemmebane

Hadde man fått en liten del av ulovelige fildelere (feks 100 millioner av dem) til å betale noen få kroner for kontrolert bittorrent nedlastninger vil det bli milliarder kroner inn til rettighets innehaverene istedenfor noen få kroner i bøter og erstattninger i rettsaler.

aleksander8
    Klikke på en torrentfil å avspille musikk / film direkte i avspiller kan man så således er da ikke Spotify revlusjonerende eller mere brukervennlig

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når man først skal betale for et produkt så bør man kunne forlange at selger skal stå for hele båndbredden.

Ved at jeg bruker min båndbredde til å dele filer jeg laster ned på torrent med andre gjør jo at jeg i teorien betaler for båndbredde som brukes til deling av filer, altså jeg betaler for det jeg tar ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja

Når 60% av ulovelige fildelere i en undersøkelse sier de er villige til å betale for bruk ved en BitTorrent tracker modell
    Jeg er fullt med på modellene dine, der har du muligens overbevist meg. Men du har ikke overbevist på hvordan det du skal lykkes med dette når du i tillegg sier at ulovligfildeling bør da bli lovlig. Det vil jo i praksis bety åndverksloven ikke gjelder og det vil signalisere til brukere at det er helt greit å laste ned gratis musikk/film med loven på brukerens side. Det betyr igjen at ditt system vil være side om side med feks Piratbay som har ingen begrensing, alt lovlig og alt gratis. Spørsmålet blir da hvorfor skal "jeg" velge ditt betalingsystem når jeg kan få det helt gratis og helt lovlig på feks Piratbay?

Dem 60% du nevner over virker overnaturlig høye, men det spiller ingen rolle, jeg tror den hadde vært veldig mye lavere hvis ulovlig fildeling hadde vært lovlig.

Side 70 av 133 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •