Piracy..is it a crime? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 133 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2649
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    slik "opererer" jeg: Laster ned MASSE musikk, og stapper Mp3/FLAC-spilleren full. det jeg liker, legger jeg i en spilleliste. denne musikken havner fremst i køen hjemme, og er den som blir spilt oftest. mye musikk trenger mer en én lytt før man liker den. Etterhvert er det band/låter som peker seg ut, og jeg finner plata på nettet og kjøper den, ofte kjøper jeg flere album i slengen fra samme artist. Musikken som "Ikke gikk videre" slettes.
    Mange her mener at jeg har ingen rett til å teste før kjøp.(tenk om det var slik med sko og klær?) nei, jeg har ikke det. men jeg har anledning til det! takket være platebransjen som ikke håndhever lovene.

og jeg føler at min fremgangsmåte er både riktig og rettferdig.

kan gjerne sammenlignes med finalen i idol. De jeg syns fortjener det får min stemme og går videre.
    følger man loven, skal alle gå videre. Og nei, det er ikke all musikk som er tilgjengelig for prøvelytt.

Moral er uansett et relativt begrep, og en annen side av saken er konsekvens.
    eksempel: du flytter til et land hvor straffen for å stjele en ny bil er en bot på 10 kr. ville du gjort det?
    holdning/konsekvens----konsekvens/holdning.... vi er alle et sted imellom, og rett og galt er ikke sort og hvitt, som alt annet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Jeg trenger ingen unnskyldning, aller minst unnskylder jeg meg overfor trangsynte folk som deg. Prøver bare å komme med argumenter Du klarer ikke se at fildeling har positive effekter.
    Sikkert positive effekter for de som ikke bryr seg om hva som er rett eller galt. Majoriteten av musikkprodusenter ser den derimot ikke som positiv - at man tar seg til rette og laster ned dems verk uten at brukeren betaler for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Jeg trenger ingen unnskyldning, aller minst unnskylder jeg meg overfor trangsynte folk som deg. Prøver bare å komme med argumenter Du klarer ikke se at fildeling har positive effekter.
    Alle store industrier har fulltidsansatte markedsanalytikere. Disse har kommet frem til å gi ut produktet sitt gratis ikke lønner seg.

Hva så om du mener at fildeling kan ha positive effekter? Uansett om fildeling fører til 1000% økning i bransjens fortjeneste, så er det musikkbransjen sitt valg, ikke ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Jeg velger å svare på dette. Om det blir mersalg eller ikke, er ikke alltid poenget. Hvis utgiver og eier av musikken, sier at du skal betale for varen, så har du ikke krav på musikken uansett hvilke følger omkring salg dette gjelder. Altså helt motsatt av det John Lennon sitatet du har i signaturen din.
    Jeg bryr meg faktisk katta om hva jeg har eller ikke har krav på ifølge loven.
    Min egen moral setter jeg over loven i mange tilfeller. Har du drukket hjemmebrent noen gang?
    Lennon kunne selvsagt ikke forutse hvor aktuelle ordene hans skulle bli, men tror han sa det mest utfra et filosofisk synspunkt...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne tråden begynner å få en kvass tone, er ikke så lenge før personangrepene hagler nå:-D

Selv så velger jeg å ikke uttale meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Synes denne tråden begynner å få en kvass tone, er ikke så lenge før personangrepene hagler nå:-D

Selv så velger jeg å ikke uttale meg.

En diskusjon med en kvass tone er en god diskusjon :P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Mange her mener at jeg har ingen rett til å teste før kjøp.(tenk om det var slik med sko og klær?) nei, jeg har ikke det. men jeg har anledning til det! takket være platebransjen som ikke håndhever lovene.
    Du har rett til å teste den musikken du ønsker der de tillater det - feks med øreklokker i platesjappa eller nettbutikker med muligheten for en prøve-snutt. Når det gjelder klær, kan du akkuratt som platebutikken prøve klærne der inne som du akkuratt vil. Grensen går på at tar du med deg, klærne ut av butikken uten å betale for dem - er det tyveri. Du kan ikke ta med deg sko og klær på en fest for å se om dem virker/er slik du ønsker. Da må du betale depositum - det kan du ikke gjøre med plater av den grunn av de enkelt kan kopieres uten noe videre stress. Klær/sko er det værre å kopiere på en enkel, hensiktsmessig måte.

kan gjerne sammenlignes med finalen i idol. De jeg syns fortjener det får min stemme og går videre.
    følger man loven, skal alle gå videre. Og nei, det er ikke all musikk som er tilgjengelig for prøvelytt.
    Den må du forklare for meg. Skal alle gå videre i Idol i følge loven? Hvem lov?

eksempel: du flytter til et land hvor straffen for å stjele en ny bil er en bot på 10 kr. ville du gjort det?
    holdning/konsekvens----konsekvens/holdning.... vi er alle et sted imellom, og rett og galt er ikke sort og hvitt, som alt annet.
    Jeg ville ikke stjålet noen bil - den tilhører ikke meg. Uansett straff, jeg betaler for det jeg skal ha. I det velferdssamfunnet vi lever i, skal man være såpass oppegående at man betaler for seg. Kan man ikke betale for seg, ja da for du klare deg uten godene.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Etikk er et stort felt. Du har mange forskjellig etikk-typer: Oversikt over de tre forskjellige etikk-typene. Har faktisk studert etikk i et av de fagene jeg har fra høyskolen jeg gikk på - der hadde vi litt andre navn på forskjellige typene og litt andre definisjoner da det var under økonomiske fag: her er faglituraturen.. Jeg tror, uten at jeg skal legge ord i munn på deg, at du mener moral: Moral - Wikipedia.
    Nei, jeg mener etikk. Eller mer presist, anvendt etikk.

Jeg mener at moralen til det enkelte individ og for oppvoksende grupper som er mye av problemet. Dette i form av at man faktisk ikke lærer at det å laste ned er galt. Er også mange foreldre som ikke vet hva poden gjør på gutterommet over pc linja.
    Fri deling av kultur kommer helt naturlig. Åndsverksloven har skapt et kunstig marked for en vare som ikke har knapphet og ikke kan verdsettes av tilbud og etterspørsel. Derfor er det veldig vanskelig å fastsette verdien av et åndsverk. At det er en del av problemet er jeg enig i, men ikke at det har noe med moral å gjøre.

Selvsagt leverer de en bedre tjeneste, den er jo gratis! At du ikke liker cd formatet og ikke finner gode nok tjenester er selvfølgelig beklagelig - her har bransjen sovet i timen. De sover så lenge at de for vanskelig for å snu det - folk er vant til gratis musikk. Men skylde seg selv, kan man ikke gjøre - det er piratene og de som utfører ulovlige handlinger som har skapt markedet for piratene. Det har faktisk gått så langt at det er rett ut blitt organisert kriminalitet som blir sponset av forskellige selskaper - det er beklagelig.
    En tjeneste blir ikke bedre av å være gratis, selv om det selvfølgelig er en bedre handel å motta en tjeneste til en viss verdi uten å gi noe tilbake. Det jeg tenkte på er kvalitet, tilgjengelighet, fleksibilitet, brukervennlighet osv.

For å komme ut i de store markedene, trenger man store markedførings maskinene til plateselskapene. At noen har monopol på sine egne eiendeler er faktisk en rett. At du mener opphavretts lovgivingen er utdatert, synes jeg er rart - det må i såfall være at de ikke er tydlige nok i forhold til elektronisk nedlasting. For du mener vel ikke at man skal lage musikk/film og når den er ferdig produsert er det fritt vilt?
    Ehmmm... nei. Om det ikke er noen konkurrenter med store markedsføringsbudsjetter, så trenger man heller ikke det selv. Markedsføring er kjøpt konkurransefortrinn, og går kun på bekostning av oss forbrukere.

Som jeg sa tidligere så er kultur "fritt vilt" av natur. Begrensningene som er gitt av åndsverksloven er kunstige, altså det er ingenting som heter opphavsrett hvis vi ser bort ifra loven.

Min personlige mening er at vi trenger en form for opphavsrett, men at dagens lovgivning har fundamentale svakheter. Loven bygger mye på konseptene rundt fysisk eiendom, som blant annet innebærer knapphet. Distribuert via fysiske formater som CD fungerer det med enkelte unntak. Men når man går over til virtuelle formater uten knapphet, kollapser hele systemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kvaliteten spiller vel ikke noe rolle?
    Er du sikker på at du er på riktig forum? Jeg kjøper da ikke stereoanlegg til mangfoldige titusener av kroner for å høre på superkomprimert og forvrengt musikk.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er butikken/plateselskapets valg hvor lenge du skal få høre den sangen. Om de mener 30-60sec er nok, så er jo poenget at du skal klare deg med det. Og problemet er selvsagt ikke de som laster ned en sang ulovlig, for å høre på den kun EN gang før de løper til nettbutikken for å legge igjen kredittkortnr (hvor mange promille tror du forresten oppfører seg slik?). Det er heller de som hører på sangen til de blir lei, for så å hevde at de aldri hadde kjøpt den uansett.
    Så hvis de mener det holder med tre sekunder, så burde jeg ta til takke med det og holde kjeft?

Jeg kan ikke uttale meg på andres vegne, men det er like ulovlig å laste ned for å høre på det en gang som femti ganger. Og har man allerede brutt loven, skal det mindre til for å gjøre det en gang til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bisken
    Eh..hvordan gjør ikke det den mer gjeldende? Det at det er lettere å bryte den understreker bare dens viktighet.

Skal vi slakke litt på loven om voldtekt også da eller? Siden antall voldtekter har økt. Mordantallet har faktsik også gått opp, og flere blir dømt, det vil i følge deg si at loven er utdatert.?

Hva med patenter? Er patentloven også utdatert? Opphavsrettet matriale og patentbeskyttet produkt er mye det samme. Hvis jeg brukte 2mill på å utvikle mitt patent, eller om jeg brukte 2mill på å utvikle min musikk, så skal det være like mye mitt uansett. Uavhengig av hvor lett det er for deg å stjele det.
    Er det pga. loven at du ikke dreper og voldtar, eller er det andre ting som spiller inn?

Jeg har ikke eksakte tall, men når 70-80 prosent av milleniumgenerasjon er kriminelle pga. åndsverksloven, er det dem eller loven det er noe galt med? Om voldtekt og drap hadde pågått i like stort omfang, så hadde jeg godtatt sammenligningen din. Men det er tydelig at det er litt større enighet på de områdene.

Patenter har sine svakheter det og ja. Spørsmål som "prior art" og selvfølgeligheter er vanskelig å vurdere, men her har man ihvertfall et patentkontor som gjør den vurderingen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phear
    Fri deling av kultur kommer helt naturlig. Åndsverksloven har skapt et kunstig marked for en vare som ikke har knapphet og ikke kan verdsettes av tilbud og etterspørsel. Derfor er det veldig vanskelig å fastsette verdien av et åndsverk. At det er en del av problemet er jeg enig i, men ikke at det har noe med moral å gjøre.
    Nå er du langt ute på vidda. Å påstå at Åndverkslovens har skapt et kunstig marked er jo helt feil, den beskytter de som har opphavsretten mot urettmessig bruk. Fastsetting av pris, er faktisk rettighetshavers rett. Setter man for høy pris kjøper ingen, og man selger seg heller ikke for billig. Jeg ser bare ikke hvor åndverksloven kommer inne med prissetting.... Det er ikke en menneskerett å ha tilgang til musikk og film - har man ikke betalingsvilje til formålet så skal man heller ikke ha tilgang.

En tjeneste blir ikke bedre av å være gratis, selv om det selvfølgelig er en bedre handel å motta en tjeneste til en viss verdi uten å gi noe tilbake. Det jeg tenkte på er kvalitet, tilgjengelighet, fleksibilitet, brukervennlighet osv.
    Generelt er jeg ganske sikker på at pris har veldig mye å si for hva den enkelte bruker finner en tjeneste god eller ikke.

Ehmmm... nei. Om det ikke er noen konkurrenter med store markedsføringsbudsjetter, så trenger man heller ikke det selv. Markedsføring er kjøpt konkurransefortrinn, og går kun på bekostning av oss forbrukere.
    Markedsføring er et helt legitimt markedsfortrinn. At enkelte velger å bruke det, er prioritering. Vil du ikke betale for det, klar deg uten musikken fra de tilbyderene - det legitimerer ikke fri nedlasting.

Som jeg sa tidligere så er kultur "fritt vilt" av natur. Begrensningene som er gitt av åndsverksloven er kunstige, altså det er ingenting som heter opphavsrett hvis vi ser bort ifra loven.
    Er det kunstig å begrense opphavsretten for de man ikke kan ta på eiendelen?

Min personlige mening er at vi trenger en form for opphavsrett, men at dagens lovgivning har fundamentale svakheter. Loven bygger mye på konseptene rundt fysisk eiendom, som blant annet innebærer knapphet. Distribuert via fysiske formater som CD fungerer det med enkelte unntak. Men når man går over til virtuelle formater uten knapphet, kollapser hele systemet.
    Forklar meg gjerne det nærmere. Jeg skjønner nemlig ikke hva du mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik "opererer" jeg: Laster ned MASSE musikk, og stapper Mp3/FLAC-spilleren full. det jeg liker, legger jeg i en spilleliste. denne musikken havner fremst i køen hjemme, og er den som blir spilt oftest. mye musikk trenger mer en én lytt før man liker den. Etterhvert er det band/låter som peker seg ut, og jeg finner plata på nettet og kjøper den, ofte kjøper jeg flere album i slengen fra samme artist. Musikken som "Ikke gikk videre" slettes.

og jeg føler at min fremgangsmåte er både riktig og rettferdig.

Kunne ikke vært mer enig. Det er f.eks. ikke mange som forelsker seg i The Mars Volta ved første lytting

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke eksakte tall, men når 70-80 prosent av milleniumgenerasjon er kriminelle pga. åndsverksloven, er det dem eller loven det er noe galt med?
    Jeg vil si at det er opplæringen det er noe galt med. Foreldre som faktisk ikke vet hva poden/dattra driver med inne på pc'en. Setter ikke gode nok skiller på hva som er rett eller galt.

Vi kan faktisk ikke bygge loven etter hva enkelte grupper mener er rett, så lenge det krenker eier av åndsverket sine rettigheter? Det blir helt feil for min del å offre rettighetshaver fordi enkelte ikke ønsker å betale for godene.

Jeg synes det er trist at myndigheten ikke tar mer tak i dette og starter å straffe de som deler, laster opp og laster ned opphavsbeskyttet matriale.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du kan forlange er å selv bestemme om du skal kjøpe eller ikke. Ut over dette kan du desverre ikke forlange noe som helst.
    Det gjør jeg heller ikke.

Militærsammenligningen er gyldig fordi den viser poenget i begrensning. Den er der for en grunn.
    Å det er?? Musikken ligger allerede der ute, fritt for å bli lastet ned av hvem som helst uten kopibeskyttelse.

Stiller du samme krav til alle rundt deg? Du bare definerer noen krav litt ut av rompa, og så må de leve opp til dette. Platebransen må levere et perfekt produkt, som tilfredstiller kunde og produsent. Leger må kurere kreft, det er jobben deres.
    Jeg har ikke kommet med noen krav, men snarere et forslag til hvordan en kan få solgt musikken sin. For å snakke for meg selv, jeg gidder da ikke å betale for filer jeg ikke får brukt. wma filer med beskyttelse får jeg ikke brukt i mp3-spilleren i bilen f.eks.

Hva jeg, du eller platebransjen synes har da ikke noe betydning så lenge en ser hva som blir gjort. Skal en greie å få inn noe penger ved salg av musikk filer må det være lett å laste ned, og lett å bruke. Kopisperre eller ei, piratkopiert musikk ligger allerede ute på internett. Burde ikke være så vanskelig å forstå det?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det var mulig å kjøpe høykvalitets/lossless (helst 24bit/192khz) musikk uten kopisperrer lovlig til en rimelig pris ville jeg kjøpt musikk, helt klart.

Så lenge "the MAFIAA" ikke forstår at internett er et stort marked om de bare vil benytte seg av det vil de fortsette å gå på en smell.
    I USA har dommere begynt å sparke RIAA-advokater i rumpa, og det er en voksende trend.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phear; bra å se at enkelte har en nyansert syn på saken. :-D Synes du kommer med noen veldig gode poeng i denne debatten. Forøvrig så mener jeg at det å stille seg negativ til platebransjen ikke automatisk gjør deg til en pirat og samfunns fiende slik enelte her fremstiller det som. Platebransjen har bare seg selv å skylde på. De fulgte ikke med i timen og må ta konsekvensene av det nå.
    En liten ting til som jeg synes burde nevnes i denne debatten, Piratebay som mange her refererer til gjør faktisk ingenting ulovlig. De bryter ikke noen lover og opererer i henhold til det svenske og EU regelverket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Det gjør jeg heller ikke.

Å det er?? Musikken ligger allerede der ute, fritt for å bli lastet ned av hvem som helst uten kopibeskyttelse.

Jeg har ikke kommet med noen krav, men snarere et forslag til hvordan en kan få solgt musikken sin. For å snakke for meg selv, jeg gidder da ikke å betale for filer jeg ikke får brukt. wma filer med beskyttelse får jeg ikke brukt i mp3-spilleren i bilen f.eks.

Hva jeg, du eller platebransjen synes har da ikke noe betydning så lenge en ser hva som blir gjort. Skal en greie å få inn noe penger ved salg av musikk filer må det være lett å laste ned, og lett å bruke. Kopisperre eller ei, piratkopiert musikk ligger allerede ute på internett. Burde ikke være så vanskelig å forstå det?

Våpenbegrensningen er for å beskytte mennesker, kopibeskyttelse for å beskytte produsent og leverandør. Hvorvidt det er lett å skaffe noe ulovlig forandrer ikke sakne. Jeg skreiv det også tidligere...

Vel, hvis det ikke er krav, så er det et kravstort forslag. Bransjen ser nok denne muligheten, men det er tydeligvis noen problemer for å få det til. Hvis ikke hadde de sannsynligvis gått for det. Det er mange parter som skal bli tilfredstilt, og mange lover, regler og holdninger å tenke på. Hvis de gir ut ubeskyttet materiale så vil de kanskje tjene mer penger akkurat nå, men da har de mer eller mindre gitt opp kampen. Høyst sannsynlig så har de regnet ut at det ikke lønner seg. Det burde vel ikke være så vanskelig å forstå at verden kanskje er litt vanskeligere enn akkurat hva du ser?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er vel liten tvil om det...

Om man tilegner seg noe ulovlig, så er det vel på sin plass med ei bot. Eller en kaldusj på Tunga i x antall år.

Digital kopiering og tyveri er et problem som har kommet for å bli. Så lenge det fins pcer er det uungåelig. Det at digitalt tyveri eksistrer i så stor grad som det gjør har med moral og etikk og gjøre.

"Alle gjør det jo.. hvorfor kan ikke jeg gjøre det??" regner med det er noen som kjenner seg igjen her... til og med jeg rødmer ops:

Slik jeg ser det finns det kun to løsninger på dette problemet:

1. Fengselsstraff for de som legger opp musikk på nettet, og saftige bøter for de som laster ned. Og dette må selvfølgelig håndheves i mye større grad enn det gjør i dag.

2. Plate og filmbransjen går sammen om å lage et format som ikke lar seg kopiere eller konverteres, noe som naturlig nok kommer til å koste uhorvelig mye penger og fører til at alle må kjøpe nye avspillere. :?

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    1. Fengselsstraff for de som legger opp musikk på nettet, og saftige bøter for de som laster ned. Og dette må selvfølgelig håndheves i mye større grad enn det gjør i dag.
    Så med andre ord vi skal fengsle størstedelen av befolkningen ? En bekjent av meg jobber som etterforsker i politiet. Til og med han har lastet ned ulovlig sporadisk, skal vi hive han i fengsel også ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du er på riktig forum? Jeg kjøper da ikke stereoanlegg til mangfoldige titusener av kroner for å høre på superkomprimert og forvrengt musikk.
    128kbit er vel neppe så superkomprimert og forvrengt så du ikke kan høre om du liker musikken eller ikke? Jeg kjenner enkelte som påstår å ikke kunne høre forskjell på 128kbit og CD...

Føler du det samme når det gjelder film? Syntes du det er din rett å laste ned en film ulovlig før du kjøper den, fordi traileren kun viser et meget begrenset utdrag av filmen?

Så hvis de mener det holder med tre sekunder, så burde jeg ta til takke med det og holde kjeft?
    Hvis en bilforhandler sier at du for lov til å prøvekjøre en bil i maks 5 minutter, er det da din rett å stjele bilen slik at du kan bruke den så lenge du vil før du leverer den tilbake og bestemmer deg om du vil kjøpe den?

Og det er da vel ingen som setter en begrensning på 3 sekunder, ei vil det vel heller aldri vurdere noe slikt!? Mener da at flere har mye lengre enn 1 min, og enkelte lar deg vel også høre på hele sanger (CD Baby?). Evn. kan man gå til en platebutikk som nevnt av andre her. Selvfølgelig kan sikkert platebransjen/nettbutikker sikkert forbedre seg kraftig på mange slike ting, men det betyr ikke at du er hevet over loven for det.

Jeg kan ikke uttale meg på andres vegne, men det er like ulovlig å laste ned for å høre på det en gang som femti ganger. Og har man allerede brutt loven, skal det mindre til for å gjøre det en gang til.
    Det er jo hele poenget. One thing leads too another..... Hvor går grensen? Jeg har 2 terabyte med lossless musikk. Når syntes du det er på tide for meg å slette de? Når jeg har lyttet på alle sangene 2 ganger? 5 ganger?

Side 7 av 133 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •