Piracy..is it a crime? - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2649
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Finner det umåtelig komisk å bli belært om moral og etikk ang nedlastning av en som tydeligvis synes det er helt ok å snikfilme konserter og offentliggjøre filmen på youtube (Signaturen din) 8)
    Hva vet du om det var snikfilming?

Selv var jeg på Queen+Paul Rogers konsert i London i høst og jeg tok selv bilder (og film) under konserten. Det var ingen restriksjoner på dette; d.v.s. bruk av amatørkameraer/mobiltelefoner var tillatt. Det er da i min fulle rett å publisere dette.

Kanskje en ide å spør vedkommende (ThomasWH) før du slenger ut en slik påstand?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Liker man et band bør man definitivt kjøpe plata for å støtte dem. Men å laste ned for å oppdage ny musikk syns jeg er greit.
    Det argumentet død helt plutselig når vi fikk Spotify - er ikke lenger "behov" for å laste ned musikk for å "prøve" den lenger. Det kan man helt fint gjøre på en lovlig måte via Spotify.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er det opplest og vedtatt at spotify skal bestemme hva vi skal få høre på og finne ut om vi liker eller ikke. Det som ikke ligger på Spotify er selvsagt ikke noe bra uansett så det trenger ikke du og jeg å bry oss om.

For de som ikke fikk det med seg; dette var sarkastisk ment.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere og flere nettbaserte platebutikker tilbyr kjøperne å høre smakebiter av musikken (stream). Dette, samt tjenester som spotify, dekker et ganske stort "sortiment" for å prøvelytte.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Flere og flere nettbaserte platebutikker tilbyr kjøperne å høre smakebiter av musikken (stream). Dette, samt tjenester som spotify, dekker et ganske stort "sortiment" for å prøvelytte.
    Er enig i at Spotify er et godt verktøy i så måte, mens prøvelytting hos platebutikker syns jeg fungerer dårlig, nettopp fordi det er en "smakebit".

Mulig jeg er sær, men jeg ønsker å høre mer av en artist enn noen korte klipp før jeg bestemmer meg.

Det som er mest interresant med dette er at platebransjen tjener vesentlig mer penger på meg nå enn det de gjorde før jeg begynte å "browse" musikk på denne måten. Musikksmaken min har nemlig vokst enormt, så jeg har nå et tresifret antall artister jeg liker, i stede for et dusin eller to. Dermed bruker jeg VESENTLIG mer penger på musikk nå enn jeg gjorde før...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det argumentet død helt plutselig når vi fikk Spotify - er ikke lenger "behov" for å laste ned musikk for å "prøve" den lenger. Det kan man helt fint gjøre på en lovlig måte via Spotify.
    Nesten enig. Spotify er fremdeles closed beta, og det er langt fra alle artister man finner der. Når disse to punktene er fikset på, forsvinner litt av poenget med nedlasting. Egentlig tror jeg tjenester som Spotify, dersom de ikke blir for amputerte, fjerner motivasjon for ulovlig nedlasting av musikk for en enorm andel av frobrukerne.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det hadde jo vært strålende om lovlige spotify kunne ta livet av ulovlige TPB....

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ønsker gratis musikk til bruk på cd , mp3 spiller , mobiltelefon pc osv ser jeg Spotify kan missbrukes på samme måte som fildeling osv.
    Det er bare moral som begrenser uansett.

Fordelen med Spotify fremfor fildeling er faktisk at man kan høre musikken å avgjøre hva man ønsker å legge gratis på sin pc harddisk for å kunne viderebruke det til hva man ønsker
    (høre først kan man ikke gjøre med bittorrent der fil først må lastes ned før den kan lyttes på)

Hvor mange som kjøper musikk via spotify vil avgjøre om dette overlever.
    (av rundt 1 million brukere har 800 000 free account)
    free account har igjen ca 1 min reklame pr time så hvordan kan gratis musikk rettferighøres overfor rettighetsinnehavere ved inntjening.
    Hvorfor sakal folk gidde å betale 99 kr pr mnd for premium når man iløpet av 1 mnd bare har ca 170 minutter reklame på ca 170 timer spilletid med free.

Dette er selvsagt en musikk modell for å høre på musikk uten å betale å vil sikkert ta litt fokus fra fildeling der folk ikke ønsker å betale alikevel.

(hadde man puttet 10 sekunder reklame midt i hver sang ville neppe noen brukt spotify)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hygen, jeg er ikke helt med deg her:

"Om man ønsker gratis musikk til bruk på cd , mp3 spiller , mobiltelefon pc osv ser jeg Spotify kan missbrukes på samme måte som fildeling osv.
    Det er bare moral som begrenser uansett."

Hvordan kan spotify misbrukes når man kjøper en låt der? I så fall gjelder samme for iTUNES og andre betalingsbaserte lovlige nedlastingstjenester.

Hvordan spotify lever; inntjening i forhold til avspilt antall musikkminutter uten reklame, er for meg ganske irrelevant. De har en tjeneste som (de hevder) er lovlig; godkjent av musikkbransjen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kopiere en stream til harddisk er mye brukt og Spotify er ingen unntak.
    Kvaliteten blir den samme
    Gratis er free account
    Musikk kopiert fra stream til harddisk er allerede mye brukt som musikk i ulike fildelingsnettverk.

De som ikke ønsker , ikke vil betale for musikk har x antall ulike muligheter til å skaffe seg gratis musikk å Spotify er en av dem.
    Jeg tror at alle forsøkøk med å få flere til å betale for musikk er et godt tiltak men som mange tror blir det få som frelses.

Moral dreier det seg om å platebransjen selv er klar over at de aldri greier å stoppe fildeling / ulovelig kopiering.
    Da bør kanskje selskaper / musikkeres inntjening for tapt fildeling komme ved feks reklame inntekter.
    Ikke det at fildeling da legaliseres men for å kompansere det de taper.
    Moral kan vendes men tar enormt lang tid å slik jeg fårstår i musikkbransjens kriserop har man ikke tid så derfor alternativ inntekt noen år fremover + inntekt fra de lovlydige så bransjen blir minst mulig kneblet av økonomisk tap.

Når jeg nevnt lite reklame i Spotify er det så at når 80% bruker en tjeneste uten å betale for musikken (bare reklamen gjør det) så må man jo lure på om en musikker ser en eneste krone på sin konto eller alt går bort i drift og til Svenskene som driver tilbudet.
    Da blir jo Spotefy en gratis jukebox for brukere men ingen inntjening som burde være plateselskaper og musikkeres mål.
    Bekymrer ikke meg stort heller men får ikke de som rettmessig trenger og fortjener penger og musikken spres uten inntekter er Spotefy feilslått.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var faktisk ikke klar over at lagring av streamet musikk er allment kjent (og utbredt) - og uten tap av kvalitet.
    Jeg aner ikke hvordan man gjør det, og er heller ikke så interessert i det.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis musikk blir Spotify også for de som fritt ønsker en gedigen musikk base enkelt tilgjengelig med en laptop fra sofakroken med ledning til forsterker/reciver.
    Lynrask ved sangskifte og med søkermotor.
    Slipper egen harddisk lagringsenhet eller avspillere
    Spilleliste osv

1 minutt reklame pr time å fritt spille musikk
    Det burde gi flere mindre grunn til å kjøpe en det vil gi grunn til å kjøpe
    Spilleliste settes enkelt opp.
    Det er en megamulighet til gratis jukebox det
    (såfremt man har en laptop å det har snart alle)

(ofte med reklamefinansiert musikk kanaler må man høre det som spilles , med Spotify lager man sin egen liste ut fra hva man ønsker + kan utforske å finne nye grupper)
    Hvorfor tror mange at folk vil betale for dette når de lovelig får det gratis

Man kan jo ikke svartmale og forhåndsdømme projecter.
    Målinger av populære utgivelser skal jo gjøres for å se om det ligger en inntjening til selskap/artister ved denne musikkformiddlingsformen.

Jeg var faktisk ikke klar over at lagring av streamet musikk er allment kjent (og utbredt) - og uten tap av kvalitet.
    Jeg aner ikke hvordan man gjør det, og er heller ikke så interessert i det.
    Nå er vel ikke vi i den aldersgruppe som har best innsyn eller forståelse innen pc og media å heller ikke i den aldersgruppen som bruker nettet mest til musikk (lovelig eller ulovelig)
    Kopi av stream musikk eller film/video har vært veldig vanlig lenge.

asvaberg har du testet Spotify ?
    Du som har laptop , ledning , reciver og sofakrok.

Man finner mere som er interesant som man kan kjøpe
    Man kan lettere lukke ut de man ikke gidder å kjøpe fordi de er feks middels å dermed nøyer seg med Spotify å kjøper bare de man må ha.
    Er man ikke ivrig kjøper fra før så blir man vel ikke nevneverdig større kjøper når man får alle sanger på Spotify til ok kvalitet gratis.

Spotify er kjekt for de som vil anbefale musikk
    Ta feks Mike oldfield album
    Spotify Resource

eller Robbie Robertson
    Spotify Resource

Flott måte å dele musikkanbefalinger der alt er lovelig

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    asvaberg har du testet Spotify ?
    Du som har laptop , ledning , reciver og sofakrok.

Man finner mere som er interesant som man kan kjøpe
    Man kan lettere lukke ut de man ikke gidder å kjøpe fordi de er feks middels å dermed nøyer seg med Spotify å kjøper bare de man må ha.
    Er man ikke ivrig kjøper fra før så blir man vel ikke nevneverdig større kjøper når man får alle sanger på Spotify til ok kvalitet gratis.

Spotify er kjekt for de som vil anbefale musikk
    Ta feks Mike oldfield album
    Spotify Resource

eller Robbie Robertson
    Spotify Resource

Flott måte å dele musikkanbefalinger der alt er lovelig
    Å, jada - jeg har testet og det er GØY!! Det er også rimelig mye klassisk på den og det er herlig å kunne høre mere enn 20sekunder av en låt før man bestemmer seg for å kjøpe plata.

Nå er jeg en av de få(!?) som fremdeles kjøper CD'er og fruen synes det er litt vel mye.
    JEG tror ikke det blir noe mindre kjøp med bruk av Spotify. Kanskje snarere tvert i mot...... (sorry, kjære....)

Lydkvaliteten er bra den, men det er ikke CD kvalitet. Så jeg kommer ikke til å sette meg inn i hvordan man lagrer (capture??) lydfilene fra spotify. Om det er lov eller ikke er irrelevant så lenge lyden ikke er bedre enn ok mp3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    kopiere en stream til harddisk er mye brukt og Spotify er ingen unntak.
    Kvaliteten blir den samme
    Gratis er free account
    Musikk kopiert fra stream til harddisk er allerede mye brukt som musikk i ulike fildelingsnettverk.

De som ikke ønsker , ikke vil betale for musikk har x antall ulike muligheter til å skaffe seg gratis musikk å Spotify er en av dem.
    Jeg tror at alle forsøkøk med å få flere til å betale for musikk er et godt tiltak men som mange tror blir det få som frelses.

Moral dreier det seg om å platebransjen selv er klar over at de aldri greier å stoppe fildeling / ulovelig kopiering.
    Da bør kanskje selskaper / musikkeres inntjening for tapt fildeling komme ved feks reklame inntekter.
    Ikke det at fildeling da legaliseres men for å kompansere det de taper.
    Moral kan vendes men tar enormt lang tid å slik jeg fårstår i musikkbransjens kriserop har man ikke tid så derfor alternativ inntekt noen år fremover + inntekt fra de lovlydige så bransjen blir minst mulig kneblet av økonomisk tap.

Når jeg nevnt lite reklame i Spotify er det så at når 80% bruker en tjeneste uten å betale for musikken (bare reklamen gjør det) så må man jo lure på om en musikker ser en eneste krone på sin konto eller alt går bort i drift og til Svenskene som driver tilbudet.
    Da blir jo Spotefy en gratis jukebox for brukere men ingen inntjening som burde være plateselskaper og musikkeres mål.
    Bekymrer ikke meg stort heller men får ikke de som rettmessig trenger og fortjener penger og musikken spres uten inntekter er Spotefy feilslått.
    Bare for å gjøre 1 ting klart: Artister og platebransjen tjener penger på Spotify. I Sverige genererer nå Spotify mere inntekter til artister og platebransje en det iTunes gjør, og det øker for hver uke.
    Når tjenesten lanseres her i Norge vil det bli mer en 1 minutt reklame per time (men ikke MYE reklame), pluss at det blir annonser i selve playeren.

Spotify er et produkt som blir brukt av svært mange, og selv om inntjeningen per bruker er liten blir mange bekker små fort en stor elv.

Å begynne å "tappe" streams fra Spotify er jo helt latterlig. Her FÅR man en tjeneste som for de aller fleste er veldig god og alt man trenger. Så må selvfølgelig noen gå inn og ødelegge. All musikk på Spotify er vannmerket,
    og begynner denne å bli spredd på fildelingsnettverk tar det ikke lang tid før platebransjen sier takk og ha det bra til Spotify.
    Det ville i så fall ikke være Spotify sin feil, men de eller den som begynte å spre filene.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All musikk på Spotify er vannmerket,
    og begynner denne å bli spredd på fildelingsnettverk tar det ikke lang tid før platebransjen sier takk og ha det bra til Spotify.
    Dette kommer til å skje, så hvorfor trekker ikke bare platebransjen seg ut med en gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Dette kommer til å skje, så hvorfor trekker ikke bare platebransjen seg ut med en gang?
    Noen kommer til å kræsje med bil, så hvorfor ikke bare parkere alle sammen?

Det er lov til å gi noen en sjanse først. Spesiellt de som prøver å få istand noe som er bra for alle parter, og som i tillegg betaler for seg. Det vi HÅPER er at det blir med noen få av dem som absolutt vil ødelegge for de flere millioner andre brukerne (som Spotify kommer til å ha i løpet av sommeren).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vet du om det var snikfilming?

Selv var jeg på Queen+Paul Rogers konsert i London i høst og jeg tok selv bilder (og film) under konserten. Det var ingen restriksjoner på dette; d.v.s. bruk av amatørkameraer/mobiltelefoner var tillatt. Det er da i min fulle rett å publisere dette.

Kanskje en ide å spør vedkommende (ThomasWH) før du slenger ut en slik påstand?
    hehe, jeg var og på Queen & Paul i høst i London (+ Cardiff). og ingen reagerte på bilder som ble tatt. hadde noen hatt et synlig videokamera vil jeg tro vaktene hadde reagert, men nå til dags blir jo det meste filmet på tlf

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noe kan spilles av, kan det kopieres. Dersom noe kan kopieres, kan det deles. Det som kan skje, skjer. Eneste måten å unngå det på er å ikke gi ut noe i det hele tatt, men å legge det i hvelvet.

Uansett hva man måtte synes om dette, så er det slik ting fungerer. Å kjempe mot virkeligheten gavner ingen.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

De eneste gangene jeg laster ned musikk er for å finne nye artister/sanger. Ofte da låter som er lagt ut av artisten/plateselskapet selv. Og liker jeg det jeg hører ender det som regel opp med kjøp av hele plata enten på cd eller vinyl.

Uansett så tror jeg det er plateselskapene som taper på ulovlig nedlasing og ikke artistene, de klarer å overleve av turnering, konserter og salg av merchandise (klær, plakater osv...)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dersom noe kan spilles av, kan det kopieres. Dersom noe kan kopieres, kan det deles. Det som kan skje, skjer. Eneste måten å unngå det på er å ikke gi ut noe i det hele tatt, men å legge det i hvelvet.

Uansett hva man måtte synes om dette, så er det slik ting fungerer. Å kjempe mot virkeligheten gavner ingen.
    Nå er det vel ikke selve kopieringen som er problemet, alle vet at det er relativt lett å kopiere musikk. Men det er enda enklere å laste det fritt ned fra nettet, det er denne frie tilgangen plateselskapene og filmselskapene ønsker å fjerne. Klarer man å stenge de åpne plassene og tvinge piratene til å bruke lukkete nettverk så har du oppnådd mye. Da får plateselskapene mulighet til å lage gode alternativer som de også kan tjene litt penger på.

Side 63 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •