Piracy..is it a crime? - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 133 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2649
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dette går vel under dokumentforfalskning.
    Intressant, jeg vet ikke hva definisjon rundt dokumentforfalskning er, men slik jeg har fått forstålese for det så er det når du endrer et eksisterende dokument uten tillatelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Et tips fra meg til din bransje vegus
    (å ikke skriv CD single som svar for å kjøpe en slik tullete greie der 1 sang er gitt ut i 6 ulike versjoner (club , mix osv) er ikke alternativ)

Min erfaring siste år når jeg er innom CD butikker for å handle og ser kundekretsen rundt meg blir det omtrent som sammenlignet med kundene med det man finner i en dressbutikk eller felleskjøpet.
    Den yngste som er i butikken er vanligvis ekspeditøren.
    Vel hvor er den yngere kjøpergruppe ?

Årsaken er at musikkbransjen og butikker ikke selger det mest brukte format for unge , heller ikke enkeltsanger som er det mest populære.
    Stort sett alt digitalt salg fra 2001 fram til andre halvår i fjor har vært enkeltsanger, så det har vel absolutt vært tilgjengelig?? Man har uten problemer kunnet kjøpe stort sett hvilken som helst sang på et album alene, uten å kjøpe hele albumet. I de ytterst få tilfeller hvor det står "album only" er det rettighetsmessige hindringer for salg enkeltvis. Det kan være at det er en gjesteartist fra et annet selskap, og det selskapet krever da at sangen kun skal selges som en del av et helt album og ikke enkeltvis.

Når det er sagt så er det også noen artister som ikke vil selge låter enkeltvis. Dette fordi de ser på albumet som en helhet, en historie som må bli fortalt fra begynnelse til slutt. Når dette er artistens valg, syns jeg en fan bør respektere dette.

Hadde det da ikke vært en ide å ha en mp3 / ogg / FLAC ladestasjon for USB penn , tlf , mp3 spiller osv på utsalgssteder så kunne en stor kjøpemasse handle sine enkelsanger på en enkel måte.
    Da slipper de dyre CD plater hvor de kanskje bare ønsker noen få sanger av.
    De slipper en CD de må endre til andre spillbare formater.

At artister kan tjene mindre på at mange kjøper enkeltsanger for så være da ellers elendig arbeide vanligvis ikke er høyt verdsatt i andre arbeids sammenheng heller så med bra sanger så bra salg.
    (en god artist har ofte mange bra sanger)

Når fildeling har tilbudt det mange har ønsket av sanger , valg for hva man vil ha på et album og formater så er det langt fra noe oppsiktsvekkende at fildeling har vært populært å platebransjen mere å mere rævkjørt av sin utrolig gammeldagse holdning.

At nettsalg bedrer seg er positivt men få de digitale filene inn i butikker (ja distribuer også via narvesen osv)

For mange som venter på en lagringsutvikling og minnebrikker osv er fremtiden å gå på elkjøp , musikkbutikker osv å lade brikken opp for en kostnad , Blu Ray , DVD musikk (selvsagt har man internett hjemme men ser ikke dette som eneste valg for digitale filer og kjøp)
    Dette med ladestasjoner er prøvd flere ganger utenfor Norge, og har vært totalt mislykket. Prefueled har hatt ladestasjoner i de danske FONA-butikkene i godt over 1 år (Fona er Danmarks Platekompaniet). De blir ikke brukt i det hele tatt. Nå er det selvfølgelig WMA-filer med DRM på disse, men med tanke på at kundegrunnlaget er stort (Creative har over 60% markedsandel i DK, mot godt under 10% i Norge), så burde det i det minste vært noe salg.

Husk da at Danmark er langt mer utviklet på salg av digital musikk en det vi er i Norge. Omsetningen er langt over det dobbelte, og danskene ser rett og slett ut til å være et ærligere folkeslag som kjøper musikken i stedet for å laste den ned gratis. (hmm, der er jo tilgangen til TPB sperret. Kan det være en forklaring?)

I Danmark har heller ikke DRM vært noen stor issue. Det har ikke vært noe massivt krav fra hverken forbrukere eller forbrukermyndigheter på å få det fjernet. Folk har også handlet villig vekk i de butikkene som har solgt WMA-filer med DRM, noe som jo har ført til Creatives høye markedsandel. Men ikke nok med det, da folk handler som gale på iTunes også. Selv om iPods bare har ca 30% markedsandel i DK, mot rundt 80% i Norge, er omsetningen rundt 50% høyere. De er bare 1 million flere en oss, så det er heller ingen forklaring.

Når vi har kunnet tilby MP3-filer sier utsalgsstedene "det er jo fint, men det trenger vi jo foreløbig ikke".

I UK og Tyskland har Vodafone hatt "ladestasjoner" for mobil plassert rundt på kjøpesentere og steder hvor ungdom ferdes. De ble ikke brukt, og bare ramponert. De ble derfor fjernet. Undersøkelser viser også at kidsa ser på dette som tungvint. Det er jo mye lettere å kjøpe låta rett ned på telefonen? Telefonen er forøvrig klar musikkspiller of choice for den yngre garde.

I Norge har det vært forsøkt med noen få stasjoner på Oslo S, Trafikanten etc. Resultatet var 1 solgt låt på 1 uke, og den ble nok kjøpt av en testbruker.

Å få digitalt salg inn på Narvesen etc. er noe man jobber kontinuerlig med, men man kan ikke bare be dem om å selge noe. Dette er en prosess som tar lang tid, men som det absolutt jobbes hardt med (ja, vi har holdt på med dette i flere år).
    Du kan regne med å se mange forsøk på nye distribusjonsformer i året som kommer, og noen av dem inkluderer også "fysisk oppmøte".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dette går vel under dokumentforfalskning.

Uansett mener jeg det er uheldig, i en seriøs debatt, å låne begreper som dekker én kriminell handling, for å beskrive en annen. Det er å (bevisst eller ubevisst) spille på konnotasjoner og dermed følelser, og tilfører debatten en irrasjonell faktor som overhodet ikke er konstruktiv.
    Greit, jeg gir meg.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det da ikke vært en ide å ha en mp3 / ogg / FLAC ladestasjon for USB penn , tlf , mp3 spiller osv på utsalgssteder så kunne en stor kjøpemasse handle sine enkelsanger på en enkel måte.
    Da slipper de dyre CD plater hvor de kanskje bare ønsker noen få sanger av.
    De slipper en CD de må endre til andre spillbare formater.
    Dette har jeg også kommentert og foreslått i flere tråder om emnet herinne.

Jeg har sågar sendt e-post til både Marte Thorsby (IFPI) og Harry Bringsjord(TONO).
    Her er utdrag fra svar:

Marte:
    Jeg er helt enig i at det er en god ide å kunne gå inn i en butikk og laste ned de filene du ønsker deg fra en dockingstasjon. Vi har ønsket dette lenge, og spilt det inn til ulike forhandlere (for det er jo ikke "vi" som musikkbransje som selger til forbruker, det er det butikkene som gjør, eks platekompaniet), og håper dette kan komme på plass. Enkelt og greit. Og jeg vet det fremover kommer flere tilbud i kombinasjonen fysisk /digitalt, særlig når platekompaniet kommer opp med sin digitale tjeneste.

Harry:
    Det kommer mange nye tjenesteer fremover og jeg holder gjerne kontakt med deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette har jeg også kommentert og foreslått i flere tråder om emnet herinne.
    Se mitt svar til Hygen ovenfor. God idè, men funker desverre dårlig i praksis.

Han heter ikke Harry, men Larry!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegus
    ulovlig nedlasting/tyveri , Harry/Larry - sier som Kjartan (Valen-TV): whatever

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se mitt svar til Hygen ovenfor. God idè, men funker desverre dårlig i praksis.

Man må la kundene venne seg til nye distribusjonsmetoder før man gir opp. torrent-protokollen ble laget i 2001 og var allerede da overlegen teknologi, men det tok noen år før den begynte å etablere seg og noen år før den ble en dominant distribusjonsmetode. Og se idag er den allment brukt til mye lovlig distribusjon. En flott teknologi som gjør at utgiver ikke stadig vekk må kjøpe raskere servere og leie mer båndbredde. Fordeler som både film- og musikkbransjen etter mye om og men har begynt å benytte seg av.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Man må la kundene venne seg til nye distribusjonsmetoder før man gir opp. torrent-protokollen ble laget i 2001 og var allerede da overlegen teknologi, men det tok noen år før den begynte å etablere seg og noen år før den ble en dominant distribusjonsmetode. Og se idag er den allment brukt til mye lovlig distribusjon. En flott teknologi som gjør at utgiver ikke stadig vekk må kjøpe raskere servere og leie mer båndbredde. Fordeler som både film- og musikkbransjen etter mye om og men har begynt å benytte seg av.
    Jeg mener over et år er mer en nok tid for å se om et produkt virker eller ikke.
    Er det en god idè, vil man alltid få en reaksjon selv om den store kjedereaksjonen først kommer etter noen år. I dette tilfellet har altså ikke den første reaksjonen kommet. I dagens tidsalder får man ganske klar beskjed fra potensielle kunder om hvordan de syns et produkt fungerer. Da disse "kioskene" har stått inne i platebutikker, har tilbakemeldingene kommet til de ansatte der. Disse tilbakemeldingene har vært at selve kiosken ser veldig tøff ut, men at de ikke helt skjønner vitsen med den.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo spennende

Norwegian State TV Launches BitTorrent Tracker | TorrentFreak

pen kommentar

“We don’t want to do like the music industry. Running around thinking that people will keep driving down to a record store when they can have the content delivered with the push of a button at home,” Eirik Solheim said in an interview last year.”

Well this man gets the main idea. He shuld talk with guys from music industry maybe they will finally get it also.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Og det sier du som ikke betaler for deg, hehe måtte bare
    kommentere den, ikke bokstavlig ment.....
    Var ett ironisk utsagn, jeg mener tyven tjener jo på det hehe...

Den største kjøpergruppa av CDer mener jeg å ha lest er folk rundt 13 år alderen. Gjennspeiler seg ofte i topp 10 lista til VG. om ikke dere også har gått til innkjøp av Lady Gaga eller hva hun heter hehehe

Seriøst så mener jeg at folk gjør som folk gjør. Man får stå for selv om man føler seg som en skurk om man laster ned en film som allerede ligger der tilgjengelig.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Har selv lastet ned alle "Ut i vår hage" episodene på NRK, så dette er jo veldig positivt for publikum.

Når det er sagt så betaler vi en ganske drøy pris i lisens og skatt, så det skulle vel egentlig bare mangle at de ikke disket opp med noe....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvaliteten er så dårlig at det burde være gratis

Personlig laster jeg ikke ned musikk fra nettet fordi jeg finner kvaliteten for lav. I det senere synes jeg det blir stadig vanskeligere å få god kvalitet på kjøpte CD'er eller SA-CD'er for den del. Musikken er ofte for komprimert at det hyggelig å høre på.

Jeg har som mange andre kommet frem til at det fortsatt er vinyl som er best pga at plateselskapene ødelegger all ny teknologi. Og ærlig talt, så dårlig kvalitet som mye av dette har burde det være gratis, så hvem stjæler egentlig?

mvh

Ps. Kvalitet vurdert ut fra kvalitet på lyden ikke musikken.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betaler gladelig 2500,- i lisens dersom grappa, kkv, 2l osv åpner opp sin katalog i flac med albumart (ala 2l's pdf)

Da hadde jeg spart mye penger...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk da at Danmark er langt mer utviklet på salg av digital musikk en det vi er i Norge. Omsetningen er langt over det dobbelte, og danskene ser rett og slett ut til å være et ærligere folkeslag som kjøper musikken i stedet for å laste den ned gratis. (hmm, der er jo tilgangen til TPB sperret. Kan det være en forklaring?
    Da vet du sikkert også at Danmark har ca 8 ganger så mange private trackere enn Norge å at TPB er for nybegynnere eller frequent users å representere hovedsakelig torrents som har vært aktive i uker og måndter på andre private trackere først. (Danskene fildeler enormt men vises ikke på TPB Tracker Geo Statistics)

Nå er da Danskene på TPB alikevel om de ønsker ¨på ulike vis selv der ISP prøver å lage problem
    The Jesper Bay - Sådan kommer du udenom spærringen af The Pirate Bay
    (global DNS istedet for Internett-leverandørens DNS-server)
    Snart en halv million ganger (traffic rank ) er jesperbay åpnet av Danske brukere siste år for å lære ommgåelse av ISP så de ærlige Danskene savnet sikkert TPB.
    Så har man alle mirror sider (index) som gjør at man kan fildele alle TPB's torrenter på deres side(tracker) år etter år uten engang å ha besøkt deres nettside .

To ting skjer når man hele tiden fokuserer på fildeling istedenfor andre modeller for inntjening til selskaper.
    Omtale av trackere i nyheter , aviser osv gir enorm økning av brukere.
    Å presse fildelingen gjør at decrypting , desantralisering osv øker å den kontrolerbare fildelingen blir ukontrolerbar, lite målbar å enda verre å stoppe.
    "TPB antall besøk fra Danmark har økt med 12% takket være IFPI,"
    (blokkering fra Tele2 og medieomtalen)

Du får klore deg fast i stolen når du leser dette
    Fire milliarder downloads fra hollandsk piratside - Tjek.dk
    (mininova er også den 77 ende web side Danske nettbrukere besøker mest) (Norge 98 )

At TPB har et ord på seg til å være verdens største tracker er ikke så langt fra sannheten men navnet tracker betyr en side som disponerer en upload URL å sier ingen ting om at siden er stor i sammenheng ved å kunne tilby mange torrents.
    Tilgang til torrents blir TPB en liten lekeside sammenlignet med mange andre sider.

Det er ingen målbare tall som direkte kan vise til at land der en såkalt vellykket salgsmodell har redusert fildeling men undersøkelser har vist at stor andel av ulovelig fildelere faktisk ønsker å betale for fildelingen men ingen har et slikt tilbud å tilby.
    Er meningen å kapre fildelere til å begå lovelig bruk er salgsmodellene som tilbys for få og ensformige.
    Er meningen å kapre kjøperinteressen før fildeling tar folk så er bransjen på vei men langt fra "konkuransedyktige" til å tilby.
    Det går å kjempe mot et gratis alternativ uten rettsaker men krever større innsats en pr i dag.

Fuel-tank
    Ingen i Danmark har villet ha DRM å de har kjempet for å få det vekk.
    (ingen i Norge ønsker det heller)

Litt uvanlig bransjesyn ut fra salg i Danmark.
    Harddisken : Vi køber færre cd'er
    Er også mitt og mange av mine musikkelskeres synspunt også at det blir mindre å mindre attraktive utgivelser for hvert år.
    (dette bør dere i Sony også se da feks siste Bjørn Eidsvåg faktisk ikke fortjener større salg en 1/3 del av det forige utgivelse lå på )
    Så er det jo også mulig musikk taper til andre
    RELEASE.no – 1997-2009 - videobransjens fagblad
    Det er begrenset hvor mye tid , penger å har en bransje økning så kan det også resultere i at andre går ned.
    (nå fildeles spill i enorme mengder men selv da har de eksplosiv økning i salg)

Nå eksisterer det mange betalingstrackere der folk betaler beløp pr mnd eller antall GB lastet ned.
    Selvsagt er dette private trackere som dere ikke får penger fra.
    Mulighet er at dere kan starte slike trackere selv så får folk hvertfall et valg mellom lovelig / ulovelig fildeling med BitTorrent
    En populær tracker trekker masse folk.
    Litt reklame på siden for ekstra inntekt.
    Dere vil helt sikkert dra mange brukere til dere å dere vil ha en inntekt dere ellers ikke ville fått.
    Selvsagt vil ulovelig deling eksistere men meningen er vel for deres del at flest mulig betaler å da må dere møte store potensielle kundemasser der de er.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Absolutt spennende, og absolutt på tide. Selvproduksjoner fra en kanal finansiert av folket burde absolutt være fritt tilgjengelig for nettopp folket, helt fantastisk at de endelig gjør noe med det.

Nå mangler det bare at BBC gjør det samme.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, der er jo tilgangen til TPB sperret. Kan det være en forklaring?
    Det er det nok ikke. Å prøve å stoppe TPB er bare tull. Er så sykt mange trackere der ute at alt man oppnår med det er å skyve trafikken over til alternativene, som igjen gir dere dårligere oversikt over problemet...

Trackere er en "svakhet" med BitTorrent teknologien, som pga båndbredde begrensninger var en naturlig vei å gå da det ble utviklet. Klarer dere den umulige oppgaven å stoppe alle trackere vil teknologien utvikle seg til et rent peer to peer nettverk, hvor brukerne med best kapasitet fungerer som trackers for andre. Med den stadig økende båndbredden hos folk flest blir uansett behovet for permanente trackers mindre og mindre.

Poenget mitt er ganske enkelt at å kjempe i mot teknologien fungerer ikke. Se på spillbransjen. Uansett hva de kaster i mot brukerne av sikkerhetssystemer blir de knekt på rekke og rad. Som et resultat har spillbransjen tilpasset seg, og funnet gode nye måter å tjene penger på.

En del tapt inntekt er uansett ikke til å komme rundt, så da får man heller tilpasse seg så man klarer å kapre de som ønsker å være ærlige forbrukere, så lenge forholdene ligger til rette og de lovlige alternativene er gode...

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxtipxx
    Var ett ironisk utsagn, jeg mener tyven tjener jo på det hehe...

Den største kjøpergruppa av CDer mener jeg å ha lest er folk rundt 13 år alderen. Gjennspeiler seg ofte i topp 10 lista til VG. om ikke dere også har gått til innkjøp av Lady Gaga eller hva hun heter hehehe

Seriøst så mener jeg at folk gjør som folk gjør. Man får stå for selv om man føler seg som en skurk om man laster ned en film som allerede ligger der tilgjengelig.
    Det var 13 år gamle jenter som var de som kjøpte mest musikk. Derfor har mange store plateselskaper og artister laget musikk for nettopp denne kundebasen.

Jeg går ofte innom platekompaniet på vei hjem. Jeg syns ikke det er like mange "fjortisser" der nå som dengang jeg var i den alderen. Dette ser man jo også på hva slags musikk som er på tilbud, kampanje osv. Det er mye musikk fra 70-80-90 tallet. Jeg mistenker at dette er fordi platekompaniet tjener mest på denne musikken og at det selger bedre enn all den nye drittpopen ingen liker (bortsett fra 13 år gamle jenter).
    Også mer og mer film og spill, dette tyder jo også på synkende cd salg.

Dette er kun observasjoner og teorier fra min side.

Jeg mener at dersom man laster ned noe man ikke ville kjøpt uansett, er man kansje en tyv, men det er ingen som taper penger på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville bare lufte meg litt i denne saken..

Piratkopiering/Piratnedlastning osv. er UAKSEPTABELT! Jeg kjenner alt for mange i musikk/filmbransjen til at jeg kan akseptere "gratis" nedlasting av filmer og musikk, spill osv. - Bransjen blør, og den kan faktisk DØ av dette!

Så folkens, neste gang dere hører på favorittbandet deres, som dere bare rååådigger.. Vit at dere ikke har rett til å digge dem så lenge dere har lastet ned musikken uten å betale for den! Dere er hatet av bandet, osv osv osv...

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH

Piratkopiering/Piratnedlastning osv. er UAKSEPTABELT! Jeg kjenner alt for mange i musikk/filmbransjen til at jeg kan akseptere "gratis" nedlasting av filmer og musikk, spill osv. - Bransjen blør, og den kan faktisk DØ av dette!

Så folkens, neste gang dere hører på favorittbandet deres, som dere bare rååådigger.. Vit at dere ikke har rett til å digge dem så lenge dere har lastet ned musikken uten å betale for den! Dere er hatet av bandet, osv osv osv...
    Liker man et band bør man definitivt kjøpe plata for å støtte dem. Men å laste ned for å oppdage ny musikk syns jeg er greit.

Sånn sett er jeg enig i at piratkopiering er en uting og at bransjen blør, men jeg kan love deg at den ikke dør! Uansett hva som skjer er musikk en så stor del av vår kultur at det blir aldri borte. Det som derimot er litt skremmende er om terskelen for å komme seg inn på markedet for nye/små artister blir høyere. Det vil gi mindre mangfold i musikken vår...

Men tedensen så langt er vel snarere tvert i mot at det har blitt lettere for små artister å utlevere seg selv, nettop pga internett streaming og nedlastning...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH

Finner det umåtelig komisk å bli belært om moral og etikk ang nedlastning av en som tydeligvis synes det er helt ok å snikfilme konserter og offentliggjøre filmen på youtube (Signaturen din) 8)

Side 62 av 133 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •