Piracy..is it a crime? - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2649
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Man stjeler ikke ved å kopiere en musikkfil, men man stjeler retten til å spille av åndsverket etter den loven
    Etter loven stjeler man ingenting, og det er ordboka enig i. Tyveri forutsetter at rettmessig eier mister det som blir stjålet, og jeg antar du er enig i at dersom jeg laster ned Rosa Helikopter så mister ikke dermed Peaches-tøttene (eller, plateselskapet, som nesten sikkert sitter på alle rettigheter) retten til å spille av sangen.

og etter det som står å lese på CD platene om copyright.
    Hva som måtte stå på selve produktet er irrelevant, da det kan være, og ofte er, ren svada og ikke underrbygget i noe lovverk.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Først til reklamesnuttene og pirat-advarselen foran filmene.
    Ærlig talt; her diskuteres på andre tråder om at den og den BD spilleren bruker x antall sekunder (eller minutter?) på å starte opp en film og den generelle oppfatningen er at "det må du leve med" og "har du problemer med det så har du egentlig kanskje andre problemer" osv.

Så skal vi bruke side opp og side ned på å "krangle" om det er irriterende eller ikke å måtte se disse reklamefilmene før en film? Hva med "trailere" da? Er det også grusomt irriterende? Joda, på mange filmer kan man skippe over dette, men jeg har endel Disney filmer hvor man IKKE kan skippe, bare spole. Skal jeg bruke energi på å irritere meg over det? Nei, vet du hva - det gidder jeg ikke, rett og slett.
    På Bluray spillere så er det jo teknologien som setter begrensninger, hva om sony f.eks hadde lagt inn i softwaren at spilleren skulle vente 40 sekunder ekstra med å starte opp? da hadde de nok gravd sin egen grav..

Disse trailerene som du ikke kan hoppe over har jeg aldri vært borti..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Produktet er iallefall ulovlig å eie eller distribuere i USA. Produsentens egen nettside sier:

Som kort og greit betyr at ettersom det er et lovbrudd å distrubuere programmet innenfor landets grenser, benytter de seg av andre kanaler.
    Da lærte jeg noe nytt i dag også

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Med mindre man føler seg truffet, ser jeg ikke at det skal være til ittitasjon.....
    Som sagt, hvorfor skal de som har kjøpt filmen føle seg truffet?

Ville ikke du også blitt irritert om sjefen hadde hatt allmøte hver dag kl. 07.00 og lekset opp alle ansatte fordi det å komme for sent er å stjele bedriftens tid? Dere ville vel ikke stjålet en bil, ville dere vel? Da skjønner dere vel at det ikke er greit å komme for sent heller? Mens de som faktisk kommer for sent aldri er på et slikt møte, nettopp fordi de alltid er for sene?

Men, for all del, det tar jo bare fem minutter, og du har jo ingen grunn til å føle deg truffet, så det er jo ingenting å irritere seg over.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel talt!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er som å si at du er imot barnearbeid, fordi de små jævlene ikke har peiling på kvalitet.
    Jeg synes ikke det er noen god sammenligning...

Bootleykassetter har nok foret mangt et sultent barn i Asia, bare så det er sagt.

Det ene kopiering dreier seg om la oss si en mulig tapt inntekt som gjør at Britney Spears muligens tjener 2mill mindre. Altså 2 mill mindre til stakkars Spears eller Beyonce som kanskje må vurdere en garderobe med litt færre diamanter, eller kanskje Lars Ulrich må revurdere å bygge nytt gullbelagt badebasseng til kidden... stakkars han må nøye seg med marmor. (South Park)

Det andre dreier seg om barn som plages og er underærnerte og er litt værre egentlig i forhold til mine egne verdier iallefall.

Selvfølgelig er det også greit å være negativ til barnearbeid fordi det blir dårligere kvalitet også foraldel...

Men når jeg snakker generelt om musikk og filmvaren og kvaliteten, da snakker jeg også om GLEDEN ved å ha den originale varen....
    En glede jeg kan huske helt siden lydkassettens tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg måttet se Piracy. It's a crime- snutten fem minutter vær morgen ja da hadde jeg blitt veldig irritert ja.

Kan være litt irriterende de snuttene

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, hvorfor skal de som har kjøpt filmen føle seg truffet?

Ville ikke du også blitt irritert om sjefen hadde hatt allmøte hver dag kl. 07.00 og lekset opp alle ansatte fordi det å komme for sent er å stjele bedriftens tid? Dere ville vel ikke stjålet en bil, ville dere vel? Da skjønner dere vel at det ikke er greit å komme for sent heller? Mens de som faktisk kommer for sent aldri er på et slikt møte, nettopp fordi de alltid er for sene?

Men, for all del, det tar jo bare fem minutter, og du har jo ingen grunn til å føle deg truffet, så det er jo ingenting å irritere seg over.
    Et totalt irrelevant og håpløst eksempel - kan overhode ikke sammenlignes med en liten snutt med informasjon på en dvd du har kjøpt.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo vet du hva det kan det. Jeg irriterer meg grønn over alt møl som er lagt inn på filmene før de starter også menyer, trailere o.l.

On og Play!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Jo vet du hva det kan det. Jeg irriterer meg grønn over alt møl som er lagt inn på filmene før de starter også menyer, trailere o.l.

On og Play!
    Da har man virkelig lite og irritere seg over

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man virkelig lite og irritere seg over
    Ja er ikke livet flott? tiltross for fildelingsretsaker og diskusjoner!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er ikke livet flott? tiltross for fildelingsretsaker og diskusjoner!
    Jeg konkluderer med at du må ha et godt liv med få bekymringer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et totalt irrelevant og håpløst eksempel - kan overhode ikke sammenlignes med en liten snutt med informasjon på en dvd du har kjøpt.
    Hva er det som er irrelevant med sammenligningen? Det er snakk om å få en sterkt nedlatende formaning om å ikke gjøre noe du ikke gjør, hver gang du ikke gjør det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er irrelevant med sammenligningen? Det er snakk om å få en sterkt nedlatende formaning om å ikke gjøre noe du ikke gjør, hver gang du ikke gjør det.
    Eksemplet er helt søkt. Det ville grenset til trakasering i arbeidslivet. Dessuten ville ingen oppgående sjef kunne gjort noe slikt....

Når det kommert til filmen - det har alltid vært en advarsel der vedrørende rettigheter o.l. Denne snutten på 30 sekunder (du kan jo gå hente deg en cola i kjøleskapet under tiden?) eller noe rundt det, er opplysning vedrørende opphavsrettighet og anti-kopi. Det er ikke noen formaning, men en generell opplysing.

Hadde man gitt f*** i å laste opp/ned filmer hadde ikke denne snutten behøvd være der. Vi kan takke piratene for den. Men så lenge man skal lovprise "fri-kultur" i form av nedlastning og spredning av opphavsbeskyttet material, må vi nok leve med den.

Det som derimot skremmer meg mer og mer - er hvordan holdningene til mange medlemer er her inne på avforum. Virker som om veldig mange synes det er helt ok å spre opphavsbeskyttet material i form av spill, musikk og filmer. Man betaler gladelig mangfoldige tusen for nye komponenter, men å bidra til at man har en utvikling hos innholdsleverandørene synes man å være likegyldig til. Det synes jeg er både skuffende og skremmende.

Newcomer MoffeTheMan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Piracy

Har ikke giddet å lese hele tråden, så med fare for å gjenta noe...
    Har selv en voksen samlig mp3 som jeg har framme på fest og når jeg har god tid. Her har jeg masse musikk jeg aldri har hørt, aldri har likt og ikke vet hva er. Det ligger der for å bli oppdaget. Er det bra, ja så kjøper jeg en cd på play.com (til en fornuftig pris) Ikke snakk om at jeg hadde kjøpt alt dette hvis det ikke var tilgjengelig på mp3. Har oppdaget masse ny musikk som senere har havnet i orginalsamlingen min med dvd og cd plater. Jeg har en slump penger å bruke til cd/dvd/spill+++ og vil ikke bruke mer en dette. Ergo, ingen taper på at jeg laster ned musikk. Liker jeg noe godt, prioriterer jeg det når noe nytt skal kjøpes. Fordeler ikke videre det jeg laster ned i noe særlig grad, og mine venner er såpass interesert i god lyd, at en simpel mp3 fil ikke duger uansett.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Msport: Tror du at denne typen kampanjer hjelper?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Spørsmål til Msport: Tror du at denne typen kampanjer hjelper?
    Hos enkelte - ja. Vil nok vekke noen tanker. Hos alle? Nei.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg enig i at fildeling av copyrighted materiale er ulovlig og det håper jeg at det fortsetter å være. Tenk om dette hadde vært lov, og Microsoft og Apple kunne utnyttet dette....

Samtidig mener håper jeg at TPB gutta ikke taper rettsaken. De som burde straffes I første omgang er de som selger piratkopier, ikke de som har en tjeneste som kan benyttes til å dele piratkopier.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig mener håper jeg at TPB gutta ikke taper rettsaken. De som burde straffes I første omgang er de som selger piratkopier, ikke de som har en tjeneste som kan benyttes til å dele piratkopier.
    Og du tror ikke de bak TPB har tjent penger på andre sine verk? Så lenge man gir bort noe som er ulovlig eller skaffer noen tilgang til det, da er det greit?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du tror ikke de bak TPB har tjent penger på andre sine verk? Så lenge man gir bort noe som er ulovlig eller skaffer noen tilgang til det, da er det greit?
    Nei tror ikke de har tjent store summene på det. Det er ihvertfall ikke økonomisk motivert. Syns heller ikke det er helt greit. Men utfallet av denne rettsaken kan ha mye å si for fremtiden til internettet og hvordan vi bruker det.

Syns heller folk får ta til vett og ikke laste ned piratkopierte filmer og musikk, dersom de har mulighet til å kjøpe det på lovlig vis. Dersom de ikke har mulighet er det uansett bare positivt for plate og filmbransjen selv om de er for tjukke i huet til å innse det.

Side 43 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •