Piracy..is it a crime? - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 133 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2649
    Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Har lett litt etter et sånt program, og fant et nå- spotifyripper.com, men det må man betale for.

På den andre side så har jeg ikke lyst til å være med på å ødelegge for en så bra tjeneste som spotify er.

Og det fins vel programmer som kan lagre lyden som blir sendt ut av pcen, og da er det ikke mye man kan gjøre for å hindre det.
    Spotify er akkurat den tjenesten mange har etterspurt lenge og jeg håper ikke at noen idioter klarer å ødelegge for alle oss andre! Jeg betaler faktisk for tilgang fordi jeg synes tjenesten er genial og det er så utrolig kjedelig om noen klarer å sabotere for de...

Det eneste som mangler nå er S60/WM6/OS-X klient, samt musikk i flac format:-)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gikk jeg inn på spotify.com fo første gang, og første inntrykket her var jo ikke så veldig bra da. Enten må jeg ha invite eller betale. og jeg vet enda ikke hva jeg får.. utvalg/hvordan det funker.
    Jeg hadde forventet å komme rett inn i en forside med søkeboks hvor jeg kunne lete etter sang/artist, og umiddelbart streame direkte med wmp. Gjerne da med en liten reklamesnutt før hver 5-6 sang eller no.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    første inntrykket her var jo ikke så veldig bra da.
    - Hvorfor ikke?

Enten må jeg ha invite eller betale. og jeg vet enda ikke hva jeg får.. utvalg/hvordan det funker.
    - Det er klart, men det er jo nok informasjon om tjenesten til å gjøre seg opp en mening!

Jeg hadde forventet å komme rett inn i en forside med søkeboks hvor jeg kunne lete etter sang/artist, og umiddelbart streame direkte med wmp. Gjerne da med en liten reklamesnutt før hver 5-6 sang eller no.
    - Programmet virker jo som en standalone media avspiller! Det er heller ikke en typisk web-stream (ala Digitally Imported | Electronic Dance Music - Turn up the volume) som kan spilles av i en hvilken som helst media-avspiller, men som streamer valgt sang på direkten! Det er jo det som gjør det til en genial tjeneste - spilleren er standalone og gjør det mulig å søke på samt avspille all tilgjengelig musikk! I tillegg lagrer den playlistene dine sentralt slik at uansett hvor du logger på så har du dine egne playlister tilgjengelig:-)

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En venn av meg som er en hardt arbeidene überkomers popartist sa at hun lagde musikk for 13 år gamle jenter da det intill nylig var der penga lå.

Så jeg godt skjønner at plateselskaper er sure på tpb.

Ønsker å takke Pogwaq for generelt saklige og fornuftige innlegg og Danke for hans innlegg (#704)

Egentlig.. Takk til alle for at dere greier å diskutere dette på en relativt fornuftig måte uten altfor mye personangrep. En fryd å lese og delta i denne tråden.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kraftig kopisperrer og slutt på personlig digital frihet til eksempelfremstilling av et produkt til 100 vis av formater vil bli et sikkert system.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Kan det spilles av kan det kopieres. Er det ikke på tide å innse det snart?
    Helt korrekt, er bare spørsmål om når noen greier å knekke kopisperren, ikke om noen greier det.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger jo ikke knekke den i det hele tatt, er bare å kjøre et innspillingsprogram som f.eks. Audacity.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette har vært postet før (fant ikke noe med et søk, og gidder ikke å lese igjennom alle sidene)

Se denne videoen:

YouTube - Michael Masnick The Trent Reznor case study

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Kraftig kopisperrer og slutt på personlig digital frihet til eksempelfremstilling av et produkt til 100 vis av formater vil bli et sikkert system.
    Skal det være et 100% sikkert system, så må det bli noe ala Palladium-prosjektet til Microsoft. Først og fremst må selve PCen være laget slik at kun seritifiserte operativsystemer kan kjøres på den. Deretter må alle lyd- og videokort være laget slik at de ikke spiller av lyd eller bilde med mindre du har sertifiserte drivere. I tillegg må det bare være sertifiserte avspillingsprogrammer som får lov til å bruke lyd- og videoutgangene. Disse programmene må kun få lov til å spille av musikk og video som er kopibeskyttet. Alt annet er å anse som piratkopiert.

Når du kommer hit, og det samtidig innføres lover mot å selge hardware som fungerer uten sertifiserte drivere, da vil man en viss sjanse til å bekjempe piratkopieringen. Dessverre for bransjen, så tror jeg også at et slikt system vil være veldig effektivt til å drepe all interesse for film og musikk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send inn dine spørsmål/kommentarer om TPB og nedlasting av opphavsbeskyttet materiale:
    VG Nett - Tett på nett

Og ta en titt på TPB sin hjemmeside - en tegneserie på forsiden som vel sier litt om både det ene og det andre - morsom faktisk:
    Download music, movies, games, software! The Pirate Bay - The world's largest BitTorrent tracker

Menneskerettigheter satt opp mot kopirettigheter - den var ny og en smule krampaktig.....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som fikk med seg Richard Stillman på Chateau Neuf? Definitivt et verdifullt innspill i debatten. Jeg er langt på vei enig med ham, og må si jeg ble smått overrasket over hvor langt platebransjen faktisk har gått for å oppnå kontroll av markedet.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Menneskerettigheter satt opp mot kopirettigheter - den var ny og en smule krampaktig.....
    Det er jo en menneskrett og frihet å kunne laste ned gratis media. Jeg er helt sikker på de som bor i Gaza og Iran er helt enig at det er virkelig er det frihet handler om...... Menneskrettigheter og frihet er misbrukte ord i denne sammenhengen!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Noen som fikk med seg Richard Stillman på Chateau Neuf? Definitivt et verdifullt innspill i debatten. Jeg er langt på vei enig med ham, og må si jeg ble smått overrasket over hvor langt platebransjen faktisk har gått for å oppnå kontroll av markedet.
    ..du mener vel kontroll over eget beskyttet materiale.....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om interessen kan bli svekket ved kraftig kopibeskyttelse så blir vel også bransjen svekket av å konstant angripe sine eksisterende eller kommende kjøpegruppe å selv da øker fildeling ?
    Noe må de gjøre?

Alarmen burde gått da Napster startet.
    Ser Norske svar og holdninger fra Christer Falck , Larry Bringsjord i FONO , Marte Thorsby i IFPI osv konsekvent er ute etter fengsel og bøter.
    De har rett og slett sovet i sin pengebinge å ikke fulgt med hva som har skjedd utenfor.
    Ser det som nytteløst å skyve alt ansvar over på andre.
    De har selvsagt rett i at stjeling ikke er riktig men selv så rett de har så er utviklingen kommet så skjeft at uten egeninnsats for inntjening/beskyttelse av sine produkter kommer fildeling til å øke og deres inntekter blir enda mindre.

egeninnsats for inntjening/beskyttelse burde være alt annet en rettsaler

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - knehønene burde fulgt bedre med i timen og kommet på banen for lengst med konstruktive tiltak, feks:
    http://avforum.no/forum/generell-chi...ml#post1141750

Men selv om noen er treige og knehøner, så er tyveri fremdeles ulovlig.... en spade er en spade

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fildeling er en ting men pirat salg av CD er også enormt
    (gammel men sier noe om omfanget)
    hypebot: New IFPI Report Says 1 In 3 Music Discs Sold Worldwide Are Pirated
    Derfor ville et beskyttelses system både beskytte mot fildeling og ulovelig salg.

Når nærmest et helt land og befolkning utnytter kopi
    Piracy worked for us, Romania president tells Gates - washingtonpost.com

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piratkopiering av musikk har foregått i årevis. Selv kjøpte jeg noen kassetter i Thailand på 80 tallet. I min naive verden trodde jeg dette var originaler - men da jeg åpnet dem på hotellrommet (samtlige var forseglet i "butikken"), var samtlige uorginale og "hjemme-brente".
    Som med fruens kjøp av Lacoste t-skjorter på samme tur.

(ja, jeg skal vel da brenne i *******......)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (ja, jeg skal vel da brenne i *******......)
    Håper og tror de grensene er flyttet ellers blir det rimelig tomt der oppe hos englene.
    Var vel ganske vanlig å få kjøpt piratkopiert musikk her i Norge de første år med CD brenner.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selv om noen er treige og knehøner, så er tyveri fremdeles ulovlig.... en spade er en spade
    Vel, denne holdningen er en veldig stor del av problemet. Det går ikke an å ha en fornuftig og rasjonell diskusjon om emnet piratkopiering, hvis den ene parten insisterer på å sette et hardt likhetstegn mellom piratkopiering og tyveri.

Piratkopiering innebærer at man innebærer at man lager en kopi av noe. Dette er faktisk ikke det samme som å stjele en fysisk vare.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vel, denne holdningen er en veldig stor del av problemet. Det går ikke an å ha en fornuftig og rasjonell diskusjon om emnet piratkopiering, hvis den ene parten insisterer på å sette et hardt likhetstegn mellom piratkopiering og tyveri.
    Det har ingenting med tyveri å gjøre, piratkopiering er rett og slett mot loven.. Selvsagt så vil det være en god del artister/selskaper som taper penger på at folk velger å laste ned ulovlig, om en likestiller dette tapet med tyveri eller bare et simpelt brudd på loven er vel igrunnen det samme?

Det er også ulovlig å kjøre for fort, og jeg må innrømme at jeg gjør gjerne det så lenge jeg vet det ikke er kontroller. Det samme er det med piratkopiering også, så lenge ingen blir tatt for å piratkopiere så vil en også gjøre det. Mennesket er av natur lat, så hvis det finnes en enkel og akseptert (selv om den er ulovlig) måte å skaffe seg det en trenger/ønsker, så vil vi ofte velge den veien. Har ingen forhåpning om at vi blir kvitt piratkopiering som fenomen, men jeg tror det hadde vært et stort steg videre dersom folk faktisk fikk opp øynene og fant ut at det de holdt på med faktisk var ulovlig!

Side 37 av 133 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •