Piracy..is it a crime? - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 133 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2649
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Viste om dette fra før av men fant ikke noe ang MJ. :-D

Takker.
    Hmm, ser ut som dagbladet har fjernet den artikkelen.

Men saken var som følger: Michael Jacksons advokat skrev en epost til TPB og krevde xxx mill. i erstattning, og TPB sendte da svar og spurte om de kunne betale med barn..

Hele den 'legal' sida er jo helt genial
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hmm, ser ut som dagbladet har fjernet den artikkelen.

Men saken var som følger: Michael Jacksons advokat skrev en epost til TPB og krevde xxx mill. i erstattning, og TPB sendte da svar og spurte om de kunne betale med barn..

Hele den 'legal' sida er jo helt genial

Haha, å nydelig smakløst...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med denne rettsaken er aldersforskjellen på rettsvesenet og de tiltalte. Dommer og evt. jury medlemmer burde maks være 35 år for at rettsaken skal bli rettferdig.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den opprinnelige blog-entry'en fra piratebay.

The Pirate Bay - The world's largest BitTorrent tracker

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Problemet med denne rettsaken er aldersforskjellen på rettsvesenet og de tiltalte. Dommer og evt. jury medlemmer burde maks være 35 år for at rettsaken skal bli rettferdig.
    Men skal loven skille på alder? Med unntak av den kriminelle lavalder.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Mener vel at dommere , jury osv bør være oppdatert til å ta bedre avgjørelse.

Hørte litt på overføringen på nettet her om dagen da Svartholm nevnte at Google var største og letteste sted til bare et klikk og så startet BitTorrent nedlastningen (da virket det som anklagere osv ikke skjønte bæra)

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei

Men du kan ikke nekte for at det er et generasjonskille her. At det stort sett er unge mennesker som bruker TPBs tjenester.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tull-

Piracy er en hobby og absolutt ikke mer kriminelt enn å kopiere kassetter i gamle dager...

De som benytter seg av dette er fattige folk i Uland eller Afrika...
    Ellers så er det kids, studenter, ungdom, fjortiser på ukelønn som ikke har råd til den overprisede cdn til 200kr. Disse er faktisk ganske viktig for musikkbransjen i og med at de er framtidens kjøpere, for ja de kommer nok omsider til å kjøpe når de får råd og liker en bestemt musikk.

VI andre med inntekt kjøper SEF originalvaren på CD som har den beste lyden... MP3 er bare nødløsning for hodetelefoner og databibliotek...

Dersom dere tror at disse kopimulighetene for musikk stjeler penger så tar dere feil!

Fattige folk kommer ikke til å kjøpe musikk selvom piratbyråene legges ned.. :lol:

Det stiller derimot endel krav til artistene, ikke like lurt lenger å gi ut singler på absolute music368 siden fjortisene bare downloader det med engang.

Jeg kan for den del også gjerne inrømme at jeg personlig har falt for fristelsen å downloade et par tilfeller selvom jeg verken er fjortis eller har Afrika alibi.

Det gjelder musikk som det er umulig å kjøpe her til lands, bla spansk musikk.

Etter at jeg lastet det ned så fikk jeg også kontakt med et distribusjonsfirma i Spania som kunne skaffe meg det neste albumet via post.
    Dette hadde jeg aldri funnet ut av om jeg ikke hadde fått tak i det første albumet på Mp3 etter å ha sett noen snutter på Utube.
    Jeg måtte innom diverse turistsider og babelfish oversettelser før det kunne skje.

Men piratbyråen gav meg muligheten til å få tak i denne sjeldne artisten sånn at jeg kunne bli kjent via mp3 spilleren min.

Bare ett eksempel som viser at musikk heller spredes enn hindres av slike ting.

Ellers så har jeg også lastet ned en serie som jeg begynte å se på tv.
    Det er sef ikke like bra, til mitt forsvar så får jeg vel si at det ble for spennende til at jeg kunne la være.. :???:
    Dessuten går serien i SD på NRK, men på nettet fins den i HD...

Når det gjelder filmdelen så er jeg litt mer enig, men det er jo bare å lage kopibeskyttelse så slipper man problemstillingen..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Hørte litt på overføringen på nettet her om dagen da Svartholm nevnte at Google var største og letteste sted til bare et klikk og så startet BitTorrent nedlastningen (da virket det som anklagere osv ikke skjønte bæra)
    Akkurat det jeg mente ja. Rettsalen burde bestå av folk som er i stand til å trekke på smilebåndet av bl.a. Michael Jackson kommentaren, ikke folk som tenker 'ååååå, ungdommen idag må lære seg respekt' bla bla bla..

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes andre løsninger, men når TPB svarer henvendelser med "go fuck your self" og svaret til Micheal Jacksons advokat er så grovt at jeg ikke vil gjengi det. Er ikke mulig å få til en diskusjon uten å trekke det inn for retten da vet du.....
    Det som jo burde nevnes når dette eksempelet blir dradd frem gang på gang er at gutta i tpb svarte høfflig på 100-vis av forespørsler før de begynte med denne praksisen.

Når plateselskapene gang på gang ikke hadde respekt for gjeldende lover i Sverige så mistet man også tolmodigheten (Det er i alle fall det folkene i tpb har fortalt)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettsaken er interesant for blir ikke TPB dømt må feks musikk industrien endre seg (som kanskje ikke er skadelig men heller tjene selskaper , artister og ikke minst kjøpere)

Blir TBP dømt vil garantert fildelingen endre seg.
    De blir jo da dømt for å ha en nettside som knytter fildelere sammen.
    BitTorrent kan kjøres trackerløst (uten sentral tracker) og dette ble utviklet den gang Suprnova gikk ned for å erstatte fildelingen som da ble presset.
    eXeem - Wikipedia, the free encyclopedia
    Siden den åpene delingen kunne fortsette ble ikke desentralisering av bittorrent nødvendig for å skjule nettverket.
    Nå i dag er nedlastningssoftware laget så hver enkelt bruker av bittorrent kan kjøre tracker fra sin pc med 2 tastetrykk , uendelig mange URL adresser ligger åpene og kan fritt benyttes som upload adresse som knutepunkt om man ikke ønsker å bruke sin egen. (man trenger da feks ingen pirate bay tracker URL)
    Pakkene som sendes motas kan krypteres å ingen vil kunne vite hvem som i utgangspunktet har lagt opp en fil til deling.
    Søkermotorer kan lastes ned så ingen ting går via en nettside eller google , Yahhoo osv kan være søkermotor for filer.

Kort sagt så blir et signal sendt til folk om de blir dømt at dette er ikke lov men problemet vil neppe bli borte å fildelingen utvikler seg til nye og mye større dimensjoner og totalt uoversiktelig eller kontrolerbart.

Plateselskapene vil neppe endre seg da problemet er enkelt og billig for dem å skyve over på de enkeltes lands rettsystemer.

Om ikke film/platebransjen selv tar et ansvar for en negativ utvikling de har ignorert eller bagatilisert så blir enten 2009 som å skyte seg selv i foten eller de kan gjøre noe positivt ut av det som kan påvirke film og musikk i årene fremover.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Det som jo burde nevnes når dette eksempelet blir dradd frem gang på gang er at gutta i tpb svarte høfflig på 100-vis av forespørsler før de begynte med denne praksisen.

Når plateselskapene gang på gang ikke hadde respekt for gjeldende lover i Sverige så mistet man også tolmodigheten (Det er i alle fall det folkene i tpb har fortalt)
    Dessuten er det heller ikke hemmelig at gutta har fått... tildels drapstrusler fra elementer som er innleid av Hollywood..

Såkalte shady gorilla firmaer.... security/mafia/torpedoer kall det hva du vil.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Nei

Men du kan ikke nekte for at det er et generasjonskille her. At det stort sett er unge mennesker som bruker TPBs tjenester.
    Husk at det som er en del av dommeryrket, er å forholde seg objektive i forhold til hva lovens skrift sier. Det er dem faktisk veldig ryddige på.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil faktisk si at film og plateselskapene har ødelagt kulturarven ved sin passive holdning.
    Er litt uenig der. Jeg tror ingen, verken fildelere eller plateselskaper, kan ødelegge kulturarven. Faktisk tror jeg begge sider hjelper til med å ivareta kulturen vår; plateselskaper ved å tilby økonomisk motivasjon og muligheter for produksjon, fildelerne ved å spre kulturen lengst mulig og sørge for at enkeltindivider og -organisasjoner ikke har kontroll over kunstverkene.

Man skal dømmes av sine likemenn. Hvordan man definerer det er selvsagt en annen sak, men ser poenget til en som mener at hans bestefar ikke er hans sosialt og kulturelle likemann.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Man skal dømmes av sine likemenn. Hvordan man definerer det er selvsagt en annen sak, men ser poenget til en som mener at hans bestefar ikke er hans sosialt og kulturelle likemann.
    Er ganske fasinerende å se hvordan unge artister blir 'slaktet' av sine eldre 'kolleger' når de selv legger ut sin musikk gratis til nedlasting.

'Dere skal ikke komme her og tro at du er noe, la folk tro at de slipper å betale for musikken VI lager.. Dere har bare med å ta rikelig betalt slik som "alle andre".. Komme her å ødelegge det VI har jobba for lissom '

Christer Falck hadde ikke så veldig mye til overs for han Gatas Parlament fyren (ikke at han virka som den skarpeste kniven, men har forstått poenget)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er vel noe som har vært tilgjengelig fra før Spotify kom. Mulig at dette nye programmet gjør det på en annen måte enn tidligere.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Har lett litt etter et sånt program, og fant et nå- spotifyripper.com, men det må man betale for.

På den andre side så har jeg ikke lyst til å være med på å ødelegge for en så bra tjeneste som spotify er.

Og det fins vel programmer som kan lagre lyden som blir sendt ut av pcen, og da er det ikke mye man kan gjøre for å hindre det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Har lett litt etter et sånt program, og fant et nå- spotifyripper.com, men det må man betale for.

På den andre side så har jeg ikke lyst til å være med på å ødelegge for en så bra tjeneste som spotify er.

Og det fins vel programmer som kan lagre lyden som blir sendt ut av pcen, og da er det ikke mye man kan gjøre for å hindre det.
    Jeg har AVS Audio Utilities som består av 5-6 forskjellige lyd programmer. Deriblant en audio recorder som ripper 'what you hear' til selvvalgt lydformat inkl. wav, og et Audio Editor hvor man kan klippe før og etter hvis man starter/stopper opptak fo tidlig/sent. Meget nyttig til bla. å 'ta opp' fra nrk mpetre..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det spilles av kan det kopieres. Er det ikke på tide å innse det snart?

Side 36 av 133 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •