Piracy..is it a crime? - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 133 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2649
    Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det var udiskutabelt hvilken holdning vedkommende har. Tror du må lese sammenhengen om igjen.
    Det jeg reagerte på var at du forutsatte at tpb-menneskene kom til å reagere tilsvarende platebransjen. Det har man ingen mulighet til å vite.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Det jeg reagerte på var at du forutsatte at tpb-menneskene kom til å reagere tilsvarende platebransjen. Det har man ingen mulighet til å vite.
    Nå henger jeg ikke helt med, dessverre.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå henger jeg ikke helt med, dessverre.
    At de svarte platebransjen frekt/uhøffelig/"sett inn det ordet du syns passer" er jeg helt enig med deg i.

At de hadde sendt en mail til person x slik platebransjen gjorde til tpb, dersom hvisom person x hadde kopiert noe som de hadde lagd kan man ikke vite. Holdningen til tpb i en slik sak er dermed i det blå.

Edit: Kanskje "forholder seg til" hadde vært bedre og gjort at vi unngikk missforståelser.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, sånn ja.
    Det har nok med at de unge TBP gutta har et ordforråd og en språkbruk som kanskje bør brukes motsatt veg også- komme på samme level, "pacing" er vel terminologien. Det kan være at det hadde hjulpet noe.......

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    les hele posten min litt mer nøye og du vil fårstå
    Har gjort det, men må ærlig innrømme at det egentlig bare gjør mitt inntrykk av deg enda dårligere. Forstod det først som at du argumenterte med at musikk nedlastning var ok grunnet hobbyvirksomhet, men ser nå at du laster ned alt du kommer over uten nevneverdig bekymring.

Desverre for oss andre så vil snyltere / parasitter medføre en ødeleggelse av vår felles kulturarv. Hvem kan lage gode filmer/musikk/dataspill osv uten å ha en jobb på si dersom ingen er villige til å betale for innholdet? Vi kommer tilslutt bare å ende opp med et fåtall hyperkomersielle artister på tross av at vi har teknologien som egentlig gjør distribusjon av innholdet raskt og kosteffektivt og som kunne sørget for mangfoldet.

Altså før det kommer forretningsmodeller som kan erstatte sluttkundebetalt innhold så er nok ikke ulovlig gratisnedlastning veien å gå.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sikkert at det kan bli mindre triveligt å være fildeler i vårt naboland om ikke så lenge:

Den nya lagen ger innehavare av upphovsrätt tillåtelse att begära ut misstänkta fildelares personuppgifter från deras internetoperatörer.
    ETC.se: Ipred röstas igenom nÀsta onsdag

Når nå hollywood vil ha 93.000.000,- i oppreisning for medhjelping til fildeling av 5 filmer. eller ca. 20mill pr film, så kan man lure på hva filmselskapet vil kreve av selve fildeleren....

De er ikke helt riktig bevart på den siden heller...

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, sånn ja.
    Det har nok med at de unge TBP gutta har et ordforråd og en språkbruk som kanskje bør brukes motsatt veg også- komme på samme level, "pacing" er vel terminologien. Det kan være at det hadde hjulpet noe.......
    Selvsagt, man taper absolutt ikke noe på å være høffelig, men såvidt meg bekjent så er det vel lite sannsynlig at man blir dømt for å være uhøffelig så sant man ikke er det mot onkel blå.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    ....
    Desverre for oss andre så vil snyltere / parasitter medføre en ødeleggelse av vår felles kulturarv. Hvem kan lage gode filmer/musikk/dataspill osv uten å ha en jobb på si dersom ingen er villige til å betale for innholdet? Vi kommer tilslutt bare å ende opp med et fåtall hyperkomersielle artister på tross av at vi har teknologien som egentlig gjør distribusjon av innholdet raskt og kosteffektivt og som kunne sørget for mangfoldet.
    ...
    Det er i beste fall tvilsomt, hvis ikke helt feil. Det finns mye bra av fri film, musikk og bilder.
    Kulturen eksisterte lenge før copyright-lovgivningen eksisterte.

Dette er alikevel ingen grunn til å ikke følge copyright for de som sette dette på verkene sine, men argumentet blir helt feil.

For en god animert _gratis_ film, ta en kikk på Big Buck Bunny!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig noen som tør fildele når man vet at han her sitter på andre siden....

Criminal #175 | filesharer.org

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i beste fall tvilsomt, hvis ikke helt feil. Det finns mye bra av fri film, musikk og bilder. Kulturen eksisterte lenge før copyright-lovgivningen eksisterte. Dette er alikevel ingen grunn til å ikke følge copyright for de som sette dette på verkene sine, men argumentet blir helt feil.
    For en god animert _gratis_ film, ta en kikk på Big Buck Bunny!
    Dette var et svært forenklet syn på virkeligheten, og jeg må tillate meg å beskylde deg for å være naiv samt å komme med et feilaktig syn på historien.

Naiv fordi at du kommer med et så søkt eksempel på at ikke folk er villige til å jobbe ræva av seg for ikke noe. Skjønner du ikke bare at de som lager dette gjør det med et ønske om å ha det på CVen for å senere søke seg inn i bransjen. Kan du komme med ett eneste eksempel hvor kvalitets musikk/film er laget gratis uten en ambisjon om å gjøre bli komersiell senere.

Forvridd historisk oppfatning fordi at det at det ikke fantes opptakskassetter, fildeling og internett gjorde muligens noe for behovet om copyright lovgiving. Tror du i din naivitet at Mozart drev med musikk fordi at det var moro? Bethoven? Beatles? Radiohead? Nei det var for de fleste faktisk et behov for å få mat til seg og sin familie, selvom man i senere tid har løftet seg et par steg på behovspyramiden, hvor penger og omdømme nok nå er sterkere drivkrefter.

Jeg tror at god kunst må være tuftet på en sult om å tilegne seg noe spesielt, og dersom penga forsvinner ut av bransjen (noe de bevislig gjør nå som så mange har begynt å stjele innholdet) Jeg har et problem med å se hva artister skal strekke seg etter, og jeg mener ikke gigantisk store summer, men penger til å leve et bra liv av musikken uten å måtte ha en jobb på siden.

Eksemplet kunne med letthet vært brukt på film og bilde kunst også.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selv det er helt ok og laste ned flac filer i musikk,ikke mange cd`er som kommer ut idag med brukbar lyd som forsvarer prisen

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et svært forenklet syn på virkeligheten, og jeg må tillate meg å beskylde deg for å være naiv samt å komme med et feilaktig syn på historien.
    Jeg sa at det fantes kultur før copyrightlovgivning, er det feil?

Naiv fordi at du kommer med et så søkt eksempel på at ikke folk er villige til å jobbe ræva av seg for ikke noe. Skjønner du ikke bare at de som lager dette gjør det med et ønske om å ha det på CVen for å senere søke seg inn i bransjen. Kan du komme med ett eneste eksempel hvor kvalitets musikk/film er laget gratis uten en ambisjon om å gjøre bli komersiell senere.
    Det meste av gratis tjenester har en catch. Spotify i gratisversjon har reklame. Gratis linux-os har f.eks ikke gratis support. Big Buck Bunny finansierte vel en god del via andre typer salg og tjenester.
    Jeg har aldri argumentert for noe annet.
    Noen gir ut ting helt gratis uten å forvente noe annet tilbake en et takk i ny og ne.
    Hva du mener med at jeg vil inn i bransjen skjønner jeg ikke noe av. Vennligst forklar.

Forvridd historisk oppfatning fordi at det at det ikke fantes opptakskassetter, fildeling og internett gjorde muligens noe for behovet om copyright lovgiving. Tror du i din naivitet at Mozart drev med musikk fordi at det var moro? Bethoven? Beatles? Radiohead? Nei det var for de fleste faktisk et behov for å få mat til seg og sin familie, selvom man i senere tid har løftet seg et par steg på behovspyramiden, hvor penger og omdømme nok nå er sterkere drivkrefter.
    Igjen, fantes det kultur før copyrightlovgivning?
    Mange driver med kultur fordi de syns det er morro, men disse er også forholdsvis flinke til å merke dette ved å sette på en lisens som forteller dette.
    Hva Mozart og andre artister hadde som grunn til å drive med det de gjorde vil jeg ikke spekulere i. Så godt kjenner jeg ikke historien rundt det.

Jeg tror at god kunst må være tuftet på en sult om å tilegne seg noe spesielt, og dersom penga forsvinner ut av bransjen (noe de bevislig gjør nå som så mange har begynt å stjele innholdet) Jeg har et problem med å se hva artister skal strekke seg etter, og jeg mener ikke gigantisk store summer, men penger til å leve et bra liv av musikken uten å måtte ha en jobb på siden.

Eksemplet kunne med letthet vært brukt på film og bilde kunst også.
    Her tror du at det er sulten etter penger som driver personene. Ja, absolutt, for mange er det det. De setter også copyright på verkene sine, og det skal man respektere.

Jeg vet ikke om du fikk med deg i sted at jeg ikke forsvarte piratkopiering? Jeg kom med et utsagn om at det er gratis og god kultur, og det har vært det lenge.
    Jeg kom også med et veldig godt eksempel på en ypperlig gratis film for å vise at det finns.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Synes selv det er helt ok og laste ned flac filer i musikk,ikke mange cd`er som kommer ut idag med brukbar lyd som forsvarer prisen
    kremt kremt - FLAC filer er ikke bedre enn kilden de kommer fra = CD plate

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Er det virkelig noen som tør fildele når man vet at han her sitter på andre siden....
    mitt øye skuer noe jeg mener å være et sommerbilde fra Flekkerøya - uffda....er det kjeltringer der?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kremt kremt - FLAC filer er ikke bedre enn kilden de kommer fra = CD plate
    Skulle akkurat til å kommentere det samme. Vet ikke om det i så fall er forskjell på utgivelser ute i den store verdenen og de vi har på berget som kanskje førte til den aktuelle uttalelsen?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt øye skuer noe jeg mener å være et sommerbilde fra Flekkerøya - uffda....er det kjeltringer der?
    De må vel ha kommet etter tunnelen kom på plass

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle akkurat til å kommentere det samme. Vet ikke om det i så fall er forskjell på utgivelser ute i den store verdenen og de vi har på berget som kanskje førte til den aktuelle uttalelsen?
    Det kan KANSKJE hende, men neppe mer enn svært sjeldent. De fleste CD'er slippes også i Norge med mindre det er noe veldig smalt japansk eller i den duren. Nå er det ikke kriminelt å kjøpe CD plater fra utlandet - ennå..........

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende, men sjeldent. Nå er det ikke kriminelt å kjøpe CD plater fra utlandet - ennå..........
    Hehe, så sant så sant. Det burde jo ikke komme noe begrensninger med tanke på sone eller lignende, da kan de i alle fall ikke kalle det for CD(tm) mer.
    Man har vel forsåvidt blitt flinkere til å fjerne CD-merket på utgivelser med DRM i det siste.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvis du ikke ser forskjellen med å benytte et bilde i den sammenhengen hvor man skal kjøpe et produkt og det å laste ned et album man ikke betaler for, da har du nok "litt" problem med hvordan du ser på ting.
    Copyright er copyright og personlige regler for gradering av hva som er ok å hva som blir grove overtramp er nettopp problemstillingen for nedlastning eller kopiering.
    De finnes knapt en side man kan ta blilder fra , tekst , eller filer for selv benytte dem som en "hjelper til salg"
    Da kunne jo det også bli begrunnelsen til musikkopplastere -> at de ville distribuere musikken de liker gratis til andre for at de skal få øynene opp for nettop dette produktet og kjøpe det.

MIRAGE
    In accessing the Mirage web site you agree to access the contents solely for a) journalistic use, b) authorized dealer use, or c) your own personal, non-commercial use. Individuals not affiliated with the media or authorized dealers are not permitted to distribute, transmit, modify or show in public any part of the Mirage web site without the prior written permission of KGI.

Det er ingen jammen for regel er regel
    For å ta de to hovedgrunner mot ulovelig kopiering for videre distribuering av bilder på nettsider for så bruke dem videre på andre sider så er hovedgrunnene til rettighetshaver...
    Retten til navngiving
    Retten til å motsette seg krenkende endringer

Man kan si jammen men uten avtale kan man bare laste bilde ned på sin egen pc (endre navn , klippe , lime , tegne) men der stopper det.

At ikke video , spill , musikk industrien har fulgt med i utvikling gjør at de nå sitter å piper.
    Hva hadde ikke kunnet vært gjort til selskapenes interesse om de tok Bram Cohen - Wikipedia alvorlig å fikk hjelp til å tilpasse et system som tjente industrien.

Er det også noen som har lurt på hvorfor nesten all musikk som avspilles på radio og også tv er 80 - 90 talls musikk (selvsagt er den bra)
    men er det fordi plateselskaper markedsfører dette eller at de faktisk har svært lite å kunne sende fra seg for å få opp salget.
    (det er begrenset hvor mange ganger jeg skal kjøpe samme musikk flere ganger)

Å kriminalisere fildelere er ansvarfraskrivelse

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Jeg synes det er et dårlig argument...

OK, så du synes "lyden" er viktigere enn innholdet. Mulig jeg banner i kjerka her men jeg finner faktisk ganske mange nye prima lydmessige utgivelser, selvom "radiohits" (og det har de holdt på med lenge har vært mikset for radio med loudness effekt) selvom det er nå med Youtube at noen av dere nå har fått med seg at pop mixes slik at det høres bra ut på radio og mindre musikkspillere.

F.eks. og kun som eksempel, så har siste metallica plata fått slakt på grunn av lyden og det på tross av at lyden på den siste er langt bedre enn på klassikerne som f.eks. Justice for all... som er fryktelig dårlig oppløst i bassen.

Side 32 av 133 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •