Piracy..is it a crime? - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 133 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 2649
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg sitter selv med masse vilje til å kjøpe musikk selv, men jeg finner bare ikke det jeg er ute etter, dvs den musikken jeg ønsker i lossless format uten å måtte få med en masse cd-er jeg ikke har bruk for i tillegg.
    Per i dag er det kun én tjeneste som tilbyr det jeg ønsker, og det er fildelingsnettverk.

Dette mener jeg at utelukkende er platebransjens skyld, og de får ikke en krone av meg før jeg får det jeg faktisk ønsker (med enkelte unntak selvfølgelig) som det i dag ikke finnes noen unnskyldning for å ikke kunne levere. ...
    ...
    Når det gjelder film så synes jeg dette med sløve piratkopier er en dum utvikling. Film koster så mye å lage og gir så stor underholdningsverdi for mannen i gata, at jeg synes de fortjener det de får.
    Så inntjeningspotensialet til musikkproduksjoner er mye større per brukte krone i forhold til film?

Forøvrig tror jeg mannen i gata bruker i snitt mer lyttetid til musikk (når man går i butikk, kjører bil, hører på radio generelt, lytting hjemme med mer) i forhold til tid brukt på å se hele filmer. Om underholdningsverdien er større mens man ser en film er nok sant, men også en smakssak. Det finnes jo dårlige filmer for enhver smak.

Forøvrig; Tenk deg at jeg ser meg ut en helt rå prototyp bil som det kun er produsert 1 stk av, og fabrikken har denne i sin eie. Til gjengjeld har de laget en veldig nedskalert versjon for vanlig salg, kjipere motor, dødt design etc. Denne vil jeg syntes det vil være totalt uinteressant å betale en eneste krone til produsenten for, men jeg kan gjerne bruke den så lenge det er gratis. Mener du da at jeg skal kunne bruke denne "gratis" frem til jeg får kjøpe bilen jeg vil ha (prototypen), eller den blir satt i masseproduksjon? I og med at bilen jeg egentlig VIL ha, ikke er tilgjengelig?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker på meg som om noen mener det er en menneskerett å få den musikken de vil ha, på det formatet de ønsker.

Det mener jeg er feil.
    Man kan kjøpe den musikken som blir tilbudt på formatet som blir tilbudt.
    At vi som forbrukere må gjøre det vi kan for å påvirke bransjen til å endre seg mtp formater og distribusjon, er jeg enig i. Men jeg synes det er temmelig arrogant å se på det som sin rett å bryte opphavsrettigheter i den forbindelse.

Ser at noen mener at platebransjen og artistene tjener for mye. Men hvem som skal sette seg som dommer over hva som er akseptal inntjening da? Det også blir jo en filosofi som blir helt feil dersom man setter den ut i livet i andre bransjer.

Store norske artister tjener gode+ penger, men det gjelder ikke de små.
    Argumentet om at de da må turnere mer, er i mine øyne helt latterlig. Det er ikke sikkert en artist ønsker å turnere, men heller sitte i kjelleren og lage smal, morsom musikk.
    "Jeg fratar deg dine rettigheter. Reis på turné og se familien din til Jul."

Er TPB medvirkende? Vet ikke, jeg kjenner ikke teknologien.

Min oppfordring: Betal for musikk i formatet den er tilgjengelig på, eller lag din egen musikk 8)
    Konvertere kan man gjøre selv. I tillegg kan vi gå i fakkeltog slik bransjen skjønner at de må tilby flere formater :-D

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoppet sendingen for flere enn meg nå?

Edit: Og der startet det igjen

Edit igjen: og der var der ferdige for dagen

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det var filosofien, Håkon. Holdningen, som forøvrig tråden startet med. Moralen, om du vil.
    Hvis det er holdningen, filosofien du vil ha frem, hvorfor bruker du ikke da et mer passende uttrykk?
    Du kan selvfølgelig ikke kopiere dressjakka, så derfor så passer vel heller ikke sammenligningen?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    tZAR, joda, men du skjønte poenget tror jeg -
    Joda, skjønner at du vil frem til at de da toretisk kommer i et dilemma, hvis det var det du ville frem til?
    Jeg skjønner da bare ikke hvorfor du tar det med et eksempel som ikke lar seg gjennomføre, ei skjønner jeg hvorfor tillegger personene holdninger og handlinger som vi ikke kan vite om de har eller utfører.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Det virker på meg som om noen mener det er en menneskerett å få den musikken de vil ha, på det formatet de ønsker.
    Alle har rett i å si ifra om hva de ønsker, det er bare det at måten man sier ifra på i beste fall kan kalles tvilsom i mange tilfeller.

Det mener jeg er feil.
    Man kan kjøpe den musikken som blir tilbudt på formatet som blir tilbudt.
    At vi som forbrukere må gjøre det vi kan for å påvirke bransjen til å endre seg mtp formater og distribusjon, er jeg enig i. Men jeg synes det er temmelig arrogant å se på det som sin rett å bryte opphavsrettigheter i den forbindelse.
    Man kan selvfølgelig kjøpe musikken i det formatet den finns i, og man burde gjøre det om det er eneste måten man kan tilegne seg den på.

Det viser seg derimot at endringer og forbedringer ofte ikke skjer om man ikke legger et press på dem man ønsker at skal utføre endringen.
    At det å piratkopiere er riktig pressmiddel har jeg derimot ikke sagt noe om.

Ser at noen mener at platebransjen og artistene tjener for mye. Men hvem som skal sette seg som dommer over hva som er akseptal inntjening da? Det også blir jo en filosofi som blir helt feil dersom man setter den ut i livet i andre bransjer.
    Så absolutt, man burde i utganspunktet få tjene så mye man selv ønsker, så lenge man ikke er i en monopolsituasjon, da kommer andre regler inn i bildet.

Spørsmålet ditt om hvem som skal bestemme hva som er akseptabel inntjening kan forøvrig overføres til de som mener at tpb skal dømmes, men ikke Google. Hvem skal bestemme hvor mye potensiellt ulovlig innhold en webside må linke til for at det skal være ulovlig?

Store norske artister tjener gode+ penger, men det gjelder ikke de små.
    Argumentet om at de da må turnere mer, er i mine øyne helt latterlig. Det er ikke sikkert en artist ønsker å turnere, men heller sitte i kjelleren og lage smal, morsom musikk.
    "Jeg fratar deg dine rettigheter. Reis på turné og se familien din til Jul."
    Argumentet er ikke latterlig, bare når man setter det sammen med piratkopiering.
    Får de ikke solgt platenene sine, så må de finne inntjeninger på andre måter. Er grunnen piratkopiering, så er det selvfølgelig på plass å rette et krav mot de som kopierer, jeg mener i alle fall ikke at budbringeren burde være den som blir straffet.

Er TPB medvirkende? Vet ikke, jeg kjenner ikke teknologien.
    Ganske så sannsynlig, men spørsmålet er i rettssaken er om det ulvolig å tilgjengeliggjøre/linke til potensiellt piratkopiert materiale, ikke direkte på hva de er skyld i av potensielle inntektstap, noe slik vil nok heller komme i kjølvannet avhengig av hva dommen blir.

Min oppfordring: Betal for musikk i formatet den er tilgjengelig på, eller lag din egen musikk 8)
    Konvertere kan man gjøre selv. I tillegg kan vi gå i fakkeltog slik bransjen skjønner at de må tilby flere formater :-D
    Eller la være å tilegne seg musikken ...

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv laster jeg ned alt mulig pga det er gratis.
    Men jeg syns uansett det er feil og laste ned programvare, spill og filmer, men uansett, gratis for meg.

Så, musikk syns jeg er ok, hvorfor`?
    Fordi musikk i mine øyne er en hobby og ikke et yrke, jeg syns ikke man skal kunne kreve og tjene penger på sin hobby, akkurat som jeg ikke syns man skal tjene penger på f.eks og spille fotball osv.
    Dere kan si, ok, men det koster penger og spille inn plater, skal artistene betale det selv?
    Selvsagt skal dem det som alle andre, jeg har selv flere hobbyer, f.eks er en av mine hobbyer og spille PC spill, har enda ikke fått noe pengestøtte for det, jeg må batale PC, osv selv.
    At bare de store og kjente skal få hobbyen sin støttet syns jeg er feil uansett.
    All idrett jeg driver med, ikke mye, spilelr litt paintball, vel, hvem betaler det? Joda, jeg betaler selv.

Nei, hobbyer skal man betale for selv, om man vil tje penger er det andre jobber..

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Selv laster jeg ned alt mulig pga det er gratis.
    Men jeg syns uansett det er feil og laste ned programvare, spill og filmer, men uansett, gratis for meg.

Så, musikk syns jeg er ok, hvorfor`?
    Fordi musikk i mine øyne er en hobby og ikke et yrke, jeg syns ikke man skal kunne kreve og tjene penger på sin hobby, akkurat som jeg ikke syns man skal tjene penger på f.eks og spille fotball osv.
    Dere kan si, ok, men det koster penger og spille inn plater, skal artistene betale det selv?
    Selvsagt skal dem det som alle andre, jeg har selv flere hobbyer, f.eks er en av mine hobbyer og spille PC spill, har enda ikke fått noe pengestøtte for det, jeg må batale PC, osv selv.
    At bare de store og kjente skal få hobbyen sin støttet syns jeg er feil uansett.
    All idrett jeg driver med, ikke mye, spilelr litt paintball, vel, hvem betaler det? Joda, jeg betaler selv.

Nei, hobbyer skal man betale for selv, om man vil tje penger er det andre jobber..
    At du mener at man ikke skal tjene penger på en hobby er sikkert greit for deg. At andre ikke har samme syn burde du akseptere.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    At du mener at man ikke skal tjene penger på en hobby er sikkert greit for deg. At andre ikke har samme syn burde du akseptere.
    Jeg aksepterer det, men støter dem ikke for det.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aksepterer det, men støter dem ikke for det.
    Jeg mener at hvis du piratkopierer, så aksepterer du det ikke. Du får heller finne gratis musikk.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    folk respekterer heller ikke det jeg driver meg og gir meg penger, slev om jeg selvsagt ønsker at folk skal betale meg for og drive med ting jeg syns er gøy.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At medlemmer på et forum for lyd og bilde synes det er helt greit å piratkopiere musikk og film er virkelig hårreisende. At det moralske forfallet var kommet så langt hadde jeg ikke trodd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strengt tatt er det vel Microsoft som burde vært dratt for retten.
    Det er jo takket være dem jeg har kunnet høre på musikk, se film og lese bøker uten å betale et øre gjennom det siste 10 året,

Både Musikere,plate selskaper, forfattere og filmselskaper har tapt store beløp pga at Microsoft har gjordt dette mulig for meg. Ja tom NRK har tapt 1000vis av kroner da jeg hivde ut TV`en og ba lisensavdelingen ryke å reise, jeg har jo en Monitor og masser av filmer å se på uten NRK.

Rein å skær ondskap, Greven blir jo rent pusete i forhold :evil:

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    At medlemmer på et forum for lyd og bilde synes det er helt greit å piratkopiere musikk og film er virkelig hårreisende. At det moralske forfallet var kommet så langt hadde jeg ikke trodd.
    Akkurat sånne kommentarer provoserer meg ganske mye da jeg får intrykk at du er ganske "ovenfra og ned" om du skjønner.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne piratkopiering med stjeling er ikke riktig, Hvis jeg laster ned en låt skal jeg da bli stemplet som kriminell på lik linje med en som banker opp kona si? eller få 100 millioner i bot?

Selv så kjøper jeg stort sett all musikk på Lp plater, det er litt mer "scwung" over å sette på en plate enn å starte avspillingen med et museklikk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jo, slik er det faktisk. Mange synes det er helt ok å ikke betale for seg.

Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Akkurat sånne kommentarer provoserer meg ganske mye da jeg får intrykk at du er ganske "ovenfra og ned" om du skjønner.
    Er det feil å se ned på folk som ikke vil være med å betale regninga?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    folk respekterer heller ikke det jeg driver meg og gir meg penger, slev om jeg selvsagt ønsker at folk skal betale meg for og drive med ting jeg syns er gøy.
    Er det noen som får utnytte av hobbyen din da? Du får selge deg selv bedre.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Er det noen som får utnytte av hobbyen din da? Du får selge deg selv bedre.
    de jeg spiller online med f.eks...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Strengt tatt er det vel Microsoft som burde vært dratt for retten.
    Det er jo takket være dem jeg har kunnet høre på musikk, se film og lese bøker uten å betale et øre gjennom det siste 10 året,

Både Musikere,plate selskaper, forfattere og filmselskaper har tapt store beløp pga at Microsoft har gjordt dette mulig for meg. Ja tom NRK har tapt 1000vis av kroner da jeg hivde ut TV`en og ba lisensavdelingen ryke å reise, jeg har jo en Monitor og masser av filmer å se på uten NRK.

Rein å skær ondskap, Greven blir jo rent pusete i forhold :evil:
    På en annen side er det vel PC-produsenter, kopimaskinprodusenter, leverandører av nettlinjer, strømleverandører? Dersom de blir dømt, hvor går liksom grensa?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meningen var å være ganske krass. Her er vi på et forum der man henter inspirasjon og ideer for bygge seg anlegg slik at alt ligger tilrette for den beste musikk / film opplevelsen, men betale for selve opplevelsen - nei det gidder vi ikke.

Side 30 av 133 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •