Piracy..is it a crime? - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 133 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2649
    Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Det er noe med det å ta og føle på selve produktet. Plata, cover, tekster, bilder. I det hele tatt, - det har noe med godfølelsen av å eie selve originalen.
    Helt enig, spessielt samlebokser!

Har ikke noe problem andre som laster ned og gidder å se B kvalitet. Jeg har testet mp3 filer, og man mister "noe" i lyden. "toppen" blir borte. Jeg tør også påstå at dette gjelder uansett om låta er kjøpt i nettbutikk eller rappet på fildeling og er mp3 eller annet nedskalert møkkaformat.
    Nedlastet trenger ikke bety det samme som nedskalert møkkaformat. Det er ikke noe problem å laste ned en ren Blu-ray-rip om man ønsker det.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Spotify et eksempel på at industrien er på rett vei?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Er ikke Spotify et eksempel på at industrien er på rett vei?
    Var det ikke Spotify som nettopp måtte fjerne en enorm mengde populære sanger fra arkivet sitt?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv så handler jeg alt på cd og dvd/BD.

Men jeg blir forbannet av denne pirat-beskyldningen som jeg så ofte har fått i trynet på mine kjøpte dvd!!!

Tviler på at de som laster ned får denne?

Kunne de ikke heller skrevet - Thank you, you are one of the good guys :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Var det ikke Spotify som nettopp måtte fjerne en enorm mengde populære sanger fra arkivet sitt?
    De fjernet litt for brukere fra diverse land pga lisensproblemer. De regnet dog med at dette kom tilbake igjen når lisensproblematikken ble ordnet opp i.
    Det skal også siees at i samme periode la de også til ca 10 000 låter pr dag ...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og neste dag fikk de inn "tusner på tusner" av nye titler og det bare øker.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håhå, slike tråder klør i fingrene, selv om jeg har klart å holde meg unna lenge..

Skal gjøre det klinkende klart, jeg er ikke noe bedre enn noen andre, jeg laster ned, i store mengder, og solidarisk som jeg er har jeg en ratio på 1:1..
    Jeg laster hovedsaklig ned filmer og tv serier, noen tar jeg vare på, andre sletter jeg med en gang, og jeg sover godt om natta og her kommer mitt resonement om hvorfor jeg sover godt..

Tv serier: Disse vises på offentlig tv, jeg betaler ett visst beløp hvert år gjennom abb + lisens for å se på disse seriene, om jeg ser en episode av CSI idag fra USA som gikk igår, så er det svært trolig at jeg ser innom denne episoden igjen om ett års tid, med reklame og tilhørende mas fra TV Norge.. Så jeg betaler for å se tv seriene, jeg har bare fordelen av å kunne se de samtidig som de går i usa..

Filmer, denne går i strupen på mange:
    Film selskaper er grådige, norske kinoer er grådige.. For at meg og dama skal ha en hyggelig kveld på kino så koster dette meg raskt over 300.- , det er latterlig dyrt for å sitte 2 timer i en dårlig stol med fjortisser foran og bak meg som ikke klarer å holde kjeft..
    Man kunne påstå at kino er dyrt pg.a piratkopiering etc, vel, for pokker vis filmene over hele verden samtidig og senk prisen på kino, dette tar stort sett knekken på piratkopiering.. Ref: Sak om piratkopiering fra russland, hvor svært mange sa at eneste grunnen til at de kopierte spill var for at det tok så lang tid før spillene kom til russland.. Global slipp av filmer og spill ville drastisk redusert piratkopiering...
    Da var den biten avklart, så var det tilbake til Kino og film generelt.. Om jeg laster ned en film og synets at den er bra ender jeg svært ofte opp med å kjøpe filmen, noen ganger brenner jeg den bare ut, andre ganger sletter jeg den før jeg har rukket å se gjennom filmen..

Folk som ser stygt på Piratene bør se seg selv i speilet, har DU aldri "stjålet" noe? Er du en av de svært FÅ i Norge som kan si til deg selv "Denna karen har aldri gjort noe galt..!" Vel, i så fall, gratulerer du må være ganske ensom..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Folk som ser stygt på Piratene bør se seg selv i speilet, har DU aldri "stjålet" noe? Er du en av de svært FÅ i Norge som kan si til deg selv "Denna karen har aldri gjort noe galt..!" Vel, i så fall, gratulerer du må være ganske ensom..
    Som sagt, jeg stjal masse i min ungdom ved å spille inn mer eller mindre bekjentes LP plater på kassett. Fy skam meg

Jeg har brukt, og bruker, musikknedlasting hvis jeg kommer over noen artister som virker spennende. Danner meg et inntrykk av artisten og låten, og henvender meg så til Amazon eller Play og kjøper album derfra.
    Noen ganger finnes smakebiter på Amazon eller andre nettbaserte muskikkbutikker og da kan det være nok å høre på dette, men ikke ofte nok.

Min svinesti er sikkert ikke ren som nysnø, men jeg har god samvittighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cluet må være å kutte ut fordyrende mellomledd...
    artist -> forbruker
    non-drm
    24/96 flac eller bedre
    jeg betaler gjerne 10 kr sangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe problem andre som laster ned og gidder å se B kvalitet. Jeg har testet mp3 filer, og man mister "noe" i lyden. "toppen" blir borte. Jeg tør også påstå at dette gjelder uansett om låta er kjøpt i nettbutikk eller rappet på fildeling og er mp3 eller annet nedskalert møkkaformat
    Hallo, hvilket årstall lever du i? Det er latterlig lett å finne det meste i lossless eller veldig bra kvalitet i dag, både film og musikk. mp3 er ut, det er FLAC som gjelder nå.
    Eller hva med den siste Metallica plata, den låter enormt mye bedre i en pirat-ripp fra et spill enn original cd'n, som virkelig låter møkk Nå er musikken på den mye møkk også, så da er det kanskje like greit

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan spørre seg hvilket årstall man lever i, men kan man kan også spørre seg om vi lever i et svilisert samfunn?

Mange holder disse bak Pirat Bay som helter og nærmest forguder dem. Er dette helter? Mennesker som har gjort det sitt til livsverk å tilrettelegge for at individer kan laste ned opphavsbeskyttet materiale. Materiale andre sitter på rettighetene til og skal ha betalt for. Disse menneskene som tilrettelegger for ulovlig distribusjon er helter!

Dette er for meg helt uforstålig. Nå er sikkert jeg ganske enkel som stort sett ser på lovlydige og dyktige mennesker som helter. Folk som skaper arbeidsplasser, store idrettsprestasjoner og dyktige kunstnere. Jeg har sikkert falt av lasset og er for gammel, men det jeg ser skremmer meg.

Jeg ser et moralskt forfall blandt den yngre garden og det skremmer meg virkelig.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Mange holder disse bak Pirat Bay som helter og nærmest forguder dem. Er dette helter? Mennesker som har gjort det sitt til livsverk å tilrettelegge for at individer kan laste ned opphavsbeskyttet materiale. Materiale andre sitter på rettighetene til og skal ha betalt for. Disse menneskene som tilrettelegger for ulovlig distribusjon er helter!

Dette er for meg helt uforstålig. Nå er sikkert jeg ganske enkel som stort sett ser på lovlydige og dyktige mennesker som helter. Folk som skaper arbeidsplasser, store idrettsprestasjoner og dyktige kunstnere. Jeg har sikkert falt av lasset og er for gammel, men det jeg ser skremmer meg.
    Så du mener at disse guttene bør dømmes på et moralt grunnlag, ikke iht. loven?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta heller og se litt på hva den pengegriske bransjen tar for grep for å sikre seg inntekter?

Screening, komprimering av musikk, kopieringsbeskyttelser osv ???

DET er skremmende!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at disse guttene bør dømmes på et moralt grunnlag, ikke iht. loven?
    Disse guttene tilrettelegger til lovbrudd og gjør seg i den sammenheng medskyldige i lovbrudd. Det er vanlig i andre sammenhenger, ved feks innbrudd.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ta heller og se litt på hva den pengegriske bransjen tar for grep for å sikre seg inntekter?

Screening, komprimering av musikk, kopieringsbeskyttelser osv ???

DET er skremmende!!
    Man må selvsagt ta noen grep, når konsumentene tar seg til rette. Kopibeskyttelse ville ikke vært tema hvis folk betalte for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan spørre seg hvilket årstall man lever i, men kan man kan også spørre seg om vi lever i et svilisert samfunn?

Jeg ser et moralskt forfall blandt den yngre garden og det skremmer meg virkelig.
    Hvordan tror du moralen til feite direktører i plateselskapbransjen er? Selskap som saksøker tenåringer for millionbeløp? Tror du disse toppene bryr seg om artistene, eller er de mest interessert i profitt til sine selskap? Hvor mye tror du en artist får i inntekt av en solgt plate?

Eksempel: Jeg laster ned mye musikk, og oppdager et titalls artister jeg aldri ville hørt om hvis det ikke var for fildelingssider, og så kjøper 5 album fordi jeg likte disse artistene så godt. Hvordan er det negativt?
    Mange artister får enorm gratisreklame gjennom spreding på nett.

Mange plater jeg har lastet ned, trykkes ikke opp mer og er dermed umulige å kjøpe.

Visste du at det er gjort undersøkelser som viser at fildelere kjøper mest musikk?

Er det virkelig vårt problem hvordan en artist tjener pengene sine? Tror du at musikk og film bare vil forsvinne hvis ikke all fildeling stanses? Jeg tror at kvalitet vil beholdes, og mye absolute music skit vil forsvinne.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse guttene tilrettelegger til lovbrudd og gjør seg i den sammenheng medskyldige i lovbrudd. Det er vanlig i andre sammenhenger, ved feks innbrudd.

Det blir en litt for enkel forklaring. Det blir som eksemplene på NRKbeta.no der de nevner feks posten. Posten står ikke bare for distribusjon men også midlertidig lagring av potensiellt ulovlige varer.
    Disse "guttene" gjør ikke dette, men er en veiviser for hvor potensiell ulovlig innhold kan hentes, ikke mye annerledes enn Google.

Det er et ganske kompleks sak dette her, og det skal bli spennende å se utfallet av saken.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "komprimering av musikk" gir vel ingen rett i å urettmessig erverve seg åndsverk

Kopibeskyttelse kommer som et resultat at rettighetshaver ønsker å begrense spredning av sin vare på feil måte. Om dette virker eller ikke; nei. Men, man kan da ikke bare stå å se på - man må da prøve å forhindre det.

Det blir på samme måte at dersom du er en butikkeier og ikke har låser i døra di, etter det femte innbruddet så setter du låser i døra - du står ikke passiv å ser på!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse guttene tilrettelegger til lovbrudd og gjør seg i den sammenheng medskyldige i lovbrudd.
    Det vil rettsaken avgjøre.

Det er vanlig i andre sammenhenger, ved feks innbrudd.
    Så Google, Finn.no, Ebay og flere bør også bli med ned i dragsuget?

Felles for alle de tjenestene er at de knytter mennesker sammen. Tjenester som Finn.no og Ebay tjener til og med penger på tyvgodset som blir solgt, noe Piratebay ikke gjør. Torrents er faktisk lovlig. Det er egentlig bare en genial måte å dele filer på - hvilke filer som blir delt er helt opp til brukeren, ikke de som hoster websiden.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Hvordan tror du moralen til feite direktører i plateselskapbransjen er? Selskap som saksøker tenåringer for millionbeløp? Tror du disse toppene bryr seg om artistene, eller er de mest interessert i profitt til sine selskap? Hvor mye tror du en artist får i inntekt av en solgt plate?
    Flott at dem saksøker! Folk skal betale for seg. Jeg aplauderer disse søksmålene. Håper virkelig det kommer slike massesøksmål i norge også

Eksempel: Jeg laster ned mye musikk, og oppdager et titalls artister jeg aldri ville hørt om hvis det ikke var for fildelingssider, og så kjøper 5 album fordi jeg likte disse artistene så godt. Hvordan er det negativt?
    Mange artister får enorm gratisreklame gjennom spreding på nett.
    Solskinnshistorier..... Ta heller dem som nekte å betale for musikken - ser det som en utopi å betale for seg. Det er nemlig dem som er helt klart majoriteten av brukerene.

Visste du at det er gjort undersøkelser som viser at fildelere kjøper mest musikk?
    Har hørt om dem ja, men har veldig liten tiltro til dem.

Er det virkelig vårt problem hvordan en artist tjener pengene sine? Tror du at musikk og film bare vil forsvinne hvis ikke all fildeling stanses? Jeg tror at kvalitet vil beholdes, og mye absolute music skit vil forsvinne.
    Kvaliteten kommer til å gå ned. Og det er netopp "absolute music skit" som kommer til å forsvinne - det er den eneste som kommer til å overleve.... Man kommer ikke til å tørre å satse på nye artister, da muligheten til flopp er så stor og lokmotivene som skal dekke tapen ikke selger nok.

Side 23 av 133 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •