Piracy..is it a crime? - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 133 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133
Viser resultater 2,641 til 2,649 av 2649
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    er det kriminelt å jakte etter bedre utgivelser(les; mer dynamikk(de eldste utgivelsene som regel)) enn de remastrede utgavene man har kjøpt som man i etterkant er komprimert i hjel?
    Og er det da jeg eller plateselskapet som er kjeltringen?
    Såfremt du også kjøper den andre utgivelsen - ikke noe problem.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som gjengen bak MegaUpload skal for retten:
    17 biler, toppløse damer, sjiraffstatuer og grotesk luksus - nyheter - Dagbladet.no

Uten sammenheng forøvrig, men egentlig interessant at han har tjent seg rik ved å strupe nedlastingshastigheten for deretter å ta seg betalt for å åpne den.
    Jeg vil hevde at det er et grovt overtramp mot ytringsfriheten og demokratiet, ettersom informasjonen da blir "først tilgjengelig" for de rike og velstående, og som igjen blir smartere og rikere. På denne måten holder han den fattige mann* nede.!!!
    Alle vet jo at det er viktig informasjon og kunnskap som deles på slike sider!

Egentlig burde alle pirater (eller frihetsforkjempere) kjeppjage denne mannen, i frihetens navn selvsagt! Eller i det minste hacke facebook-kontoen hans!

Mohaha!!

*uten referanse til vår egen fattigmann

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    er det kriminelt å jakte etter bedre utgivelser(les; mer dynamikk(de eldste utgivelsene som regel)) enn de remastrede utgavene man har kjøpt som man i etterkant er komprimert i hjel?
    Og er det da jeg eller plateselskapet som er kjeltringen?
    All den tid du ikke har sjangs til å returnere et platekjøp på bakgrunn av at remastringa faktisk har ødelagt mer enn den har rydda opp, så vil jeg mene klart ja. Men lovverket sier i realiteten nei. Både du og plateselskapet kan kalles kjeltringer, det avhenger av hvor trangsynt øyet som ser er.

----------------------

Hjelper ikke megaupload at hr dotcom er en tjukking. Spesielt ikke en tjukking som har karra godt til seg med begge nevene. Måten han har tjent peng på er ikke 'moralsk' verre enn måten maange andre har gjort, sjå til dømes mitt 'the prick' rrrromney.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Da ser det ut som gjengen bak MegaUpload skal for retten:
    17 biler, toppløse damer, sjiraffstatuer og grotesk luksus - nyheter - Dagbladet.no

Uten sammenheng forøvrig, men egentlig interessant at han har tjent seg rik ved å strupe nedlastingshastigheten for deretter å ta seg betalt for å åpne den.
    Jeg vil hevde at det er et grovt overtramp mot ytringsfriheten og demokratiet, ettersom informasjonen da blir "først tilgjengelig" for de rike og velstående, og som igjen blir smartere og rikere. På denne måten holder han den fattige mann* nede.!!!
    Alle vet jo at det er viktig informasjon og kunnskap som deles på slike sider!
    [/URL]
    høh?? alle filtjenester jeg har vært borti tar ekstra penger for høyere båndbredde. megaupload skiller ikke fra firesonic, filefactory, nti, fileserve og alle de andre..
    de fjernet også kopibeskyttet materiale aktivt hele tiden! men de ble tydeligvis for populær, og ville gi artister penger selv om bruker fikk musikken gratis, og utenom plateselskapene hehe.. som man kan lese om i linken over.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    høh?? alle filtjenester jeg har vært borti tar ekstra penger for høyere båndbredde. megaupload skiller ikke fra firesonic, filefactory, nti, fileserve og alle de andre..
    Er det sant?!
    Da bør facebook-kontoen til grunnleggerne av alle disse tjenestene hackes omgående, med melding om at de er blitt kjæreste med Aylar Lie!

:-)

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg kjøpe musikk, kjøper jeg originalcd fra artister jeg har et godt forhold til. Betaler ikke for musikk i form av en datafil.. det "stjeler" jeg.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Skal jeg kjøpe musikk, kjøper jeg originalcd fra artister jeg har et godt forhold til. Betaler ikke for musikk i form av en datafil.. det "stjeler" jeg.
    Flac da? Stjeler du den, eller kjøper du den?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Flac da? Stjeler du den, eller kjøper du den?
    Har ikke Flac filer på min Pc. Kort sagt, jeg kjøper musikk i plateformat, og ja det er jo lossless, så betaler for det. Resten snauser jeg og deler med mine partners in crime!

Side 133 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •