Piracy..is it a crime? - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 132 av 133 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 2649
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    He he nei jeg har vel ikke så mye peiling men det har visst ikke du heller hvis du tror dvd salget er stabilt, salget av dvd sank som en gråstein, hvorfor tror du bluray og hddvd kom når det gjorde? Hadde dvd salget vært stabilt hadde vi nok ikke hatt bd enda. Når alle har kjøpt alt på bd kommer et nytt format og vi er i gang igjen. Ha en fin kveld:-D
    Han snakket vel om DVD og bluray-salget som ett. Bluray tar jo mer og mer over for DVD. Der igjen er det veldig mange som tidligere kuttet ut å kjøpe DVD for lenge siden (bl.a. pga. de irriterende anti-piracy-videoene på DVD'ene) men som etterhvert har begynt å handle bluray på grunn av kvaliteten. Igjen og igjen ser vi at når bransjen tilbyr det som forbrukerne vil ha, kommer betalingsviljen. Det hadde nok stått bedre til med salget av musikk i fast form hvis det hadde vært flere som ga ut musikk på SACD og DVD-Audio, selv om det er omdiskutert om lyden er bedre eller ikke. Jeg har vel knapt opplevd at noen hos en musikkforretning vet hva DVD-audio er for noe.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he nei jeg har vel ikke så mye peiling men det har visst ikke du heller hvis du tror dvd salget er stabilt, salget av dvd sank som en gråstein, hvorfor tror du bluray og hddvd kom når det gjorde? Hadde dvd salget vært stabilt hadde vi nok ikke hatt bd enda. Når alle har kjøpt alt på bd kommer et nytt format og vi er i gang igjen. Ha en fin kveld:-D
    Her er to statistikker over DVD salget.
    Tabell 13.9 Sal av DVD. 2003-2007. Millionar kroner
    Tabell 13.10 Sal av DVD. Tal på selde filmar. 2003-2008. Millionar

Og her kan du lese om salget av CDer:
    IFPI Norsk platebransje

Det er mulighet for å bla i årene.

Her kan du se at DVD holder seg stabilt, mens CDen sakter akterut.

Blu-ray og HD kom pga det er stort salgspotensiale, og oppløsningen er MYE høyere. 3D har ikke kommet pga salget av blu-ray har sunket, men pga bransjen kan tjene seg søkkrik på å relansere alle utgivelser igjen og igjen. Samt alle TVer, spillere, Recivere etc må kjøpes på nytt for å være kompatibelt.

Filmbransjen tilbyr høy kvalitet, høy oppløselighet for under 100 kr per plate. Det gjør ikke platebransjen. De driver heller å skyter seg i foten i stedet for å gå inn for streaming. Bare vent til ALLE er gått over til streaming og betaler fast, da kan man se hvem som tjener mye penger på abonenter....
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Filmbransjen tilbyr høy kvalitet, høy oppløselighet for under 100 kr per plate. Det gjør ikke platebransjen. De driver heller å skyter seg i foten i stedet for å gå inn for streaming. Bare vent til ALLE er gått over til streaming og betaler fast, da kan man se hvem som tjener mye penger på abonenter....
    Hvem driver å skytter seg selv i foten??

Jeg ser for meg at BD er det "siste" formatet vi får på film, og jeg tror da streaming av høy kvalitet vil ta over markedet. Fysisk formater blir nok tilgjengelig, men som et nisje marked for spesielt intresserte (entusiaster). Jeg tror ikke det går veldig lang tid før vi ser et synkende tall for DVD og BD når folk får øyne opp for streaming.

Allerede i dag har veldig mange tilgang til å leie film i HD-kvalitet, på altibox kan vi også leie enkelte 3D filmer. Desverre så har vi ikke streamingtjenster som leverer høyoppløselig musikk, men det er noe jeg tror vil komme etterhvert. Når det gjelder kvalitet, så er den blitt veldig omdisktuert, jeg tror ola normann nå er fornøyd med den kvaliteten vi har. Selvfølgelig skriker vi entusiaster etter høyere kvalitet, men vi er dessverre i et få tall. Det som selger nå er heller nye funksjoner og tilgjengelighet, og det er vel 3D på full fart inn. "Om ti år så går vi over på nytt utstyr og 4D...."

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De påstår vel at det finnes 11 dimensjoner, så de kan nok holde på en stund. Ser ikke helt for meg hvordan 11D blir men....

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er to statistikker over DVD salget.
    Tabell 13.9 Sal av DVD. 2003-2007. Millionar kroner
    Tabell 13.10 Sal av DVD. Tal på selde filmar. 2003-2008. Millionar

Og her kan du lese om salget av CDer:
    IFPI Norsk platebransje

Det er mulighet for å bla i årene.

Her kan du se at DVD holder seg stabilt, mens CDen sakter akterut.

Blu-ray og HD kom pga det er stort salgspotensiale, og oppløsningen er MYE høyere. 3D har ikke kommet pga salget av blu-ray har sunket, men pga bransjen kan tjene seg søkkrik på å relansere alle utgivelser igjen og igjen. Samt alle TVer, spillere, Recivere etc må kjøpes på nytt for å være kompatibelt.

Du vet hvilket år det er? Linkene viser statistikk fra steinalderen. men samme det, gidder ikke krangle med deg, du har helt sikkert rett8)

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    De påstår vel at det finnes 11 dimensjoner, så de kan nok holde på en stund. Ser ikke helt for meg hvordan 11D blir men....
    Hvis det stemmer blir det gøy med brillene, kanskje noe slikt?

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg handler det om Tvserier, hvem har tiden til å sette av akkurat 20:38 for å se favorittserien hvorpå skrekk eksemplet var hornblowers hvor NRK byttet sendetidspunkt 2 eller 3 ganger på de får episodene.
    Det finnes pr nå ingen gode alternativer i norge for å få alle tvseriene jeg ser i hd-kvalitet. "Spotify" for tvserier som har skikkelig utvalg får mine penger asap når dette er tilgjengelig.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EyeS
    For meg handler det om Tvserier, hvem har tiden til å sette av akkurat 20:38 for å se favorittserien hvorpå skrekk eksemplet var hornblowers hvor NRK byttet sendetidspunkt 2 eller 3 ganger på de får episodene.
    Det finnes pr nå ingen gode alternativer i norge for å få alle tvseriene jeg ser i hd-kvalitet. "Spotify" for tvserier som har skikkelig utvalg får mine penger asap når dette er tilgjengelig.
    I TV-serier er de vel flinke med snikreklame og, så de casher inn selv om vi ser dem via torrentz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet hvilket år det er? Linkene viser statistikk fra steinalderen. men samme det, gidder ikke krangle med deg, du har helt sikkert rett8)
    Enig, når vi snakker 3-4år tilbake så snakker vi "steinalderen" i denne sammenheng. I 2008 så har vi også for første gang en markant nedgang i salget, og det er nettopp dem siste årene siden da virkelig streaming har kommet på banen. Blu-ray har vel heller ikke helt slått an, men riktig nok har de helt sikkert tatt over litt av makedet. Jeg så på en statestikk på streaming og salg av filer over nett, den hadde en en sterk økning og ingenting tyder på at det vil stoppe der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EyeS
    Ja, helt enig... det er flere serier jeg tenke meg å se. MEN det er helt håpløst på se dem på TV, jeg irriterer meg hver gang jeg går glipp av episoder, det ender stort sett alltid med at jeg ikke fullfører serien da jeg har gått glipp av for mye av handlingen. Men nå kan man jo kjøpe seg PVR med serie opptak, dette vil jo løse en del av problemet... men det betyr penger penger....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, CD sin serieopptak fungerer ganske dårlig IMHO. Og de er blant de store.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig serieopptak og pvr generelt har jeg ingen gode erfaringer med.
    I mange tilfeller tungvindt og av og til failer det og systemet tar ikke hensyn til f.eks forskyvninger i programmet.

Har brukt tivo i USA og det fungerte mye bedre enn lignende i Norge, så håper Canal Digital ikke skal ha evig betalt for å levere tivo

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hvem driver å skytter seg selv i foten??

Jeg ser for meg at BD er det "siste" formatet vi får på film, og jeg tror da streaming av høy kvalitet vil ta over markedet. Fysisk formater blir nok tilgjengelig, men som et nisje marked for spesielt intresserte (entusiaster). Jeg tror ikke det går veldig lang tid før vi ser et synkende tall for DVD og BD når folk får øyne opp for streaming.

Allerede i dag har veldig mange tilgang til å leie film i HD-kvalitet, på altibox kan vi også leie enkelte 3D filmer. Desverre så har vi ikke streamingtjenster som leverer høyoppløselig musikk, men det er noe jeg tror vil komme etterhvert. Når det gjelder kvalitet, så er den blitt veldig omdisktuert, jeg tror ola normann nå er fornøyd med den kvaliteten vi har. Selvfølgelig skriker vi entusiaster etter høyere kvalitet, men vi er dessverre i et få tall. Det som selger nå er heller nye funksjoner og tilgjengelighet, og det er vel 3D på full fart inn. "Om ti år så går vi over på nytt utstyr og 4D...."
    Platebransjen skyter seg selv i foten, har hvertfall gjort det ganske mye. Hadde det vært opp til de hadde ikke streming vært mulig... God mulig Blu-ray er det siste formatet. Men Med 3d har man ganske høy oppløsning. Husker Canal Digital hadde noen kanaler som het "kiosk" hvor man kunne leie filmer. Tror ikke markedet var klart for det på den tiden. "Same shit, different wraping" kan man jo si om 3d.

Her er litt statistikk også. Film & Kino Poenget mitt er at pirater har gitt oss mange goder (streaming), og tvinger bransjen til å tenke nytt. Platebransjen kommer nok ikke til å gå inn for streaming før det blir store penger i det. Noe som er veldig synd.

www.ssb.no/omssb/kurs_seminar/medie2010.ppt I denne powerpoint pressentasjonen kan du se på side 15. Der kan du se at CD avspilling faller som en stein(MP3 spillere, Streming og musikk på pcen stiger). Og er på ca nivået som i 1994. Jeg har ikke funnet statistikk over hva salget av blu-ray er, men forventer en jevn nedgang. Du kan jo sammenlikne den med DVD salget.

Viser seg at pirater er de som ser mest film også.. Pirater er faktisk ganske interessert i det de laster ned, ellers hadde de kanskje ikke lastet ned akkurat hva de laster ned.... Men heller gått for å luke i hagen, og klippe gresset.

corleone:
    Dersom du så på den ene linken, så gikk det ann å bla i årene. Slik at du kan komme deg til 2010...
    IFPI Norsk platebransje

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt statistikk også. Film & Kino Poenget mitt er at pirater har gitt oss mange goder (streaming), og tvinger bransjen til å tenke nytt. Platebransjen kommer nok ikke til å gå inn for streaming før det blir store penger i det. Noe som er veldig synd.
    Joda, men tallene sier en total nedgang på 12%, men blu-ray hadde naturlig nok økt. Alt tyder på at det er nedgangstider for alle fysiske medier, det er bare et spørsmål om tid før det snur for blu-ray også. Og det er tror jeg at blir før dem virkelig rekker å slå an, som DVD har gjort tidligere....

Joda, piratvirksomhet har ført til en raskere innføring av ny teknologi (streaming), dem kan godt få æren for den, men måten den blir gjort på er ingenting å skryte av. Platebransjen har da vitterlig gått inn for og satset på streaming?? Riktig nok litt motvillig, for det er et konsept som ikke er lett å få opp å gå... man må snu folks innarbeidet vaner... men dem har vel skjønt at noe måtte gjøres!
    www.ssb.no/omssb/kurs_seminar/medie2010.ppt I denne powerpoint pressentasjonen kan du se på side 15. Der kan du se at CD avspilling faller som en stein(MP3 spillere, Streming og musikk på pcen stiger). Og er på ca nivået som i 1994. Jeg har ikke funnet statistikk over hva salget av blu-ray er, men forventer en jevn nedgang. Du kan jo sammenlikne den med DVD salget.
    Ettersom det jeg har skjønt så var det ikke uenigheten om CD salget her nå, men om DVD/film salget... Men tallene er ganske klare, så vitt jeg kan se så har det vært nedgang siden 2008...

Om man skal hedre piratene av den grunn er for meg igjen bare tull, det er for meg som å oppfordre til kriminalitet. MEN ja, for oss brukere så er det utvilsomt positivt at det satses på streaming.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platebransjen kommer nok ikke til å gå inn for streaming før det blir store penger i det. Noe som er veldig synd.
    Vel, jeg synes nå at platebransjen har satset på streaming en god stund, ref Spotify og Wimp, og nå åpner dem for enda fler. Store Apple gjør entre, uansett om enkelte liker det eller ikke, så tror jeg dette vil bli en stor sukse.

Apple overbeviser plateselskapene | Digital

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Vel, jeg synes nå at platebransjen har satset på streaming en god stund, ref Spotify og Wimp, og nå åpner dem for enda fler. Store Apple gjør entre, uansett om enkelte liker det eller ikke, så tror jeg dette vil bli en stor sukse.

Apple overbeviser plateselskapene | Digital
    Hvorfor er disse satsingene ikke tilgjengelig i det største markedet da???? Nemlig USA. Itunes er untaket. Og det er ikke samme prinsippet.

At de har brukt 10 år på dette er jo ikke så veldig lenge... 10 år i digital verden er jo 3 evigheter.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hvorfor er disse satsingene ikke tilgjengelig i det største markedet da???? Nemlig USA. Itunes er untaket. Og det er ikke samme prinsippet.
    Vel, det er nok mer komplekst enn det folk tror, og det er antageligvis mange gode grunner for å ikke satse stort med en gang. Hvordan det har blitt gjort og hvordan det gjøres idag er nok nøye gjennomtenkt. Tviler på at vi her på forumet kommer med noen som disse selskapene ikke har vurdert nøye.

1 - For det første så er det ikke "bransjen" som selger musikk ut til brukerne, altså satsingen gjøres av andre kommersielle selskaper. Hvem som helst kan selge musikk, men riktig nok så må bransjen godkjenne måten det gjøres på. Altså vi har ventet på at andre skulle komme med en god idé som lar seg realisere.

2 - Streaming er fremdeles ut ukjent produkt for dem fleste, og det er krevende å velte om et marked til noe nytt og ukjent. Det å satse verden over fra dag en kan bety kroken på døra, det betyr mye høyere utgifter og mye større kjangs for at ting skal feile og mislykkes. Jeg skjønner godt at dem satser i et mindre markedet som har kapital nok til å ta imot og bruke slike tjenester, det er både lettere å videreutvikle og eventuelt fjerne bugs, og ikke minst for å se om markedet tar i mot dette med åpne armer. Siden dette er helt nytt så bør det innføres sakte men sikkert, ingenting er verre en utabile platformer, isåfall er iallefall løpet kjørt hvis folk får avsky fra produktet fordi det ikke fungerer ordentlig.

At de har brukt 10 år på dette er jo ikke så veldig lenge... 10 år i digital verden er jo 3 evigheter.
    Det er veldig lett for utenforstående å være etterpå klok. Riktig nok er løsningen i dag digital, men det hjelper ikke hvis ingen har funnet opp dem gode ideene, eller har hatt kapasitet til satsing. Jeg vet heller ikke om internett hadde hatt kapasitet for 10 år siden til å håndtere at alle med en pc kunne streame musikk døgnet rundt samtidig, jeg tror verken markedet eller teknologien var klar for å kunne gi oss brukere en god opplevelse for 10 år siden. Riktig er 10 år lenge, men både den teknologiske-kapasiteten og markedet må være moden før satsing, ett halvferdig produkt vil aldri slå an....

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt nyttår til pirater og antipirater!

Piracy lever videre i 2012, og nå er det blitt religion:

Fildeling godkjent som religion - DN.no

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Piracy lever videre i 2012, og nå er det blitt religion:

Fildeling godkjent som religion - DN.no
    Haleluja

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I disse hallelujah tider.l...

er det kriminelt å jakte etter bedre utgivelser(les; mer dynamikk(de eldste utgivelsene som regel)) enn de remastrede utgavene man har kjøpt som man i etterkant er komprimert i hjel?
    Og er det da jeg eller plateselskapet som er kjeltringen?

Side 132 av 133 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •