Piracy..is it a crime? - Side 131

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 131 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 SisteSiste
Viser resultater 2,601 til 2,620 av 2649
    Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøper CDene mine. Men utrolig dårlig lydkvalitet på skiver/fra enkelte artister gjør at jeg ikke har lyst til å betale så mye som 160kr ablumet.

Er litt teit å få 5-6 CDer fra amazon/cdon også er det bare bajselyd..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel ikke bedre lyd enn på CD med mindre man kjøper hirez filer.
    Streaming eller peer-to-perr kan umulig bli bedre enn originalmaterialet (CD).

Mye musikk på CD har sikkert dårlig lyd men det har helt andre årsaker enn selve formatet CD.

Så har vi jo SACD, HDCD, DVD-A da...........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    kinoene verden over - og indirekte fimindustrien - taper tydeligvis fortsatt ikke noe på (økt?) ulovlig fildeling

Piracy Once Again Fails To Get In Way Of Record Box Office | Epicenter*| Wired.com

Men jeg kan nok spå at når den tiden kommer at filmene blir så dårlige at færre gidder å gå på kino, så vil filmselskapene være snare til å skylde på ulovlig fildeling.

For å være litt realistisk her vil jeg påpeke en liten ting. filmer går en stund på Kino før de kommer på DVD ikke sant? hvordan skal du da kunne laste ned en kopi som har god nok billed kvalitet til at det er bryderiet verdt å se den hjemme istedenfor på kino, FØR den er tilgjengelig på et media som er kopierbart?

Et håndkamera inne i en kinosal gir ivertfall etter min mening ikke noe resultat som er verdt å laste ned, eller for densaksskyld å se på.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolige (useriøse) platebransje fortsetter (å dette er krav bare mot ett fildelingsnettverk)
    Platebransjen vil ha 436.387.500.000.000 kroner - kultur - Dagbladet.no

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Utrolige (useriøse) platebransje fortsetter (å dette er krav bare mot ett fildelingsnettverk)
    Platebransjen vil ha 436.387.500.000.000 kroner - kultur - Dagbladet.no
    Det er jo mye mer penger en hva som faktisk eksisterer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... tja... men klarer dem det uten at det går utover personvernet?

Vil blokkere fildelere - nyheter - Dagbladet.no

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, er det liv i denne tråden?
    I min enkle verden regnet jeg med at piratering av musikk døde hen nå når både Spotify og Wimp har så bra utvalg og smarte løsninger for mobilfolket.

Det går/gikk en serie på NRK i går om en familie som skulle bo og leve som på 1970 tallet og oppover; et nytt år hvor hver dag - bruk av datidens teknologi og nyheter som kom i årene etter ble tidvis levert til huset. Jr i huset fikk derfor se og høre hva LP var og han kom med følgende gullkorn:
    "det er jo mye hyggeligere å kunne holde produktet (LP coveret) i hånda, lese om bandet og plata, mye hyggeligere enn å bare laste ned filene"

Regner med at denne unge herremannen var fremmed for CD plater også.

Ps. Huset var gjennomført 70 talls og rommet mitt hadde glidd rett inn.....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, selv synes jeg Cortinaen var grom
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom CD-kvalitet er langt unna studio-kvalitet og MPEG/Mp3 er langt dårligere enn FLAC osv så ser jeg absolutt ingen grunn til å kjøpe musikk lenger.

Heller 1200/året på så mye musikk mann ønsker seg... eller best av alt, 4400kps/24bit/192hz gratis

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jøss, er det liv i denne tråden?
    I min enkle verden regnet jeg med at piratering av musikk døde hen nå når både Spotify og Wimp har så bra utvalg og smarte løsninger for mobilfolket.
    Tilsynelatene så er det nok lett å tro det, men jeg tviler på at piratvirksomhet har forsvunnet... spotify og Wimp koster også penger veitu... Men siden debattene og forkjemperne for fri flyt har stillnett, så vil jeg tro at dem nye og smarte løsningene har hatt sin effekt....

Nå har forresten Wimp kommet med iPad-verson, den er veldig bra - den er helt nydelig å bla og leite etter musikk, samtidig som lyden streames direkte til stereoanlegget :-D .

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Tilsynelatene så er det nok lett å tro det, men jeg tviler på at piratvirksomhet har forsvunnet... spotify og Wimp koster også penger veitu... Men siden debattene og forkjemperne for fri flyt har stillnett, så vil jeg tro at dem nye og smarte løsningene har hatt sin effekt....

Nå har forresten Wimp kommet med iPad-verson, den er veldig bra - den er helt nydelig å bla og leite etter musikk, samtidig som lyden streames direkte til stereoanlegget :-D .
    Enig.

Ang. Wimp så må du vel da ha en receiver som har wifi og kan ta i mot signalene?

Spotify Remoteless fungerer bra den selv om det ikke er en offisiell Spotify app. Men den krever at du har en PC med wlan stående tilkoblet receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ang. Wimp så må du vel da ha en receiver som har wifi og kan ta i mot signalene?

Spotify Remoteless fungerer bra den selv om det ikke er en offisiell Spotify app. Men den krever at du har en PC med wlan stående tilkoblet receiver.
    Det blir litt OT, men jeg prøver meg med et kort svar alikevel.

Idag er det ikke behov for å ha en PC stående på hvis man har utstyr som støtter dette. Feks en squeezebox eller sonos som kobles til reciveren, da streames musikken direkte fra disse enhetene, det er ikke behov for annet utstyr bortsett fra internetttilgang. Det finnes også to andre alternativer hvis man har Apple produkter, Airplay og Airport Express, begge streamer trådløst via et Apple produkt til reciveren. Airplay er vanligvis da innebygd i reciveren, derimot Airport Express er en enhet man kjøper som et tilleggsutstyr (ca 800kr).

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt OT, men jeg prøver meg med et kort svar alikevel.

Idag er det ikke behov for å ha en PC stående på hvis man har utstyr som støtter dette. Feks en squeezebox eller sonos som kobles til reciveren, da streames musikken direkte fra disse enhetene, det er ikke behov for annet utstyr bortsett fra internetttilgang. Det finnes også to andre alternativer hvis man har Apple produkter, Airplay og Airport Express, begge streamer trådløst via et Apple produkt til reciveren. Airplay er vanligvis da innebygd i reciveren, derimot Airport Express er en enhet man kjøper som et tilleggsutstyr (ca 800kr).
    jaja, selvfølgelig - jeg så bort fra Sonos/SB/Airplay i mitt svar

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får håpe at piratene bler færre og færre. De tullingene som ikke vil betale for musikk fortjener ikke å høre det heller. Spotify er genialt, vi får nesten all musikk inn og artistene får betalt. Er vel ikke mange her inne som vil jobbe gratis heller tenker jeg.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Får håpe at piratene bler færre og færre. De tullingene som ikke vil betale for musikk fortjener ikke å høre det heller. Spotify er genialt, vi får nesten all musikk inn og artistene får betalt. Er vel ikke mange her inne som vil jobbe gratis heller tenker jeg.
    Kult du har peiling. :roll: Det er som regel piratene som kjøper mest CDer. OG uten piratene tror jeg ikke spotify hadde blitt funnet opp så tidlig. Vil si at streaming for penger er et resultat av piratvirksomhet.

Men et lite spm til alle. Hvorfor går CD salget så mye ned, selv om DVD og blu-ray salget er stabilt? Kan det ha noe med at du får en splitter ny Blue-ray for 99, mens en CD koster ofte 179?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    De tullingene som er villige til å betale 189,- for ei plastskive med aluminiumsfolie.....
    (har lyst til å si mer, men klarer akkurat å dy meg)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Kult du har peiling. :roll: Det er som regel piratene som kjøper mest CDer. OG uten piratene tror jeg ikke spotify hadde blitt funnet opp så tidlig. Vil si at streaming for penger er et resultat av piratvirksomhet.
    Som regel?
    I min omgangskrets/bekjente så var det ingen som kjøpte musikk, men dem hadde en stor hardisk full av ny og gammel musikk. Man ble regelrett gjort narr av hvis man kjøpte - "hvor dum gikk at an å bli hvis man kunne få musikken gratis".

Idag har fleste parten av dem gått over til Spotify eller Wimp, men det er faktisk noen som fremdeles som tvilholder på "TPB" samlingen sin. Jeg kjøper ikke argumentet at som regel så kjøper piratene mest, men heller at enkelte av piratene også kjøpte musikk. Tja, jeg kan nok kansje være enig at piratene har fremskynnet dagens løsninger, noe som er utvilsomt positivt for oss brukere. MEN dog så ser jeg på det som idioti at man av den grunn skulle støtte ellere forsvare kriminalitet (piratvirksomhet).

Jeg kan ikke annet enn å si at det idag er svært få grunner til å drive piratvirksomhet - det er helt uaktuelt for meg å bruke TPB selv om det var lovelig og gratis.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    De tullingene som er villige til å betale 189,- for ei plastskive med aluminiumsfolie.....
    (har lyst til å si mer, men klarer akkurat å dy meg)
    Ingen av dem "tullingene" jeg kjenner var villig til kjøpe disse plastikk skivene... så for meg er det en helt merkelig påstand, kan ikke se at det skulle være annerledes andre plasser i verden.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av dem "tullingene" jeg kjenner var villig til kjøpe disse plastikk skivene... så for meg er det en helt merkelig påstand, kan ikke se at det skulle være annerledes andre plasser i verden.
    Tullinger her og tullinger der. Jeg har også haugesvis med cd'er og andre formater, men har supplert med mye mp3 fra ulike kilder. De fleste jeg kjenner som er og har vært musikkinterressert har mye av begge deler. Ofte får man ikke tak i det man leter etter på andre måter enn å kopiere eller laste ned, og det har også vært via fildeling at musikk har blitt spredt. Mange ganger har jeg kjøpt musikk som jeg har oppdaget "ulovlig".

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Men et lite spm til alle. Hvorfor går CD salget så mye ned, selv om DVD og blu-ray salget er stabilt? Kan det ha noe med at du får en splitter ny Blue-ray for 99, mens en CD koster ofte 179?
    He he nei jeg har vel ikke så mye peiling men det har visst ikke du heller hvis du tror dvd salget er stabilt, salget av dvd sank som en gråstein, hvorfor tror du bluray og hddvd kom når det gjorde? Hadde dvd salget vært stabilt hadde vi nok ikke hatt bd enda. Når alle har kjøpt alt på bd kommer et nytt format og vi er i gang igjen. Ha en fin kveld:-D

Side 131 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •