Piracy..is it a crime? - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 133 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 2649
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Hvordan har du tenkt å utkonkurrere noe som er gratis (piracy)?
    Akkurat det er vanskelig for meg å finne ut av akkurat nå, da jeg hadde blitt rik på flekken om jeg hadde funnet løsningen på dette.

Men eksempler er å fremme at å kjøpe musikk HJELPER musikkindustrien. Spille på samvittighet.

I tillegg spille på at lydkvaliteten er superb når du kjøper, og dårlig via pirat (som regel). Utrolig mye 120kbits som er ute å går, så jeg personlig bruker aldri å laste ned noe lengre. Spille på kvalitet.

Det er hva jeg kommer på i farta. Jeg er sikker på at om musikkindustrien stopper med å saksøke og surre i det gamle sporet, så finner de opp noe nytt og bedre enn hva jeg kom med i farta her.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    I tillegg spille på at lydkvaliteten er superb når du kjøper, og dårlig via pirat (som regel). Utrolig mye 120kbits som er ute å går, så jeg personlig bruker aldri å laste ned noe lengre. Spille på kvalitet.
    Skulle tro det er 10 år siden du omtaler nå
    Sjekket for moroskyld EN tracker med musikk
    26500 album i FLAC.
    Når man vet det er noen tusen trackere så vil vel antall tilgjengelige FLAC album komme på noen 100 000 album

Det viser jo at flere ønsker kvalitet.
    Man laster jo ned på sekunder + lagring er blitt billigere så det som en gang ble omtalt som dårlige kopier ved nedlastning å hvorfor folk gidder å laste ned lavkvalitet er fortid.
    Selv Blu Ray filmer i helt orginale størelser er vanlig i dag

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men eksempler er å fremme at å kjøpe musikk HJELPER musikkindustrien. Spille på samvittighet.
    Samvittighetsaspektet kan man bare glemme, folk driter i om musikkindustrien tjener penger eller ikke, inkl. meg. Jo, det er greit at musikerne og komponister skal ha til salt i grøten, men plateselskaper med multimilliardomsetning og artister som tjener mer penger på en uke enn vanlige folk klarer i løpet av et helt liv vil neppe høste særlig sympati blant folk flest. Ok, dette er kanskje et karikert beskrivelse av musikkindustrien, majoriteten av artister kommer nok ikke innenfor denne kategorien, men dog...

Kvalitet er heller ikke et kriterium som appelerer til forbrukere flest, men mest til oss AVholikere.

Min musikkverden har endret seg radikalt med Spotify. I stedet for å laste ned gratis FLAC (ja, jeg innrømmer gjerne at dette har utgjort en viss andel av min musikksamling, helt til serveren krasjet...) betaler jeg gladelig 99,- pr. mnd for Spotify Premium.

Etter mine egne preferanser, så er det et par ting som gjør at jeg heller betaler for musikken enn å styre med nedlasting:
    - Tilgjengelighet, det må være enkelt å få tak i. Å laste ned FLAC (med en litt sær artist så vet man aldri hvor lang tid det vil ta), legge på PC/server, tagge, laste ned albumbilde, konvertere til MP3 for at kona skal kunne bruke det på iPoden, organisere biblioteket, osv... Jeg gidder det rett og slett ikke lenger. Et annet eksempel: man har den samme musikken og spillelistene hvor som helst, man slipper å drasse med seg plater eller MP3-spillere.
    - Tilleggstjenster. Ta ett eksempel: Related artists i Spotify, en helt suveren løsning for å finne ny musikk.

Lydkvalitet? For å snakke ut fra egen erfaring, så er jeg ikke i stand til å høre forskjell på 320 kb/s på Spotify kontra FLAC.

Dette gjelder jo først og fremst musikk, men de samme kriteriene gjelder egentlig for film: tilgjengelighet og tilleggstjenester forutsatt at kvaliteten oppleves som like god som originalvaren (dvs. kjøpt plate).

Og apropos kjøpte filmer; filmbransjen kunne gjøre seg selv en tjeneste ved å kutte ut all søpla man må lide seg gjennom før man kommer til selve filmen, bare dét er jo nok til å gjøre folk kriminelle :evil:

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det er vanskelig for meg å finne ut av akkurat nå, da jeg hadde blitt rik på flekken om jeg hadde funnet løsningen på dette.

Det er hva jeg kommer på i farta. Jeg er sikker på at om musikkindustrien stopper med å saksøke og surre i det gamle sporet, så finner de opp noe nytt og bedre enn hva jeg kom med i farta her.
    Samvittghet..
    Det jeg finner underlig er at f.eks TPC-gutta hevder at dem kjemper en ideologisk kamp, bla bla.
    Men da savner jeg virkelig noen fremtidsrettede tiltak fra DERES side:

- Det minste dem kunne gjort var å oppfordre alle som laster ned et album eller film til å betale 5$ pr album til Redd Barna eller tilsvarende for å vise at dette ikke handler om penger.

- Det andre dem kunne gjort, dersom dem er så fantastisk smarte, er selvsagt å gått i dialog med bransjen for å hjelpe dem å utvikle seg slik at problemet forsvinner.
    Det utrolig enkelt å skyte fra hoften og kritisere eksisterende systemer. Langt vanskeligere er det å finne bærekraftige erstatninger. Spotify er et av dem, men alene er ikke det en god nok plattform. Og uansett om den blir det, er den ikke bærekraftig nok all den tid "nesten ingen" betaler.

Jeg gikk inn på TPB nå og det som møter meg er:
    - reklame for deres t-shorte som vi må kjøpe for å "støtte TBP".
    - reklame for 19 år gamle Sharon m.fl. som har lyst å ligge med meg (sannsynligvis svindel, veeldig ideologisk*... Men dem bor jo i mitt nabolag (?!), så det kunne jo vært greit med en kjappis ).
    - Diverse andre kommersielle reklamer.

Ikke en eneste notis om at det ville vært hyggelig om jeg støttet en humanitær organisasjon f.eks..

*tydeligvis jeg allerede overvåket nok til at slibrig annonsører vet nesten hvor jeg bor, gud forby noen skulle få fatt i adressen min....
    ----

Selv skulle jeg ønske at myndighetene i felleskap sa til artister/bransjen at dersom du ønsker å være beskyttet av vår åndsverklovginvning (mht ulovlig fildeling) plikter du ved utgivelse av CD, i tillegg å utgi dine verk på følgende format:
    Et format tilsvarende MP3-320 og FLAC.
    Uansett hva slags format (eksisterende eller nytt) ville el-bransjen kjapt inkludert det i sin hardware.
    "Ideologiske"-pirater (jeg vet det er noen , men nekter å tro det virkelig er så mange) ville da ikke hatt noen unnskyldning for ikke å betale.
    Og myndighetene kunne dernest snudd seg og sagt:
    Flott, dere etterlever nå den teknologiske etterspørselen. Vær så god, vi gir dere personalia på alle ulovelige fildelere (myndighetstyrt).
    Men fordi dere er store og fildelerne er små, må dere legge ut saksomkostninger for hver private dere ønsker å saksøke, frem til en eventuell dom. Ut over det, kjør på.!
    Enda bedre hvis f.eks mediatilsynet har hatt kapasitet til å skrive ut forelegg til alle. Og deretter ta huset deres, pengene deres og til slutt familiene deres ;-)

"Litt" ekstremt kanskje, men hovedpoenget mitt er at dersom man krever noe fra bransjen kan man fjerne det ideologiske elementet i saken, og man er sikker på man står tilbake med "ekte" pirater, som trenger en vekker.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, vanskelig å finne ut en oppskrift på hvordan man løser dette i farta. Kom bare med eksempler på ting som kan funke. Men jeg tror det å spille på samvittighet kan være noe.

Jeg har selv blitt overrasket over piratgjengen. Var innom TPB og så litt rundt, og kom innom det nye spillet Amnesia. Noen der inne på kommentarene nevnte at utvikleren sliter og trenger støtte og omtrent alle responderte med at de skulle kjøpe spillet om det var bra.

Så det ligger litt i dette, selv om dette er ett tilfelle. Jeg er sikker på at om plateselskapene foreslår en donasjonsordning til TPB gjengen, så kan dette gå igjennom. Mange av TPB folka er kanskje littegranne ideologiske, og tenker ikke at musikken vil tappe seg i fremtiden om de ikke får betalt for det. Altså uten penger, ikke musikk. Og hva skal vi gjøre uten musikk dere? Nei, det var vel en smart person som sa at livet er meningsløst uten musikk!

Men jeg er sikker på at denne veien er den rette å gå(ikke nødvendigvis samvittighet, dog), istedet for å surre med overvåkning og det tullet der.

Når det kommer til Spotify, er dette jo etter min mening en fantastisk innovasjon. Dette er så fantastisk, at jeg har nesten ikke ord. Her bør musikkbransjen SE mulighetene og benytte seg av de. Men gjør de det?

Tenk nytt sier jeg bare! Verden er avhengig av innovasjoner for å utvikle seg.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til Spotify, er dette jo etter min mening en fantastisk innovasjon. Dette er så fantastisk, at jeg har nesten ikke ord. Her bør musikkbransjen SE mulighetene og benytte seg av de. Men gjør de det?

Spotify ja
    Det kan dem bare fjerne fra nettet

Spotify, et alternativ til Music Piracy
    Bekjemper ikke piracy men gjør det enklere
    (Man kan jo lytte før man kopierer , enorm database med musikk som gjør at man slipper å lete mange steder )

Blir som
    Er man plaget med mus i huset
    så setter man ikke frem enda mere mat å åpner flere dører

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men gjør det også enklere å høre på et album før du kjøper det. Samt fantastisk markedsføring for artistene!

Det er mange som sliter med å se nye muligheter her ser jeg?
    Jeg håper Spotify klarer seg med sin forretningsmodell, for den er jaggu meg genial!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg tror det å spille på samvittighet kan være noe.
    Jeg tror heller ikke det nytter med å spille på samvittigheten. MEN det er jo faktisk det dem har gjort i mange år med alle disse anti-pirat kampaniene og media fokus, rettighetshaverne har ikke hatt muligheten til å gjøre annet siden dem i praksis har vært rettsløse. Samvittighet er basert på individets etikk og moral, når pirat-gjengen er av en ideologisk oppfatning at det dem gjør ikke er galt så er det vanskelig å spille på samvittighet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Spotify ja
    Det kan dem bare fjerne fra nettet

Spotify, et alternativ til Music Piracy
    Skjønner ikke riktig hva du mener her. Mener du at Spotify er en piratløsning?

Spotify og andre liknende løsninger, f.eks. Wimp har jo den fordelen at det er støttet av plateselskapene, ergo en plattform som også utstyrsprodusentene kan støtte uten å komme i juridisk skvis. F.eks. har både Spotify og Wimp løsning for avspilling gjennom Squeezebox. Spotify (kanskje Wimp også, har ikke sjekket) har løsning for offline avspilling på iPod/iPhone. Begge disse mulighetene understøtter ønske om tilgjengelighet.

Hvis jeg hører en låt jeg liker på radioen så er det gode sjanser for at låten ligger på Spotify. Løsningen blir da: sette seg i sofaen med fjernkontrollen -> søke etter artist og låten -> spill av -> legge til i spilleliste. Piratalternativet blir å gå til nærmeste PC -> gå inn på TPB -> finne artisten -> finne hvilket album låten er fra -> finne en torrent som har god nok kvalitet -> sette i gang nedlasting -> ...vente... -> åpne MP3Tag og tagge låtene -> kjøre nytt scan på Squeezeserver -> spille av.

Ingen poeng for å gjette hvilken løsning jeg foretrekker.

Selvsagt er jeg ikke "folk flest", men mine kriterier stemmer godt overens med markedsføringsprinsippene om at tilgjengelighet i stor grad avgjør volum.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men gjør det også enklere å høre på et album før du kjøper det. Samt fantastisk markedsføring for artistene!
    Er samme argument mange fildelere har

Det er mange som sliter med å se nye muligheter her ser jeg?
    Jeg håper Spotify klarer seg med sin forretningsmodell, for den er jaggu meg genial!
    Så lenge spotify rip har eksplodert så har foretningsmidellen feilet.
    Så lenge Spotify rip i økende grad havner i fildelingsnettverk har foretningsmodellen feilet.

Records music from streams
    Nå slipper de som lager kopier å kjøpe orginal for å kopiere av.
    For den er jaggu meg genial...........NEI ------->Spotify, et alternativ til Music Piracy

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg tror heller ikke det nytter med å spille på samvittigheten. MEN det er jo faktisk det dem har gjort i mange år med alle disse anti-pirat kampaniene og media fokus, rettighetshaverne har ikke hatt muligheten til å gjøre annet siden dem i praksis har vært rettsløse. Samvittighet er basert på individets etikk og moral, når pirat-gjengen er av en ideologisk oppfatning at det dem gjør ikke er galt så er det vanskelig å spille på samvittighet.
    Helt korrekt at de har spilt på samvittigheten med disse "forfilmene" sine. Men der har de lagt fokus på at det er det samme som å stjele. Når jeg ser den forfilmen himler jeg bare med øya og tenker herregud.

De har nå begynt med en ny en som jeg er ganske glad i. At det kommer en stor "THANK YOU" etterfulgt av en liten dialog som sier at de støtter artistene. Meget bra denne her.

Men de bør også prøve å rette fokus mot at om artistene ikke får pengene sine, så blir det rett og slett ikke musikk! Dette kan hjelpe.

Men også andre alternativer som at plateselskapene går inn i en dialog med TPB og foreslår en donasjonsløsning eller lignende. Om de legger frem saken akkurat slik den er istedetfor å true dem med å saksøke osv osv, så tror jeg dette har gjennomslagskraft.

Som sagt, "piracy" er kommet for å bli. Det gjelder å tilpasse seg det for å dra nytte av det!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Er samme argument mange fildelere har

2. Så lenge spotify rip har eksplodert så har foretningsmidellen feilet.

3. Så lenge Spotify rip i økende grad havner i fildelingsnettverk har foretningsmodellen feilet.

4. Records music from streams
    Nå slipper de som lager kopier å kjøpe orginal for å kopiere av.
    For den er jaggu meg genial...........NEI ------->Spotify, et alternativ til Music Piracy
    1. Ja, fordi det er et gyldig argument for mange som faktisk kjøper musikk.

2. Hva mener du her? Snakker du om ripping FRA Spotify? Dette kan jeg opplyse om at det finnes TO torrents av på TPB i skrivende stund, så dette har ikke akkurat eksplodert.

3. Spotify klarer helt sikkert å løse problemet med denne rippinga når dette tar av. Inntil videre ville jeg heller ha brukt 1100kr i året for å ha all tilgang til musikken, både online og offline.

4. Da er det enklere å slenge innom TPB for å laste ned sangen istedet. Det er knotete å rippe fra en output kanal, og jeg veit heller ikke om lydkvaliteten blir 100%.

Men, det vi alltid finnes folk som utnytter systemene. Men alle de som gjør det, har garantert råd til å slenge 1100kr på bordet for å få tilgangen gratis og ikke minst MYE enklere enn å sitte og rippe og drive. Her må man bli overbevist om at Spotify er verdt penga.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er TPB 1 av mellom 5-10 000 trackere
    De ferreste skriver hva de ripper fra
    (cd rip , steram rip , dvda rip , audio from dvd video osv)

Når kopiering av stream gjort ulovelig ------>Piracy
    Piracy er mange ulike metoder for å tilegne seg opphavsbeskyttet matteriale.
    P2P fildeling går ned for hvert år
    (i den forstand at man knytter seg til et nettverk der man laster ned samtidig som man deler)
    Andre former for fildeling tar mere over som file host osv

Spotify tillater ikke å kopiere fra deres musikktjeneste
    Nå er det ikke slik at bare kopi av alle andre format og medier er det som legges ut for fildeling å Spotify rip er unntatt og bare lagres på harddisk av de som piratkopierer.(da lever man i en rosa verden om man tror det)
    Det man kan se er at interesse og teknologi for Spotify rip øker raskt å da vil også disse kopiene havne i fildeling med samme tempo

Kopiene fra Spotify skal bli identisk kopi
    Spotify er genial på mange måter
    (for mange ikke genial så det holder siden det er begrenset hvor man får brukt det)
    Genial musikk bibliotek for den som ønsker å lage kopier man kan bruke mange flere steder.
    Således ....et alternativ til Music Piracy

Jeg skjønner jo hva du mener med genial AnaXyd men den er like genial som cd , dvd , bd osv både for de som ønsker å bruke det lovelig eller for de som ikke ønsker å betale
    Genial blir det i helhet når man beskytter sine produkter mot kopiering da kopiering er årsak til fildeling

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo spørre seg hvorfor folk fildeler (de som lager en kopi å vil dele med andre)

Tar man TPB så kjenner ikke folk hverandre
    (hvorfor skal de bruke av sin fritid , netthastighet å legge opp en kopi til villt fremmende folk uten å tjene et øre på det)

Hva er trangen som gjør dem til det
    (tror neppe det er medlidenhet til de med lite penger så de skal få gratis musikk)

Samme gjelder lukkede nettverk

Det må jo ha vært noe som har gått fryktelig galt i oppveksten eller utvikling senerere.
    Når status for raskest ute med noe nytt , legge opp mest mulig til fildeling , beste kvalitet rip osv er drivkraften for å gjøre det
    (ingen økonomisk gevinst å bare bruk av fritid , internett hastighet man kunne brukt til andre ting)
    Samtidig utsetter man seg for noe straffbart ?
    For noen kan det være spenning (men varer den lenge da?)

Er jo galskap at verden har blitt slik
    Man skriker etter lover og regler men det ligger jo et bakenforliggende problem man bør ta tak i (hvorfor har de endt i en slik situasjon å hva bør gjøres)
    Delaktighet......da mangler man vel mye her i verden om det å lage kopier å legge ut for nedlastning til andre skal være holdepunkt for å oppnå en betydning å føle seg verdsatt eller ha en tihørlighet i samfunnet.

Man har en form for fildelere man lettere kan skjønne hvorfor men som alikevel er tydlig mangel på noe som blir utfallet.
    Det er såkalte release grupper der grupperinger kjemper om å ha første kopi ute av noe nytt , beste kvalitet kopi osv.
    Her er det selvsagt innad i hver gruppering rang , respekt , tilhørlighet osv
    Uten inntekter men bare bruk av tid , linje og setter seg i problem med lover og regler
    Konkuranse innstinkt kan jo være drivkraft mellom grupperinger men målet med å vinne eller være best er for å få respekt å annerkjennelse

Vi er alle med på i et samfunn å skape slike "tapere" som må ty til å kopiere filer å laste opp gratis (men med egene utgifter og fritid for å få gjort det)
    For vi er alle med på at noen må ty til slike virkemiddler for å oppnå at de har en verdi og plass her i verden.

I hovedsak er de som kopierer å legger ut filer for andre den delen av fildeling som det jaktes mest på.
    De skal få lover og regler mot seg å de skal straffeforfølges.
    Disse er hovedprioriterte mål bak en ip logging

Jeg sitter ikke å holder med en som piratkopierer å legger ut til andre men men da det gjøres ut fra ingen økonomisk inntjening men ene å alene sosial aksept å verdifølelse har mange sviktet i vårt samfunn

Jeg mener ikke at tyver (de som lager kopier å legger ut) skal herje fritt fordi det er synd på dem
    men straff behøver ikke være beste middel mot de som allerede ligger nede.

Et normalt tyveri er noen som stjeler for økonomisk vinning......nesten alle fildelere som kopierer en orginal og legger den ut for deling til andre har ingen økonomisk gevinst men bruker istede peger på å gjøre det.

Bedre beskyttelse av produkter med opphavrett vil begrense fildeling drastisk
    (slik vår verden ellers har utviklet beskyttelse mot tyveri ....bedret tyverisikkring som ikke fjerner problemet helt men som har minimert problemet)
    Slulle vi hatt samme tyverisikring (lik null) som plateindustrien har ellers i samfunnet ....hoi
    Musikk /Film er de eneste som ikke har fulgt utviklingen men laster etterhvert sine store problemer over på andre uten å løfte en finger selv for bedring

At folk laster ned omtaler jeg ikke for det er enklere å skjønne
    (økonomisk , griskhet , også status blandt enkelte da det dreier seg om å kunne skryte av nyeste eller mengde man har......vise / spille det til andre eller omtale det til andre)
    (nyeste ser man eksempel på her på avforum da det er om å gjøre å ha sett en ny film først...å da blir det fort en piratkopi for enkelte da de ofte er før ute enn en orginal her i Norge)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er TPB 1 av mellom 5-10 000 trackere
    De ferreste skriver hva de ripper fra
    (cd rip , steram rip , dvda rip , audio from dvd video osv)

Når kopiering av stream gjort ulovelig ------>Piracy
    Piracy er mange ulike metoder for å tilegne seg opphavsbeskyttet matteriale.
    P2P fildeling går ned for hvert år
    (i den forstand at man knytter seg til et nettverk der man laster ned samtidig som man deler)
    Andre former for fildeling tar mere over som file host osv

Spotify tillater ikke å kopiere fra deres musikktjeneste
    Nå er det ikke slik at bare kopi av alle andre format og medier er det som legges ut for fildeling å Spotify rip er unntatt og bare lagres på harddisk av de som piratkopierer.(da lever man i en rosa verden om man tror det)
    Det man kan se er at interesse og teknologi for Spotify rip øker raskt å da vil også disse kopiene havne i fildeling med samme tempo

Kopiene fra Spotify skal bli identisk kopi
    Spotify er genial på mange måter
    (for mange ikke genial så det holder siden det er begrenset hvor man får brukt det)
    Genial musikk bibliotek for den som ønsker å lage kopier man kan bruke mange flere steder.
    Således ....et alternativ til Music Piracy

Jeg skjønner jo hva du mener med genial AnaXyd men den er like genial som cd , dvd , bd osv både for de som ønsker å bruke det lovelig eller for de som ikke ønsker å betale
    Genial blir det i helhet når man beskytter sine produkter mot kopiering da kopiering er årsak til fildeling
    Nå må jeg nesten be om støtte fra flere av de som er på min side her, men jeg prøver:

At de færreste skriver hva kilden er tror jeg du bør tenke over en gang til. De som gjør dette proft, skriver MEGET detaljert informasjon om torrenten sin. Blant annet kilde.

Nå vil jeg jo si at å rippe fra outputen på PCen sin ikke er særlig optimalt da man får ukorrekte timings på sangene og kvaliteten veit jeg ikke om blir bevart i like god kvalitet. Dessuten må man sitte og tagge og fikle i timesvis for å få det riktig med navn og informasjon. Jeg ville ihvertfall ikke giddi å brukt tid på det.

Skulle gjerne ha fått noe informasjon om kvaliteten på slike stream rips.

Men Spotify er like mye kilde til piratkopiering som alle andre kilder. Men har en stor fordel: Du betaler 99kr i mnd for tilgangen til all musikk. Det er MYE enklere å slenge 99kr på bordet via PayPal akkurat der du sitter, enn å ture ut å kjøpe en CD. Det er desverre ikke mange som kjøper Premium, og jeg håper det er flere som forstår de utrolige fordelene med dette fremover og kjøper det.

Du sier også at det er begrenset hvor man får brukt det? Altså jeg har Spotify med meg overalt; bilen, toget, flyet, 70årslaget til bestemor and so on. Jeg har det altså med meg overalt, og har tilgang overalt. For 99kr mnd. Jeg skjønner ikke hva du mener med begrenset.

Jeg mener ihvertfall Spotify har mange fordeler overfor ande kilder. En av de er nevnt over. Du får ihvertfall UTROLIG mye for pengene! Hvor mange CD-er får man for 1100kr? Under 10 stk? Og hvor mange sanger er det? 100?

Og til en kontrast, hvor mange sanger får man på Spotify? Mange millioner.

Spotify er knallbra, men de trenger mer hjelp og støtte for å "ta av". Og det håper jeg de klarer, for dette er en del av fremtiden.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **snip**
    Grunnen til at folk driver med dette er simpel: Revolusjon. Og selvfølgelig en blanding av revolusjon og det du nevner her.

Bedre beskyttelse vil vel egentlig være nyttesløst, da piratene alltid ligger et steg foran. Men da må man finne opp en løsning som ikke går utover den vanlige forbruker.

Det vil også alltid være gruppepress for noe. Om det er klær, sminke, bil eller hvor mye filmer man har på PC-en. Alt i takt med utviklingen i samfunnet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke snakk om å rippe fra outputen
    Kan da ikke sitte her å skrive hvordan man skal piratkopiere
    Bruk Google så finner du alle Ulike metodene , hva de ulike metodene gir deg.

At de færreste skriver hva kilden er tror jeg du bør tenke over en gang til .
    Tror ikke det (vi får ha forskjellig mening / oppfattelse)
    Forskjell der release grupper og musikktorrent fra dem skal inneholde info om kilde..........alle rippere utenfor organisert ripping slriver hva de vil (men selvsagt tar noen etter hva de "store kara gjør det")

Er vel ingen ting å diskutere.......du får sjekke opp et navn
    feks lady gaga eller Pink Floyd eller noe så får du sett etter å gått gjennom alle
    Ta en åpen tracker å sjekk

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at folk driver med dette er simpel: Revolusjon. Og selvfølgelig en blanding av revolusjon og det du nevner her.
    Kanskje revolusjon for enkelte.
    I hovedsak tror jeg det gjelder unge nedlastere men de som er opplastere tror jeg tragedie er mere gjeldende enn revolusjon.
    Piratpartiet slÀpper Valmanifest 2.0 | Piratpartiet

Bedre beskyttelse vil vel egentlig være nyttesløst, da piratene alltid ligger et steg foran. Men da må man finne opp en løsning som ikke går utover den vanlige forbruker..
    Man finner bra beskyttelse feks sacd og kommende managed copy som kommer på Blu-Ray.
    Skal bedre beskyttelse fungere må det gå utover forbruker å manfold kopier man lager å måten de brukes på ja (men kan jo endre med utvikling senere)
    Problemet var da cd kom fantes ikke internett og lagring slik vi har i dag.
    Man så ingen trussel
    DVD fikk lov til 40 bits kryptering (valgte vel 16 bit)
    De ble advart på det sterkeste å gi ut så dårlig produkt.
    Når som helst ville jo så enkel kryptering bli brutt å DVD Jon ble den personen
    (husker jeg ikke feil fikk han ingen dom for det)

Siden det har produktene nær sagt stått urørt ang beskyttelse men internett og lagring har eksplodert i fart og lavere priser.

Problemet har rett og slett eksplodert å hovedåsak sånn avspillingsmessig er at vi lager kopier å mange deler kopiene

Avspiller produsenter gjør det lettere å bruke kopier
    (Man kan jo lure hvor mange vil her i verden da de legger til mkv støtte på blu ray spiller)
    Det eksisterer knapt en som ripper BD til mkv hjemme som kopi av orginal å mest mkv lastes ned med fildeling
    (mkv støtte........bra for å oppretholde fildeling...dette selger bra)

Det vil også alltid være gruppepress for noe. Om det er klær, sminke, bil eller hvor mye filmer man har på PC-en. Alt i takt med utviklingen i samfunnet
    Det er riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt korrekt at de har spilt på samvittigheten med disse "forfilmene" sine. Men der har de lagt fokus på at det er det samme som å stjele. Når jeg ser den forfilmen himler jeg bare med øya og tenker herregud.
    Hva dem kaller det piracy-folka driver med spiller liten eller ingen rolle, uansett hvordan man snur og vender på det så er det lovbrudd. Kall det hva du vil, men jeg synes du overreagerer du du legger hele fokuset på at dem sier det er stjeling. Uansett så synes jeg disse rettigheteshaverne har truffet midt på spikeren når det gjelder det å få oppmerksomhet og det å spille på samvittigheten med nettopp valget at dette ordet.

Men de bør også prøve å rette fokus mot at om artistene ikke får pengene sine, så blir det rett og slett ikke musikk! Dette kan hjelpe.
    Artistene får pengene sine iht til sine avtaler, er dem ikke fornøyde med avtalen/produsentene så er dem ikke tvunget til å skrive under. Altså så er dette en helt annen debatt.

Som sagt, "piracy" er kommet for å bli. Det gjelder å tilpasse seg det for å dra nytte av det!
    All lovbrudd har kommet for å bli, håper da ikke vi har tenkt å tilpasse oss en hver form for lovbrudd, men heller at dem som driver med lovbrudd tilpasser seg "oss" (lovverket). Jeg skjønner heller ikke hvilken nytte vi kan dra av piracy?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kinoene verden over - og indirekte fimindustrien - taper tydeligvis fortsatt ikke noe på (økt?) ulovlig fildeling

Piracy Once Again Fails To Get In Way Of Record Box Office | Epicenter*| Wired.com

Side 130 av 133 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •