Piracy..is it a crime? - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 121 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 ... SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 2649
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg er ikke fornøyd med hvordan det fungerer i dag!

Og du underbygger heller ingenting - du bare gjentar monotont at "det finnes lover og regler - og de er til for å følges".

Igjen kommer du med en uttalelse om at du ikke er fornøyd, men du sier ikke hvorfor.

Tja, jeg legger iallefall ut utklipp fra loven, men nå er det jo ikke jeg som kommer med påstandene, det er jo dere! Hadde jeg kommet med en påstand så ville nå jeg iallefall prøvd å underbygge den med noe, hvis dere ikke klarer å underbygge eller forklare hvorfor dere kommer med slike uttalelser så vil jeg gå så langt å si at dere driver med like mye propaganda som bransjen. Jeg stiller dere direkte spørsmål for å prøve å forstå deres synspunkt, men dere unngår disse spørsmålene gang på gang. Greit nok, men ikke forvent at dere ikke får spørsmålene og heller ikke at jeg eller andre skal støtte deres oppfattning.

Jeg kan også hevde at enkelte spesifike driver med svindel, propaganda og
    lobbyvirksomhet, men da bør jeg kunne forklare hvorfor jeg mener dette og muligens henvise til noe som tilsier at dette skjer. Men jeg har skjønt at jeg ikke får noe annet fra dere enn at bransje en stor, stygg og dum og thats it. Det er en mening dere skal få beholde i fred og ro fra nå av, men desverre så er det uttalelser som ikke holder for meg.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen er vel egentlig ferdig... jeg er i hvertfall drittlei.

Men - det har jo skjedd en god del de siste par årene/året, plateselskapene er på glid.

Noen tall jeg har lest viser at bransjen totalt tjener det samme som for 10 år siden. Det veldig gledelige her er at artistenes inntekter har økt betraktelig :-D

Så for egen del er jeg ikke så misfornøyd lenger, det virker som om bransjen virkelig kan forbedre seg?

Hvis du vil finne negative ting om bransjen så foreslåt jeg at du Googler litt - du burde ha lesestoff lett til neste millenium :? :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..denne burde vel vært posta her også

Pirat - OiNK-gründer frikjent - ITavisen

OiNK Admin Found Not Guilty, Walks Free | TorrentFreak

det virker som Storbritannia ikke vil gå samme vei som Frankrike og USA i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    ..denne burde vel vært posta her også

Pirat - OiNK-gründer frikjent - ITavisen

OiNK Admin Found Not Guilty, Walks Free | TorrentFreak

det virker som Storbritannia ikke vil gå samme vei som Frankrike og USA i alle fall.
    Nei, i motsetning til Norge:
    Fildeling - Napster.no tapte i Høyesterett - ITavisen

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    hehe, en snart 5 år gammel sak om en utdødd p2p plattform er muligens en litt uinterresant sak?

er usikker på om du enten er en uopplyst 'fildelingsmotstander' eller peker på at det fortsatt er endel uavklarte spørsmål i Norge også? Kjente du til f eks oink i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    hehe, en snart 5 år gammel sak om en utdødd p2p plattform er muligens en litt uinterresant sak?

er usikker på om du enten er en uopplyst 'fildelingsmotstander' eller peker på at det fortsatt er endel uavklarte spørsmål i Norge også? Kjente du til f eks oink i det hele tatt?
    Ja, mange vil nok kalle meg uopplyst når det gjelder teknikken som ligger bak fildelingen. Den finner jeg forøvrig heller ikke særlig interessant. Et tyveri blir ikke mer riktig etter hvor sofistikert eller teknologisk banebrytende det blir utført.
    Hvis du leser premissene for dommen jeg referer til, så ser du at den rekker vesentlig lengre enn at Napster.no ble dømt for å ha lagt ut pekere.
    Dette vet også distributørene som dermed føler seg på sikker grunn når de jobber for strengere kontrolltiltak.

Du skriver det fortsatt er en del uavklarte spørsmål i Norge også. Mulig det. Jeg skal være den første til å vedgå at rettsoppfatning endrer seg over tid. Det gjør også lovverket.
    Men slik Åndsverkloven er utformet i dag, og slik den er benyttet de gangene den har vært oppe, taler sterkt for at piratkopiering og uautorisert distribusjon av film og musikk regnes for ulovlig i Norge i dag.

Mitt håp er jo at "bransjen" tar opp tråden og fremmer gode kommersielle løsninger som gjør "piracy" unødvendig. Spotify er et godt eksempel i så måte. Og i forlengelsen av dette ser jeg for meg at der kommer flere - som også leverer bedre kvalitet for dem spm trenger det.
    Jeg anntar at også i Norge vil filmbransjen komme med et tilsvarende tilbud. Og når det er på HD nivå med en fornuftig prising tror (eller håper) at det blir en kommersiell suksess.

"Oink" er for meg den lyden som står i Donald Duck når en gris skal meddele noe - har det noen sammenheng?
    Mener å huske at det tross alt var noen som ble dømt der også - dog til svært lave - nærmest symbolske - straffer) ;-)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..hvis du vil lære noe nytt og har tid(ca 15 min), så anbefaler jeg å lese igjennom denne;

demonbaby: When Pigs Fly: The Death of Oink, the Birth of Dissent, and a Brief History of Record Industry Suicide.

tar for seg både oink og deling av musikk generelt.

(ja jeg vet denne er også etpar år gammel, men adskillig mer up-to-date ift mulighetene teknologien gir)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt lesestoff, men egentlig ikke så veldig intressant...

Bør det være ulovlig å kopiere musikk til kjæresten? - kultur - Dagbladet.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en artikkel, jeg er faktisk litt overrasket over resultatet på denne saken:

Avviser Pirate Bay-anken - kultur - Dagbladet.no

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nok en artikkel, jeg er faktisk litt overrasket over resultatet på denne saken:

Avviser Pirate Bay-anken - kultur - Dagbladet.no
    Jeg ser ikke hvorfor du skal bli overrasket egentlig. Det er ikke telenor sin oppgave å passe på hva vi surfer på eller hvilke sider som er tilgengelig. Jeg får sitere en god kommentar fra nettavisen

Chevrolet kan ikke holdes ansvarlig for at typer som Toska & Co foretrekker denne bilen.
    Statoil kan ikke holdes ansvarlig for at typer som Toska & Co foretrekker bensinbiler.
    SAS kan ikke holdes ansvarlig for at typer som Toska & Co foretrekker dette flyselskapet.
    Telenor kan ikke holdes ansvarlig for at typer som Peder Ås foretrekker denne internett for å få tak i ulovlige innhold.

Håper IFPI og lignende nå kan legge dette dødt, og konsentrere seg om hvordan vi som kunder på en enkel måte kan få kjøpt innholdet lovlig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette innlegget er egentlig en klage til piratene, bransjen, artistene og litt til meg selv også.

Til piratene:
    La oss starte med piratkopieringen, selvsagt er det uetisk og uærlig å stjele materiale uten samtykke fra eier. Dette er såpass elementært at det ikke trenger ytterligere fordypning.

Så til bransjen:
    Dere er en utdøende rase dersom dere ikke omstiller dere prompte. Det som er gjort så langt er langt fra tilstrekkelig. En ting som irriterer meg grenseløst er at jeg ikke får kjøpt musikken jeg gjerne vil høre på, i den kvaliteten jeg ønsker, elektronisk. Jeg betaler per i dag for Spotify og Last.fm, og kan høre musikk med lav kvalitet der. Dette er ikke godt nok for meg. Jeg er mer enn villig til å betale ekstra for høyere kvalitet, men dette er ikke mulig per i dag. Jeg ønsker ikke en masse plastikk eller vinyl, så det er kun musikk distribuert elektronisk som er av interesse for min del. Skal dere rive dere i håret og kalle meg en tyv dersom jeg laster ned det samme materialet, men i høyere kvalitet, som jeg allerede betaler for gjennom Spotify og Last.fm? Gjerne det, men det blir uansett en smule urimelig dersom dere selv ikke gjør slikt materiale tilgjengelig, slik at jeg kan betale også for denne ekstraservicen.

Så til artistene:
    Dropp hele musikkbransjen. Det finnes i dag teknologi med collaborative filtering, hvilket innebærer at forbruker som liker sang A og B, mest sannsynlig liker sang C også. Hurtig og målbevisst distribusjon til kjernemålgruppen er mao. tilgjengelig i dag. Denne teknologien er jo naturligvis ikke implementert i Spotify. Så radioen der lærer aldri hvilken sanger man liker, og den foreslår heller aldri nye sanger som du mest sannsynlig kommer til å like. Ikke så rart kanskje, det ville kanskje være å sage av sin egen gren? Last.fm derimot, har denne teknologien, og undertegnede benytter den flittig. At artister benytter bransjefolk som rådgivere er en helt annen sak. Det blir som med alle andre som har mistet/fått redusert sin inntekt etter at det proteksjonistiske hegmoniet har falt sammen, og man faktisk må yte kunnskapsbaserte tjenester for sitt daglige brød. De aller fleste av oss ønsker oss nye artister, og vi ønsker å gi dem en økonomisk plattform slik at de kan lage fortryllende musikk til oss alle.

Noen ord til meg selv::
    Jeg anser meg selv for å være en ærlig og redelig kar, men det kan hende at jeg har fått noen riper i (F)lac'en. Jeg har ingen store ønsker om å begi meg ut på sivil ulydighet, men når bransjen er så treg og sirumpet i forhold til mine krav, så må det være lov å stille spørsmålstegn ved om den har livets rett?

Jeg sitter igjen med noen alternativ:
    a) Jeg kan slutte å høre på musikk.
    b) Jeg kan høre på musikk med lav bitrate.
    c) Jeg kan kjøpe plast/vinyl til tross for at jeg ønsker å forskåne miljøet.
    d) Jeg kan kjøpe musikk her: Linn Records - The best recordings in Studio Master Download, Vinyl and SACD
    e) Jeg kan tvinge bransjen til endring, gjennom sivil ulydighet.

Go do your math!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg ser ikke hvorfor du skal bli overrasket egentlig. Det er ikke telenor sin oppgave å passe på hva vi surfer på eller hvilke sider som er tilgengelig. Jeg får sitere en god kommentar fra nettavisen
    Ja, jeg er enig at det ikke er telenor sin oppgave. Det er myndighetene sine oppgave å vurdere dette og nå som saken har vært i retten da burde myndighetene ta avstand fra dette som dem har gjort i flere andre land. Grunnlaget for avgjørelsen er at myndighetene i følge norsk lov ikke har lov å hindre Telenor å gi tilgang til Piratbay. Av min oppfattning så er ikke avgjørelsen tatt på hensyn av sak, men pga av norsk lov og det er jo greit nok, men som vi kan antyde i denne artikkelen så kan vi nok forvente oss endringer i loven der, iallefall så ville jeg ikke bli overrasket.

Som bransjen sier så er dem "nå" rettsløse, og i praksis stemmer nok det. Du kan laste ned så mye du vil med liten eller ingen sansynlighet for å bli tatt, og nettleverandørene gir deg denne ulovlig virksomheten tilgjenglig for deg med med støtte fra myndighetene.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er enig at det ikke er telenor sin oppgave. Det er myndighetene sine oppgave å vurdere dette og nå som saken har vært i retten da burde myndighetene ta avstand fra dette som dem har gjort i flere andre land. Grunnlaget for avgjørelsen er at myndighetene i følge norsk lov ikke har lov å hindre Telenor å gi tilgang til Piratbay. Av min oppfattning så er ikke avgjørelsen tak på hensyn av sak, men pga av norsk lov og det er jo greit nok, men som vi kan antyde i denne artikkelen så kan vi nok forvente oss endringer i loven der, iallefall så ville jeg ikke bli overrasket.

Som bransjen sier så er dem "nå" rettsløse, og i praksis stemmer nok det. Du kan laste ned så mye du vil med liten eller ingen sansynlighet for å bli tatt, og nettleverandørene gir deg denne ulovlig virksomheten tilgjenglig for deg med med støtte fra myndighetene.
    enig med det du sier her. Det bør vel kreves noe av de som musikkorganisasjonene også, et verdig alternativ. Noe som er sagt 32894723894 ganger i denne tråden.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av min oppfattning så er ikke avgjørelsen tak på hensyn av sak, men pga av norsk lov og det er jo greit nok, men som vi kan antyde i denne artikkelen så kan vi nok forvente oss endringer i loven der, iallefall så ville jeg ikke bli overrasket.
    Det er vel "saken" som er vurdert opp mot norsk lov og kommet til kort..
    Da resultatet etter bransjens syn så blir urimelig - og store deler av våre folkevalgte er enige i dette - er det mer enn sansynlig vi ser en lovendring her.

Denne tråden begynner nå på oppløpssiden på gud vet hvilken runde...
    Kort oppsummering er vel at noen fortsatt mener at ulovlig nedlasting er greit, mens andre ønsker å bevare distribusjonsretten av eget åndsverk.

Det synes som at det uansett hvor godt og billig bransjen legger tilrette for alternativer, finner noen et argument for at det er for dyrt og/eller for dårlig for å retferdiggjøre opprettholdelse av piratkopieringen.

Spotify er billig nok.
    Det er også godt nok for de fleste.
    Der er og kommer andre fullgode og sikkert bedre alternativer.
    Mitt stalltips er at dersom bransjen ser at kundemassen faktisk velger å betale for "de beste" av disse tjenestene vil utviklingen følge av kampen om kundene.

Det betyr i klartekst at de som fortsatt driver piratkopiering og ulovlig nedlasting og ikke bidrar til bransjens inntekt er direkte ansvarlig for å sinke utviklingen på det området de argumenterer for at den går for sent.

Snakk om å bite seg selv i halen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Denne tråden begynner nå på oppløpssiden på gud vet hvilken runde...
    Kort oppsummering er vel at noen fortsatt mener at ulovlig nedlasting er greit, mens andre ønsker å bevare distribusjonsretten av eget åndsverk.
    Er enig hele innlegget ditt, og ja tråden tar aldri slutt. De kommer opp nye argumenter hele tiden at det er ikke godt nok tilbud, ikke god nok kvalitet, ikke billig nok og ikke minst at bransjen tar bort rettigheter. Uansett hvor bra det kan bli eller blir så blir enkelte aldri fornøyde.

Selv mener jeg at at dem som er i mot bransje har alt for høye forventninger til hvilken rettigheter dem kan tilegne seg, og ikke minst hva hver og én kan forvente av distribusjon, kvalitet og tilgjengelighet. Det er jo like mange meninger som antall brukere, man kan derfor ikke forvente at det blir akkurat slik hver enkelt ønsker seg. MEN, vi har jo "alle" mulige måter og skaffe oss musikk på i dag og vi har dem samme rettighetene som tidligere, men ettersom hvilken distribusjonsmetode man velger å benytte seg av så vil natuligvis også rettighetene varier. Det vil være helt urimelig at bransje ikke skulle ha noen rettigheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordringen er at man har en bransje som i lang tid har hatt funksjon som føydalherrer. Nå har folket vunnet sin frihet tilbake, og føydalherrene står tilbake og skriker sine ordre ut over massene, uten at disse bryr seg nevneverdig. I godt over 10 år har det vært kjent at fremtiden vil bli digital, uten at føydalherrene har evnet å se løsningen.

Og hva er så løsningen? Vel, slik jeg ser det så ligger løsningen i å tilpasse seg den nye hverdagen. Dersom føydalherrene evner å omstille seg kan de fremdeles bli sittende med ganske så mye makt, men det forutsetter at de er villige til å dele denne med markedet. De må forstå sin rolle i det hele, og gå fra å være tvangsutøvere til å bli serviceutøvere. Dersom man har en hund som får valget mellom frihet eller juling, så er det opplagt hva hunden velger. Dersom man klarer å etablere et bedre alternativ, i hundens øyne, enn friheten, så vinner man hunden tilbake. Alle pølser har mareritt om denne siste løsningen.

Når andelen betalende kunder på den digitale arena er såpass lav som den er, så er ikke det fordi man trenger strengere lover og regler, eller at bransjen skal ha flere rettigheter. Det er ganske enkelt fordi føydalherrende enda ikke har forstått at de må etablere et bedre alternativ til folket. I klartekst betyr det at føydalherren må tjene folket. Noe som tydeligvis sitter veldig langt inne, etter såpass mange år med enevelde.

Jeg registrerer at noen mener at tjenestene som tilbys i dag er bra nok, men dersom dette utsagnet skulle være riktig, så skulle det jo også gjenspeile seg i form av antall betalende abonnenter. Men vi er ikke der. Så hvor er hundens bedre alternativ? Det synes som om føydalherrens løsning utelukkende baserer seg på å arrestere en hundefanger, og tvinge vedkommende ut i sin tjeneste. Det er nøyaktig dette faktum alle aktører lider under per i dag. Inkludert den betalingsvillige delen av lytterne.

Jaja... Det var nå noen betraktninger i snøføyka!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thorwald, det er nyttesløst. er flere ganger i denne tråden både henvist og forsøkt forklart et litt større perspektiv - uten hell. 'det og det, sånn og sånn står i regelboka. da er det sånn da' er mantraen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Protet:

Ingen ting er nyttesløst. Når et enormt tankskip, med masse dødvekt plutselig oppdager et skjær forran seg, så kan det kanskje svinge og overkomme hindringen. Men tankskipet har i dette øyeblikk kun satt motorene i revers, og akkurat klart å stoppe. Hindringen er der fremdeles, selv om kapteinen har bannet og skjellet lenge for å få skjæret til å flytte seg. Etter noe tid kom jo også lettbåtene på vannet, og den som zoomer inn med google earth kan jo sikkert også se at lettbåtene forsøker å taue bort grunna. En nytteløs kamp naturligvis. Men en vakker dag kommer både tankskipet og grunnen til å anerkjenne hverandres eksistens. Kartverkene blir oppdatert, og alle parter kan få leve ut sin natur uten å være begrenset av hverandre. Så om noe er nyttesløst, så er det ikke å bringe rederiet, kapteinen og mannskapet til fornuft. Virkeligheten er nemlig at man har noen skjær i sjøen, uansett om man liker det eller ei. ;-P

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ska sei vi var i det skjønnlitterære hjørnet i dag

for min del så føler jeg denne 'debatten' er omtrent like fastlåst som evolusjonister vs kreasjonister. men det skal nevnes at mitt glass er halvtomt.

FILMEDIT: Hollywood taper ikke akkurat penger pga ulovlig nedlasting - Theaters brought in more cash than Discs last year -- Engadget HD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorwald
    Jaja... Det var nå noen betraktninger i snøføyka!
    Ja, her var det mye snøføyke det var ikke lett å tyde noen argumenter, men alikevell slenger jeg inn noen kommentarer.

Og hva er så løsningen? Vel, slik jeg ser det så ligger løsningen i å tilpasse seg den nye hverdagen. Dersom føydalherrene evner å omstille seg kan de fremdeles bli sittende med ganske så mye makt, men det forutsetter at de er villige til å dele denne med markedet. De må forstå sin rolle i det hele, og gå fra å være tvangsutøvere til å bli serviceutøvere. Dersom man har en hund som får valget mellom frihet eller juling, så er det opplagt hva hunden velger. Dersom man klarer å etablere et bedre alternativ, i hundens øyne, enn friheten, så vinner man hunden tilbake. Alle pølser har mareritt om denne siste løsningen.
    Vel, det er vel nettopp den bransje gjør er å tilpasse seg den nye hverdagen, stikkord:
    -Spotify.
    -Itunes.
    -Platekompaniet.
    -Elkjøp.

Når andelen betalende kunder på den digitale arena er såpass lav som den er, så er ikke det fordi man trenger strengere lover og regler, eller at bransjen skal ha flere rettigheter. Det er ganske enkelt fordi føydalherrende enda ikke har forstått at de må etablere et bedre alternativ til folket. I klartekst betyr det at føydalherren må tjene folket. Noe som tydeligvis sitter veldig langt inne, etter såpass mange år med enevelde.
    Uenig, ikke det at jeg ønsker det, men strengere lover og regler er helt tydelig nødvendig. Det er alt for mange som "krever" at musikk og tildels film er en "nødvendig menneskerett" som bør være gratis og at man bør kunne gjøre hva man vil med den, mange tolker også loven dit hen. Jeg er også av den oppfattning at bransjen ikke er ute etter å få flere rettigheter, men bare opprettholde og kunne håndheve det som alltid har vært deres rettigheter. Det er uten tvil at bransjen må tjene folket og det mener jeg dem gjør et godt forsøk på nå.

Jeg registrerer at noen mener at tjenestene som tilbys i dag er bra nok, men dersom dette utsagnet skulle være riktig, så skulle det jo også gjenspeile seg i form av antall betalende abonnenter. Men vi er ikke der. Så hvor er hundens bedre alternativ? Det synes som om føydalherrens løsning utelukkende baserer seg på å arrestere en hundefanger, og tvinge vedkommende ut i sin tjeneste. Det er nøyaktig dette faktum alle aktører lider under per i dag. Inkludert den betalingsvillige delen av lytterne.
    Om tjenestene er god nok i dag kan nok diskuteres, og den vil uten tvil bli bedre med tiden. Jeg vil tro for dem fleste så er nå tjenestene god nok, men definitivt ikke for entusiastene som krever høyere oppløsning. Alle distribusjonsmetoder er tilgjenglig, alt fra å gå i butikken til å bestille via nett til nedlasting og streaming. Jeg mener det er er lite nyansert og naivt å tro at pga at vi har et lavt antall abonnementer så er ikke tilbudet godt nok, spesielt i en så tidlig fase som vi er i nå hvor mange forventer at dette skal være tilnærmet "gratis" med alle rettigheter. Det er helt klart at alle satsingene ikke kan lykkes og man må ha litt tålmodighet til ting får satt seg. Dem forskjellig tjenestene vil naturlig nok gi deg som bruker forskjellige rettigheter, og som du antyder at så er det folket til syvende og sist bestemmer hva som lykkes.....

Side 121 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •