Piracy..is it a crime? - Side 120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 120 av 133 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 ... SisteSiste
Viser resultater 2,381 til 2,400 av 2649
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JæBæL
    Eller at skatteetaten legger inn en film du må se hver gang du tar ut penger fra minibank som omhandler betaling av "svarte penger" for mva pliktige tjenester. Eller at du får et lydklipp i taxien om at du ikke skal ta pirat taxi.
    Denne advarselen er hele essensen, denne beskriver dine rettigheter og filmselskapets rettigheter, dette er da en "avtale" mellom dere. Du kan altså ikke komme i etterkant å si at dette viste jeg ikke, denne advarselen gjenspeiler stort sett norsk lov.

På link linje får du rettningslinjer og veiledning fra skattemyndighetene hvert år, og tilsvarende får du når du oppretter en banktjeneste.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    jeg ser uansett ikke noe problem med disse advarslene.
    Dette er jo selve sakens kjerne, og grunnen til at det ikke er noe særlig vits i å diskutere dette med deg. Du synes ikke tvungen propaganda på begynnelsen av filmer du har kjøpt og betalt er noe problem, du synes ikke stadige endringer i åndsverksloven til storkapitalens fordel er noe problem, du synes ikke massesøksmål mot betalingssvake individer for statuere eksempler er noe problem, og ettersom ikke du synes det er noe problem, mener du er helt urimelig at andre synes det er noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Du synes ikke tvungen propaganda på begynnelsen av filmer du har kjøpt og betalt er noe problem, du synes ikke stadige endringer i åndsverksloven til storkapitalens fordel er noe problem, du synes ikke massesøksmål mot betalingssvake individer for statuere eksempler er noe problem, og ettersom ikke du synes det er noe problem, mener du er helt urimelig at andre synes det er noe problem.
    Du kommer ikke med noe fakta eller eksempler, og alt du sier er bare en hypotese, dine utaleleser om hva jeg synes har du ingen grunnlag for å kommentere. Hva du synes kan jeg ikke forholde meg til, det jeg kan forhold meg til er norsk lovgivning. Denne "tvungen propagandaen" er dine og utgivers rettigheter, det er på lik linje med mye annet du foretar tar deg som feks kjøp av programvare, banktjenster osv. Altså dette er rettigheter utgivere har rett til å gi ut slik at du i etterkant ikke kan komme å si at dette visste du ikke om, bryter du denne avtalen så må du stå ansvarlig for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne "tvungen propagandaen" er dine og utgivers rettigheter, det er på lik linje med mye annet du foretar tar deg som feks kjøp av programvare, banktjenster osv. Altså dette er rettigheter utgivere har rett til å gi ut slik at du i etterkant ikke kan komme å si at dette visste du ikke om, bryter du denne avtalen så må du stå ansvarlig for det.
    Dette tør vel egentlig være rimelig greit å forholde seg til, og oppsummerer vel egentlig gjeldende regelverk. Som sånn sett også burde være rett å forholde seg til.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ikke med noe fakta eller eksempler, og alt du sier er bare en hypotese, dine utaleleser om hva jeg synes har du ingen grunnlag for å kommentere. Hva du synes kan jeg ikke forholde meg til, det jeg kan forhold meg til er norsk lovgivning. Denne "tvungen propagandaen" er dine og utgivers rettigheter, det er på lik linje med mye annet du foretar tar deg som feks kjøp av programvare, banktjenster osv. Altså dette er rettigheter utgivere har rett til å gi ut slik at du i etterkant ikke kan komme å si at dette visste du ikke om, bryter du denne avtalen så må du stå ansvarlig for det.
    Er dette ditt svar på Pogwaq glimrende korte beskrivele?

At så lenge det er loven så er det slik liksom?

Så hvis noen sykler i gangfeltet så er det bare å kjøre de ihjel?

Men jeg har en følelse at du bare er ute etter å fyre her? For å henvise til gjeldende lov er jo lite intressant, kanskje du heller burde skrive hva du synes?

:wink:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Pogwaq
    Du synes ikke tvungen propaganda på begynnelsen av filmer du har kjøpt og betalt er noe problem, du synes ikke stadige endringer i åndsverksloven til storkapitalens fordel er noe problem, du synes ikke massesøksmål mot betalingssvake individer for statuere eksempler er noe problem, og ettersom ikke du synes det er noe problem, mener du er helt urimelig at andre synes det er noe problem.

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Men jeg har en følelse at du bare er ute etter å fyre her? For å henvise til gjeldende lov er jo lite intressant, kanskje du heller burde skrive hva du synes?

Hvis du referer til overfor nevnte som den glimrende korte beskrivelse, ser jeg det mer som et uttrykk for en argumentasjonsrekke som i Erasmus Montanus "Morlille (Nille) kan ikke flyve - ergo er Morlille en sten".
    Å legge mer i et utsagn enn utsagnet dekker for er verken god argumentasjon eller folkeskikk.
    På lik linje med argumentet om at syklister i gangfelt kan kjøres ihjel. Dette faller igjen på sin egen urimelighet. Anntar at du setter det på spissen for å fyre litt.

Musikk og film er definert som åndsverk. Det har et vern i en gitt tid etter sin utgivelse for at utgiveren skal kunne leve av det. Dette bør det ikke være spesiellt vanskelig å forstå og respektere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Hvis du referer til overfor nevnte som den glimrende korte beskrivelse, ser jeg det mer som et uttrykk for en argumentasjonsrekke som i Erasmus Montanus "Morlille (Nille) kan ikke flyve - ergo er Morlille en sten".
    Å legge mer i et utsagn enn utsagnet dekker for er verken god argumentasjon eller folkeskikk.
    På lik linje med argumentet om at syklister i gangfelt kan kjøres ihjel. Dette faller igjen på sin egen urimelighet. Anntar at du setter det på spissen for å fyre litt.

Musikk og film er definert som åndsverk. Det har et vern i en gitt tid etter sin utgivelse for at utgiveren skal kunne leve av det. Dette bør det ikke være spesiellt vanskelig å forstå og respektere.
    Selv håper jeg at forbrukerorganisasjonene blir så sterke etterhvert at vi kan gå løs på disse store selskapene og få til rettferdige løsninger!

Vi klarte jo å få til et stikk på Apple :-D

Så kan du heller la være å ha noen mening og gjemme deg bak dagens lover? Rettferdige eller ei?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv håper jeg at forbrukerorganisasjonene blir så sterke etterhvert at vi kan gå løs på disse store selskapene og få til rettferdige løsninger!

Vi klarte jo å få til et stikk på Apple :-D

Så kan du heller la være å ha noen mening og gjemme deg bak dagens lover? Rettferdige eller ei?
    Jeg har i en annen tråd sterkt forfektet forbrukermakt og konkurranse som et effektivt virkemiddel for å fremme service, bedre betingelser og senke priser overfor kjøper (deg og meg).

Dette står jeg fortsatt ved.

Med den enorme veksten Spotify viser så synes det også som forbrukerne foretrekker enkle, billige produkter som fyller behovet.
    Og jeg deler helt ut din antipati for Apple's proteksjonistiske måte å drive forretningen sin på. Dog er det deres forretningside, og hvorvidt jeg eller du liker den eller ikke betyr ingen ting. Men dersom flere tusen brukere av App. Store velger å bruke noen kroner på Spotify i stedet er jeg sikker på at pipen får en annen lyd - og prisene faller i de deler av markedet de er utsatt for konkurranse.

Det jeg derimot har problemer med er at noen (i dette tilfelle deg) skal fortelle meg hva jeg skal få lov til å mene eller ikke.
    Minner meg om uttrykket "If I want your opinion, I'll give you one".

Hvorvidt lover er retferdige eller ei kommer vel stort sett ann på fra hvilken side du betrakter dem.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i en annen tråd sterkt forfektet forbrukermakt og konkurranse som et effektivt virkemiddel for å fremme service, bedre betingelser og senke priser overfor kjøper (deg og meg).

Dette står jeg fortsatt ved.

Med den enorme veksten Spotify viser så synes det også som forbrukerne foretrekker enkle, billige produkter som fyller behovet.
    Og jeg deler helt ut din antipati for Apple's proteksjonistiske måte å drive forretningen sin på. Dog er det deres forretningside, og hvorvidt jeg eller du liker den eller ikke betyr ingen ting. Men dersom flere tusen brukere av App. Store velger å bruke noen kroner på Spotify i stedet er jeg sikker på at pipen får en annen lyd - og prisene faller i de deler av markedet de er utsatt for konkurranse.

Det jeg derimot har problemer med er at noen (i dette tilfelle deg) skal fortelle meg hva jeg skal få lov til å mene eller ikke.
    Minner meg om uttrykket "If I want your opinion, I'll give you one".

Hvorvidt lover er retferdige eller ei kommer vel stort sett ann på fra hvilken side du betrakter dem.
    Flott å lese at du har synspunkter om emnet Selv om jeg tviler på at du kan kreve at meddebatanter skal drive å lete opp alle trådene du har deltatt i her på forumet for å få greie på hva du synes.

Mulig det minner deg om litt og hvert av utrykk om opinion, men jeg kan ikke huske at jeg har fortalt deg Telford - hva du skal mene.

Når det gjelder rettferdighet eller ei - så finnes det noe som heter moral og etikk - noe som desverre er en mangelvare hos mange som tar avgjørelser innen næringsliv i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, han som du kommer med en hypotese, det kan jeg ikke forholde meg. Jeg håper både du og Pogwag skjønner at når dere kommer med en påstand "sånn er det bare" så kan ikke jeg forholde meg til den. Kom med konkrete eksempler og fakta, og når det er sakt så har jeg til ingen hensikt å fyre opp stemningen her :wink: .

Og dine eksempler trenger ingen kommentar, ser ingen sammenheng her.... Og jo jeg henviser til en lov jeg mener og synes er rettferdig, også får dere komme med konkrete eksempler på at den ikke er det.....

Du kan jo begynne med hva som er rettferdig eller ei?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, han som du kommer med en hypotese, det kan jeg ikke forholde meg. Jeg håper både du og Pogwag skjønner at når dere kommer med en påstand "sånn er det bare" så kan ikke jeg forholde meg til den. Kom med konkrete eksempler og fakta, og når det er sakt så har jeg til ingen hensikt å fyre opp stemningen her :wink: .

Og dine eksempler trenger ingen kommentar, ser ingen sammenheng her.... Og jo jeg henviser til en lov jeg mener og synes er rettferdig, også får dere komme med konkrete eksempler på at den ikke er det.....

Du kan jo begynne med hva som er rettferdig eller ei?
    Jeg tror jeg får gjøre Pogwaq selskap her - avstår å diskutere dette videre med deg.

Så får vi heller være enige om å være uenige.

Fint at du er fornøyd og synes lovene er rettferdige i dette emnet. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan du heller la være å ha noen mening og gjemme deg bak dagens lover? Rettferdige eller ei?.
    Mulig det minner deg om litt og hvert av utrykk om opinion, men jeg kan ikke huske at jeg har fortalt deg Telford - hva du skal mene.
    .
    Slik jeg leser det øverste av disse sitater, så går du ganske langt i å frata meg noen mening som helst om dette emnet.

Vi kan være enige i mangt og meget hva gjelder moral og og etikk innen forretningsdrift.
    Det jeg ønsker å få frem er at dette er subjektive begreper som baserer seg på så vell kulturelle og religiøse som lærte tolkinger, slik at de som er på innsiden og ser ut har et annet perspektiv en de som er på utsiden og kikker inn.
    Et eksempel er Apple's utestengelse av andre på sin egen platform som du selv referer til ovenfor. Her vil nok ihuga tilhengere hevde at dette er kvalitetsikring og overlegen integrasjonsevne. Begge kan ha rett.

Men vi er nok litt på kanten av hva tråden handler om:
    "Is Piracy a Crime?" Jeg mener ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg får gjøre Pogwaq selskap her - avstår å diskutere dette videre med deg.

Så får vi heller være enige om å være uenige.
    Ja, men vi kan vel heller ikke sies at vi er uenig, vi har ikke noe konkret å diskutere om enn hva dine "følelser" sier og dem kan ikke jeg være uenig i :wink: .

Hvis lover og regler er så gale hvorfor kommer dere ikke med eksempler og argumenter? Det kan jo hende jeg bytter oppfattning av disse.....??

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ønsker å få frem er at dette er subjektive begreper som baserer seg på så vell kulturelle og religiøse som lærte tolkinger, slik at de som er på innsiden og ser ut har et annet perspektiv en de som er på utsiden og kikker inn.
    Jeg tviler på at man trenger å ordlegge seg så klønete som dette? Det handler faktisk om god gammedalgs sunt bondevett! :-D IMO

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men vi kan vel heller ikke sies at vi er uenig, vi har ikke noe konkret å diskutere om enn hva dine "følelser" sier og dem kan ikke jeg være uenig i :wink: .

Hvis lover og regler er så gale hvorfor kommer dere ikke med eksempler og argumenter? Det kan jo hende jeg bytter oppfattning av disse.....??
    Og det samme til deg og dine følelser!

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at man trenger å ordlegge seg så klønete som dette? Det handler faktisk om god gammedalgs sunt bondevett! :-D IMO
    Nemlig. Og bøndene er vi jo alle enige med. :-D
    Prisene på norske landbruksvarer er jo så lave at det er idiotisk å handle i utlandet (selv om det er lov)...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det samme til deg og dine følelser!

:-D
    Nei, jeg henviser ikke til mine følelser, jeg henviser til lover og regler :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg henviser ikke til mine følelser, jeg henviser til lover og regler :wink:
    Jepp - og det samme gjør jeg ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - og det samme gjør jeg ;-)
    :shock: Jeg synes ikke dere underbygger kommentarene deres under her, og jeg vil nå si du/dere ikke henviser til lover og regler?? Ikke en gang et eksempel?? Det må da være lov å stille spørsmål til hvorfor dere mener dette?

Det interessante med disse meldingene er at de gjerne er stappfulle med blank løgn angående både lovlighet og strafferammer. De prøver kort og greit å få kunden til å gi avkall på sine lovfestede rettigheter via skremselspropaganda. Det føler jeg er litt...ufint.

Tja, et greit eksempel er jo hvordan disse advarslene sier det er ulovlig å låne bort filmen, og at brudd på dette kan medføre betydelige strafferettslige reaksjoner.

Når det gjelder rettferdighet eller ei - så finnes det noe som heter moral og etikk - noe som desverre er en mangelvare hos mange som tar avgjørelser innen næringsliv i dag.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo veldig enkelt - du er fornøyd med slik det fungerer i dag - etter gjeldende lover og regler.

Jeg er ikke fornøyd med hvordan det fungerer i dag!

Og du underbygger heller ingenting - du bare gjentar monotont at "det finnes lover og regler - og de er til for å følges".

Side 120 av 133 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •