Piracy..is it a crime? - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 133 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2649
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent

Edit: forøvrig har jeg som regel at norskprodusert ikke lastes ned men kjøpes!
    Tja, merkelig regel. Nordmenn er jo ikke akkurat generelt dårlig stilt.

En annen ting å tenke på er hvordan det er å være artist. Alle vet at det er forskjell på Metallica/U2/Madonna og dansebandet på hjørnet. Men veldig mange tror at det skal lite til for å tjene gode penger.

Når et band gir ut sitt debutalbum på et av verdens største selskap innen deres genre har de skutt gullfuglen. Likevel kan ikke alle medlemmene spille inn sin tredje plate i samme studio i utlandet fordi en av dem må på jobb hjemme. Det sier litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Da bør trådtittelen endres. Men meningsløs er jo faktisk tråden.
    Jeg må si meg enig med CavaleraRules, dette her er betrakninger. Meningsløst er det jo heller ikke selv om jeg er enig dagens lovverk, vi har mange lover og regler idag, men det betyr ikke at dem er riktig. Det er rett og slett sunt med diskusjon rundt dem. Om vi har kommet så mye lenger i diskusjonen tror jeg ikke, men generelt folks oppfattning av tema har nok forandret seg ganske mye. Og det er vel det som teller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stjeler fra nettet! Nettbutikker og vanlige butikker stjeler fra meg, hver uke når jeg kjøper overprisede filmer/cd-plater. Plate/filmbransjen stjeler ofte av min tid når jeg lytter/ser noe som direkte kan omtales som søppel! Konklusjon; ALLE stjeler, men jeg er i hvertfall ærlig om at jeg gjør det!
    :roll: dette er en spøk jeg ikke går på

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Konklusjon; ALLE stjeler, men jeg er i hvertfall ærlig om at jeg gjør det!

Edit: forøvrig har jeg som regel at norskprodusert ikke lastes ned men kjøpes!
    Hehe.. inkonsekvent og med god begrunnelse for siste setning/unntak..(?)

BTW; Under et nick og bak en avatar er vi alle ærlige..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg er også er forsåvit enig det du skriver, men mener du egentlig at det burde være lovelig og fritt vilt for alle å laste ned lovelig (det som er ulovlig idag)?

Jeg har lite tro på at det skaper et større marked selv om noen få kjøper mer. Jeg mener ikke at totalen ikke er absolutt, men den er definetivt negativ for dem fleste. Men som nevnt så har uloveligfildeling noe positivt med seg og bransjen burde kansje spilt mer på disse sidene, noen dem forsåvit er i full gang med.
    Nå er jeg litt usikker på den korrekte definisjonen av større marked, men det jeg prøvde å si var det at det skaper et marked som er større med tanke på antall artister.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boffeeen
    Nå er jeg litt usikker på den korrekte definisjonen av større marked, men det jeg prøvde å si var det at det skaper et marked som er større med tanke på antall artister.
    Ja, i din platesamling så har nok "markedet" blitt større Nei da, hvis vi ser kortsiktig på dette så kan jeg til dels være enig med deg at noen debutanter har muligenes en fordel ved uloveligfildeling. Dette vil gi en form for gratis markedsføring for artisten og musikken hvor navnet spres raskt. Jo flere som kjenner artistene og låtene jo lettere er det å selg på et senere tidspunkt, hvis musikken blir solgt da ;-). Jeg mener at dette burde være opp til bransjen selv å markedsføre musikken i starten ved foreksempel gratis nedlasting. Skulle bli det bli lovlig å laste ned det som er ulovlig idag vil være en total feil-steg.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinobesøket doblet på 10 år

http://www.aftenbladet.no/underholdning/film/1135945/Kinobesoeket_doblet_.html

Dette var merkelige greier, for ifølge diverse ”antipiratbyråer” er jo bransjen nærmest på konkursens rand

DVD selger tydeligvis også meget bra. At årets salg blir slått av fjorårets grunnes nok at Blu-ray salget har tatt av.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette sikkert sagt mange ganger før. Jeg skal lett innrømme at jeg har lastet ned forskjellige ting og tang. Når det gjelder musikk så er det tilgjengelighet som gjelder. Det bør være mulig å kjøpe de nyeste cdene over nett, for så å laste de ned på pcen. En abo tjeneste som spotify, bare at du kan laste ned musikken i stedet. Så kan du først finne en sang/album/artist. Velge hvilken kvalitet du vil laste den ned i. Så betale for den. Laste ned. Enklere blir det ikke. Musikkbransjen har bare ikke forstått det enda. Siden kan være helt lik piratebay sin, bare med priser... Da hadde musikksalget nok økt betraktelig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe galt med iTunes?

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norge kunne fått lavere priser på Blu-Ray i butikker og nettbutikker, 200-300 kr for en film blir for dyrt når man kan få samme film på nett til 80-100 kr.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Norge kunne fått lavere priser på Blu-Ray i butikker og nettbutikker, 200-300 kr for en film blir for dyrt når man kan få samme film på nett til 80-100 kr.
    Det har du helt rett i

Derfor kjøper jeg alltid Blu-ray filmer i nettbutikker, som regel utenlandske men også Elkjøp har ofte gode tilbud.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Er det noe galt med iTunes?

Delvis. Det er tungvint. Og det er ikke det største utvalget. Dyrt er det også.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Det har du helt rett i

Derfor kjøper jeg alltid Blu-ray filmer i nettbutikker, som regel utenlandske men også Elkjøp har ofte gode tilbud.
    Om man reiser til for eks. England eller USA så er det jo like billige filmer som på Play.com og Amazon, hadde jo vært ganske greit om det var slik i Norge også, er jo noen tilbud nå og da.

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Butikker priser stort sett filmer ut i fra hva det koster å importere dem fra distributører. Ergo må det bli billigere for butikker å importere filmer til Norge, noe det garantert vil bli.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det bør være mulig å kjøpe de nyeste cdene over nett, for så å laste de ned på pcen.
    Ja, men det fins jo flere aktører nå, og det er billig også.... Kvaliteten er for dem fleste veldig god, men det gjenstår litt før hifi-entusiasten tar av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv syntes jeg ikke dette, fordi skal du ha musikk på mobil/iPod, må du laste ned. Noen filmer syns jeg er greit og laste ned, jeg har lastet ned alle supernatural sesongene, etter som de kostet 7-800 ny

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreas97
    selv syntes jeg ikke dette, fordi skal du ha musikk på mobil/iPod, må du laste ned.
    Hvorfor det? iPoden min er full av musikk, uten at jeg enda har lastet ned.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreas97
    selv syntes jeg ikke dette, fordi skal du ha musikk på mobil/iPod, må du laste ned.
    Hvis du skal høre på "piratmusikk", så må vel den også lastes ned? Isåfall hvorfor ikke gjøre dette lovlig med å betale 6-9kr sangen i "god" kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Piracy IS a Crime" med referanse til hva denne tråden egentlig dreier seg om.

Det er lett å få sympati med noen av argumentene for at musikk skal være "allemannseie" og kunne distribueres fritt. Slik er det nå engang ikke.
    Argumenter som at "bransjen motarbeider kundene" faller på sin egen urimelighet.
    Det er muligens riktig at gode (lovlige) digitale alternative løsninger til mekanisk distribusjon har latt vente på seg. Dette har vært et mantra for å kunne laste ned fritt. Nå er alternativene her, og gratispasasjerene må finne nye (vikarierende) argumenter for sin (kriminelle?) adferd.

Dette er i seg selv verken nytt eller spesiellt for musikkbransjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artistbelønning

Jeg kan gjerne betale det artistene får i dag av plateselskapene per cd.

I dag er det slik at plateselskapene tar det meste av inntektene og artistene får en minoritetesdel. Når man får effektiv elektronisk distrubusjon vil plateselskapene ikke lenger ha noen rolle og artistene vil tjene bedre om man bruker like mye på musikk som man gjør i dag.

Hvorfor skal man betale mer til plateselskapene enn til artistene? Er deres jobb viktigere?

Film derimot syns jeg i større grad har et forståelig system.

Side 116 av 133 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •