Piracy..is it a crime? - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 115 av 133 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2649
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av olaf91
    På dataen derimot har jeg ca 5000 sanger som alle er nedlastet fra YouTube eller LimeWire og torrenter.
    Fra YouTube du - den var ny..... klipp og lim da eller?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker jeg kjøpte en cd i 2002 eller noe sånt. Det var Absolute Rock Classics 3. En dobbeltCD faktisk. Det er den eneste CDen jeg noen gang har kjøpt. Jeg har sånn ca 10-15 kjøpte CDer, og de har jeg fått. På dataen derimot har jeg ca 5000 sanger som alle er nedlastet fra YouTube eller LimeWire og torrenter.
    Er det noe å skryte av...? Hvor mange åndsverk du har stjålet? :evil:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dataen derimot har jeg ca 5000 sanger som alle er nedlastet fra YouTube eller LimeWire og torrenter.
    YouTube :roll:

Innlegget ditt viser med all tydelighet at du eier verken moral eller sans for kvalitet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dataen min derimot har jeg over 10000 sanger som alle er rippet fra mine egne CDer;-) Noe som faktisk er en god følelse for oss gamliser.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    På dataen min derimot har jeg over 10000 sanger som alle er rippet fra mine egne CDer;-) Noe som faktisk er en god følelse for oss gamliser.
    +1. Sier ikke noe mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare meg som er gæær'n her nei . Har flere tusen låter på pc'n min selv. Hvilken bitrate bruker du på lagringen din?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Ikke bare meg som er gæær'n her nei . Har flere tusen låter på pc'n min selv. Hvilken bitrate bruker du på lagringen din?
    Hehe:-)

Hadde sikkert brukt Flac idag hvis ikke det hadde vært for at jeg gjorde store deler av jobben i 2003/2004 da jeg var hjemme i 10mnd etter å ha "lurt døden". Den gang hadde jeg ikke engang internett og skrev inn alt manuelt. Da var det mp3 128 og etterhvert 192 som gjaldt. Bruker mp3 224 nå.
    Hører forskjell fra CD, men er usikker på om det er forforsterker, DAC eller format som gjør det. Er uansett godt nok. Bruker CD også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn vil jeg ha det:

Ideelt for meg så ville plateselskaper/filmselskaper hatt en samlet hjemmeside (f.eks. en for musikk, en for film og en for tv serier). Her kan man se datoer for når ting lanseres og også finne det meste av de eldre ting. Du registrerer også en konto og kan legge inn visaen for de som ønsker det.

På denne hjemmesiden lanseres produktet likt over hele verden i flere format. De som vil dra på kino gjør det. De som vil kjøpe cd i butikken gjør det. De som vil kjøpe blurayen med en gang gjør det. De som vil laste ned i mp3 eller flac gjør det. De som liker divx får det.

Filene legges ut som torrents for å begrense båndbredden til serveren. Folk som er flinke til å laste opp til andre kjøpere blir belønnet med bonuspoeng eller avslag i en eller annen form for å oppmuntre opplasting.

Prisene vil jo avhenge av hva du kjøper. Å få tilsendt en bluray i posten er selvfølgelig dyrere enn å laste ned en bluray rip på 4-8GB. Samme med cd'er kontra mp3 eller flac.

Hadde dette vært realiteten hadde jeg ikke lenger hatt noen unnskyldning for å laste ned. Sånn det er idag så NEKTER jeg å vente til filmen er ferdig på kino (jeg hater kino). Jeg gidder heller ikke alltid vente flere mnd til blurayen kommer, bortsett fra de filmene jeg virkelig vil se i HD. Jeg har investert 25k i hjemmekino anlegg hvor jeg foretrekker å se film, helst i bluray.

Jeg gidder heller ikke begynne på en ny cd samling etter at den forrige ble stjelt. Dessuten, når var sist jeg brukte cd'en til noe? Spotify er et greit produkt, men det passer ikke meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikkert gammeldags, men liker den fysiske delen av musikken.

Kunne til tider vært kjekt å streame det man skulle høre / se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel slik at fildeling ikke bare tar bort inntekter, men også skaper et større marked. Jeg kjøper en god del musikk i fysisk format, og jeg laster også ned mye, og jeg vet at jeg aldri i verden hadde kjøpt så mye ny musikk som jeg kjøper dersom jeg ikke hadde hatt noen mulighet for å laste ned. Nedlasting har gjort at jeg har blitt kjent med utrolig mange band, og som igjen har skapt et ekstra salg for dem. Dette er CD-er jeg mest sannsynelig ikke hadde kjøpt dersom jeg ikke hadde lasta dem ned og hørt på dem først.

Med det sagt, så er det også ofte jeg laster ned og ikke kjøper, men da hører jeg ikke vesentlig mye på albumet uansett, og artisten/bandet har ikke tapt på at jeg har lasta ned albumet dems, da jeg ikke hadde kjøpt det uansett.

Problemet er jo det at alt for få ikke kjøper noe i det hele tatt. Nå er ikke jeg typen som bryr meg om at Metallica ikke har råd til dasser i 24 karat gull, men jeg synes det er dødskjipt at ikke flere folk velger å støtte band de liker, særlig om banda er unge og trenger støtte.

TL;DR: Det er verre at folk ikke kjøper musikk, enn at de laster ned.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boffeeen
    Nå er det vel slik at fildeling ikke bare tar bort inntekter, men også skaper et større marked. Jeg kjøper en god del musikk i fysisk format, og jeg laster også ned mye, og jeg vet at jeg aldri i verden hadde kjøpt så mye ny musikk som jeg kjøper dersom jeg ikke hadde hatt noen mulighet for å laste ned. Nedlasting har gjort at jeg har blitt kjent med utrolig mange band, og som igjen har skapt et ekstra salg for dem. Dette er CD-er jeg mest sannsynelig ikke hadde kjøpt dersom jeg ikke hadde lasta dem ned og hørt på dem først.

Med det sagt, så er det også ofte jeg laster ned og ikke kjøper, men da hører jeg ikke vesentlig mye på albumet uansett, og artisten/bandet har ikke tapt på at jeg har lasta ned albumet dems, da jeg ikke hadde kjøpt det uansett.

Problemet er jo det at alt for få ikke kjøper noe i det hele tatt. Nå er ikke jeg typen som bryr meg om at Metallica ikke har råd til dasser i 24 karat gull, men jeg synes det er dødskjipt at ikke flere folk velger å støtte band de liker, særlig om banda er unge og trenger støtte.

TL;DR: Det er verre at folk ikke kjøper musikk, enn at de laster ned.
    Jeg er enig i mye av det du skriver. Jeg laster ikke ned, men har fått mye mp3 av venner. Liker jeg det, kjøper jeg det. Blir jeg fan, kjøper jeg hele backkatalogen. Nå har vi jo Spotify så nedlasting og deling av mp3 trenger man ikke lenger.

Regner med at du mener: Problemet er jo det at alt for MANGE ikke kjøper noe i det hele tatt.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror piracy blir å synke med streamingtjenester som tilbyr custom playlists. det er en god grun til at jeg ikke kjøper cd-plater lengre. Er jo bare 2-5 melodier på hvær plate som er intresang, og da må jeg utføre en fysisk handling. Skifte plate og leite frem melodi og dilldall.

Det var bare så praktisk å laste ned, lage en playlist på flere hundre bra melodier og la det rulle. Nå har vi heldigvis Spotify og lignende, så kan berge denne barme sjelen fra sin kriminelle fortid.

+ at priatkopiering er miljøvenlig, man slipper embalasje og unødvendig plast.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    det er en god grun til at jeg ikke kjøper cd-plater lengre. Er jo bare 2-5 melodier på hvær plate som er intresang, og da må jeg utføre en fysisk handling. Skifte plate og leite frem melodi og dilldall.
    Jeg tror det er mange som tenker som deg. Selv er jeg en "hele plata"-lytter som ofte interesserer meg for hele bandet og rangerer plater, ikke låter. Men det er veldig mange som "hopper" og da er det du sier viktig for industrien. Det er jo egentlig ikke annet enn den gamle "single"-tankegangen.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ har man og det at mange plater/artister/melodier kun er fyllamusikk. Som benny benassi, lady gaga, vømmøl og ramstein. Det er kun en og annen melodi i hele artistens repartoar som er intresang, og da kun når folk drikker.

Man kjøper ikke platene til disse artistene, det kan ikke kreves eller forsvares at man skal kjøpe de heller. Blir som å kjøpe en kasse øl så er det bæsj i alle flaskene utenom en. Sorry rare metaforer, jeg drikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boffeeen
    Nå er det vel slik at fildeling ikke bare tar bort inntekter, men også skaper et større marked. Jeg kjøper en god del musikk i fysisk format, og jeg laster også ned mye, og jeg vet at jeg aldri i verden hadde kjøpt så mye ny musikk som jeg kjøper dersom jeg ikke hadde hatt noen mulighet for å laste ned.
    Jeg er også er forsåvit enig det du skriver, men mener du egentlig at det burde være lovelig og fritt vilt for alle å laste ned lovelig (det som er ulovlig idag)?

Jeg har lite tro på at det skaper et større marked selv om noen få kjøper mer. Jeg mener ikke at totalen ikke er absolutt, men den er definetivt negativ for dem fleste. Men som nevnt så har uloveligfildeling noe positivt med seg og bransjen burde kansje spilt mer på disse sidene, noen dem forsåvit er i full gang med.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere ikke ferdig med denne diskusjonen ennå?!? Så lenge det står i loven at det ikke er lov til å kopiere og dele ut musikk of film så er det ulovlig uansett om dere mener at det er riktig eller ikke og hva eventuelle konsekvenser av det er. Det er Norges og andre lands lover som bestemmer hva vi har lov til og ikke så får det være opp til hver enkelt å velge å følge eller bryte lovene. Værre er det ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er dere ikke ferdig med denne diskusjonen ennå?!? Så lenge det står i loven at det ikke er lov til å kopiere og dele ut musikk of film så er det ulovlig uansett om dere mener at det er riktig eller ikke og hva eventuelle konsekvenser av det er. Det er Norges og andre lands lover som bestemmer hva vi har lov til og ikke så får det være opp til hver enkelt å velge å følge eller bryte lovene. Værre er det ikke.
    Kjære deg da, de siste innleggene er betraktninger rundt tema. Med din fremgangsmåte hadde det vært 1 innlegg i denne tråden. Der hadde det stått "yes". Så enkelt er jo svaret på spørsmålet i trådtittelen. Men det hadde blitt en meningsløs og kjedelig tråd.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære deg da, de siste innleggene er betraktninger rundt tema. Med din fremgangsmåte hadde det vært 1 innlegg i denne tråden. Der hadde det stått "yes". Så enkelt er jo svaret på spørsmålet i trådtittelen. Men det hadde blitt en meningsløs og kjedelig tråd.
    Da bør trådtittelen endres. Men meningsløs er jo faktisk tråden.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stjeler fra nettet! Nettbutikker og vanlige butikker stjeler fra meg, hver uke når jeg kjøper overprisede filmer/cd-plater. Plate/filmbransjen stjeler ofte av min tid når jeg lytter/ser noe som direkte kan omtales som søppel! Konklusjon; ALLE stjeler, men jeg er i hvertfall ærlig om at jeg gjør det!

Edit: forøvrig har jeg som regel at norskprodusert ikke lastes ned men kjøpes!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Jeg stjeler fra nettet! Nettbutikker og vanlige butikker stjeler fra meg, hver uke når jeg kjøper overprisede filmer/cd-plater. Plate/filmbransjen stjeler ofte av min tid når jeg lytter/ser noe som direkte kan omtales som søppel! Konklusjon; ALLE stjeler, men jeg er i hvertfall ærlig om at jeg gjør det!

Edit: forøvrig har jeg som regel at norskprodusert ikke lastes ned men kjøpes!
    Ingen stjeler fra deg hvis du frivilig kjøper noe vet du...

Side 115 av 133 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •