Piracy..is it a crime? - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 2649
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med tanke på justering iht inflasjon og lønnsnivå mot pris på CD'er/DVD'er. Tallene lyver ikke (kun i statistikk at de kan brukes til å lyve!). Stemmer nok at de er blitt billigere, hurra....

Må også tenke på at etterhvert som tiden går blir det billigere å utvikle, produsere og distribuere i tillegg til at når volum går opp, går pris per plate ned (produksjonskostnad). Det er helt naturlig at ett nytt produkt starter dyrt, men blir billigere pga bedre prosesser. CD'en i seg selv er ikke mer avansert nå enn for 25 år siden, bortsett fra enkelte kopisperrer grrrr..

Så har vi da også hvor mye folk faktisk er VILLIGE å betale som har mye å si.. Kommer likevel ikke bort i fra at 200kr for EN CD er litt vel i overkant, selv om den er ny, da er det for mitt sitt vedkommende for spesielt ihuga fans

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fel i affärsmodellen är grunden för problemet!

Teknikutvecklingen har sprungit ifrån skiv/filmbolagen. Dessa har inte i tid anpassat sin affärsmodell till verkligheten. I en tid när man strömlinjeformar och likriktar utbudet mot toppsäljare med kort bäst före datum letar de presumtiva kunderna på andra ställen efter sin musik/film. De nättjänster som bolagen tillhandahåller är i de flesta fall: Dyrare än i butik/ dåligt utbud/ sämre kvalitet (mp3 vs CD etc)/begränsat användande (copy protection).
    Om kunderna hittar ett alternativ som är enklare att hantera och inte kostar något är det svårt att konkurrera.
    Detta möter man med att anklaga sina presumtiva kunder, som grupp, för stöld !

Fildelning och piratkopiering kan inte stoppas, skiv/filmbolagen måste revidera sina affärsmodeller om man skall kunna ta igen sina minskade vinster.
    Bolagen räknar också som fan läser bibeln, en nedladdad skiva/film, innebär inte nödvändigtvis att den skulle kunna ha sålts i butik istället.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer info om fildelning

Lyssna till Professor Roger Wallis om bla fildelning.

I programmet "Sommar" på sveriges radio på nätet:
    Roger Wallis - Sommar i P1 - sr.se
    Eller på SR P1 21:30 8/7

Han var expertvittne vid Pirate Bay rättegången.

PS En artist får idag 30öre för en iTunes Fil som säljs för 10kr.:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xell, innlegget ditt blir litt repetisjon fra tidligere i denne tråden, men jeg er fullt med på poenget ditt. Men det var et par ting jeg ikke er helt med på.

Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Det virker i alle fall sånn når man ser fokusen på priater som deres eneste konkuranseelement. Jeg tviler sterkt.
    Ledelsen i bransjene er fullt klar over konkurranseelemtene, dette er på deres hjemmebane og dem er nok verken naive eller dumme. Det handler nok mer om å spille kortene riktige for samfunnet og myndighetene slik at dem får satt fokus på det dem mener er riktig.

De som kommer til å tape mest på en nedtrapping i kanpen mot piratene er vel advokatene. Og de er vel goså utvilsomt den største drivkraften i denne kampen.
    Mener du egentlig at det ikke er bransjen som er drivkraften i denne kampen? Det er helt klart at advokatene er ute etter penger og dem er helt avgjørende ved utfallet, men det er definitivt ikke en kamp som egentlig ikke eksisterer. Eller blir rettsvesenet og bransjen "verden over" lurt trill rundt av advokatene?

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg mener at advokatene har vært flinke til å overbevise både bransjeledere, rettsvesen og politikere, at konsekvensene av piratvikrsomheten er en helt annen en den egentlig er. Det er denne overbevisningen som er drivkraften bak viktigheten i å bekjempe piratene med alle midler, midler som går mer eller mindere rett i advikatenes lommer.

Hvorfor mener jeg dette? Vel, kamen taes, etter mitt syn, helt tydelig på feil front (angrip enkelt brukere i stede for distributører). Dette er det advokatene som tjener mest på så det er klart det er i deres interresse å fremme kampen på denne fronten. Og de har klart å gjøre bransje og myndigheter blind på at dette er den rette måten å "bekjempe problemet".

Husk også at det rådgivende elementet i bransjenes interesseorganisasjoner (MPAA og RIAA) er advokater. De skal hjelpe å bevare bransjens økonomiske interresser, men de er der selvsagt fordi de har sett at dette er en nisje å tjene bra med penger i.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg mener at advokatene har vært flinke til å overbevise både bransjeledere, rettsvesen og politikere, at konsekvensene av piratvikrsomheten er en helt annen en den egentlig er. Det er denne overbevisningen som er drivkraften bak viktigheten i å bekjempe piratene med alle midler, midler som går mer eller mindere rett i advikatenes lommer.
    Intressant, det å overbevise er jobben til advokatene og ja dem gjør en god jobb, det skal sises at motparten også har advokater. Hadde det vært slik som noen hentyder at det er ingen negativ konsekvens ved piratviksomhet så vil jeg påstå at rettsvesen, myndigheter og politikere verden over har blitt grundig lurt. Noe jeg ikke tror er tilfelle, men at advokatene driver sakens rett skal jeg være enig. Hvilken grad av konsekvens som oppstår ved piratvirksomhet tror jeg ingen helt vet hva er, men det er ikke bare den økonomiske aspektet, men også rettigheter og salgstrategi som står på spill.

Hvorfor mener jeg dette? Vel, kamen taes, etter mitt syn, helt tydelig på feil front (angrip enkelt brukere i stede for distributører). Dette er det advokatene som tjener mest på så det er klart det er i deres interresse å fremme kampen på denne fronten. Og de har klart å gjøre bransje og myndigheter blind på at dette er den rette måten å "bekjempe problemet".
    Nå har det i alle år vært "umulig" å håndheve loven mot piratvirksomhet inntil nå nylig, når folk vet dem ikke blir tatt så er moralen ganske lav. Nå som folk plutselig har blitt tatt og dem viste det var galt så blir for dumt å syte i ettekant. Så hvem er distrubitører av piratmaterialle? Er det noen som driver med dette? Enig, om dette er rette måten å bekjempe problemet på kan diskuteres, men slik jeg ser det så er det mange som er fast bestemt at piratvriksmhet burde være lovlig og dem vil uansett drive med dette. Da er vel retten og straff til sin rette? Det er uansett bransjens rett til å ta sak til retten når ulovligheter forekommer. At advoktene tjener penger på dette er helt klart, men det er pga av dem som driver med ulovelig-fildeling.

Husk også at det rådgivende elementet i bransjenes interesseorganisasjoner (MPAA og RIAA) er advokater. De skal hjelpe å bevare bransjens økonomiske interresser, men de er der selvsagt fordi de har sett at dette er en nisje å tjene bra med penger i.
    Jeg ser ikke helt problemet, "alle" advokater driver butikk på folks elendighet.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missforstå meg rett. Det er selvsagt ikke en utelukkende ensidig sak. Lobyvirksomhet handler om å overbevise nok mennesker, som ikke har grunnlat til å mene noe for eller i mot det du forteller, at det du sier er den ultimate sanhet. For 20 år siden klarte noen storprodusenter av grønsaker i Europa å overbevise EU-parlamentet om at det var veldig viktig at eplene var trill runde, agurkene helt rette og gulerøttene ikke hadden noen rare ugjevnheter. Resultatet var et direktiv som effektivt fjærned mange småprodusenter i fra konkuransen. De små forble små da de kun fikk mulighet til å drive lokalt, mens de store fikk monopol på eksporten. Fordi om en interressegruppe får presset noe igjennom så er det ikke nødvedigvis det som bra eller rett.

Du nevner salgsstrategi. For 10 år siden ble hele verden fortalt at alle studenter (eller spesielt amerikanske) var krimmenelle som stjal alt de kunne finne. Grunnlaget for påstanden var at salget i lokale platebutikker rundt store studentsteder i USA sank og at dette helt sikkert hadde med at alle studenter hadde tilgang på nettet og dermed lastet ned alt. Nå sier jeg selvsagt ikke at det er feil at studenter ikke laster ned, men det som ikke ble tatt med i noen som helst beregning i statestikken var at studentene, som hadde tilgang på nettet, nå valgte å handle det de handlet gjennom nettbuttikker i stede for i lokale butikker. Dette var grunnlaget for den enorme veksten i netthandel vi har hatt fram til i dag og kommer til å ha i framtiden. Det var starten på 10 år der platebransjen systematisk har gjort sine største kunder til sine største fiender.

Platebransjen har tapt mot TV og film ikke nødvendigvis piratvirkssomhet. Generelt har konkuransen i underholdningsbransjen de siste årene blitt så stor at jeg synes det er rart at noen kan forvente å tjene like bra på alt som slippes som man kunne for 20-30 år siden.

Når jeg sier distributører, mener jeg grupper som skaffer seg tilgang på releaser (film og musikk) før de er tilgjengelig og tar kopi av de og gjør de tilgjengelig på nettet. Dette er grupper som i løpet av mange å har skaffet seg et kontaktnett som gir dem tilgang på nesten hva som helst. Når det gjelder filmbransjen så er man klar over at en stor del av problemet her ligger internt, men det er først de siste årnene at man har begynt med vannmerking av screenere som gjør det mulig å spore tilbake til kilden. I mellomtiden har advokatene fått lov å etablere en praksis der det er sluttbrukeren som er fienden. Det blir litt som om politiet skulle brukt resursene utelukkende på å da neddopa narkiser og ikke brydd seg døyten om å sjekke grensene eller prøve å gå etter langerne. Vi vet alle at dette ikke er praksisen da man ser logikken i å ta problemet ved roten.

Jeg hadde neppe gått på kino 5-10 ganger i året, kjøpt film og tv-serier for 8-12000, hvis ikke det hadde vært for den tilgangen jeg hadde til å bygge opp en langt over gjennomsnittet filminterresse i studietida. Men bransjens egen interresseorganisasjon har klart å overtale de kreative interressene at jeg (og mine likesinnede) er den store fienden. Da mener jeg at de ikke er så flinke til å ivareta interressene til sine arbeidsgivere.

Når det gjelder opphavsrett så hadde det vært fint om de fikk bukt med sine egene lekasjer. Også får de kanskje bruke tid og midler påå overbevise meg om at jeg skal bruke penger på å gå på kino i stede for å vente 1-2 måneder og programmere PVRen tilå ta opp fra en filmkanal og se den i komforen av min egen stue. For det er der konkuransen ligger.

""alle" advokater driver butikk på folks elendighet."
    Men vi trenger da ikke å godta det som en riktig og akseptert del av samfunnet vårt. Dersom man ikke mener at det er riktig så vil jeg si at det er et problem, ja.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telenor nekter å være pirat-politi

ITavisen | Telenor nekter å være pirat-politi

Telenor påpeker at om de skulle medvirke til enhver ulovlig aktivetet på nett så hadde de fått en umulig oppgave. «...ville vi bli nødt til å stenge tilgangen til et nettsted eller en kunde ved enhver mistanke om at det foregikk ulovligheter», skriver selskapet og påpeker at de ikke har noe ønske om å opptre som privatpoliti på nettet.

Telenor påpeker at om de skal blokkere tilgang til The Pirate Bay må det komme et pålegg fra en domstol.

Legg til rette
    Telenor er helt klar på hvilken lut som må brukes mot ulvolig fildeling: «I stedet for å kreve at internettleverandørene skal drive nettsensur og overvåke innholdet på nettet, mener imidlertid Telenor at den beste måten å komme ulovlig fildeling til livs på er ved å legge bedre til rette for lovlig nedlastbart innhold».

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er enig i at TPB ikke skal blokkes.
    Om man begynner og blokkere slik fillekriminalitet så må man snart blokke hele internett.
    Norge har INGENTING med siden og gjøre, svenskene får avgjør lovligheten av den, om dem til slutt kommer frem til at siden er ulovlig fpr heller svenskene ta siden offline, blokkering er bare idiotisk, ulovlig materialet bør tas med roten og vurderes via rettsvesnet.

Norges regler gjelder ikke i sverige, heldigvis.
    Blokke tilgangen til Svenske websider blir like dumt som og ikke slippe nordmen til nederland pga dem har ulovlige (etter norske regler) rusmidler der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xell,

Piratvirksomhet er i utgangspunket ikke vanskelig å forstå i forhold til ulovlig og ikke ulovlig, så jeg har ingen tro på rettsvesenet verden over har blitt påvirket i stor grad av lobbyvirksomhet. Det eneste jeg har kansje har vært i mot er selve straffe reaksjonene, ikke at dem har blitt dømt. Lobbyvirksomhet forekommer ofte i mer lukkede miljøer hvor andre ikke har innsikt, så jeg har vanskelig for å forstå at "hele" verden over skulle bli lurt. Men hvis det er tilfelle så setter jeg ingen spørsmål til disse smarte advokatene, men et stort spørsmåltegn til myndighetene og det rettvesenet vi har. Da dreier det seg plutselig "ikke" om om piratvirksomhet lenger. Når det er sakt å har jeg ingenting til over for det amerikanske rettsvesenet, og slike tilstander er ikke noe vi vil oppleve i norge.

Det er helt klart at bransjen har drevet med skremselspropaganda i en lang år-rekke, og brukt hvert eneste argeumnet for det det er verdt. Det har nesten vært på kanten til dirty-tricks, men dem har hele tiden vært på den riktige siden av loven. For å sette det litt på spissen, har en person ulovlig lastet ned/opp én sang (og bransjen har tapt 10øre) så har dem loven på sin side.

Jeg hører stadig vekk som du sier at at plateselskapene har gjort sine største kunder til sine fiender. Det kan være noe i det, men jeg tror fremdeles ingen at dem som kjøper musikk demonstrere ved å slutte å kjøpe eller høre på musikk. Hvis det virkelig er som piratgutta sier at bransjen faktisk tjener penger på piratvirksomhet så bør dem jo virkelig demonstrere ved å ikke laste ned ulovlig? Når det er sakt så har det begynt å komme ganske mange tilbud for dem som ønsker å laste ned lovlig musikk for noen få kroner.

At plate bransjen "har tapt" i forhold til resten av underholdingsbransjen er jeg ikke helt sikker på. Fordi folk har mye ny musikk og det høres mye musikk, det er veldig lett for folk å velge å bruke pengene sine spill, mobil og andre ting istedet når dem enkelt kan få musikken gratis. Jeg er helt enig med deg at bransjen har en vei å gå i forhold til salgs-strategi ved å tilgjenglig gjøre musikk/film over internett og få mer eller mindre samme release datoer over hele verden osv....

""alle" advokater driver butikk på folks elendighet."
    Men vi trenger da ikke å godta det som en riktig og akseptert del av samfunnet vårt. Dersom man ikke mener at det er riktig så vil jeg si at det er et problem, ja.
    Jeg vil neste påstå at 100% av alle saker som står for retten så vil minste denne en parten stå for elendighet, at advokater tjener penger på dette må vi vel nesten bare akseptere. Ellers ville vi egentlig ikke hatt noe godt rettsvesen og personvern.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    er enig i at TPB ikke skal blokkes.
    Om man begynner og blokkere slik fillekriminalitet så må man snart blokke hele internett.
    Jeg er uenig, jeg mener TPB bør blokkers, men ikke på grunnlag av at bransjen sier "knips". Det må igjennom rettsvesenet. At dem "må" blokker hele internett blir bare skremmselspropaganda.

Norge har INGENTING med siden og gjøre, svenskene får avgjør lovligheten av den, om dem til slutt kommer frem til at siden er ulovlig fpr heller svenskene ta siden offline, blokkering er bare idiotisk, ulovlig materialet bør tas med roten og vurderes via rettsvesnet.
    Ja, siden har ingenting med norge å gjøre, men 99.9% av materiallet der er ulovlig og laster du ned det så vil vil det være i strid med norsk lov, spesielt hvis du befinner deg i norge.

Men jeg skjønner at telenor kvier seg til å stenge ned websider, og hadde jeg vært direktør så hadde noe jeg hatt samme syn på den saken.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zatz: jeg tror nok vi er mer enig en uenig. Jeg mener heller ikke at fildelere som man har beviser i mot ikke fortjener en straff (bot), men som du påpeker så har jo advokatene nå i noen år klart å overbevise flere dommere om at det de fleste av oss ser på som sinnsyke erstatningskrav er helt fornyftig. Pedofile med 100-vis av saker på tiltale slipper biligere unna enn en 13-åring med 100 sanger på harddisken.

Og hvordan de har fått lov til å ture fram og diktere har vi sett i over 10 år nå. Er man virkelig på den riktige siden av loven når man setter i gang massesøksmål der flere av de saktsøkte aldri har eid en datamaskin elle så gar har vært avdød i mange år? Hvis det er å være på riktig side av loven så har jeg virkelig missforstått hvor den linja går. Det som skremmer meg mest er ikke de sakene man hører om, men når jeg begynner å tenke på hvor mange som har blitt skremt til forlik uten at det egentlig ikke finnes noen sak i mot dem.

Når det gjelder Telenor så er det veldig bra det som nå skjer. Det er faktisk ikke opp til telenor å sensurere internet, og det er i alle fall ikke opp til IFPI å diktere hvilke sider som skal sperres. Hva blir det neste? At statskirken krever at alle sider med sataniskisk innhold sperres?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man virkelig på den riktige siden av loven når man setter i gang massesøksmål der flere av de saktsøkte aldri har eid en datamaskin elle så gar har vært avdød i mange år? Hvis det er å være på riktig side av loven så har jeg virkelig missforstått hvor den linja går.
    Ja, vi har nok enig om det meste, men vi har nok litt forskjell syn på samfunnet rundt oss. Angående den amerikanske rettsapparat som du nevner over er jeg fullstendig enig med deg, dem har i alle år hatt et problem med personvern, og dette er ikke noe som er spesielt for musikk bransjen. I disse sakene så er det ikke advokatene og bransjen som er problemet, men det er myndighetene og domstolene som er problemet. Det finnes domsavgjørelser som er mye verre, og det også rundt om i andre verdendeler. Heldigvis så er rettsvesenet i norge meget bra, og det er i utganspunktet dem jeg forholder meg til i denne diskusjonene.

Angående den saken med Telenor og TPB, så er jeg i utganspunktet enig med Telenor. Men jeg har ingenting i mot at websider med ens gjerning er å drive med ulovlig aktiviter blir sperret, men det er en avgjørelse som kan verken taes av Telenor eller bransjen. Slik det er idag så tror jeg ikke myndighetene har en organisasjon som tar seg av slike situasjoner og det er vel det bransjen vil sette fokus på, ganske så forstålig for meg i allefall.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pedofile med 100-vis av saker på tiltale slipper biligere unna enn en 13-åring med 100 sanger på harddisken.
    Det er vel mye fordi 13-åringen (foreldrene) blir utsatt for privat søksmål, pedofile handler vel somregel ikke for økonomisk vinnings skyld, dette har vel sikkert noe med straffeutmålingen og gjøre.
    Det er lov og være pedofil, så lenge man ikke gjør mer ved det, straffen kommer jo av hva disse 100 sakene er, pedofile kan jo rane butikker som alle andre, mens dem også kan gjøre mindre foreseelser som og kjøre på rødt lys osv.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov og være pedofil, så lenge man ikke gjør mer ved det, straffen kommer jo av hva disse 100 sakene er, pedofile kan jo rane butikker som alle andre, mens dem også kan gjøre mindre foreseelser som og kjøre på rødt lys osv.
    Flisespikkeri. Jeg håper vikelig at du skjønte hva jeg mente med eksempelet. Private søksmål eller ei; erstatningskravene henger ikke på greip.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FORA.tv - Todd Rundgren: Time for Music Industry to Evolve

så enkelt kan det forklares. 25 minutters videosnutt på nettet er alt som skal til.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet

så enkelt kan det forklares. 25 minutters videosnutt på nettet er alt som skal til.
    På godt norsk Good find!!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet

Jepp, han snakket jo om en foretningsmodell helt til slutt hvor man kunne betale en viss sum per måned og høre hva man ville når man ville.
    Slike tjenester finnes jo, Spotify.
    Som jeg har sagt tidligere i tråden, når internett for mobile enheter blir likestilt med internett i hus, la oss si at man betaler 200kr måneden for for et mobilabonent og får gratis internett, først når noe slikt blir vanlig vil virkelig Spotify og liknende tjenster slå til, det er jeg sikker på.
    Utvalget vil aldri bli 100%, fordi all musikk vil ikke bli med av div grunner, men til bærbare enheter så er streaming fremtiden, det er jeg veldig sikker på.

5 år frem i tid og jeg vil tro det skjer, jeg vil tro de fleste betaler en liten slant og streamer musikk til telefonen sin som om 5 år sikkert har kapasitet til og drive ganske bra medieavspillere.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt enig med deg der. Jeg er ikke interessert i å få musikken streamet i dårlig mp3 kvalitet. Jeg vil helst ha musikken lossless og ferdig nedlastet på min PC/USB pen etc. Å lete blant millioner av sanger/artister og deretter vente på at enheten skal laste ned blir for tungvindt og tar for lang tid. At en slik løsning ville blitt populær tviler jeg ikke på.
    Spotify er grei nok den, men det er en løsning for dem som hører musikken på PC eller som har en HTPC i stua. Det er ikke mulig å laste ned sangene (unttatt i noen land) sli at en kan ta med musikken i bilen hvis en ønsker det.
    En ting til, jeg vil ikke ære nødt for å laste ed et program for å få tilgang til musikken, hvor mange slike programmer må man da ha for å finne den musikken en liker? (ihvertfall de som har litt sær musikksmak)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Er ikke helt enig med deg der. Jeg er ikke interessert i å få musikken streamet i dårlig mp3 kvalitet. Jeg vil helst ha musikken lossless og ferdig nedlastet på min PC/USB pen etc. Å lete blant millioner av sanger/artister og deretter vente på at enheten skal laste ned blir for tungvindt og tar for lang tid. At en slik løsning ville blitt populær tviler jeg ikke på.
    Du har rett i mye av det du sier, men er uenig i en del av det du sier.

Spotify har som du sier ikke lossless formater, men dem har endel i 320kbps, og jeg vil tro 320kbps utvalget vil øke raskt.
    Om 5 år tror jeg ikke du trenger vente noe serlig på at sanger starter, bare se på PC versjonen, jeg testet bare for morro og se hvor lang til det tok.
    Søkte etter noe random jeg aldri har hørt på før for og garantere at den ikke så i cashen min, klikket på sangen og den startet på under et kvart sekkund, det tror jeg de fleste greier vente, desutten kan vel resten av albummet f.eks bufret for lengst når man er ferdigmed sangen.
    Lete blandt milioner av sanger, eventuelt miliarder av sanger er ingen problem så lenge alt er ryddig og satt i system, det er det på Spotify.
    Nei, det er ikke tungvidt.
    Tungvindt lovlig:
    Kjøpe CD-en --> Rippe CD-en til FLAC --> organisere --> Koble mobil enhet til PC --> Overføre FLAC filene til den mobile enheten --> starte mediaplayeren på den mobile enheten --> dobbeltklikk på sangen/artisten/albumet du vil høre
    Tungvindt ulovlig:
    Laste ned CD-en i FLAC --> organisere, rename osv --> Koble mobil enhet til PC --> Overføre FLAC filene til den mobile enheten --> starte mediaplayeren på den mobile enheten --> lytte til musikken
    Lett lovlig:
    Start Spotify på den mobile enheten --> Søk etter Artist/Album/Sang --> dobbeltklikk på sangen/artisten/albumet du vil høre.
    Desutten, det er ikke mange mp3 spillere som støtter f.eks FLAC, og enda ferre som har plass til en verdig samling.

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Spotify er grei nok den, men det er en løsning for dem som hører musikken på PC eller som har en HTPC i stua. Det er ikke mulig å laste ned sangene (unttatt i noen land) sli at en kan ta med musikken i bilen hvis en ønsker det.
    En ting til, jeg vil ikke ære nødt for å laste ed et program for å få tilgang til musikken, hvor mange slike programmer må man da ha for å finne den musikken en liker? (ihvertfall de som har litt sær musikksmak)
    Sær musikksmak er serlig et problem, all musikk vil aldri bli med i en slik løsning, og det er det som egentlig ødelegger hele greia, selv om det meste av musikken jeg hører på ligger på spotify så er det fremdeles en del som ikke gjør det, noe som selvsagt er dumt, mitt forslag til dem som lager slike tjenester er at dem kan implementere en funksjon som gjør at man kan blande sitt eget arkiv med online arkivet.
    Ellers, Man kan jo også høre på musikken i bilen, bare og koble den mobile enheten til anlegget det, om du av en eller anna grunn ikke kan være koblet opp samtidig lagrer Spotify det du har hørt på automatisk.

Spotify's funksjonalitet er ikke helt perfekt enda, men har tro på at den blir, ikke perfekt, men ,mye bedre.

Side 113 av 133 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •