Piracy..is it a crime? - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 133 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2649
    Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ...og jeg som trodde disse TPB folkene drev med ren idealisme og opportunistisk politikk mot det etablerte (pengegriske) og organiserte "musikksamfunnet"...........

så feil kan man ta
    Det gjordet dem.
    Men hvem sier nei til 50-60 millioner kroner?
    Hadde lagt mye idealisme på hylla for den summent.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Det gjordet dem.
    Men hvem sier nei til 50-60 millioner kroner?
    Hadde lagt mye idealisme på hylla for den summent.
    Hehe - så dypt stikker idealismen.

Sier vel det meste. Cash is king!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hehe - så dypt stikker idealismen.

Sier vel det meste. Cash is king!
    Ja.... Den idealismen stakk virkelig dypt Vi er idealister frem til vi for nok penger

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver og si at biltyvlåningseksemplet lenger oppe ikke kan relateres til piratkopiering.
    Jeg prøver også og forklare forskjellen på og stjele og å kopiere.
    Om man stjeler så mister første person det han hadde.
    Om man kopierer så får begge personene materialet.

Om kopiering hadde fungert like bra på fysiske gjenstander som virtuelle ville alle hat nokk mat, alle hat en plass og sove og alle hadde hat klær nok i massevis.
    I teorien også medisiner, men som man vet, hauevis av mennesker dør hele tiden pga legemiddelpatenter
    Hva nytt bringer du inn i diskusjonen? Null, niks nada.... Det har vært en del slike innlegg i denne tråden hvor man snakker pent om at ikke noe forsvinner osv ved kopiering. Hvorfor skrives det opp og ned med slike innlegg som skal vise oss at det ikke er så farlig med å kopier/dele filer? Jo det er for å ufarligjøre og fortelle oss at de ulovlige tingene man gjør ikke er noe å snakke om - det skader jo ingen.....

Det er ikke selve filen ved musikken, spillet eller filmen som er av verdi, men det er rettigheten til å spille den av. Det er de rettigheten man betaler for. Å fremstille selv cd-plata eller duplisere filer koster svært lite. Produksjonen er det som koster. Og noen, unnskyld utrykket, smartskaller tenker kun på denne dupliseringen av filene og kostnadene ved denne. De evner ikke til å se hele bildet og tenker kun på å få ting gratis.

Edit: selvsagt er jeg enig i at det hadde vært flott med mat og medisiner til alle man alle. Men du tror ikke insentivene til å forske og utvikle medisiner hadde forsvunnet hvis hvem som helst kunne kopiere dem? Tror du det ville gagnet utvilingen?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aller meste av grunnforskning foretas helt uten noe direkte innblanding fra kapitalismen, og resultatene publiseres som oftest åpent og tilgjengelig. Dette er helt essensielt for å kunne verifisere forskningens legitimitet. Det er først senere, når man skal lage salgbare produkter av sakene, at patenttroll og annen elendighet begynner å grafse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    skal vi bare sitte på fua og godta at det frie internettet i større og større grad blir styrt og kontrollert av kommersielle aktører? bukken og havresekken noen?
    Kan du utdype dette litt mer, det frie internett betyr ikke at du kan gjøre hva du vil der. Det er ingen tvil om at vi må ha lover å regler der som alle andre plasser i samfunnet. Er det ulovlig i samfunnet så er det ulovlig på interett også, og man må ikke være naiv å tro at hvis man finner opp ny teknologi så blir man ikke tatt for den ikke står beskrevet i loven.

Hvorfor mener du er riktig å "ta" musikk/film fra en kar som har brukt måneder/år og "millioner" av kroner på å lage? Bukken og havre sekken ja, hvem er nå det? Det er nå slik pirat gutta "stjeler" rettigheter og så får dem mange penger for det, også hevder dem at det er lovlig.... også har du dem som bare vil laste ned alt gratis som hevder at det er deres rett, dem tar altså et produkt uten å ha rettigheter til det og det uten å betale og det uten et eneste arbeidslag.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det aller meste av grunnforskning foretas helt uten noe direkte innblanding fra kapitalismen, og resultatene publiseres som oftest åpent og tilgjengelig. Dette er helt essensielt for å kunne verifisere forskningens legitimitet. Det er først senere, når man skal lage salgbare produkter av sakene, at patenttroll og annen elendighet begynner å grafse.
    Nja det er nå heller en drøy påstand. Mye innenfor akademia er åpent ja, men det som kan kommersialiseres gjøres helst kommersielt. Ikke bare det, men svært ofte trenger mange finansiering, og det kan like gjerne komme fra private som fra det offentlige. Og da er det gjerne slik at mange av de virkelig interessante godbitene fra forskningen besitter de som finansierte den. Dessuten publiseres ofte artiklene bak påloggingvegg slik at ikke "alle" kan lese forskningen, og den er beskyttet av åndsverkloven eller tilsvarende.

Språklig grunnforskning -> åpen/offentlig finansiert (primært)
    Våpenteknisk grunnforskning -> lukket/offentlig & privat finansiering
    Atomenergiforskning (ikke våpen) -> lukket/offentlig & privat (blant annet amerikanske selskaper)
    osv
    osv

Og hva er grunnforskning, er det å forske på små elementer til semiconductors grunnforskning? Er det i så fall ikke et primært privat initativ drevet av selskaper ala Samsung Electronics?

Piratkopiering har vært et ustanselig problem siden den industrielle revolusjon, problemet nå er at grensekostnaden ved spredning er tilnærmet null og friksjonen likeså. I tillegg kan produksjonskostnaden være milliarder før filmen i det hele tatt kommer på lerretet.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er ikke selve filen ved musikken, spillet eller filmen som er av verdi, men det er rettigheten til å spille den av. Det er de rettigheten man betaler for.
    Du vet det der høres så feil ut som det går ant. Det skal ikke være mulig å sette sånne lisenser. Rettigheter for å SPILLE AV en film? wtf.

Hvor er lisenskontrakten jeg må skrive under på?
    De kunne likesågodt sagt at du var demmes evige slave rett før filmen startet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    Du vet det der høres så feil ut som det går ant. Det skal ikke være mulig å sette sånne lisenser. Rettigheter for å SPILLE AV en film? wtf.

Det er ikke helt på jordet det han sier. Når du kjøper en DVD så eier du ikke filmen, men leier retten til å se den så mange ganger du vil. Produsenten eier filmen og alle rettighetene som følger med, forståelig nok vil de tjene penger på produktet sitt.

Det bør ikke en gang være diskusjon om hvorvidt det er stjeling å laste ned en film eller en låt. Det er tyveri uansett hvordan du ser på det. Slik fungerer samfunnet i dag.

En annen ting er hvordan dinosaurene bak underholdningsbransjen velger å distribuere materialet sitt, de har gravd sin egen grav med måten de holder på (utdattert foretningsmodell). Dessuten nekter jeg å tro at de taper så mye på fildeling som de påstår, tror i mange tilfeller at det er positivt, spesielt for de mindre aktørene.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er egentlig problemet? De samme type rettigheter til bruk følger f.eks. programvare for datamaskiner.
    Windows, WOW, etc. Selv freeware har ofte begrensninger tilknyttet bruken.

Å fremstille et program som WOW eller Battlefield er svært ressurskrevende, og følgelig må man ta betalt for bruken av varen.
    Det samme prinsippet gjelder for musikk og film.
    Er det så vanskelig å forstå at dersom noe har laget/skapt noe så har de også rett til en kompensasjon for din bruk (dersom de ønsker det)?

Det står da trykket på de fleste medier at de er underlagt copyrightlovgivningen. Og i Norge betyr det i all hovedsak at du ikke kan fremstille flere eksemplarer, annet enn til eget bruk.

Om du får en CD eller film GRATIS f.eks. ifbm en promotion eller lignende, er den sannsynligvis fortsatt underlagt copyrightlovgivning.
    Det var DU (eller jeg) som fikk den, ingen andre.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Det bør ikke en gang være diskusjon om hvorvidt det er stjeling å laste ned en film eller en låt. Det er tyveri uansett hvordan du ser på det. Slik fungerer samfunnet i dag.
    Nei, egentlig ikke vits og diskutere ettersom man ikke vil bli enige uansett, samme gjelder forsåvidt hele piratkopieringsdebatten.

Derfor er debatten egentlig lite nødvendig, selv diskuterer jeg bare for underholdningens skyld, jeg vet jo at jeg ikke kommer til og konvertere folkene her inne til min mening uansett.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Kan du utdype dette litt mer, det frie internett betyr ikke at du kan gjøre hva du vil der. Det er ingen tvil om at vi må ha lover å regler der som alle andre plasser i samfunnet. Er det ulovlig i samfunnet så er det ulovlig på interett også, og man må ikke være naiv å tro at hvis man finner opp ny teknologi så blir man ikke tatt for den ikke står beskrevet i loven.
    -selvfølgelig må vi lover og regler på nettet, som i resten av samfunnet. spørsmålet er HVEM som skal diktere reglene. sånn som ståa er nå er det tydelig at det i alle fall ikke er OSS nettbrukere, som det "er" i resten av den demokratiske verden, ideelt sett. dette som skjer nå er, og jeg kjenner jeg står i fare for å lyde vel mye som en venstreradikal raddis fra 70-tallet, en kamp om makt - lovgivende, utøvende og kontrollerende - over nettet. jeg mener VI som forbrukere/nettbrukere taper på å overlate for mye til plate- og filmindustrien i dette tilfellet, jmf IFPIs sak mot telenor i kjølvannet av piratebay saken.

Jeg er enig i at slik det er i dag, hvor artister føler seg maktesløse og overgitte over at deres livsverk blir delt i hytt og gevær uten at de blir økonomisk kompensert, ikke er optimalt. hva alternativet burde være vet jeg heller ikke, men synes mange av de ideene som har dukket opp rundt abonnement o.l virker interessante.

MEN, selv om det helt garantert er flere sammenhenger mellom ulovlig fildeling og salg av musikk, så er det IKKE hugget i stein at økt fildeling fører til nedgang i salg. altså 1 nedlasting av ei plate fører til -1 solgte CDer. Det finnes en god del forskning på dette som viser at mekanismene er litt mer kompliserte enn som så.

kildeeksempler;

Study: P2P effect on legal music sales "not statistically distinguishable from zero" - Ars Technica (http://www.unc.edu/~cigar/papers/Fil..._March2004.pdf)
    Charles Arthur: Filesharing isn't music's biggest foe | Technology | The Guardian

tok bare med disse 2 da de viser 2 forskjellige tilnærminger til problemstillinga, en finner mye hvis en søker litt på nett eller leser det hygen har skrevet og linket til i denne tråden.

Hvorfor mener du er riktig å "ta" musikk/film fra en kar som har brukt måneder/år og "millioner" av kroner på å lage? Bukken og havre sekken ja, hvem er nå det? Det er nå slik pirat gutta "stjeler" rettigheter og så får dem mange penger for det, også hevder dem at det er lovlig.... også har du dem som bare vil laste ned alt gratis som hevder at det er deres rett, dem tar altså et produkt uten å ha rettigheter til det og det uten å betale og det uten et eneste arbeidslag.

-jeg snakker ikke om piratebay spesifikt.
    -det er fortsatt ikke snakk om stjeling, men brudd på copyright lovene ."stjeling" er stjeling. Milton Friedman sa endel fornuftig om åndsverk vs eiendom.

Milton Friedman - Wikipedia, the free encyclopedia
    File ‘sharing’ or ‘stealing’? - Los Angeles Times

-igjen, hygen har kommet med mye interessant i denne tråden, anbefaler at du og andre leser opp igjen det han har skrevet og linket til.

copyrightlovene er relativt nye, internasjonalt sett. det finnes mange grunner til å hevde at de burde sees på på nytt. ta f eks det som skjer innen software.

The GNU General Public License - GNU Project - Free Software Foundation (FSF)

innen programmering og programvareutvikling har dette vært en het potet en god del lengre enn innen musikk og film.
    gpl viser at det finnes flere veier til rom

...og poster en lun lenke en gang til, spennans at faktisk breddesalget øker i takt med fildelinga. skal jeg være like bombastisk som enkelte i denne tråden vil jeg slenge frem en påstand; ulovlig fildeling fører til økt salg av mindre kjente artister, også fra mindre plateselskaper.

Ingen storselgere på CD : Dagsavisen

bleeh, er så mye å ta tak i, får begrense meg litt.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, egentlig ikke vits og diskutere ettersom man ikke vil bli enige uansett, samme gjelder forsåvidt hele piratkopieringsdebatten.

Derfor er debatten egentlig lite nødvendig, selv diskuterer jeg bare for underholdningens skyld, jeg vet jo at jeg ikke kommer til og konvertere folkene her inne til min mening uansett.
    Fair enough,
    Men har jeg forstått deg riktig ønsker du altså at alle skal kunne dele alt, dersom det var mulig?

Men hvorfor skal programvareutviklerne produsere noe som helst hvis du ikke har tenkt å betale, selv om du ønsker å surfe på nettet?
    Hele konseptet om å drive teknologi videre (feks. bedre nettleser) er fordi man på et tidspunkt har tenkt å tjene penger på det.

Av ren nyskjerrighet: I hva slags bransje jobber du (eller har lyst å jobbe) og hvordan vil din lønn bli betalt?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er jo diggbar, spennende å lese folk sine meninger å reaksjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er jo diggbar, spennende å lese folk sine meninger å reaksjoner
    Ja den er helt på høyde med en god kabeldebatt.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Fair enough,
    Men har jeg forstått deg riktig ønsker du altså at alle skal kunne dele alt, dersom det var mulig?

Men hvorfor skal programvareutviklerne produsere noe som helst hvis du ikke har tenkt å betale, selv om du ønsker å surfe på nettet?
    Hele konseptet om å drive teknologi videre (feks. bedre nettleser) er fordi man på et tidspunkt har tenkt å tjene penger på det.

Av ren nyskjerrighet: I hva slags bransje jobber du (eller har lyst å jobbe) og hvordan vil din lønn bli betalt?
    Hei!.
    Stemmer det at folk må ha betalt for det dem gjør.
    Hele problemet er at pirattilbudet er ofte det beste, samt at prisene er for høye.
    La oss ta litt forskjellige bransjer for oss.
    Musikkbransjen:
    Produksjon av musikk koster som sagt litt, selv om noen får vel så fin musikk laget hjemme på rommet sitt som noen får laget i milionstudioer.
    Penger kan dem tjene inn på konserter, reklame (leie seg selv ut som kjendis), og selvsagt salg/utleie av musikk.
    Men en ting er sikkert, musikk er dyrt, skulle jeg kjøpe alle CD-ene jeg hører på så hadde jeg ikke hatt råd til et sterioanlegg og spille dem på.
    Mange vil vel komme med påstander som "med all piratkopiering så må prisene på de få eksemplarene som selges være høye", vel, en CD kunne etter min mening kostet 50kr ikke 200kr som dem kan gjøre her i norge.
    Selv om intekten teoretisk sett hadde vert lavere så hadde dem tjenet 50kr på meg i stedenfor 0 kr som dem ellers ville gjort.
    Tror også flere ville kjøpt musikken sin om den var billigere.
    1000kr for 4-5 album er kanskje litt drøyt etter min mening.
    En tjeneste som kunne vert noe hadde vert en nettbutikk hvor man bestilte en CD (50kr f.eks) og så fikk man lastet ned CD-en i valgfritt format og bitrate helt DRM fritt, deretter kom senere CD-en i posten, man slipper også og rippe CD-en.
    Selv bruker jeg ikke CD-er, bare digital media, så jeg hadde egentlig ikke hatt brukt for CD-en, men og ha liggende CD-ene man liker kan være greit, og med tanke på at mange artister har hauevis av album, EP-er, MCD-er og CDS-er så blir det ikke småpenger uansett.
    tjenester som Spotify osv kommer virkelig til og slå gjennom når mobile enheter for tilnærmet gratis internett, det vil jeg tro.
    Spotify på mobilen hadde vert genialt, om internett hadde vert mer eller mindre gratis, eventuelt en bitteliten måneds sum.
    Hvem betaler for tid oppkoblet eller per MB her liksom?
    Filmbransjen:
    Vel, dette er en bransje som uten tvil trenger penger for og gå rundt, men uansett så er film for dyrt, jeg kaster ikke penger ut av vinduet for et par små timers underholdning, film ser man somregel bare en gang.
    Ok, En løsningen her er etter min mening streaming, Om man kunne streame film over internett f.eks i OK kvalitet, gjerne HD så tror jeg det hadde vert et godt alternativ til piratkopoering, selvsagt om det hadde vert uten masse dilldall med 5 siders skjemaer osv.
    At man kunne se filmen f.eks så mange ganger man ville i f.eks 24 timer, eller at man kunne for en litt høyere pris kjøpe seg permanent streaming tilgang.
    Mange liker også og ha filmene i hylla, dem burde få filmene billig også.
    Og sist men ikke minst, Kino, om man ikke har invisert mye penger i hjemmekino så er film ofte best på vanlig kino, om jeg ikke tar feoø er kildematerialet også mye bedre på kino.
    Spill:
    Spill kjøper jeg selv av og til, steam var en bra tjeneste og er fremdeles en grei tjeneste om man ser bort i fra de elendige ukorrekte valuttakursene dem oppererer med.
    Ofte opplever jeg også at kjøpespill ofte ikke fungerer som dem skal, serlig butikk kjøpte CD/DVD-rom spill.

Tjenester som OnLive kan virkelig få slutt på piratkopieringen (mer om OnLive her: ITavisen | Slik er OnLive-konkurrenten ) Problemet er at med dagens internett vil jeg tro det ikke fungerer.
    Man lan lett streme full HD via internett i dag, men i spill stiller dette seg litt annerledes, når man streamer musikk og film motar man innholdet generelt noen sekkunder etter at det er sendt fra serveren, i spill er man avhengig av mer eller mindre momentan respons på alt man gjør, og virkelig direkte bilde som kommer frem AKKURAT når ting skjer.
    Jeg tror dette kan bli fremtiden en gang, men ikke enda, man trenger virkelig og bygge ut verden med fiber og knallraskt nettverkutstyr og veldig spredde servere om dette skal bli realitet.
    Og slippe installasjon av spill, slippe at annerhvert spill ikke funker, slippe alt det kunne jeg gjerne betalt for.
    Ellers, Megastore pris på 600kr for et ellgammelt spill er jeg ikke villig til og betale.
    Ellers, systemer som at alle har forskellig serial key, og man må ha egen for internett spilling er genialt.
    Programvare:
    Ok programvare, la oss f.eks ta windows, la oss si at det koster like mye som en grei hvermans PC, la oss si 5000 (noob editions koster mindre selvsagt), vel, dyrt er det kanskje, men om man regner hvor mye man får, og hvor mye penger som ligger i utvikling er det kanskje ikke så dyrt.
    Et Operativsystem har man kanskje i flere år, og er verd og legge litt penger i.
    Microsoft har lagd en del kopisperrer osv på sine, jeg vil tro at dette uten tvil er lønnsomt, det er lett og fikse seg pirat Windows, men og drive og recracke for nye updates er noe folk helst vil slippe, inkludert meg, desverre er jeg ikke intressert i og gi 5000 for det, og jeg er heller ikke intressert i og kjøpe en noob edition av et operativsystem hvor småting jeg bruker ikke eksisterer.
    Derfor sitter jeg igjen med pirat XP og 0 kr til microsoft (eller ikke, får gratis XP via jobben så har ikke piratXP, men om ikke hadde jeg kjørt det).
    Når det gjelder programvare ellers, noen programmer koster et par dollar og er verd og betale for, andre koster mange tusen dollar og ingen utenom virkelig serriøse proffesjonelle betaler for, f.eks PS, privatpersoner må betale skyhøye priser for dette, mens div orginisasjner kan få det relativt billig.
    Det syns jeg er litt ironisk egentlig.
    Ellers så syns jeg at piratkopiering kanskje ikke er 100% greit hele tiden, men pga enkelthet og pris så fortsetter jeg nok med det.

Ellers ser jeg at du nevnet f.eks nettlesere når det gjelder pengeintekter.
    Opera hadde for mange år siden en liten banner i høyre kant som man måtte betake for og fjerne, den var ikke spessielt iriterende heller.
    Hvordan tjener Opera og andre penger på desktopversjonene av nettleserne da?, integrert google søk osv som som google sponser.
    Finnes også mye bra Åpen kildekode og gratisvare som lett kan sammelignes med ekstremt dyre programmer.
    Det sier jo litt..

Ellers så jeg et inressangt fåredag i påsken (Han første er litt kjedelig men dere får slite dere gjennom hann :P)
    En ekstremist som mener alt bør være gratis, jeg er ikke helt enig med alt han sa, men jeg syns han har mange bra poeng og forslag, syns alle skal ta seg tid til og se igjennom denne filmen:
    ftp://ftp.gathering.org/TG/2009/Auditorium/efn.f4v

Akkurat nå går jeg i lære innen IT bransjen, og min lønn blir betalt av staten.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhh IKT Lærling? :3

Vel å merke så er det stor forskjell på privat og bedriftsmessig bruk av piratvare. Privatpersoner går greit, der bryr de seg minimalt. Men skjer det på bedriftsnivå.. så sliter de voldsomt hvis det blir oppdaget.

Der sjønner IT bransjen litt hvertfall. Hjelper ikke å saksøke en alenemor fordi hun bruker en piratkopi av Office 2007, det ser de ikke vits i. Men bedrifter/offentlig sektor får svi voldsomt om det blir oppdaget

Kan det ikke bli kjørt en spørreundersøkelse om hva folk mener om fildeling, inkludert "Alder". Hadde vært fasinerende å se resultatet.

Men dog, alle generasjoner har forskjellige synspunkt. Gamlingen ble ikke omfavnet av Napster i sine yngre dager, han hørte på Radio og LP han fikk fra lokal butikk.

BTW: Evelen, fancy dvd samling, i love it!. Hadde nesten sånt hjemme, bare jeg ikke hadde koffert eller merketusj, og det var spredt rundt overalt :3

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fair enough,
    Det hadde jo igrunnen vært det beste om alle hadde tilgang på all informasjon.

Siden du nevner nettleser, har du hørt om denne?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det hadde jo igrunnen vært det beste om alle hadde tilgang på all informasjon.
    Og det tror du ville gangnet tilgangen på ny musikk?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Og det tror du ville gangnet tilgangen på ny musikk?
    Ja, det tror jeg.

Side 109 av 133 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •