Piracy..is it a crime? - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 133 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2649
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett Ned Prisen PÅ Film OgMusikk Og Spil.50 Filmer Til 199 blir 36000 Kr,E Veldi Dyrt Spør Du Meg.Så Eg Skjønner Godt At Folk Med Dårlig Råd Laster Ned.Da Får Filmselskapet Og Musikkbransjen Begynne Og Selge Divx Og Mp3 Til En 'Grei Pris.Og Så Får De Selge Sånn Som Blu-Ray Osv Til De Som Vill Kjøpe Det.Begynn Og Tenk Litt På De Med Dårlig Råd Da.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir 50 x 199kr 9950kr, men poenget ser jeg godt. Det er greit at folk skal ha betalt for det de lager av musikk, film etc, men trenger de virkelig å tjene mange hundre millioner kroner?!?

Newcomer Ganda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Sett Ned Prisen PÅ Film OgMusikk Og Spil.50 Filmer Til 199 blir 36000 Kr

Ehh, åssen fikk du til 36000 her? Synes du burde skifte batterier på kalkulatoren din hehe..
    Nei, må si jeg er enig her. Er student selv og merker at dvd/b-ray innkjøpet gikk dramatisk ned etter at jeg har begynt med studier. Prisen på filmene kunne vært lavere, det er nok alle enige om, men om flere kjøpte filmer istedet for å laste dem ned, så tror jeg prisen hadde sunket litt...

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå blir 50 x 199kr 9950kr, men poenget ser jeg godt. Det er greit at folk skal ha betalt for det de lager av musikk, film etc, men trenger de virkelig å tjene mange hundre millioner kroner?!?
    stemmer reknet litt over 50 filmer der hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er greit at folk skal ha betalt for det de lager av musikk, film etc, men trenger de virkelig å tjene mange hundre millioner kroner?!?
    Er det slik at alle som lager film tjener mange hundre millioner og er det slik alle filmer tjener inn mange hundre millioner? Nå er det slik at det er en del andre bransjer som også tjener mange hundre millioner er det også galt?

Dem fleste filmene får du til 100-lappen bortsett fra dem nyeste, det synes ikke jeg er dyrt. Jeg betalte mer for en videofilm tidlig 90-tallet enn jeg betaler for en DVD idag, om det kan sammelignes?

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    ingenting :d

Denne sier vel litt om fildeling er stjeling eller ei.
    Hahahhahahahahahahhahahaha

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er 100% på sikker på at jeg leste i en av landets store aviser i forrige uke en artikkel om at Platekompaniet (og en annen aktør) går så det kviner; at de selger mye (men mere og mere DVD) og at overskuddet er mer enn akseptabelt.............

Noen andre som har lest dette?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det var noe a la denne?

Ingen storselgere på CD : Dagsavisen

i korte trekk;

-cd-salg minka med 10% i 2008 og 2007
    -det var først og fremst de store kommersielle releasene som ikke slo til som forventa
    -breddesalget øker(!)
    -de digitale salgskanalene gjør så og si opp for minkende cd-salg (er usikker på om dette er i kr og øre eller antall enheter)

edit: riktignok ikke akkurat forrige uke men.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant også en statistikkside fra ifpi

IFPI Norsk platebransje

salg av fysiske enheter går ned, digitale opp. totalt sett en oppgang i ant enheter, men nedgang i kr/øre.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig når nettbutikkene slipper ut lossless :3

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videobay er kanskje et slags Pirate Bay - DinSide

Javel............

Når kommer da BookBay

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ganda
    Nei, må si jeg er enig her. Er student selv og merker at dvd/b-ray innkjøpet gikk dramatisk ned etter at jeg har begynt med studier. Prisen på filmene kunne vært lavere, det er nok alle enige om, men om flere kjøpte filmer istedet for å laste dem ned, så tror jeg prisen hadde sunket litt...
    Tror ikke om alle kjøpte filmer til syke priser at prisene ville gått ned, da ville analytikerne skjønt det som at prisene var ok. Jeg kjøper stort sett filmene når de har gått litt ned i pris, helst under hundrelappen for Bluray, bortsett fra MÅ HA filmene selvfølgelig DVD'er kjøper jeg nesten ikke. Hva med å vise dem at det lønner seg for dem å sette ned prisen slik at flere kjøper?

Vet ikke om jeg skal le eller grine når jeg går inn på en butikk som selger Bluray-filmer for 300kr+.. har faktisk sett det! Roald's Videoutleie (eller noe slikt) i Åsene, Bergen, leser dere dette.. skjerpings! Underlig at jeg handler nesten ekslusivt på nett hos utenlandske leverandører..!

Nedlastbare spill er blitt ekstremt populært i det siste, og det viser seg at når prisene blir halvert opplever de at de tjener mer, merkelig..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Tror ikke om alle kjøpte filmer til syke priser at prisene ville gått ned, da ville analytikerne skjønt det som at prisene var ok. Jeg kjøper stort sett filmene når de har gått litt ned i pris, helst under hundrelappen for Bluray, bortsett fra MÅ HA filmene selvfølgelig DVD'er kjøper jeg nesten ikke. Hva med å vise dem at det lønner seg for dem å sette ned prisen slik at flere kjøper?

Vet ikke om jeg skal le eller grine når jeg går inn på en butikk som selger Bluray-filmer for 300kr+.. har faktisk sett det! Roald's Videoutleie (eller noe slikt) i Åsene, Bergen, leser dere dette.. skjerpings! Underlig at jeg handler nesten ekslusivt på nett hos utenlandske leverandører..!

Nedlastbare spill er blitt ekstremt populært i det siste, og det viser seg at når prisene blir halvert opplever de at de tjener mer, merkelig..
    Samme her, holder meg glatt på 9.99£ Blu-ray filmer på amazon.co.uk. Å ja, digitalt distrubuerte spill er veldig populært idag. Men begynner å glippe pga soneindelinger... Steam inførte jo den bastante gale 1 Dollar = 1 Euro for alle i europa.. (Steam Unpowered)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, gutta tar selvsagt en "kopi" av varen de nettopp har solgt og lanserer; thenewpiratebay.com
    En kopi skader jo nemlig ingen, så da er jo det greit.

Herlig.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Sett Ned Prisen PÅ Film OgMusikk Og Spil.50 Filmer Til 199 blir 36000 Kr,E Veldi Dyrt Spør Du Meg.Så Eg Skjønner Godt At Folk Med Dårlig Råd Laster Ned.Da Får Filmselskapet Og Musikkbransjen Begynne Og Selge Divx Og Mp3 Til En 'Grei Pris.Og Så Får De Selge Sånn Som Blu-Ray Osv Til De Som Vill Kjøpe Det.Begynn Og Tenk Litt På De Med Dårlig Råd Da.
    Jeg lånte din bil/moped/sykkel i går et par timers tid og satte den tilbake. Synes bil/moped/sykkel er for dyrt, derfor bruker jeg andres og setter den tilbake.

/S

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke 60 mill dommen er på?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg lånte din bil/moped/sykkel i går et par timers tid og satte den tilbake. Synes bil/moped/sykkel er for dyrt, derfor bruker jeg andres og setter den tilbake.

/S
    Helt greit så lenge du ikke ødelegger den

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur dommen var på 30 mill hvis jeg husker rett. Men de får jo ingenting, pengene er jo satt inn i et fond for andre piratutviklinger.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    Trur dommen var på 30 mill hvis jeg husker rett. Men de får jo ingenting, pengene er jo satt inn i et fond for andre piratutviklinger.
    Satt av til fond for utvikling? Jeg ville neppe ha stolt så mye på de gutta der.... Fond på Cayman Island til fritt bruk eller noe slikt kanskje En gang monkey business - alltid monkey business. Synd ikke dyktige mennesker kan benytte sine kunnskaper til utvikling på korrekt side av loven som er matnyttig.

Side 107 av 133 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •