Piracy..is it a crime? - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 133 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2649
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tar Piratene ulovlighetene et skritt videre?

Pirater kuppet navnet til piratjeger - VG Nett om Data og nett

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anke avvist

Pirate Bay-anken avvist - kultur - Dagbladet.no

Pirate Bay-anken avvist

Full seier for dommeren.
    (Dagbladet.no): Var Tomas Norström - tingrettsdommer i The Pirate Bay-saken - inhabil? Ja, mente advokatene til de fire dømte i saken. Nei, mente Stockholm tingrett.

Nå får tingretten støtte av lagmannsretten, som har forkastet anken til forsvarsadvokatene og slått fast at Norström gjorde rett i sin habilitetsvurdering, skriver flere svenske medier.

Dermed kommer ikke saken til å gå på nytt i tingretten. Anken til selve saken, der de fire ble dømt til fengsel og millionerstatning, vil imidlertid behandles av lagmannsretten på et senere tidspunkt.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør også nevnes:

Også dommeren i ankesaken har for øvrig vært medlem av Svenska Föreningen för upphovsrätt.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Jeg laster ned musikk, som alle andre i min vennekrets.
    Ja jeg kjøper musikk i ny å ne.
    Mener jeg at det er galt å laste ned?, nei
    Mener jeg at dagens distrubisjonmodell er uoptimal?, ja

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uoptimal eller ikke, man kan ikke ta seg til rette alikevel.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    Det er greit at det er din mening, men lovverket sier annet.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Det er greit at det er din mening, men lovverket sier annet.
    Det pasive demokratiet (norge) sier ja, det aktive demokratiet sier nei.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper denne tråden inneholder mye spuriositet. Dvs. at flesteparten som indikerer at de er mot såkalt piratkopiering (dvs. ikke laster ned ulovlig kopiert materiale via fildelingssider) egentlig lyver. Tar man den fraksjonen av brukerne og adderer med de som ærlig innrømmer å laste ned slikt materiele, så tipper jeg andelen av brukerne som benytter fildeling ulovlig er opp mot 80%.

Av forumets 41.000 brukere, som må regnes å være over gjennomsnittet habile brukere av nettjenester, så laster 32.000 av dem ned ulovlig materiale.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg innrømmer gladelig at jeg laster ned. Jeg er også storkonsument på andre måter, og har hundrevis av CDer, DVDer, en del blu-ray og HD DVD, masse spill, og hundrevis av bøker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper selvsagt all musikk og film....men i mellomtiden er PB grei å ha for å korte ned ventetiden. Utfordring. Hvem er neste "normale person" som innrømmer å laste ned?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    Har enda til gode å forstå hvorfor. Hvorfor?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg kjøper selvsagt all musikk og film....men i mellomtiden er PB grei å ha for å korte ned ventetiden. Utfordring. Hvem er neste "normale person" som innrømmer å laste ned?
    Jeg har lastet ned en gang! Etter å ha kjøpt plata, men for å høre den i en annen miks. Ikke spesielt dårlig samvittighet, har alt annet med bandet på LP og CD, men godt å få det ut ;-)

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Har enda til gode å forstå hvorfor. Hvorfor?
    Nei si det du. En oppvoksende generasjon som synes det er helt OK og stjele. Huff og atter Huff.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler dere dere som harde kriminelle fordi dere ligger10km over fartsgrensen?
    Nei, tviler på det.
    Blir jo samme greia.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det kun folkemord, drap og tortur som skal medføre at du er kriminell - alt annet er greit? Det virker som dette er holdningene.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Så er det kun folkemord, drap og tortur som skal medføre at du er kriminell - alt annet er greit? Det virker som dette er holdningene.
    lol? er det dét det virker som? (sjeldent jeg skriver 3 det etterhverandre. måtte telle opptil flere ganger. himla stas.)

gå i båden, herrejemini, hellandussen

jeg vil heller påsta at det å kjøre 10km/t over fartsgrensa er et større samfunnsproblem enn fildeling. påstanden større fart fører til flere trafikkulykker er godt dokumentert. sammenhengen mellom økt fildeling og tap av penger hos plate- og filmselskaper er ikke.

etpar dager gammel sak, men spennans lesning

Fildeling er bra for hele samfunnet - digi.no : Kommentarer

er dere 'fildelingshatere' ikke i det minste litt åpen til å diskutere det vi har av gjeldende lovverk ift åndsverk?

edit: tellefeil

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tipper denne tråden inneholder mye spuriositet. Dvs. at flesteparten som indikerer at de er mot såkalt piratkopiering (dvs. ikke laster ned ulovlig kopiert materiale via fildelingssider) egentlig lyver. Tar man den fraksjonen av brukerne og adderer med de som ærlig innrømmer å laste ned slikt materiele, så tipper jeg andelen av brukerne som benytter fildeling ulovlig er opp mot 80%.

Av forumets 41.000 brukere, som må regnes å være over gjennomsnittet habile brukere av nettjenester, så laster 32.000 av dem ned ulovlig materiale.
    Ikke enig med resonnementet ditt.
    Et forum som dette har innbyggere med mer enn gjennomsnittelig interesse for musikk&film. Andre fora, som Facebook f.eks, har innbyggere med mere standard interesse. I det forumet der tror jeg ditt resonnement er riktig, men her inne tror jeg ikke det er riktig.

Men jeg kan ta feil .........

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    er dere 'fildelingshatere' ikke i det minste litt åpen til å diskutere det vi har av gjeldende lovverk ift åndsverk?
    Å diskutere er fullstendig på sin plass når noen føler at lovverket ikke strekker til eller er foreldet, men det gir deg ikke automatisk lov til å laste ned. Forandre loven først, deretter tilrettelegg for opp/ned-lasting. Ikke motsatt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Føler dere dere som harde kriminelle fordi dere ligger10km over fartsgrensen?
    Nei, tviler på det.
    Blir jo samme greia.
    Hvis jeg ligger 10km over farstgrensa, som f.eks er 70, og kommer i en kollisjon som medfører at folk i min eller en møtende bil blir drept, ja da ville jeg følt meg som en kriminell så det holder.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Å diskutere er fullstendig på sin plass når noen føler at lovverket ikke strekker til eller er foreldet, men det gir deg ikke automatisk lov til å laste ned. Forandre loven først, deretter tilrettelegg for opp/ned-lasting. Ikke motsatt.
    tingen er jo det at det er rimelig umulig for 'mannen i gata' å gjøre det, forandre på loven altså. lobbyvirksomhet osv gjør det vanskelig å komme igjennom, eller bli hørt. det trengs ressurser, ikke bare på internasjonalt nivå men også nasjonalt. jeg synes det virker rimelig åpenbart at plate- og filmindustrien har et balletak på disse arenaene, kanskje for stort?

det som politisk blir brukt av oss som ikke sitter med fua full av penger og ikke har mulighet til å sponse en tung lobbygjeng på stortinget, i eu parlamentet etc. for å påvirke beslutninger av, for mange, viktige saker, er sivil ulydighet. f eks naturvernbevegelsen. dette for å få medias, politkeres, og oss andres, opperksomhet på saken.

sivil ulydighet er en rett vi har i et demokratisk samfunn til å utøve, rett til å bryte de lover og regler vi føler er urettvise.

satt litt på spissen, er det ingen sammenheng mellom overnevnte og fildeling?

lovverket skal reflektere på best mulig måte oss og vår felles moralske og etiske standpunkt. når så mange ikke ser det som et stort kriminelt overtramp - å laste ned musikk eller andre digitale, kulturelle utrykk - er ikke lovverket i utakt med folket?

jeg ser bare et hav av muligheter gjennom fildeling, og som sørlending tror jeg politimester bastian ville vært enig.

EDIT:

ITavisen | Artist raser mot Thomas-dommen

godt å se at artister ser at linja som film- og musikkindustrien ligger på er skadelig, også for deres levebrød.

Side 105 av 133 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •