Piracy..is it a crime? - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 133 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2649
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja de skal vel holde på med disse rettighetene sine..... sukk.

Tenk på den muligheten de har nå, legge ut all musikk de noen gang har produsert? For en skatt for oss forbrukere :-D Visa kortet ligger klart!!!!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Greit nok, men du også er latterlig hvis du ikke kommer med bedre argumenter enn dette :lol: :lol:
    Tar det i PM. :lol: :lol: :roll:

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Men det er visst nok ganske store huller i utvalget. Noe som kommer av at feks den norske artisten "qwerty", har avtale med plateselskap xy i Norge, plateselskap yy i Sverige, xx i England og yx i Tyskland. Dette for å komme inn på disse markedene og ha noen som våger å satse på deg i de respektive landene når ingen av de man allerede har avtaler med våger.
    Nå er Spotify fortsatt i beta da, så det stemmer at ikke absolutt alt er å finne(ikke at jeg tror det noen gang blir alt). Men til nå synes jeg de har hvert utrolig flinke til å få med mange små indie band osv.

Rune Bakke
    Guest
    Såvidt jeg kan se av diverse debatter, så er muren mellom oss som mener at nedlasting bør skje i samråd med artister/platebransje og de som mener at fullt anarki og alle gjør som man vil, fremdeles stor. Men det er i ferd med å skje noe. Litt forståelse fra begge sider mener jeg se.

Så er tiden inne for å være konstruktive!

Jeg sitter i dag med Spotify oppe, mine egne sanger på Foobar2000 og ser gjennom musikk anbefalinger her på Hifisentralen. Og jeg må si, det er moro og det er enkelt! Men kunne det vært enda bedre? Jeg mener det!

Mitt forslag er:
    - Spotify er bra, men kan bli bedre. Det må enda mere musikk der, men det jobbes det med!
    - Jeg kunne tenke meg å kjøpe noe av musikken, så den muligheten må ligge der.
    - Jeg vil ha differensiert kvalitet. Noen sanger kjøper jeg på MP3, andre vil jeg ha i FLAC eller WAV. Men da koster det jo desto mere!
    - Jeg kunne tenke meg muligheten for å leie plass på en server, der alle sangene jeg kjøpte ble lagt inn. På denne serveren har man ikke lov til å laste ned fra! Poenget med egen server er at man kan da bruke den avspiller som måtte passe! Prisen for å legge ned på server bør være betydlig lavere enn om jeg kjøper og laster ned på egen maskin!
    - Jeg vil ha så my info om artistene som mulig og gjerne anbefalinger til artister som ligner!

Da får alle i pose og sekk, både vi freakene (med kvalitet), de normale brukerene (enkelhet), TPB-disiplene (billig og mye) og artister/platebransje. De artistene som ikke ser seg tjent med et mellomledd, slipper det og de som vil bruke et mellomledd kan det.

Noen tanker rundt dette?

Andre steder enn Spotify? Pandoras Jukebox, er det ikke noe som heter det? Funker det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Såvidt jeg kan se av diverse debatter, så er muren mellom oss som mener at nedlasting bør skje i samråd med artister/platebransje og de som mener at fullt anarki og alle gjør som man vil, fremdeles stor. Men det er i ferd med å skje noe. Litt forståelse fra begge sider mener jeg se.
    +1

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stavanger tingrett vil holde hemmelig dommen i fildelingssaken mot Lyse.

Holder Lyse-kjennelse hemmelig - Stavanger Aftenblad

«Max Manus»-kjennelsen blir holdt hemmelig - kultur - Dagbladet.no

Hvorfor ønsker filmbransjens advokater at kjennelsen skal holdes hemmelig, vil de kneble debatten?

Dette er for øvrig første gang jeg har hørt tales om en hemmeligholdt rettskjennelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hvorfor ønsker filmbransjens advokater at kjennelsen skal holdes hemmelig, vil de kneble debatten?

Dette er for øvrig første gang jeg har hørt tales om en hemmeligholdt rettskjennelse.
    Ja, dette er merkelig at retten har godkjent hemmligholding av rettskjennelsen. Jeg synes at offentligheten har rett til å få vite avgjørelsen for dette, og ikke minst hva rettskjennlsen ble.

Det var noen som var inne på tap av bevismateriale, er det flere som står for tur i retten :roll: ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er merkelig at retten har godkjent hemmligholding av rettskjennelsen. Jeg synes at offentligheten har rett til å få vite avgjørelsen for dette, og ikke minst hva rettskjennlsen ble.

Det var noen som var inne på tap av bevismateriale, er det flere som står for tur i retten :roll: ??
    Om de har lykkes å få gjennomslag for å få utlevert identiteten til vedkommede som la ut filmen, så blir vel neste trinn å dra vedkommede for retten og forlange noen 10 talls millioner i erstatning for tapte inntekter. om de ikke da vil først prøve å få utlevert navnet på samtlige som har lastet ned filmen via denne huben da.

Så forresten denne hos en kompis som hadde lastet den ned, og selve billedkvaliteten var såpass dårlig at OM jeg hadde likt filmen, hadde jeg dratt og sett den på kino for å få med meg alle detaljer.

Rune Bakke
    Guest

Er det ikke rart?

+1
    Når man prøver å komme med konstruktive forslag, så er det ingen som svarer.

Men kom med et utspill som kan misforstås eller der man kan ta et motsatt syn, og alle misforstår det og har det motsatt synet! :-)

Det vitner vel mere om at de fleste her inne synes det er artigere å debattere enn å faktisk komme til enighet og forbedre ting. :twisted:

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm, dette er veldig merkelig. Må ligge noe bak som vi ikke får vite, eller som noen nevner fare for å forspille bevis i andre saker. Hvis ikke er det rett og slett en tragedie for demokratiet!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Jeg kunne tenke meg å kjøpe noe av musikken, så den muligheten må ligge der.
    Hvorfor det? Musikken er jo allerede der - du kan høre på den - dersom du begynner å kjøpe enkeltspor så har du ikke mulighet til å selge dem igjen.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Om de har lykkes å få gjennomslag for å få utlevert identiteten til vedkommede som la ut filmen, så blir vel neste trinn å dra vedkommede for retten og forlange noen 10 talls millioner i erstatning for tapte inntekter.
    Ser ikke helt hvordan en IP fra ISP skal hjelpe i retten. IP er jo kun adressen til hvilken modem som stod for opplastingen. I svært mange tilfeller forteller ikke det HVEM som faktisk lastet opp filen, ihvertfall ikke med hensyn til den høye graden av rettssikkerhet vi liksom skal ha i Norge...

Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    om de ikke da vil først prøve å få utlevert navnet på samtlige som har lastet ned filmen via denne huben da.
    De er ute etter de som legger opp filer, ikke de som laster dem ned. Å få tatt nedlasterne er vesentlig vanskligere, om ikke umulig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man prøver å komme med konstruktive forslag, så er det ingen som svarer.

Men kom med et utspill som kan misforstås eller der man kan ta et motsatt syn, og alle misforstår det og har det motsatt synet! :-)

Det vitner vel mere om at de fleste her inne synes det er artigere å debattere enn å faktisk komme til enighet og forbedre ting. :twisted:
    Jo, jeg er enig igjen. Mye av argumentering som kommer er også mye synsing og propaganda (fra begge sider), og mye blir blandet i en stor mix. Og når "mange" fra en side er for et helt fritt marked uten lover og regler så blir det kansje vanskelig å diskutere løsninger, men igjen så føler jeg at "partene" i diskusjonen nærmer seg litt.

Angående meg selv å debattere nye løsninger så har ikke jeg nok brukserfaring, og hvordan ser bransjen på å samarbeide om "ett" system? Så jeg føler at jeg ikke har mye innspill å komme med bortsett fra at jeg ville ha brukt et godt betalingsystem med rett prisforhold. Jeg føler vel dem som driver mye med nedlasting idag burde ha en formening om dette. Det har vel vært litt debattert tidligere i tråden hvor enkelte hadde noen gode ideer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Ser ikke helt hvordan en IP fra ISP skal hjelpe i retten. IP er jo kun adressen til hvilken modem som stod for opplastingen. I svært mange tilfeller forteller ikke det HVEM som faktisk lastet opp filen, ihvertfall ikke med hensyn til den høye graden av rettssikkerhet vi liksom skal ha i Norge...

De er ute etter de som legger opp filer, ikke de som laster dem ned. Å få tatt nedlasterne er vesentlig vanskligere, om ikke umulig...
    Tja, du har i og for seg rett, men dette vil være en del av etterforskningen og det vil styrke saken for saksøkere når dem har blitt linket til et privat hjem og til en privat PC. Jeg vil nesten si det motsatte enn deg, idag er det mange single med privat PC, og jeg vil si i mange tilfeller så vil det fortelle hvem som gjorde det (iallefall med litt etterforskning). Men det vil helt sikkert også være mange tilfeller hvor man ikke finner ut av hvem som gjorde det, og jeg stoler på at rettsvesenet ikke dømmer på tvilstilfeller. Men stoler du ikke på rettsvesenet fra tidligere så kan jeg skjønne din skeptis, men rettsikkerheten blir altså ikke noe dårligere ved å bruke IP-adresse som bevis i retten.... ene alene så vil ingen bli dømt med kun grunnlag i IP-adressen.

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hvorfor det? Musikken er jo allerede der - du kan høre på den - dersom du begynner å kjøpe enkeltspor så har du ikke mulighet til å selge dem igjen.
    MP3 spillere?
    Musikk i bilen?

Noen liker å ha musikken også, vettu :-)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om personen har gått med på en sammarbeidsavtale kan de ha valgt å beskytte personen da de totalt kan få enormt utbytte i informasjon de får.

Dette er tenkt og ikke direkte beviselig fakta men jeg tror.
    Loder som var første uploader av Max Manus tihørte en stor scene release gruppe (FTP-ringen Sunnydale)
    Svenska Antipiratbyrån
    Man ser at siste dag han lastet opp så lastet han opp 55 torrent på 15 minutter før det hele ble slutt (neppe en enkeltperson som tilrettelegger alle Loder torrent som blir lastet opp på feks 1 døgn)
    (Loder har lastet opp totalt flere 10 000 torrent i sin tid)
    loder - TPB

Piratjakt , anslag mot fildeling er på et annet nivå en det de fleste her debbaterer.
    Dette er ikke Per og Kari som laster opp ned en sang med Tina Turner men enorme nettverk .
    Det er mange slike nettverk å Sunnydale var ett av dem.

Det er vel nesten sikkert at de fikk mye info om Loder ved beslaget i Sverige å også kanskje fra Pirate Bay beslaget i 2006

Loader er sikkert en hel liten gruppe å ikke bare en person som da antakelig hadde en server de lastet opp fra på Lyse sin linje eller lastet opp fra Lyse ip til server i Sverige før den ble lagt ut.
    Loder som opplaster bare på Pirate Bay kan vel knyttes til 36 000 opplastninger på få år å det kan ingen privatperson greie alene.
    En slik gruppering laster opp mange steder å også innenfor ulike fildelingsnettverk (altså ikke bare Bittorrent og på Pirate Bay trackeren)

Lyse har gitt info om andre fildelere så de er dømt så det er ingen tvil at de gjorde det denne gangen heller om de mente dukumentasjonen og grunnen til forespørsel var så alvorlig at de friga informasjon.

Vi får neppe vite utfallet av dette å er vel heller ingen nødvendighet da det hele er tragisk.
    Det er vel bare litt datautstyr og en moped som eiendeler å får de opplysninger ut av personen/personene som kan redusere spredning kraftig er det bedre penger for bransjen å hente en å ruinere en familie eller noen få for bare småpenger.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel komme med et lite sleivspark for å lage litt liv.

Det er imponerende å se på hva MaFiAA'en klarer å få til for å prøve å beskytte en grunnstøtt salgsmodell.

Problemet ligger jo ikke i at det finnes fildeling, problemet ligger i at filmselskapene og plateselskapene ikke har en salgsmodell som er tilrettelagt det 21. århundre.
    Om jeg kunne kjøpe (eller leie) en film digitalt for en rimelig sum og få denne levert over nett på kun kort tid så ville jeg heller gjort det enn å laste ned ulovlig.
    Det burde også gått an å kjøpe en sesong av en tvserie i akseptabel kvalitet over nett, men dette er i dag bortimot umulig (ja, det finnes tjenester i usa, men disse er vel ikke tilgjengelige i norge enda?).
    Det er også på høy tid at de får med seg at jorda henger sammen, det nytter ikke å lansere tvserier, filmer og spill med forskjellig tidsplan i forskjellige deler av verden, da blir det garantert piratkopiering - for Ola Dunk vil jo også se den nyeste episode av Bones eller House MD som Joe Sixpack får på TV i usa.
    Valve (distributør av half life, CS osv..) innså dette, og da de begynte å lansere alle spill samtidig også i Russland så forsvant store deler av piratproblemet i den delen av verden. Go figure!

Men, vi er vel neppe så heldige at det kommer en distribusjonsmodell som faktisk funker utover dagens ulovlige P2P, og så lenge selskapene syns det er kjekt å frastøte seg sine egne kunder vha. søksmål og dårlig PR så kan de bare ha det så godt.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    så lenge selskapene syns det er kjekt å frastøte seg sine egne kunder vha. søksmål og dårlig PR så kan de bare ha det så godt.
    Er enig i mye av det du skriver, men denne setningen har jeg problemer med. Problemet er at man "straffer" mange, ikke bare plateselskapene.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen lest disse fantastiske kommentarene til denne bloggen?

Vi har bevis mot de kriminella fildelarna « Ingers blogg

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herregud, det er jo verre krangling der enn her

Side 104 av 133 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •