Piracy..is it a crime? - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 2649
    Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Jeg vil ha den nå!
    Jeg vil den på 'mitt' format!
    Jeg vil ha den distribuert via et salgsledd JEG velger!
    Hvis ikke blir jeg pirat og det er bransjens feil!
    you are correct sir!

det er potensielt mange hundre millioner kunder som ville benyttet seg av ett tilbud som var brukervennlig og enkelt, men siden man fortsatt skal dele opp verden i soner og stenge folk ute, så kommer jeg til å fortsette å laste ned serier helt til det kommer en løsning.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    "Ingen nåde for skittent spill på Xbox 360! Nå straffer Microsoft jukserne."

Er det ikke noen små likhetstrekk mellom dette og ulovlig fildeling da? Eg bærre spør! :-D

Teknologien til å jukse ligger der, det finnes mange steder som beskriver hvordan dette gjøres og jeg liker ikke at jeg ikke kan jukse. Derfor gjør jeg det... Det burde være mulig å jukse og dette må Microsoft legge inn!

Skulle ikke forundre meg om det er de samme som liker ulovlig nedlasting, som også er sååååå imot juksing! 8)

Ingen nåde for skittent spill på Xbox 360 - kultur - Dagbladet.no
    Dårlig analogi. Microsoft eier tjenesten og velger hvordan den skal brukes. Når noen jukser så bryker man avtalen om bruk som man sa seg enig i når man ble medlem av tjenesten. De som driver Spotify står fritt til å gjøre det samme hvis noen prøver å jukse seg til musikk uten reklame. Og Apple kan gjøre det hvis noen bryter avtalevilkårene for iTunes. Men MPAA o RIAA eier ikke "tjenesten" internett så hvorfor skal de ha rettigheter til å gå inn og kontrollere og straffe bassert på egendefinerte avtalevilkår som finnes opp etterhvert som man finner det for godt?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rwksz
    you are correct sir!

det er potensielt mange hundre millioner kunder som ville benyttet seg av ett tilbud som var brukervennlig og enkelt, men siden man fortsatt skal dele opp verden i soner og stenge folk ute, så kommer jeg til å fortsette å laste ned serier helt til det kommer en løsning.
    Jeg skjønner hva du sier, men er uenig i logikken. Det finnes tildels gode kommersielle grunner til å dele verden opp i soner og "stenge folk ute", noen nevnt tidligere.
    Gjerne ikke på film og musikk, men for produksjoner ment for salg til TV-selskaper?

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes sikert komersielle grunner til å dele opp i soner og stenge folk ute, men når det resulterer i at man venter med å lansere et produkt i en sone til hypen har gått ut av balongen og folk har mista interessen så er den noen som har missforstått komersiell effekt.

Når det gjelder tvkanaler så skjønner jeg at det blir pauser og forskjellig sendeplan. Norske kanaler lagger pausene på andre punkter enn de amerikanske. Faktisk så er det slik at norske kanaler sender tvseriene mer sammenhengende enn sine amerikanske fettere som sprer 20+ episoder over nesten hele året. Og eksempelet med Lost tidligere i tråden er serdeles dårlig. der har produsenten valgt å sende serien mer eller mindere sammenhengende (ingen lange pauser) noe som passer den norske sendeplanen og i fjor gikk vel den siste episoden på norsk tv bare få dager etter at den var vist i USA (der skyldes nok heller nedlastingen at episodene spredt på nettet er adskillig høyere kvalitet enn de vi får på tv eller får kjøpt på dvd et snaut år etter). Men problemet er at bransjen stadig vekk henger etter i denne verden som bare blir minder og mindere. Hva er det komersielle argumentet for soneindelingen på bluray? her har jeg hørt argumenter om forskjellig lovgivning som krever forskjellige releaser, men den biter jeg ikke på. I så fall skulle verden vært delt opp i flere soner. Neida, forskjellige releaser blir det nok uansett, innenfor sonene, men man velger å beholde sonene for det gir en snodig følelse av kontroll over hvem som skal få lov til å se hva. Har de ikke lært noe som helst av DVD?

Og når det gjelder salg av tvserier til utlandet: Amerikanske kanaler presterer jo å kansellere tvserier før de har rukket å blitt kjent i utlandet. Fordi en serie ikke gjør det best på TV. I disse dager er det mye å tjene på å la en serie få fotfeste. Da kan man tjene adskillig mer på salg av DVD og effekter enn man gjør på å selge den til tvkanaler. Men allikevel er det intjeningen i salg til tvkanaler som dikterer en tvseries overlevelse.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Det finnes sikert komersielle grunner til å dele opp i soner og stenge folk ute, men når det resulterer i at man venter med å lansere et produkt i en sone til hypen har gått ut av balongen og folk har mista interessen så er den noen som har missforstått komersiell effekt.

Når det gjelder tvkanaler så skjønner jeg at det blir pauser og forskjellig sendeplan. Norske kanaler lagger pausene på andre punkter enn de amerikanske. Faktisk så er det slik at norske kanaler sender tvseriene mer sammenhengende enn sine amerikanske fettere som sprer 20+ episoder over nesten hele året. Og eksempelet med Lost tidligere i tråden er serdeles dårlig. der har produsenten valgt å sende serien mer eller mindere sammenhengende (ingen lange pauser) noe som passer den norske sendeplanen og i fjor gikk vel den siste episoden på norsk tv bare få dager etter at den var vist i USA (der skyldes nok heller nedlastingen at episodene spredt på nettet er adskillig høyere kvalitet enn de vi får på tv eller får kjøpt på dvd et snaut år etter). Men problemet er at bransjen stadig vekk henger etter i denne verden som bare blir minder og mindere. Hva er det komersielle argumentet for soneindelingen på bluray? her har jeg hørt argumenter om forskjellig lovgivning som krever forskjellige releaser, men den biter jeg ikke på. I så fall skulle verden vært delt opp i flere soner. Neida, forskjellige releaser blir det nok uansett, innenfor sonene, men man velger å beholde sonene for det gir en snodig følelse av kontroll over hvem som skal få lov til å se hva. Har de ikke lært noe som helst av DVD?

Og når det gjelder salg av tvserier til utlandet: Amerikanske kanaler presterer jo å kansellere tvserier før de har rukket å blitt kjent i utlandet. Fordi en serie ikke gjør det best på TV. I disse dager er det mye å tjene på å la en serie få fotfeste. Da kan man tjene adskillig mer på salg av DVD og effekter enn man gjør på å selge den til tvkanaler. Men allikevel er det intjeningen i salg til tvkanaler som dikterer en tvseries overlevelse.
    Det jeg skrev gjaldt serier. Når det gjelder filmer og musikk er jeg enig at det er uforståelig.
    Og jeg har vanskelig for å tro at DVDsalg og effekter(?) i det hele tatt er i nærheten av de summene som TVselskaper betaler. Dvs. dersom serien ikke har gått på TV først.
    Effekter gjelder vel stort sett Hannah Montana :-D

Joda, mange kjøper serier.
    Men hvis du ser på dine venner og kjente, antagelig en plass mellom 100 og 500 stk.
    Hvor mange kjøper/laster ned og hvor mange ser serier på TV?
    Jeg har en del bekjente som kjøper og laster ned serier, men det utgjør jo bare en brøkdel, resten av venner og kjente ser på TV.
    Så i min verden er det forsatt TV som gjelder. Men jeg må ta høyde for at min virkelighet ikke stemmer overens med resten av verden, også denne gang 8)
    I Norge er vi ekstremt rike og kan kjøpe alt vi vil om vi bare prioriterer. Jeg kan fortsatt ikke fatte at massene sørover i Europa, England, USA og Asia har tenkt/lyst å betale for serier i form av DVD eller nedlasting. :-?
    Du har sikkert dine kilder og jeg skal la den ligge.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjøper mye på dvd, både serier og filmer:

I verdenstoppen på DVD-salg - bt.no
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Når sakene kommer fram i media får vi se at det finnes folk som ikke godtar forlik. Vi får ikke se hvem som lar seg skremme av trusslene og betaler uten at det går til retten.

Har sagt dette for noen sider siden, men hvis du fortsatt ikk skjønner poenget kan jeg forsøke å omformulere det ved en senere anledning.
    Jeg må si meg enig Msport. Vi kan ikke la være å ha lover og regler, eller overvåking bare fordi for det kan skje trussler, forlik og folk som blir dømt på feil grunnlag. Jeg er selvfølgelig fullstendig i mot at det skal skje,og det skjer, men ikke nødvendigvis blant fildelere. Så er man i mot overvåking og lover så ikke start med å støtt ulovligfildeling, gå heller å demonsterer mot rettsvesenet og myndighetene istedet. For å sette det litt på spissen så blir dere ikke hørt ved å si "vi vil ha all musikk og film gratis", "og det skal ikke være noen lover/regeler og overvåking rundt dette". Det er jo dem som har drevet bevist med ulovlig-fildling som har forårsaket disse nye lovene.... og dem kommer før eller siden...

Jeg er ikke spesielt for overvåking, men den argumentering som skjer her så kan "ikke" jeg si at jeg er mot overvåking.... det finnes middelveier, fordeler bakdeler.... skal man prøve å overbevise andre til å ta et standpunkt så blir man fort gjennomskuet hvis man bare bruker ytterstekonsekvens uten å ta med fordeler og middelveier. For det er ikke bare bakdeler med overvåking, en dag så kan det være deg som drar nytte av dette i form av et "alibi"....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei.... årsaken til ulovlig fildeling er på grunn av at platebransjen ikke har fulgt med i timen.

Hadde det funnets et bra betalnings-alternativ så hadde ikke ulovlig fildeling vært noe problem - med tanke på opphavsretten.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg må si meg enig Msport. Vi kan ikke la være å ha lover og regler, eller overvåking bare fordi for det kan skje trussler, forlik og folk som blir dømt på feil grunnlag. Jeg er selvfølgelig fullstendig i mot at det skal skje,og det skjer, men ikke nødvendigvis blant fildelere. Så er man i mot overvåking og lover så ikke start med å støtt ulovligfildeling, gå heller å demonsterer mot rettsvesenet og myndighetene istedet. For å sette det litt på spissen så blir dere ikke hørt ved å si "vi vil ha all musikk og film gratis", "og det skal ikke være noen lover/regeler og overvåking rundt dette". Det er jo dem som har drevet bevist med ulovlig-fildling som har forårsaket disse nye lovene.... og dem kommer før eller siden...

Jeg er ikke spesielt for overvåking, men den argumentering som skjer her så kan "ikke" jeg si at jeg er mot overvåking.... det finnes middelveier, fordeler bakdeler.... skal man prøve å overbevise andre til å ta et standpunkt så blir man fort gjennomskuet hvis man bare bruker ytterstekonsekvens uten å ta med fordeler og middelveier. For det er ikke bare bakdeler med overvåking, en dag så kan det være deg som drar nytte av dette i form av et "alibi"....
    Dette inlegget får meg får meg til å grøsse på ryggen.... :?

Men som sagt det er en fri verden, man kan mene hva man vil :-D eller hvordan var det nå igjen....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Nei, nei.... årsaken til ulovlig fildeling er på grunn av at platebransjen ikke har fulgt med i timen.

Hadde det funnets et bra betalnings-alternativ så hadde ikke ulovlig fildeling vært noe problem - med tanke på opphavsretten.
    Jo jo.... eller bare delevis enig, musikk/film får du tak i på lovligvis, så det er opp til hver enkel bruker å bryte loven eller ikke. Bryter man loven så må man ta konsekvensen av det, enkelt og greit. Jeg er helt enig at platebransjen ikke har fulgt med i timen, men det er ingen grunn til å bryte loven. Det hender faktisk at jeg bryter loven selv, men da vet jeg at jeg får ta konsekvens når den kommer.

Dette inlegget får meg får meg til å grøsse på ryggen.... :?
    Takk :wink: og jeg må nok si det samme om deg ;-) Du svarer skjeldent eller aldri på spørsmål fra meg, og viss du svarer så kommer du ikke med noen argumenter eller fakta, så jeg tar det som en komplement:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Jeg synes du er latterlig.
    Noe jeg synes er idiotisk og respektløst.
    Du min gode herre er en arogant idiot! 8)
    Greit nok, men du også er latterlig hvis du ikke kommer med bedre argumenter enn dette :lol: :lol:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får i allefall prøve å diskutere uten å komme med personbetraktninger/angrep.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jo.... eller bare delevis enig, musikk/film får du tak i på lovligvis, så det er opp til hver enkel bruker å bryte loven eller ikke. Bryter man loven så må man ta konsekvensen av det, enkelt og greit. Jeg er helt enig at platebransjen ikke har fulgt med i timen, men det er ingen grunn til å bryte loven. Det hender faktisk at jeg bryter loven selv, men da vet jeg at jeg får ta konsekvens når den kommer.

Takk :wink: og jeg må nok si det samme om deg ;-) Du svarer skjeldent eller aldri på spørsmål fra meg, og viss du svarer så kommer du ikke med noen argumenter eller fakta, så jeg tar det som en komplement:wink:
    Det er ikke meningen å ikke svare eller komme med noen argumenter.

Men når det gjelder ting som truer demokrati, frihet og personvern - så blir argumenter litt overflødige? Visse ting blir liksom en selvfølge?? Jeg synes ikke man trenger å fortelle at man er imot det???

Men jeg blir stadig overasket at noen ikke ser noen problemer med dette. Men det skjønner jeg rett og slett ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DEmo i kveld

For fritt internett 1900 i kveld. Http://is.gd/vnnB

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jo - Spotify er mer brukervennlig! Det er årets nyvinning for min del. Best "kompisen" jeg har når jeg jobber overtid.
    Beklager å måtte si det, Msport, men du er nok ikke i gruppen "majoriteten/Per&Kari/gjennomsnittsbrukeren" - du er i mer-enn-spesielt-interessert-gruppen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke meningen å ikke svare eller komme med noen argumenter.
    Det mener jeg er repektløst når du først tar deg tid til å kommentere andres innlegg.

Det eneste jeg har å forholde meg til angående deg er hva du skriver, du svarer ikke på spørsmål og når du svarer så er det helt urelevant. Jeg har helt klart en oppfatning av deg, men jeg trenger ikke ytre den siden jeg ikke kjenner deg og det ville bli veldig usaklig.

Men når det gjelder ting som truer demokrati, frihet og personvern - så blir argumenter litt overflødige? Visse ting blir liksom en selvfølge?? Jeg synes ikke man trenger å fortelle at man er imot det???.
    At visse ting er en selvfølge så er dem så absolutt ikke det, det er like mange meninger som folk. Og din mening er ikke noe bedre enn noen andres.... at nye lover er på vei inn motbeviser ditt utsagn, det kan ikke bety annet enn at det er en del andre som har en annen mening enn deg.

Men jeg blir stadig overasket at noen ikke ser noen problemer med dette. Men det skjønner jeg rett og slett ikke.
    Jeg ser problemer med det, men jeg ser også mange fordeler. Du har iallfall ikke prøvd å få meg til å skjønne Å gå i detalj å diskutere argumentere for eller imot blir og løsninger blir vansklig når du ikke ser annet en negative(hva du synes er negtivet vet jeg ikke, bare at du er imot). Det er nå slik med alle lover og regler at det er bakdel, så da handler det om å finne en middelvei..... og problematikken rundt ulovligfildling er ingen unntak

NB! Jeg er i utganskpunktet mot overvåking hvis det er det du sikter til.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du har rett - jeg ser faktisk ingen fordeler for oss innbyggere med at platebrasjen får igjenom et lovverk som gir de rett til å overvåke oss når vi er på internett.

Jeg håper at politikere og tilsyn tar sitt ansvar og ikke tillater innskrenking av personvern ytterligere.

Men vi får se - ingenting forundrer meg når det handler om store summer med penger...

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig så betaler jeg ett måndtelig beløp for å laste ned fra ett lukket nettverk.. er det fortsatt pirat kopiering? er uansett ett eksempel på at folk er villige til å betale, men det finnes ei noen løsning :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du har rett - jeg ser faktisk ingen fordeler for oss innbyggere med at platebrasjen får igjenom et lovverk som gir de rett til å overvåke oss når vi er på internett.
    Jeg mener platebransje ikke bør få tilgang til å overvåke oss. Dem er ikke nøytrale og det vil gi dem muligheter til å gjøre butikk ut av dette. Men derimot er jeg åpen for forslag at politi/myndigheter kan gå logge tilbake i saker som allerede står for retten, eller der det er stor mistanke om grove brudd, og dette uavhengi av om det er ulovligfildeling eller noe annet som dreier seg om internett. Dette er ikke unormalt i forholdt til alt annet som overvåker oss, og dette kan også bety at personvern styrkes i saker hvor det er fare for feildømming.

Men det er som du sier, den som lever får se ;-)

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener platebransje ikke bør få tilgang til å overvåke oss. Dem er ikke nøytrale og det vil gi dem muligheter til å gjøre butikk ut av dette. Men derimot er jeg åpen for forslag at politi/myndigheter kan gå logge tilbake i saker som allerede står for retten, eller der det er stor mistanke om grove brudd, og dette uavhengi av om det er ulovligfildeling eller noe annet som dreier seg om internett. Dette er ikke unormalt i forholdt til alt annet som overvåker oss, og dette kan også bety at personvern styrkes i saker hvor det er fare for feildømming.

Men det er som du sier, den som lever får se ;-)
    Og dette kan altså politiet gjøre med dagens lovverk. <dato>LOV-1981-05-22-25</dato> Lov om rettergangsmåten i straffesaker (Straffeprosessloven).

Side 101 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •