Piracy..is it a crime? - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 133 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2649
    Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner dere er altfor opptatt med å krangle 8)

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Norge har en litt annen rettssikerhet enn feks USA.... At du ikke stoler på det, er litt trist.
    Det er irrelevant at du eller jeg stoler på det. Advokatene gambler på at det er folk som blir skremt av truslene om rettsak og at erstatningskravene garantert kommer til å bli høyrer dersom man ikke ingår forlik.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dette er definitivt fremtiden. Streaming av både film og musikk, med et langt større arkiv og en interaktivitet vi aldri vil kunne oppnå "lokalt".

Spotify er bare starten....
    Må si meg relativt enig med HåkonN og mteinum. Eneste begrensningene jeg ser er båndbredde (denne blir nok utjevnet med årene), hvordan få samlet alle rettighetshaverene under en paraply og hva skal man "fore" den bærbare mp3 spilleren med?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Det er irrelevant at du eller jeg stoler på det. Advokatene gambler på at det er folk som blir skremt av truslene om rettsak og at erstatningskravene garantert kommer til å bli høyrer dersom man ikke ingår forlik.
    Vi for se når og om det kommer noen saker - først da vil vi vite det!

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, jeg ser faktisk ikke problemet med elektronisk overvåkning. Hva skal du da frykte? I værste fall for noen med seg at du har vært inne og sett på seher.no femti ganger den siste uka eller søkt på bilder av Tone Damli Aaberget?

Du skjønner åpenbart ikke at man ikke har noe å frykte så lenge man beveger seg på rett side av loven.
    Det kommer selvsagt ann på hva man legger i ordet frykt. Nei, jeg er ikke redd for å bli "tatt" for noe som helst. Det er ikke overvåknigen i seg selv som er problemet her, men at det er private aktører som krever at de må få denne retten til å overvåke. Når en slik form for overvåkning sprees over et utall private, komersielle aktører er det umulig å ha kontroll over eventuelt missbruk. Og ja, vi har lover for slikt i Norge så det hadde vært greit å vite at det ikke sitter en advokat i USA og bryter mine rettigheter som norsk statsborger.

Når det gjelder diskusjonen om at det er film- og musikk-bransjen får igjennom disse lovene; ja de er stort sett formulert etter disse bransjenes behov. Lobyister som er betalt av disse private aktørene jobber fulltid med å overbevise politikere om at dette er lover som man må ha for samfundets beste. Det selvsagt ikke bare film- og musikkbransjen som har lobyister i det politiske systemet, men det forandrer ikke denne saken. Loven er fortsatt argumentert fram og formulert etter disse bransjenes beste og tar lite hensyn til individuelle lands eksisterende lovverk rundt både opphavsrett og personvern.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rwksz
    Usikker på om denne er postet før (gadd ikke lese 50 sider med krangling) men den forklarer ganske godt frustrasjonen min og hvorfor jeg laster ned. (til mitt selvforsvar kan jeg godt bruke 3-4k på musikk og film en månde)

How bob the millionaire became a pirate
    Skjønner at du ønsker å se den spennende fortsettelsen på serien din. Men å gjøre deg hekta på en serie er jo livsgrunnlaget til TVkanalene. Reklameinntektene kommmer på basis av seertall (uavhengig om du faktisk ser reklamen eller ikke), som igjen gjør at de kan kjøpe/produsere programmer.
    Det er vel også noe av grunnen til at en serie ikke kommer for salg før eller samtidig som den går på TV.
    Jeg har skjønt at serier selges til private mer enn noensinne, men det kan vel ikke akkurat sammenlignes med hvor mange som benker seg foran Grey's Anatomy eller Desperate Housewifes hver uke.
    Selv om mange har kjøpt 24-serien, har jo dette vært en gigantsuksess for TV2. Altså svært mange som har fulgt den på TV, som igjen gjør at TV2 kan kjøpe nye spennende serier.

Jeg skjønner at man har LYST til å se fortsettelsen med én gang, men hvordan man kan si at det er bransjen som gjør Bob til pirat kan jeg ikke fatte.
    Hva med å vente til den er ferdig på TV og deretter kjøpe hele serien.?

Correct me if I'm wrong, men er ikke dette litt av gjennomgangsmelodien for piratene (nei nei, selvsagt ikke alle eller akkurat deg):
    Jeg vil ha den nå!
    Jeg vil den på 'mitt' format!
    Jeg vil ha den distribuert via et salgsledd JEG velger!
    Hvis ikke blir jeg pirat og det er bransjens feil!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Staten vil vel helst ha tilkoblet en måler til speedometeret og en sender slik at hver gang nålen går over fartsgrensen så faktureres dette deg direkte via BBS.
    nei nei - autogiro/avtalegiro

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi for se når og om det kommer noen saker - først da vil vi vite det!
    Når sakene kommer fram i media får vi se at det finnes folk som ikke godtar forlik. Vi får ikke se hvem som lar seg skremme av trusslene og betaler uten at det går til retten.

Har sagt dette for noen sider siden, men hvis du fortsatt ikk skjønner poenget kan jeg forsøke å omformulere det ved en senere anledning.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg relativt enig med HåkonN og mteinum. Eneste begrensningene jeg ser er båndbredde (denne blir nok utjevnet med årene), hvordan få samlet alle rettighetshaverene under en paraply og hva skal man "fore" den bærbare mp3 spilleren med?
    Jeg tror om de klarer å komme forbi de utfordringene du er inne på, så er det ingen problem å få folk til å betale for det, for eksempel en fast sum i måneden. Bare se på Apple App-store. Hvor mange er det ikke som nå KJØPER programvare, utelukkende fordi det er lett tilgjengelig (tastetrykk rett på telefonen/MP3-spilleren), har en utmerket brukervennlighet og ikke minst er billig.

Mye av dette kan også finansieres med reklame.

Da vil det ikke lenger bli aktuelt å styre med piratkopiering for folk flest, og artistene/utviklere/produsenter vil nå ut til et langt større betalende publikum.

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dette er definitivt fremtiden. Streaming av både film og musikk, med et langt større arkiv og en interaktivitet vi aldri vil kunne oppnå "lokalt".

Spotify er bare starten....
    Enig! +1 til alle! :-)

Spørsmålet er nå, hva med kvaliteten og muligheten til å finne mange artister?
    Jeg håper de skjønner at MP3 ikke er bra nok for alle og at vil vil ha valg mulighetene!

En fordel med sånne systemer er at man da kan legge til masse info rundt artister og ha linker til artister som enten ligner eller som andre som liker disse har som favoritter. Pandoras har vel noe lignende...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gjennomsnittelige musikkforbruker er ikke oss herinne, men Per&Kari der ute i det store Norge. De har som regel en PC og iPOD. De klarer seg utmerket med iTUNES og kjøper enkeltlåter. De lytter gjerne igjennom låtene på en album, men kjøper de låtene de liker. FLAC er noe de tror er halvdelen av et ord som blir brukt innen turnsporten

De klarer seg utmerket med mp3 filer i 128kbps og bruker ofte øreproppene som fulgte med iPOD'en, eller føler de har oppgradert veldig ved å kjøpe et par Koss Porta Pro til sin iPOD.

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Den gjennomsnittelige musikkforbruker er ikke oss herinne, men Per&Kari der ute i det store Norge. De har som regel en PC og iPOD. De klarer seg utmerket med iTUNES og kjøper enkeltlåter. De lytter gjerne igjennom låtene på en album, men kjøper de låtene de liker. FLAC er noe de tror er halvdelen av et ord som blir brukt innen turnsporten

De klarer seg utmerket med mp3 filer i 128kbps og bruker ofte øreproppene som fulgte med iPOD'en, eller føler de har oppgradert veldig ved å kjøpe et par Koss Porta Pro til sin iPOD.
    Godt poeng!
    Men jeg tror også den gjennomsnittlige brukeren også har litt problemer med å laste ned. Det er ikke alle forunt å skjønne dette, så om det kommer et tilbud som er like enkelt somSpotify, som er billig, , som også har kvalitet, som streamer, som man kan finne det meste på OG der man kan kjøpe låter etter å ha hørt de, da tror jeg man sitter på en gullgruve!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Når sakene kommer fram i media får vi se at det finnes folk som ikke godtar forlik. Vi får ikke se hvem som lar seg skremme av trusslene og betaler uten at det går til retten.

Har sagt dette for noen sider siden, men hvis du fortsatt ikk skjønner poenget kan jeg forsøke å omformulere det ved en senere anledning.
    Jeg forstår hva du mener, men jeg er ikke enig med deg. Sivile søksmål vil alltid forekomme og må være mulig. Det er en del av vårt rettssystem.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Godt poeng!
    Men jeg tror også den gjennomsnittlige brukeren også har litt problemer med å laste ned. Det er ikke alle forunt å skjønne dette, så om det kommer et tilbud som er like enkelt somSpotify, som er billig, , som også har kvalitet, som streamer, som man kan finne det meste på OG der man kan kjøpe låter etter å ha hørt de, da tror jeg man sitter på en gullgruve!
    "dessverre" er gullgruven der allerede - noe mere brukervennlig enn iTUNES store tror jeg ikke det finnes - på godt og vondt

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår hva du mener, men jeg er ikke enig med deg. Sivile søksmål vil alltid forekomme og må være mulig. Det er en del av vårt rettssystem.
    Trussler om sivile søksmål bassert på fantasifakta burde ikke forekomme. Hverken i Norge eller i USA eller noe annet sted i verden. Når dette forekommer burde vi som resurssterke borge rope høyt nok til at advokater som ser sitt snitt til å tjene penger på denne måten lærer at dette ikke særlig ålraight oppførsel.

Det er altså ikke de sivile søksmålene jeg er uenig i, men at man pakker sammen mange saker med en del urettsmessige i håp om at de urettsmessige blir med i dragsuget. Film- og musikkbransjen burde hatt såpass integritet at de ikke godtar slik oppførsel fra sine advokater. Men det virker som om det er helt greit at en del av pengene kommer fra privatpersoner de ikke har noen som helst rett til å kreve penger av.

Rune Bakke
    Guest

iTunes funker vel ikke helt sånn? :-)

"dessverre" er gullgruven der allerede - noe mere brukervennlig enn iTUNES store tror jeg ikke det finnes - på godt og vondt
    Dessuten, jeg misliker iTunes fordi de dikterer for meg hva jeg skal bruke og gjøre! Dessuten takler det ikke store samlinger. :-) takke meg til gratis Foobar2000!
    Og kan du streame der?
    Hva med kvalitet? Det er vel ikke mye lossless?
    Ikke finner du alt der heller...eller du gjorde ikke det!

Nei, vi må ha et nytt tilbud! Et som funker! :-)
    Og det bør komme kjappt, mens vi fremdeles er positive til dette!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Dessuten, jeg misliker iTunes fordi de dikterer for meg hva jeg skal bruke og gjøre! Dessuten takler det ikke store samlinger. :-) takke meg til gratis Foobar2000!
    Og kan du streame der?
    Hva med kvalitet? Det er vel ikke mye lossless?
    Ikke finner du alt der heller...eller du gjorde ikke det!

Nei, vi må ha et nytt tilbud! Et som funker! :-)
    Og det bør komme kjappt, mens vi fremdeles er positive til dette!
    Husk på at jeg snakker om den store massen, majoriteten, Per&Kari der ute - de bryr seg "katta" om lossless og Foobar2000 tror de er et nytt utested på Grünerløkka.......
    Og de finner som regel den musikken de søker etter i iTUNES, dessverre

For oss andre, mere kresne, er jeg 100% enig!

Rune Bakke
    Guest
    Husk på at jeg snakker om den store massen, majoriteten, Per&Kari der ute - de bryr seg "katta" om lossless og Foobar2000 tror de er et nytt utested på Grünerløkka.......
    Og de finner som regel den musikken de søker etter i iTUNES, dessverre

For oss andre, mere kresne, er jeg 100% enig!
    Får si det på en annen måte, jeg HÅPER det kommer noe annet! :-)
    Og det kan bare bli bedre!

Men dessverre, du har rett....

Rune Bakke
    Guest

Juksing på spill!

"Ingen nåde for skittent spill på Xbox 360! Nå straffer Microsoft jukserne."

Er det ikke noen små likhetstrekk mellom dette og ulovlig fildeling da? Eg bærre spør! :-D

Teknologien til å jukse ligger der, det finnes mange steder som beskriver hvordan dette gjøres og jeg liker ikke at jeg ikke kan jukse. Derfor gjør jeg det... Det burde være mulig å jukse og dette må Microsoft legge inn!

Skulle ikke forundre meg om det er de samme som liker ulovlig nedlasting, som også er sååååå imot juksing! 8)

Ingen nåde for skittent spill på Xbox 360 - kultur - Dagbladet.no

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo - Spotify er mer brukervennlig! Det er årets nyvinning for min del. Best "kompisen" jeg har når jeg jobber overtid.

Side 100 av 133 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •