Piracy..is it a crime? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 133 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 2649
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Denne loven gjelder i Norge. Jeg tror at Nordmenn i Australia må rette seg etter lokal lov.
    Interessant - selv om vi her "tror" -
    en student på utveksling i Australia må forholde seg til Australsk lov, også når det gjelder bruk av internett. Selvfølgelig kan man ikke kjøre på høyresiden i Australia bare fordi man en norsk og har det her hjemme

Hvis min sønn drar til Australia en gang i fremtiden og jeg chatter med ham på msn og forteller at jeg nettopp har kjøpt siste CD med Kristin Asbjørnsen - så spør poden om jeg kan sende over en sang til ham på msn; så er det ulovlig i og med at han befinner seg i Australia med Norsk pass på en norsk PC (som han tok med seg ut og tar med hjem igjen)..........(hvis australsk lov ikke tillater slik fildeling blant familie&venner)

hmmm, tenke tenke - i så fall blir dette umulig å leve etter både for brukere og for lovhåndhevere...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bisken
    Jeg skal ikke si noe for sikkert, men jeg tror det ikke var ulovlig fordi det var et konstant kvalitetstap mellom hver kopi? Jeg har også hørt snakk om at det var en avgift på opptakskassetter, som gikk tilbake til musikkbransjen.

Men jeg husker godt bruken av Amstrad64-spill og en dobbeldecker-spiller.
    Lovligheten har ingenting med kvaliteten å gjøre.

Kassettavgiftfondet var vel til for å dekke inn lovlig kopiering av musikk - men ble etterhvert en redistribusjon av penger til kulturelt verdige formål.

Jeg snakker om proff distribusjon og salg av piratkopier på kassett og tape. Det har aldri vært lov.

-k

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Jeg bryr meg faktisk katta om hva jeg har eller ikke har krav på ifølge loven.
    Min egen moral setter jeg over loven i mange tilfeller. Har du drukket hjemmebrent noen gang?
    Lennon kunne selvsagt ikke forutse hvor aktuelle ordene hans skulle bli, men tror han sa det mest utfra et filosofisk synspunkt...
    Heldigvis så er ikke alle like arrogante og lager sine egne lovverk. Hvordan det kan være god moral og stjele opphavsrettiget eiendom, kan ikke jeg skjønne. Hvis jeg hadde laget en film eller en låt, så betyr det ikke at du har krav på å verken høre eller se. Det bestemmer jeg, for jeg har laget det.

Det er på samme nivå med folk som okkuperer hus, fordi de mener at de bør ha rett til det, og tråkker på privat eiendom uten respekt for andre.

Og nei, jeg aldri drukket hjemmebrent.

Ellers har vel de fleste meninger og ord blitt sagt i denne lange tråden. Kan vel bare konkludere med at noen bryr seg ikke om andres eiendom, mens andre faktiskt har litt respekt for eiendomsretten når det gjelder musikk og film.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off-topic:
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Og nei, jeg aldri drukket hjemmebrent.
    Du har ikke gått glipp av noe....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Selvsagt ble det laget musikk før den tid, men det var på en helt annen måte. Ikke selve musikken, men lagringen og ditribusjone. Det er forskjell på et sanghefte og "fri flyt" av musikk på internett
    Lagring og distribusjon koster så å si ingenting idag. Jeg ser ikke forskjellen.

Du snakker om noe helt annet.... Det jeg snakker om at ingen har behov som tilsier at man må laste ned opphavsbeskytte matriale.
    Det har da ikke noe med saken å gjøre. Hindringene er undøvendige.

Ved gratis musikk, vil ikke slike fildelingsnettverk eksistere - i svært liten grad i såfall.
    Jo, det vil de. Fordi tjenesten fortsatt er bedre.

Det er vel snarer du som gjør det til mystisk - det finnes ikke noe som helst mystisk med at opphavsmannen/utgiver/rettighetshaver skal ha betalt for sitt åndsverk. Den mystikken er du som legger til.

En sang komponert av en gitt person, gitt ut med band x og spilt inn i studio for så å gis ut som en cd plate. På den cd platen inneholder det filer. De filene har en retighet til seg. Selv om filen blir lagt inn på en pc, har de rettigheter knyttet til seg - til de som står bak verket. Selv om denne deles på internett - har de samme menneskene rettighet til disse filene. Den rettigheten krenker du ved å stjele en ulovlig kopi i form av nedlasting - du krenker den i form av at du ikke betaler rettighetshaver.
    Oppavsretten finnes ikke som konsept utenfor loven. Det at din definisjon av den er så klønete beviser bare min påstand. Opphavsretten har så mange unntak og begrensninger at man nærmest må være jurist for å se logikken. Hvorfor mister man f.eks. opphavsretten etter en viss tid hvis den er så absolutt som du påstår?

Hvem har sagt at du ikke skal betale for jobben de la ned for at du skal kunne høre dems verk hjemme i stua?
    Det er ingen som har tvunget dem til å gjøre det. Man kan ikke forvente å få betalt for en hvilken som helst jobb. Man må skape noe av verdi, og det er den verdien som omsettes til inntekter. Opphavsretten er en måte å sette den omsetningen i system, men det er langt ifra den eneste.

Knapphet er et grunnlegende beløp inne økonomi ja. På musikk er det ikke knapphet. Knappheten vil i så fall være at man ikke klarer å trykke opp nok eksemplarer av ei plate. Knapphet er ikke bregnning av bruken i form av DRM slik du tidligere har påstått.

Knapphet oppstår når markedet mangler varer - vi mangler ikke tilgang på musikk i dag!
    Jeg snakker ikke om musikken, men varen. Du kan ikke uten videre lage en haug med perfekte kopier av en CD. Det er en begrenset ressurs. Digitale formater er en ubegrenset ressurs, og kopier lages ved et enkelt tastetrykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Her tar du feil. Det er pr. norsk lov definert som å stjele en annens åndsverk.
    Ærlig talt. Fri diktning hører ikke hjemme i en debatt. Kan du vise meg hvor dette står?

2. Du har ikke betalt for det du synes var dårlig selv om norsk lov sier at du skal det.
    Og som vi alle vet, så er det loven som sier hva som er riktig og galt. Uten den så hadde vi alle sammen gått rundt og voldtatt og drept.

3. Hvem rakker'n tror du at du er som kan påberope deg din rett til å bryte loven, fordi du har funnet en bedre løsning en det norske myndigheter har lagt opp for deg og meg.
    Det er det mest trangsynte utsagnet jeg har hørt på lenge. Hvis loven bryter med min personlige moral, så bryter jeg heller loven. Og jeg banner på at du har brutt loven uten engang å tenke over det. Hvilken rett har du til det?

Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig å betale for den musikken man vil ha uten å laste den ned først. Ærlig talt, det koster jo ikke akkurat skjorta for en CD eller en sang på nettet for tida. Det har jo gått ned i pris sammtidig som lønningene har gått opp. Og så går det vel an å høre musikken på radio eller myspace eller en annen mediekanal (pandora f.eks.) før man kjøper. Det er noe som slå meg som veldig gjerrig og veldig smålig over dette med fildeling. Og veldig bortskjemt. Jeg synes det er snylting jeg da. Rett og slett. Snylting på andres verk og levebrød.
    Og hvis platebransjen sier at du må danse fugledansen før du kan kjøpe musikk, så gjør du selvfølgelig det. Prisen har ikke så mye med saken å gjøre for min del.

Alle må være enige om en ting her. Fildeling er ikke lov. Det er lovstridig, og straffbart i følge åndsverksloven. Da er det også pr definisjon en kriminell handling. Uansett om det 3 eller 300000 som gjør det. Uansett whatever. Ferdig med det.
    Nei, fildeling er ikke kriminellt. Hvorfor tror du politiet bare rister på hodet når IFPI klager over at de ikke blir tatt seriøst?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er jeg utrolig nok enig med deg.
    Se det du

Du har Itunes - men de har relativt dårlig kvalitet og drm (som i og for seg er enkel å omgå, noe jeg gjør med beste samvittighet). Det er flere andre tilbydere, men kvalitet og drm er igjen her hindre. Er enig i at bransjen selv har gjort lite for å løse/tilrettelegge en enkel ditribusjon via internett.
    Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at et eksemplar ble kopiert og spredd ut til hundrevis av brukere verden om. Hadde skalaen av piratkopiering fortsatt i det omfanget, tror jeg ikke mange hadde reagert.

Problemene oppstår når feks siste filmen om Varg Veum ligger ute på Pirat Bay en uke før realease på dvd! Det værste er argumentene som kommer i diskusjon i etterkant på dagbladet.no: "Gidder ikke å betale for sånn søppel," "Hvorfor skal jeg betale for den en gang til, den subsidiert med våre skattepenger." Slik fortsetter det i det uendelige - og da har vi et problem, når ingen vil betale!

Jeg har veldig liten tro på alle som så uskyldig sier at alt jeg laster ned og liker, det kjøper jeg. Resten slettes. Sikter ikke på enkeltpersoner, men generelt. Jeg tror ikke på 80 % av de som tar det argumnenetet. Argumentet er bygd opp for å gi aksept for sin forbrytelse blandt medmennesker og seg selv. Det skal legalisere sin handling. Hva jeg ikke tror på? Det er selvsagt sprøyt i over 80 % av tilfellene at dem kjøper musikken dem laster ned og liker. Sorry, jeg tror ikke noe på det at pirater kjøper mer musikk enn andre argumentet. Fakta er at den gjennomsnittlige pirat ikke kjøper så mye som en cd singel eller en dvd fra tilbudskurven på Rimi - jeg har det ikke dokumentert, men ser man på salgsstatistikken for musikk ser man det går nedover.
    Det blir ikke rare debatten hvis alle skal finne opp sine egne tall og statistikk.

Det finnes faktisk andre mulige årsaker til at salgsstatistikken går nedover. Her er et par:
    - Salgsstatistikker kommer som regel fra en gruppering i bransjen, som f.eks. IFPI eller RIAA. Disse tar ikke hensyn til indie-labels, som vel står for noe sånt som 30% av det totale salget idag. Pga. internett og long-tail fenomenet er det også forventet at denne vil vokse.
    - Med digital musikk kan man plukke hvilke sanger man vil betale for, i stedet for å måtte kjøpe hele album. Når iTunes nå er den nest-største musikkforhandleren i verden, kun slått av Wal-Mart, sier det seg selv at dette har en vesentlig innvirkning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis så er ikke alle like arrogante og lager sine egne lovverk.
    Lage egne lovverk? Det gir jo ingen mening...

Loven er ikke den eneste definisjonen på riktig og galt. Man tar loven i betraktning når man gjør en etisk vurdering av en handling, men hvis loven er alt som veier inn i denne vurderingen hos deg så vil jeg påstå at du er en ynkelig unnskyldning av et menneske.

Eller for å si det på en annen måte: Hvis alt som hindrer deg i å drepe et annet menneske er at det er forbudt ved lov, så bør du sjekke inn på gaustad.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phear
    Nei, fildeling er ikke kriminellt. Hvorfor tror du politiet bare rister på hodet når IFPI klager over at de ikke blir tatt seriøst?
    Fildeling i seg selv er ikke kriminelt - det forutsetter at filene er av en slik at art at rettslig eier av fila tilater det. Musikkbransjen generelt tilater ikke at de filene de har rettigheter til spres. Ergo, deling av filer som det henger en opphavsrett klistret til - er ikke tillat. Det er tyveri av annen persons verk beskyttet av opphavsretten/åndverksloven.

At politiet ikke gjør noe, har mer med resuser å gjøre. Feks ved biltyveri i Oslo er det hipp som happ om åpner brevet med at saken er henlagt eller at det er opprettet sak først. Betyr det at biltyveri ikke er kriminelt? Siden politiet ikke gjør noe med saken? Nei. Tyveri av annen manns eie eller opphavsbeskyttet matrial er tyveri. I det hele er det fordeling av ressurser som det bunner i. Det er heller ikke lagt spesielt trykk på det fra justidsdepartementet.

Jeg forstår at mange har vanskelig å se på det som lovbrudd, da man har gjort det gjennom mange år samtidig som man har uskyldiggjort det for seg selv hele tiden. Like fult utøver man en straffbar handling i form av tyveri, uansett hva man sier til seg selv.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Loven er ikke den eneste definisjonen på riktig og galt. Man tar loven i betraktning når man gjør en etisk vurdering av en handling, men hvis loven er alt som veier inn i denne vurderingen hos deg så vil jeg påstå at du er en ynkelig unnskyldning av et menneske.

Eller for å si det på en annen måte: Hvis alt som hindrer deg i å drepe et annet menneske er at det er forbudt ved lov, så bør du sjekke inn på gaustad.
    Det var jo litt av en forskrudd tolkning av min lille setning. Holdningen blant folk her er at "jeg er ikke enig i loven, og mener jeg har rett til å ta andres arbeid og opphavsrettiget materiale, fordi jeg sier så."

Hvordan det å stjele musikk og film andre har lagd kan være moralsk riktig, er uforståelig. Da er det ikke meg, men noen helt andre som bør vurdere proffesjonell hjelp. En skal ikke drepe et annet menneske fordi det er galt, og det samme med tyveri av åndsverk.

Poenget mitt er rett og slett at det er personer som bruker penger og krefter på materiellet, og det er dermed deres eiendom. Hvis de velger å selge dette til en viss pris, så har du ingen rett til å gjøre noe annet, uansett. Hvis jeg kjøper meg en ny jakke, så har ikke du rett til å gå inn i huset mitt og låne jakken min mens jeg er borte, selv om du selv mangler jakke og jeg ikke bruker den der og da. Du synes kanskje det er riktig, men det er ikke opp til deg å bedømme, for eiendomsretten tilhører noen andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fildeling i seg selv er ikke kriminelt - det forutsetter at filene er av en slik at art at rettslig eier av fila tilater det. Musikkbransjen generelt tilater ikke at de filene de har rettigheter til spres. Ergo, deling av filer som det henger en opphavsrett klistret til - er ikke tillat. Det er tyveri av annen persons verk beskyttet av opphavsretten/åndverksloven.

At politiet ikke gjør noe, har mer med resuser å gjøre. Feks ved biltyveri i Oslo er det hipp som happ om åpner brevet med at saken er henlagt eller at det er opprettet sak først. Betyr det at biltyveri ikke er kriminelt? Siden politiet ikke gjør noe med saken? Nei. Tyveri av annen manns eie eller opphavsbeskyttet matrial er tyveri. I det hele er det fordeling av ressurser som det bunner i. Det er heller ikke lagt spesielt trykk på det fra justidsdepartementet.

Jeg forstår at mange har vanskelig å se på det som lovbrudd, da man har gjort det gjennom mange år samtidig som man har uskyldiggjort det for seg selv hele tiden. Like fult utøver man en straffbar handling i form av tyveri, uansett hva man sier til seg selv.
    Nei, brudd på åndsverksloven er hverken kriminellt, en straffbar handling eller tyveri. Det er bare brudd på åndsverksloven, og Politiet har ikke noe med dette å gjøre.

Det er også en grunn til at disse skillene finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du starter du med å si at påstanden om at du lager egne lovverk ikke gir noen mening, for så å berettige det at du lager egne lovverk.

Vi har alle retten til å sette oss flere begrensninger enn hva loven påkrever, altså det å la være å voldta. Men vi har ingen rett til å fjerne begrensninger loven påkrever.

Folk har alle forskjellig etikk, hvis alle kun skulle fulgt denne hadde det fort blitt krig. Loven er der for at alle skal ha samme kjøreregler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo litt av en forskrudd tolkning av min lille setning. Holdningen blant folk her er at "jeg er ikke enig i loven, og mener jeg har rett til å ta andres arbeid og opphavsrettiget materiale, fordi jeg sier så."
    Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstod hva du prøvde å si. Derfor jeg sa at det ikke ga noen mening. Men jeg fikk inntrykk av at du prøvde å si at man skal følge loven fordi det er loven, og at alt annet er moralsk forkastelig. Det er ikke riktig uansett hvordan du vrir og vender på det.

Hvordan det å stjele musikk og film andre har lagd kan være moralsk riktig, er uforståelig. Da er det ikke meg, men noen helt andre som bør vurdere proffesjonell hjelp. En skal ikke drepe et annet menneske fordi det er galt, og det samme med tyveri av åndsverk.
    Siden det åpenbart ikke er tyveri og åndsverk er en illusjon, så ser jeg ikke helt hvordan du begrunner det moralske standpunktet ditt.

Poenget mitt er rett og slett at det er personer som bruker penger og krefter på materiellet, og det er dermed deres eiendom. Hvis de velger å selge dette til en viss pris, så har du ingen rett til å gjøre noe annet, uansett. Hvis jeg kjøper meg en ny jakke, så har ikke du rett til å gå inn i huset mitt og låne jakken min mens jeg er borte, selv om du selv mangler jakke og jeg ikke bruker den der og da. Du synes kanskje det er riktig, men det er ikke opp til deg å bedømme, for eiendomsretten tilhører noen andre.
    Eiendomsretten er et helt annet konsept. Hold deg til saken.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, brudd på åndsverksloven er hverken kriminellt, en straffbar handling eller tyveri. Det er bare brudd på åndsverksloven, og Politiet har ikke noe med dette å gjøre.

Det er også en grunn til at disse skillene finnes.
    Nå må du slutte å konstruere din egen virklighet..... Din påstander hører ikke hjemme noe sted. Dette er en virklighet piratene har konstruert for seg selv og sine medsammensvorende.

Brudd på en lov - er et brudd på en lov. Det kan anmeldes brudd på åndverksloven på lik linje som tyveri av en bil - det er krimninelt å skaffe seg urettmessig tilgang tilgang til andres åndsverk i form av tyveri (som det er å hente seg kopier fra nedlasting) på lik linje med andre brudd på loven. Ved en anmeldelse er politiet etterforskende etat. Politiet har selvsagt noe med dette å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bisken
    Du starter du med å si at påstanden om at du lager egne lovverk ikke gir noen mening, for så å berettige det at du lager egne lovverk.

Vi har alle retten til å sette oss flere begrensninger enn hva loven påkrever, altså det å la være å voldta. Men vi har ingen rett til å fjerne begrensninger loven påkrever.

Folk har alle forskjellig etikk, hvis alle kun skulle fulgt denne hadde det fort blitt krig. Loven er der for at alle skal ha samme kjøreregler.
    Jeg ser at poenget mitt tydeligvis var litt vanskelig å forstå. Er det virkelig så vanskelig å skille mellom lov og moral? Det er jo to helt forskjellige ting!

Det er ikke sånn at alle nordmenn kopierer det norske lovverket inn i hodet sitt og bruker det som sin moral. Og at, hvis man bryter loven, lager sitt eget forskrudde lovverk inne i hodet. Det er jo helt absurd.

Loven burde følge samfunnets moral, men har av praktiske og tidsavhengige grunner mange avvik. Det finnes en rekke grenser som går for langt, kun fordi at man "for sikkerhets skyld" skal ha hjemmel for å slå ned på det man anser som umoralsk atferd, men ikke klarer å definere eller håndheve presist. Eksempler er fartsgrenser, øldrikking i parken, promillegrenser, seksuell lavalder osv.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eiendomsretten er et helt annet konsept. Hold deg til saken.
    Jeg har sagt det til deg ganske så mange ganger nå: man kan eie noe selv om man ikke kan ta fysisk på det.

Filene på din maskin i form av brev, epost og liknenende - det er vel ikke du som har eiendomsretten til dem? Man kan jo ikke ta og føle på dem - så da regner jeg med at det er fritt vilt? Kan jeg legge ut familievideoene din? Dine eventuelle privat filmer fra soverommet?

For ditt prinsipp er jo at alt som ikke kan tas på, tilhører ingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du slutte å konstruere din egen virklighet..... Din påstander hører ikke hjemme noe sted. Dette er en virklighet piratene har konstruert for seg selv og sine medsammensvorende.

Brudd på en lov - er et brudd på en lov. Det kan anmeldes brudd på åndverksloven på lik linje som tyveri av en bil - det er krimninelt å skaffe seg urettmessig tilgang tilgang til andres åndsverk i form av tyveri (som det er å hente seg kopier fra nedlasting) på lik linje med andre brudd på loven. Ved en anmeldelse er politiet etterforskende etat. Politiet har selvsagt noe med dette å gjøre.
    Har du noen gang vurdert å gjøre litt research, heller enn å tanketomt akseptere alt moren din har fortalt deg?

En lov er ikke en lov nei. Det finnes forskjellige lover. Opphavsrett defineres i åndsverksloven, mens alle disse begrepene du slenger rundt deg omfattes av straffeloven.

Politiet mener at brudd på åndsverksloven skal håndteres sivilrettslig.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen gang vurdert å gjøre litt research, heller enn å tanketomt akseptere alt moren din har fortalt deg?

En lov er ikke en lov nei. Det finnes forskjellige lover. Opphavsrett defineres i åndsverksloven, mens alle disse begrepene du slenger rundt deg omfattes av straffeloven.

Politiet mener at brudd på åndsverksloven skal håndteres sivilrettslig.
    Jeg har studert nok til at jeg vet hva jeg prater om - konstruerer sin egen virklighet kan andre gjøre.

Anmelder jeg noen hos politiet, har de en plikt til å ta tak i det. Om det ikke saken henlegges kan man selvsagt ta saken videre inn i rettsapparatet selv.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til moralens voktere (Bisken og Msport) :

Hva synes dere om nedlasting i følgende tilfelle:

Du har en gammel lp - kjøpt for fullpris for mange år siden - men den er så ripete at den er uspillbar.

Du finner samme lpen på nettet - ripefri - er det da greit å laste den ned????

???
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 10 av 133 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •