Koble til ekstra sub til komplett anelgg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble til ekstra sub til komplett anelgg?

Har en kompis som har kjøpt seg Samsung HT-TXQ120 for litt siden.
    Er det ikke mulig å koble på en ekstra sub til dette?
    Det eneste han kan hente lyd fra, er via høyttalerkablene.. Har aldri prøvd dette selv, så derfor spør jeg her :-D
    Håper på smarte løsninger

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kobler du til den eksisterende subben til spilleren med rca kabel?? da kan du bare kjøpe rca splitter som du setter i spilleren også kan du koble til de 2 subbene i hver av de 2 utgangene.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min bror har dette, og jg syntes den subwooferen holder ganske så mål til film, men til musikk mangler den en del egenskaper.

Som sagt er det bare å prøve å benytte den ene fronthøyttaler-kabelen inn i høynivåinngang på en aktiv subwoofer .

Egentli er det bare å kjøpe en på elkøp / expert o.l da man har retturrett på 30 dager hehe

Eller finn en kompis som kan donere bort sin subwoofer i en kort periode for en rask test.

Litt usikker hvordan dette vil bli da delingen mellom subwoofer og høyttalerne er såpass høy. Sikkert 150hz ++

Lykke til og kom med tilbakemelding.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    kobler du til den eksisterende subben til spilleren med rca kabel?? da kan du bare kjøpe rca splitter som du setter i spilleren også kan du koble til de 2 subbene i hver av de 2 utgangene.
    det finnes ikke rca koblinger på denne . Bare hdmi og optisk osv....

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvs subben er innaktiv og du kobler til subben med høytalerkabel fra innebygd forsterker i dvd spilleren? da er det ikke mye enkelt å koble til 2 subber. vet ikke helt hvordan jeg ville gjort det

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes det jo endel subber med høyttalerinngang/utgang så det er mulig for folk som ikke her dedikert sub-utgang.
    Har ingen erfaring med hvordan en slik kobling fungerer i ett sånt oppsett.. Men sånn jeg ser det så er det vel den eneste muligheten å koble til sub i anlegget hans?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    dvs subben er innaktiv og du kobler til subben med høytalerkabel fra innebygd forsterker i dvd spilleren? da er det ikke mye enkelt å koble til 2 subber. vet ikke helt hvordan jeg ville gjort det
    Ettersom jeg har skjønt sitter fortsrkermodulen i subwooferen og dvdspilleren sitter i den andre gulvstående delen. Dette blir så koblet sammen med en megateit samsungkabel (heh) som gjør det vanskelig å "fucke opp dette systemet på egenhånd".

alle ht utgangene sitter bak på subwooferen og alle input sitter på dvdspiller-delen.

Man kan jo skru opp subwooferen og finne subwoofer kabelen og lodde på en lavnivå adapter? men da forsvinner garantien ...

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som BGuarden sier så er det en del subber som har inngang for høyttalerkabler. så man kjører bare høyttalerkabler fra reciver og inn i sub, også fra sub til høyttalere. Xtz subbene kan dette og de er meget gode subber så han burde vurdere de, dersom han skal kjøpe sub.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo sant . Har 2 stk selv, MEN hvordan går dette når man henter signal fra en høyttalerkabel der laveste frekvens er oppunder 200hz fra forsterker?? Nevnte jo her toidligere at delingen var svært høy med tanke på disse søylehøyttalerne som ikke har "noen" bass.

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Som BGuarden sier så er det en del subber som har inngang for høyttalerkabler. så man kjører bare høyttalerkabler fra reciver og inn i sub, også fra sub til høyttalere. Xtz subbene kan dette og de er meget gode subber så han burde vurdere de, dersom han skal kjøpe sub.
    Det var nok en slik en som var tenkt ja:-D

Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    det er jo sant . Har 2 stk selv, MEN hvordan går dette når man henter signal fra en høyttalerkabel der laveste frekvens er oppunder 200hz fra forsterker?? Nevnte jo her toidligere at delingen var svært høy med tanke på disse søylehøyttalerne som ikke har "noen" bass.
    Det er akkurat dette jeg også er skeptisk til.. Hvis lavfrekvensen mangler i HT utgangene, så vil det jo bli like fattig med ny sub. Da den ikke vil få noe å jobbe med :twisted:

Vi må vel nesten bare prøve å låne oss en sub en plass, slik at vi får prøvd det ut før man bestiller noe.. På min Dali sub er det ikke HT inngang, kun LFE og Phono..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg gjerne ut tilbakemeldinger i tråden her. Så kanskje jeg kan anbefale brutter å kjøpe seg en xtz 99w12 også

LYKKE TIL

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •