Hifi utstyr til dj-utstyr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifi utstyr til dj-utstyr.

Hei.

Har da et sett med litt dj utsyr, holder på med dette veldig mye, så nå er det på tide å få inn grommlyden. Til vanlig bruker jeg nå en boomblaster.

Budsjettet mitt ligger på 5-6000. Skal ha 2 høytalere, helst ikke gulvstående. Lydkvalitet står mye høyere enn design. Helst i svart / pianolakk.
    Om det er 5.1,6.1,7.1 eller en vanlig stereo forsterker er det samme. Vurderer meg en XTZ w8.16 sub. Noen tips.??

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på hva du skal med en 5.1,6.1 eller 7.1 forsterker hvis du skal være dj......er det surround diskotek du skal kjøre ?
    Har du dj cd spiller og mikser med mikrofon, da kanskje aktive høyttalere er veien å gå ? Da trenger du nemlig ikke forsterker, den sitter jo i høyttalerne.
    .:: LYDFAKTOR.NO

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget var at samme hvilken type forsterker. skal jo muligens brukes til film, musikk og annet også såklart. men hovedsak til dj. kanskje jeg vurderer meg større høytalere eller noget senere. så vil helst ha passive høytalere. Håper vi snakker samme språk nå

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja okay, men til dj bruk trenger du noe der kan spille høyt, og rått, og tåle litt juling. Derfor anbefaler jeg pro aktive høyttalere der tåler juling, samt gjerne har innebygget overbelastningsikring.
    Aktive høyttalere anbefaler jeg fordi det er langt lettere å jobbe med, og selvom du kjøber litt store Cerwin Vega passive høyttalere vil du stadig trenge en kraftig effektforsterker til å drive de. Din receiver tror jeg blir i minste laget.
    Ser jo i linken din at du har høyttalere allerede.........
    Nei, jeg tror ikke vi snakker samme språk her, du prater også om høyttalere i pianolakk....kanskje du skulle definere hva det er du vil ? Skal du være dj hjemme, eller ute hos folk ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i hovedsak til en "kresen" venn av meg, han vil bruke de til musikk og film hjemme. han har hobby som dj liksom, lage musikk og mixe hjemme. trenger ikke nødvendigvis mye trykk. ikke mye lyd. men helst renest mulig lyd. Han har feks vurdert tankene mot yamaha ns-333. og slike høytalere. de skal være stilrene, god lyd. og ikke alt for dyre...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde sett på bruktmarkedet etter et par 2-veis monitorer av høy kvalitet. For 6000,- kan du gjøre scooop det luxe på det området. Bare å følge med på hifisentralen, avtorget og finn.no for å få med seg det meste. Setter du BGuarden på saken hoster han vel opp et par i løpet av et døgn eller to

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •