Yamaha Ns-555 og Proson RV2600DTS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha Ns-555 og Proson RV2600DTS

Yezz, da er jeg tilbake på oppgraderings veien. Har da sett for meg Yamaha Ns-555, 333 og c444. men sitter igjen med et problem, vil min forsterker klare å drive dette.... Har tidligere spurt meg litt rundt ang effektforsterker. men trolig kan jeg ikke ha det på min forsterker. Og skal jeg ha nye høytalere så har jeg ikke råd til en forsterker.... Så, vil dette kunne gå? Er yamaha lett drevent?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha sier jo de har høy følsomhet, men jeg sjekket bare Yamaha Ns-555 nå, og de står oppgitt med 89 db, noe jeg ikke vil kalle serlig følsomt. Altså ikke så lettdrevne som feks klipsch. Hvor mye kunne du tenkt å bruke, og hva vil du oppnå med tanke på musikk/film. Har du egen sub osv?

EDIT:
    Hvis du ser på JFS SOUND SYSTEMS under Høyttalere og Klipsch så har du blant annet KLIPSCH RF-10 til 4995,- per par (95 db følsomhet) og KLIPSCH F-1 og F2 til henholdsvis 3995,- og 5995,- per par. (93 og 95,5 db følsomhet.)
    Nå er jo ikke følsomhet nødvendigvis tegn på kvalitet, men de vil nok i allefall ikke spille dårligere enn Yamahaene vil jeg tro (bare synsing). Men tar man Yamahaene på 89 db og RF-10 på 95 db så trenger du 4 ganger så kraftig forsterker for å drive Yamahaene på samme lydnivå som Klipschene (dobbling av effekt for hver 3db man vil opp i lydtrykk) . Altså er det er bra salgsargument i ditt tilfelle

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal bruke di nå først til film og musikk. 50/50. har egen sub. (xtz 10.16) Til sommeren skal jeg kjøpe meg ny forsterker, så lurer egentlig på om den vil holde til normalt bruk, ikke veldig høyt men ikke lavt heller. Har et rom på 10kvm, så trenger ikke høy lyd for at det skal bli mye lyd...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •