Forslag til anlegg som skal brukes mest til musikk men også til hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til anlegg som skal brukes mest til musikk men også til hjemmekino?

Heisann,

Har fått i oppgave å finne et anlegg til sviger. Han ønsker seg et anlegg som er best mulig på stereo men som også duger på hjemmekino. Musikk som stort sett spilles der i huset er Blues. Budsjett er mellom 20 og 25 lapper men som kjent budsjett er til for å sprenges Trenger forsterker også høyttalerpakke, han har cd-spiller og dvd-spiller. Greit med merker som en kan lytte til i bergensområdet.

Kom med forslag:-D

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det kommet mangen forslag:? Ingen som har noen gode tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis musikk er pri og hjemmekino er type TV er da stereo aktuelt? Da får han mye bedre lyd for pengene. Stereo fungerer fint til film det, imo.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg med det forslaget men han ønsker å kjøpe seg en hjemmekino receiver og 5.1 HT oppsett. Så da er det å finne noe som er bra i Stereo og duger til fil også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og rør på Blues hadde jo vært bra her i følge de som har testet dette oppsettet, men siden du skal ha 5.1 er vel transistor eneste valg?

Jeg ville satset på en varm lyd ala Rotel, og noen høyttalere som er veldig klare i klangen, men også som kan føles på kroppen.
    Bluesgitar må føles også
    Selv om jeg aldri har hørt Klipsch så tror jeg det passer bra.
    Mener både Rotel og Klipsch selges vel i Bergen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Har prøvd meg med det forslaget men han ønsker å kjøpe seg en hjemmekino receiver og 5.1 HT oppsett. Så da er det å finne noe som er bra i Stereo og duger til fil også.
    Det er jo hans valg men da må utganspunktet snus: Han vil ha surround anlegg som også kan spille musikk greit. Det sier seg selv at lyden "foran" ikke blir like bra når budsjettet går til 3 høyttalere og fire kanaler i tillegg.
    Sorry har ikke peil på komponenter fordi jeg selv heller vil ha god stereolyd enn mindre bra surround til TV´n min.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det er jo hans valg men da må utganspunktet snus: Han vil ha surround anlegg som også kan spille musikk greit. Det sier seg selv at lyden "foran" ikke blir like bra når budsjettet går til 3 høyttalere og fire kanaler i tillegg.
    Sorry har ikke peil på komponenter fordi jeg selv heller vil ha god stereolyd enn mindre bra surround til TV´n min.
    Har selv gått fra surround til stereo også av nettopp samme grunn. Men så har jeg ikke 25 lapper tilgjenglig for øyeblikket heller. Tråler bruktmarkedet i stedet
    Dette er jo en smakssak, så ta med svigers på en lytterunde i Bergen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sett ut Infinity + HarmanKardon. Spiller utrolig bra sammen:

Infinity Beta 40 (50 er en konge høyttaler, men blir nok litt store for en surround resivcer)
    Infinity C360 (fantastisk Center høyttaler!!!)
    Infinity beta 20 (kan fint fungere i et eget stereo oppsett, men denne setter du bak).

Harman/Kardon AVR 645 (Harman har godt med krefter, men i denne prisklassen kan du sjekke ut andre også)

Eks.:
    Yamaha RX-V3800 (tror denne passer godt på infinity, ikke hørt kombinasjonen, derfor holder jeg en knapp på Harman kardon )
    NAD T765 ( burde også sjekkes ut, NAD lager gode produkter som ikke koster all verden, ser litt jalla ut men..).

Infinity og Harman Kardon finner du hos : BM Audio
    Yamaha: Welcome to L-Sound!
    NAD: Kjøp hjemmekino, stereoanlegg, høyttalere og flatskjerm TV hos Hi-Fi Klubben!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden DU skal finne anlegg til svigers, så fortell han at stereo er veien å gå. Iallfall hvis han hovedsaklig skal lytte på musikk.

(Regner med at han kjører Toyota Prius eller elbil, siden det er hipt om dagen, akkurat som surround).

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Siden DU skal finne anlegg til svigers, så fortell han at stereo er veien å gå. Iallfall hvis han hovedsaklig skal lytte på musikk.

(Regner med at han kjører Toyota Prius eller elbil, siden det er hipt om dagen, akkurat som surround).
    Tror ikkje blues gutter kjører rundt i Toyota Prius vel:lol: Er nok Chevrolet på den gutten.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg ville sett ut Infinity + HarmanKardon. Spiller utrolig bra sammen:

Infinity Beta 40 (50 er en konge høyttaler, men blir nok litt store for en surround resivcer)
    Infinity C360 (fantastisk Center høyttaler!!!)
    Infinity beta 20 (kan fint fungere i et eget stereo oppsett, men denne setter du bak).

Harman/Kardon AVR 645 (Harman har godt med krefter, men i denne prisklassen kan du sjekke ut andre også)

Eks.:
    Yamaha RX-V3800 (tror denne passer godt på infinity, ikke hørt kombinasjonen, derfor holder jeg en knapp på Harman kardon )
    NAD T765 ( burde også sjekkes ut, NAD lager gode produkter som ikke koster all verden, ser litt jalla ut men..).

Infinity og Harman Kardon finner du hos : BM Audio
    Yamaha: Welcome to L-Sound!
    NAD: Kjøp hjemmekino, stereoanlegg, høyttalere og flatskjerm TV hos Hi-Fi Klubben!

Jepp dette var noe å tenke på, hadde selv infinity alpha 50 tidligere, var ikkje så værst dem selv om dem røk til en sein kveld/natt mulig d var morning... ble liksom aldri høyt nokops:

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Klipsch og rør på Blues hadde jo vært bra her i følge de som har testet dette oppsettet, men siden du skal ha 5.1 er vel transistor eneste valg?

Jeg ville satset på en varm lyd ala Rotel, og noen høyttalere som er veldig klare i klangen, men også som kan føles på kroppen.
    Bluesgitar må føles også
    Selv om jeg aldri har hørt Klipsch så tror jeg det passer bra.
    Mener både Rotel og Klipsch selges vel i Bergen?
    Ja både klipsch og Rotel får en tak i her i Bergen Foreslo han kunne kjøpe min rørførsterker og HT, ser ikkje helt for meg fremtiden her i huset med rørforsterker og HT i pianolakk og unger:-? Cayin rør og Zu druid passer bra til Blues:-D

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Enig med deg.... Gjelder bare å få han til å se lyset Eller å få d beste ut av hans valg:-?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Dette er jo en smakssak, så ta med svigers på en lytterunde i Bergen
    D må nok til ja

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef hos MusikkMagazinet eller Dali eller B&W hos Klubben. Mener det er de beste alternativene i Bergen. Infinity Beta sine gulvstående har jeg ikke sansen for, og de er først og fremst hjemmekino høyttalere. System Audio har pene og slanke høyttalere som ikke er så værst, men synes ikke de når opp lydmessig til de andre jeg har nevnt. Dali Mentor serien er bra. Ikon serien kan fort bli skarp i toppen.

Den nye pakken fra L-sound kan jo også være noe:
    Welcome to L-Sound!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Kef hos MusikkMagazinet eller Dali eller B&W hos Klubben. Mener det er de beste alternativene i Bergen. Infinity Beta sine gulvstående har jeg ikke sansen for, og de er først og fremst hjemmekino høyttalere. System Audio har pene og slanke høyttalere som ikke er så værst, men synes ikke de når opp lydmessig til de andre jeg har nevnt. Dali Mentor serien er bra. Ikon serien kan fort bli skarp i toppen.

Den nye pakken fra L-sound kan jo også være noe:
    Welcome to L-Sound!
    Mener det er Ikon 7 han har sett på hos HFK, Kef har eg ikkje noen erfaring med så det må isåfall testes men dem har jo en del ting vi kan høre på hos Musikk Magazinet vis vi tar turen innom der
    SA synest eg har fin lyd men blir litt pinglete når en ska kombinere musikk og øl, og d gjør svigers mye av...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •