Hva skjer med oss for tiden?? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 109 av 109
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    asvaberg, i tråden sa jeg oss, ikke dere. Føler meg like mye truffet (av mitt eget skudd, bedre en Lucy Luke :-D), men jeg kan stille spørsmålet, og ta ut bjelken i mitt eget øye, før jeg fjerner flisen i andre sin.. (Er jo ikke menihetspedagog for ingen ting)..
    Det er vel mange som føler seg truffet direkte eller indirekte (meg også). Det er lett å glemme at alle ikke har samme utgangspunkt for den situasjonen de står i da de lager en ny tråd.

Selv "jobber jeg meg oppover" ref; selge utstyr og kjøpe noe som er bedre hele tiden. Men dog er ganske ny i faget. I mine tråder har jeg ikke opplevd noen nedrakking, men hvis man spør et åpent spørsmål vedr hvilket produkt man kan anbefale, eller om dette eller dette er bra, så får man jo ofte høre rett fra levra brukerne sine meninger, og det er jo helt greit.

Men har først noen gjort er valg, så bør man støtte opp om det. Alle må jo starte en plass, og det finnes like mange preferanser som antall merker og modeller tilgjenglig sikkert.

CV er vel et utsatt produkt, men "alle" har vel hatt CV en gang, og sånn sett vil noen alltid like dem. Det er jo et eget segment nesten innen hjemmekino.

Sharkoon har vel rett der han sier at mesteparten av drittslenging kommer i kabeldiskusjoner. Mest fordi det er så vanskelig å komme med en fasit tror jeg.

Btw: Lucy Luke skulle vært Lucky Luke? Hvis det da ikke er noen spesielle preferanser på likestilling i western-verdenen ute og går?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, den "k"'n forvant fort gitt, ble nok skremt av sin egen skygge..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det meste går fint føre seg her jeg. Lyd og bilde har vel ofte med smak og behag. Hvis jeg sier at CV spiller vakker i mine ører, så kan jo folk være uenig. Men det blir jo litt galt å si at jeg tar feil.

CV var bare et eksempel. Synes ofte ting blir litt sort\hvit.

Men til slutt vil jeg bare takke for gode råd som blir gitt her på Avforum.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. hifisentralen, så er det også en grunn til at jeg holder meg mest til chat'n og sliter med å legge in meninger i trådene, det er det som gjør AVf meget bra synes jeg, dog synes jeg hfs har blitt bedre med tiden (eller jeg mere "belest"?)
    Her er du inne på noe. Det at en er mer belest gjør jo at man har mer peiling. Er man ny og ikke vet hvordan en skal søke eller sortere ut resultatet av et søk man gjør for å finne svaret så blir jo det mange "unødvendige" spørsmål.

Det er sjelden man finner svar på et spørsmål som akkurat gjelder din situasjon. Man kan finne omtaler eller lignende om produkter, men sammenligninger mellom produkter er noe man ikke alltid finner, da ikke alle har spurt nettopp det spørsmålet om de to aktuelle produktene.
    Eller to teknologier opp mot hverandre. Det begynner å bli mange innfallsvinkler for en bruker å spørre et spørsmål fra, så kanskje det blir vanskeligere og vanskeligere og stille spørsmål også da? Selv på "banale" ting.

Ting er jo "banale" fordi man allerede er belest. Er man ikke belest er jo alt i utgangspunkter like innviklet/utfordrene.

Sånn circa?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil vi med forumene egentlig? Er det til å hjelpe, til å formidle, skryte, diskutere eller krangle. Hvordan oppfører vi oss ovenfor de forskjellige trådene? Er ikke ute etter å ta noen her, men merker oftere og oftere "sure" toner ovenfor andres tråder.
    Jeg synes dette var et interessant eksempel på det du nevner HoJ...
    http://avforum.no/forum/kabler/69579...tml#post879143
    Sitat Opprinnelig postet av anonym
    Har hørt om synsing, men dette var helt bak mål, Knut...
    Som vanlig

Men, har jo blitt vant med litt av hvert fra det holdet så

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Knut, setninger som ikke gjør noe annet en å tråkke andre ned, og "forpeste" forumet!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    andreasonym var litt hardhendt i den posten der ja. Men: fra den aktuelle tråden så kan man også ta litt hensyn til at trådstarter har 4 innlegg og antageligvis er ny på forumet... Derfor kan man også begynne svaret sitt med å si at dette er et omstridt tema som folk krangler så busta fyker om, og deretter komme med svaret om lengde/etc.

De aktuelle debattene må man nesten ta med tang i :?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Knut, setninger som ikke gjør noe annet en å tråkke andre ned, og "forpeste" forumet!
    Forumvirus?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0