Hva skjer med oss for tiden?? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 109
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Beklager! Det skal ikke gjenta seg.

Frode

:-D Bruk den du.. men husk sett pengene in på min konto :-D

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Tja, det spørs hvordan du legger fram din påstand i utgangspunktet.
    Jeg veier mine ord (som regel) med omhu
    Å bli personlig er (sjelden) min greie, så da ser jeg heller på argumentasjonen til vedkommende. Å kalle en person for en idiot fører sjelden fram.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Kanskje finnes det bedre måter å ordlegge seg på?
    Mulige vi alle har noe å lære..

Til dere som sier at det er mye være på andre forumer, mulig det, men det har vært bedre her før. Tenkte å "ta i et tak" før det blir lik de andre forumene.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Jeg veier mine ord (som regel) med omhu
    Å bli personlig er (sjelden) min greie, så da ser jeg heller på argumentasjonen til vedkommende. Å kalle en person for en idiot fører sjelden fram.
    Enig i at en skal holde seg unna person karakteristikk.

En skal også være ytterst forsiktig med å si at folk tar feil, men det er her jeg mener det kommer ann på hvordan en ordlegger seg i utgangspunktet.

Hvis jeg hevder å høre forskjell på A og B, grunnen til forskjellen vet jeg ikke, bryr meg heller ikke, ja da er det en subjektiv opplevelse ingen kan rokke ved.

Hevder jeg at det er reell hørbar forskjell på A og B, fordi jeg har hørt det, så gjør man egen subjektiv opplevelse til en sannhet, og da må en etter min mening tåle kritikk.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det skal være noen fare for det HoJ , de det er snakk om vil forlate et forum som dette etter kort tid da de ikke får medhold for sine påstander eller meninger. Om det var "snillere" før vet jeg nå ikke , men det kan jo hende at "kunnskapsnivået" har steget litt siden vi startet ?

Forresten en god del profiler som ikke er særlig aktive lenger ...?????

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    .

Til dere som sier at det er mye være på andre forumer, mulig det, men det har vært bedre her før. Tenkte å "ta i et tak" før det blir lik de andre forumene.
    Ja, kanskje det?

Bedre å la den være en referanse for hvordan man vil ha det.. enn at den blir for sånn man ikke vil ha det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de fleste tilfeller tror jeg det hadde holdt om man bare leste første inlegget i tråden og ser hva personen egentlig er ute etter slags informasjon!

Alt går egentlig fint så lenge man ikke slenger dritt og holder seg til topic.
    Og man bør egentlig skjønne før man skriver på et forum at andre ikke nødvendig vis har samme mening som det du har, og at man ikke på død å liv skal trykke meninger over hodet på brukerne i en hver tråd.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig med trådstarter. Har lagt merke til utviklingen selv.

I begynnelsen var jeg glad for den seriøse og saklige tonen som generelt var her inne. I det siste året spesielt kanskje, så er det dessverre blitt mer "barnslig" tone over mange ting. Man ser en del forsøk på å latterliggjøre sine medebattanter, enn å holde seg til saklige argumenter. Når det er sagt, så er det helst i en tråd eller to dette spesielt har foregått. For min del styrer jeg helst utenom disse.

Vi trenger alle påminnere som dette. Veldig bra.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Om det var "snillere" før vet jeg nå ikke , men det kan jo hende at "kunnskapsnivået" har steget litt siden vi startet ?
    Tja, også kunnskapet til frekhet? Synes for å være helt ærlig at tonen var snillere før. Men som jeg sa før, mulig det er jeg som er hårsår, eller reagerer fort, men jeg synes det er dumt at AVf som er et så bra forum, skal fylles av "du har feil, jeg har rett" tråder.

Siden jeg startet tråden sier jeg.. Kabeldiskusjon osv. holder vi oss unna her, denne tråder er ment for å "møte hverandre". Se om det finnes en grunntone vi kan forholde oss på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    For 1,5år siden kom jeg i ett komme med en litt flåsete kommentar, der jeg stilte spørsmål om anmelderes forhold til leverandører. Jeg påsto ingenting og skrev heller ingen navn... Og beklaget meg hvis noen tok seg nær. Uansett så var de svarene jeg fikk så utrolig graverende at det fortsatt til dags dato står meg som ett spørsmål at ingen av moderatorene stoppet det? Litt ille var det at en av mine da nærmeste her inne stod i bresjen, til tross for at det var vedkommende som under en biltur noen dager før hadde tatt opp akkurat samme tema? Trenger vel ikke å si at vedkommende er en del av denne bransjen nå.

Det får meg til å stille meg spørsmål om jeg da egentlig tok så feil?

Eneste jeg gjorde var å stille ett spørsmål, men som i alle forum så finnes det ting man ikke snakker høyt om.
    Når noen reagerer voldsomt så kan det være et tegn på at man treffer spikeren på hodet eller rettere sagt tærne til andre. Ubehagelige spørsmål som treffer vondt (sårt punkt).

Jeg stilte samme type spørsmål på HS for en god stund siden og noen innlegg etter var jeg plutselig utestengt. Mitt spørsmål ble aldri avbekreftet tross mange og lange mail i etterkant.

Og krangelen om Midgard traff tærne til mange fler enn jeg kunne ane på forhånd. Det ble et voldsomt kjør mot meg som kunne skremt meg bort for alltid. Hadde det ikke vært noe i det hadde det ikke blitt noen storm. Velbegrunnende svar og beklagelse over litt dårlig formulering i startinnlegget hjalp absolutt ingenting.

Det er ikke lett å utfordre selv om baktanken er god (like konkurranefortrinn).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, klart jo flere "besserwissere" det blir her inne, jo flere diskusjoner vil det bli...
    Er jo nesten ikke til å unngå. Så da blir det vel opp til den enkelte om man skal la seg bli "über"engasjert i diskusjonen eller ikke...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får vel bare si som presten : Det er forskjell på liv og lære ( Pi.. i den ene hånda og bibelen i den andre...) Selvfølgelig uten sammenligning :-D
    uten at denne tråden skal gå helt 'bananas' :

det er vel ingen av de gudfryktige som tror at Adam & Eva drev med fjernadopsjon eller kunstig inseminasjon ........... eller stamfaren Abraham og kona Sara for den del...
    Så liv og lære henger fint sammen det

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missforstå meg rett: Aksepterer selvfølgelig ikke personangrep OL. Men at enkelte har opparbeidet seg kunnskap og erfaring som de deler med oss er vel bare positivt... Om man er enig i dette er da en helt annen sak. Smaken er som kjent delt ...Flere steder :-D

Leser ikke allt som blir skrevet her inne , holder meg mest til DIY, høytalere og litt kinobygging...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får å tråkke noen på tærne så det merkes må vi både treffe -og ha en viss kraft.

Det er greit å kunne fortelle sannheten, som ofte gjør vondt i seg selv.. Men å smøre steika in i smør og salt - er noe vi ikke bør gjøre hver dag, det er rett og slett ikke sunn kost. Altså nok en gang, måten vi forteller eller argumenterer på er noe vi bør ta aktsomhet i, da vi har lettere å være bestante i vår "fasit", en møte ansikt til ansikt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får vel bare si som presten : Det er forskjell på liv og lære ( Pi.. i den ene hånda og bibelen i den andre...) Selvfølgelig uten sammenligning :-D

Hva i... Kona mi er prest!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå nå , sånt skal vi ikke ha noe av , vi får oversette til amerikansk (This is my pistol and this is my gun ,OSV...)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp - skammer meg allerede

fjernet nå.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanske tonen har blivit sämre. Jag har väl inte järnkoll
    på det. Men det är fredag, ölen och stereon väntar, så jag
    vill ge lite positiv feedback om Av-forum:

1. Vad gäller hjemmekinodelen.så är det det bästa forumet
    jag stött på om man söker kunskap och råd. När det kommer
    till 2-kanal och vinyl så är det av naturliga orsaker inte lika
    bra. Men då tycker jag ett annat norskt forum, hificentralen,
    är det bästa!

2. Åtminstonde en del medlemmar ordnar demokvällar. Det
    är nåt jag saknar här i Stockholm. Kan det vara så att Ni
    norrmän är mer sociala än svenskar?

Nog har jag fått en del tjuvnyp för att jag är svensk, men
    det får jag ta. Man ska inte ta det som skrivs på forum så
    personligt. Där är vi i Sverige bättre dock. Har aldrig sett
    några kommentarer när Norrmän är på "våra" forum:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan da ikke skjønne at det er noe galt i å være Svensk (så lenge du bor i Sverige :-D ) Kjenner en hel haug med dine landsmenn, men de stikker som regel av tidlig torsdag...

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •