Bedre forsterker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bedre forsterker!

Har pioneer A-207E 45w på 8ohm. + En AMC forforsterker. Skal etterhvert skaffe en yamaha surround receiver og noen nye surround høyttaler. Er i budsjettklassen og har bestilt meg Dynavoice M-65 høyt som skal bytte ut de eldre sony høyt. Vurderer å bytte til M-85 i stuen og sette M-65 i et annet rom når jeg skal bytte til surrond. Først vil jeg ha opp stereo som er litt bedre enn det jeg har. Har også en proson 12" aktiv subwoffer også.

Det jeg lurer på er om jeg burde bytte ut effektforsterkeren i første omgang, Er en grei nok forsterker og trur ikke M-65 krever alt for mye. Men er litt usikker på om den er kraftig no, burde kanskje gått opp litt i effekt.

Noen som vet om en forsterker som passer godt til Dynavoivce M-65 høyttalerne?

Får man stort tap ved at høyt går gjennom subwoffer og tilbake til forsterker. Er det noen bedre løsning en dette. Interesert i å få bort det meste av during og støy. Er bi-wiring på M-65 så lurer på om jeg skal utnytte biwire til forsterker.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m65 har høy følsomhet, men det er ikke dermed sagt at du da vil få bra lyd med lite effekt.

over 100w i 8ohm vil jeg anbefale - gjerne mere også..!

Dette er jo en budsjetthøyttaler, men med litt ekstra på elektronikk-biten gjør at du da får muligheten til få få utnyttet det potensialet til disse tassene....

jeg er iallefall meget fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg et ferskt eksempel:
    Hadde NAD T762 på 2x120 watt i ren stereo. Fikk så en effektforsterker på 2x200W. De få dagene jeg hadde effektforsterken på NAD'en var det himmel med forskjell. Nok fordi effektforsterkeren gir en finere og fyldigere lyd en NAD'en, men også fordi mer krefter betyr at høyttalerne er under bedre kontroll, og derfor også spiller bedre/fastere/strammere og mye bedre fylde generelt.

Slik er i allefall min lille erfaring med at effekt = bedre lyd. Så lenge man kjøper noe som gir god lyd, og ikke dårlige komponenter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •