Hifi Messe - Oslo Plaza

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifi Messe - Oslo Plaza

Husker før jeg begynte å intressere meg for lyd/bilde , snakket kameratene mine om Hifi Messa på Plaza i Oslo. Er denne vært år nå også? I såfall, hvilken dato i år ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker før jeg begynte å intressere meg for lyd/bilde , snakket kameratene mine om Hifi Messa på Plaza i Oslo. Er denne vært år nå også? I såfall, hvilken dato i år ?
    Det er dessverre flere år siden denne messen var sist, og den kommer neppe tilbake heller. Jeg tror det ble for dyrt for importører og leverandører å leie lokalene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A) de kunne velge et litt rimeligere lokale enn på Radisson SAS Plaza

B) med de avansene som ligger i AV utstyr så kan jeg ikke forstå at de ikke har råd til dette - det er jo show-off i beste stil

Kanskje de er redde for noen delikate spørsmål om kabler.......

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    A)
    Kanskje de er redde for noen delikate spørsmål om kabler.......
    word!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, greit og få avklart dette Hadde vært stilig og reist på en stor hifi messe i sommer eller noe

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sommeren er et dårlig tidspunkt å arrangere messe. Videre er det neppe noen som lar være å stille på en messe av redsel for spørsmål. De stiller jo tross alt opp i Horten. For det tredje er det ikke mange i bransjen som har særlig overskudd å skryte av. Det er stort sett vanskelig for de mange nisjefirmaene for HiFi som har råd til å være med på messer på Norges Varemesse, noe de fleste andre bransjer har råd til.

Når det er sagt så savner jeg også en messe i Oslo. Men du skal nok ikke se helt bort fra at det kan bli noe slikt heller. Plaza imidlertid er utelukket grunnet at det er noe ombygget. Mange av rommene som tidligere ble brukt har nå store fastmonterte bord. Hotellet ønsker heller ikke den type bruk rundt de nyoppussede suitene grunnet slitasje. Som en del har vært inne på er det også et dyrt sted å arrangere, selv om utstillerprisene ved tidligere messer har vært rimelig astronomiske ift hva det egentlig koster å leie lokalene.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm! Synd egentlig at det er slik. Hadde vært utrolig gøy om det hadde vært en slik stor messe hifi messe i Norge. Slik at alle intresserte kunne ha utvekslet meninger, og sammen gått rundt og hørt på forskjellige oppsett og sett på nye produkter og modeller som kom

Uansett, det hadde ikke trengt å vært i sommer, samme det egentlig! Bare fått arrangert en stort messe

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At vi ikke har en messe i landets hovedstad er intet mindre enn en fadese.
    Plaza var aldri et godt sted for messe i utgangspunktet, markedsføringen for Plazamessene var også elendig.
    Skal man ha messe må man slå på stortromma! det betyr at man må få med seg de virkleig store aktørene. At ikke butikkene ser på hifi messen som en gylden mulighet til å kapre nye kunder og øke salget er over min fattevne.
    Tror ikke vi kommer til å se en hifi mese i olso på en god stund.
    Ingen klarer å tanke utenfor boksen og hotell belegget her i hovedstaden er ofte over 100% dvs. det er ikke lukerativt for hotellene å "gi bort" messeplass når de allerede er booket til randen av vanlige betalende gjester.
    Alternative lokaler som som f.eks skolelokaler el. er veien å gå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •