Valg av høyttalere og forsterker til rundt 7000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høyttalere og forsterker til rundt 7000kr

Er på utkikk etter høyttalere og stereoforsterker i nevnte prisklasse, til hovedsaklig å spille musikk, men vil nok også bli brukt noe til film. Jeg har vurdert Dali Concept 6 og fikk demonstrert disse sammen med en Denon PMA-700AE hos Hifi-klubben. Har også trålet litt på nettet og sett at Dynavoice M-65 har fått bra kritikk. Hvordan er disse høyttalerene i forhold Concept 6? Ville f.eks. Dynavoice M-65 parret med XTZ Class A 100 D2 være en bedre løsning enn Dali og Denon kombinasjonen? Prisen blir jo omtrent den samme. Spilleren jeg skal bruke vil i begge tilfellene være en Panasonic DMR-EH 67 DVD-recorder.

På forhånd takk for svar!

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linken
    Er på utkikk etter høyttalere og stereoforsterker i nevnte prisklasse, til hovedsaklig å spille musikk, men vil nok også bli brukt noe til film. Jeg har vurdert Dali Concept 6 og fikk demonstrert disse sammen med en Denon PMA-700AE hos Hifi-klubben. Har også trålet litt på nettet og sett at Dynavoice M-65 har fått bra kritikk. Hvordan er disse høyttalerene i forhold Concept 6? Ville f.eks. Dynavoice M-65 parret med XTZ Class A 100 D2 være en bedre løsning enn Dali og Denon kombinasjonen? Prisen blir jo omtrent den samme. Spilleren jeg skal bruke vil i begge tilfellene være en Panasonic DMR-EH 67 DVD-recorder.

På forhånd takk for svar!
    Hva slags musikk er det du hovedsaklig hører på?

Har selv et par m-65 stående som jeg kjøpte i sommer. Det er gode allroundere til prisen, men jeg synes de blir overvurdert. De er ikke så fantastiske som folk skal ha de til og de krever litt forsterkerkraft. Men de er helt OK. Du finner mye bra på bruktmarkedet, tatt en titt der?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører på det meste utenom jazz og klassisk. For 2000 kr for M-65 så er det vel kanskje begrenset hva man kan forvente ja... Jeg har ikke sett på bruktmarkedet, men det kan jo være en mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ihvertfall høyttalerene innkjøpt. Kunne ikke dy meg fra å prøve nettauksjonen. Fikk tilslag på Patos B310 Mk2 til en meget overkommelig penge. Tanken var da at jeg kunne bruke mer av budsjettet på en kraftigere forsterker, som jeg ikke trenger å bytte ut hvis jeg i fremtiden skulle finne på å kjøpe mer krevende høyttalere. Jeg har vurdert HK 970 evt. den nye Nad 355BEE. Noen som har formeninger, eller andre tips? Jeg hadde tenkt en forsterker til ca 5000 kr. Både hifi-klubben og hifi-centeret ligger nært mitt bosted så jeg kjøper gjerne der.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en yamaha forsterker? Lsound.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har de vel kun AV- receivere etter det jeg ser på hjemmesiden. Jeg er på jakt etter vanlig stereoforsterker, men jeg kan jo uansett vurdere Yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv Dynavoice m-85 koster 4000 på suround.no har testet opp mot m-65 mye mer trøkk i m-85

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    system audio?