Hakking ved høyt volum

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking ved høyt volum

Når stemningen er på topp vrir jeg kanskje litt ekstra på volumknotten. Når jeg spiller høyt med vanlige musikk CD'er opplever jeg ofte "hakking" som om det er smuss/hakk på cd-plata (noe det ikke er...) Når "hakket" kommer er det til dels store svingninger i elementene på HT

Når jeg spille tilsvarende høyt med DVD (film og gjerne live-opptak) skjer det ingenting, og alt er bare fryd og gammen. Noen som har noen formening om hva dette skyldes?

Tenkte en stund at det kan være sub'en som fillerister benken hvor CD/DVD-spiller står men da skulle vel DVD'ene hakket også? Det er heller ikke de rare vibrasjonene i selve hylla som CD/DVD-spiller står i... Og ja - CD og DVD spilles fra samme enhet!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje så høyt at CD spilleren din utsettes for ugreie vibrasjoner???

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som et eller annet fokuseringsproblem. Har du forsøkt å tappe forsiktig i benken ved lavere volum for å se hva som skjer da?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vibrasjoner forusaker det, bare og legge fingrene forsiktig på spilleren når du drar på litt til det hakker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme skjedde meg....

da jeg hadde alt utstyret stående over hverandre! jeg hadde cd spilleren stående rett oppe på den ene effektforsterkeren min. da jeg guffa på litt ble det rett å slett litt forsinkelse og noe "buffring" i lyden! den kuttet ut i ett lite sekund eller noe men kom tilbake! dette løste jeg med spikes på cd-spilleren. utstyret jeg hadde da var arcam båte i forsterkere og effektforsterkere og cd/dvd spiller!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •