DVD/CD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: DVD/CD?

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD/CD?

Hei,

Jeg går med planer om å oppgradere bilde- og lydkilden i mitt anlegg. Jeg har for tiden en tilårskommen NAD dvd spiller som har avtjent plikten sin. Det er masse skriverier og meninger om hvor god en dvd-spiller spiller musikk i stereo, og at en dyr dvd-spiller sliter med å måle seg mot en relativt billig cd-spiller osv. Jeg hører en hel masse på musikk, og vurderer å kjøpe en fullblods cd-spiller og en separat dvd-spiller. Får jo en meget habil dvd-spiller i disse dager for rundt 2500,- og har vurdert Marantz 5400 cd-spiller til ca 2500,-, som har fått bra omtale. Hva tror dere er den beste løsningen, en dvd-spiller til 5000 for både musikk og film eller 2 separate? Om enn bare Philips 963sa hadde vært med oss ennå så hadde kanskje valget vært klart.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror jeg ville investert i en multi format spiller. både denon 2200 og pioneer 668 har fått veldig gode kritikker. de spiller alt og gjør det med bravur. hører selv mye på musikk og er veldig fornøyd med jobben 668 gjør. enda bedre blir det når man setter på en sacd eller en dvd-audio. det må oppleves 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med jfiineru.Har selv en Pioneer 656 som har vært veldig bra både på CD og spesielt på DVD-A og SACD.Det eneste jeg har savnet er delayinnstillinger i høyttaleroppsettet.Derfor har jeg nå bestillt en 668.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger du omtrent 4 lapper til på bordet får du en Marantz DV 8300 hos HiFiCenterkjeden. Den bør takle det meste på en god måte. De selger ut denne og mange andre. Jeg så de hadde Primare CD-spiller billig også.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre ligger Denon 2200 og Pioneer 668 over budsjettert pris (ca 5000). Virker som superbe spillere begge to. For meg er SACD/DVD-Audio heller ingen must, har kun 1 stk. plate med SACD (Norah Jones). Takker for tips, kronerulling på gang. Kutte ut alkohol et par helger så er det 1500,- spart kjenner jeg meg selv rett, dyre vaner.

Jeg skal ha en Thule cd-spiller på hjemlån på onsdag, så jeg har noe å sammenligne med. Hva er butikkers policy på hjemlån/kjøp med retur pga. ikke overbevisende lyd.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kjære atano, det er vel ingen som handler til veiledende priser :wink: det går glatt å få avslag på utstyret, evt få tak i en demo spiller
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    men kjære atano, det er vel ingen som handler til veiledende priser :wink: det går glatt å få avslag på utstyret, evt få tak i en demo spiller

Hehe, ja det er mulig det. Men det handler vel mer om flaks og timing vil jeg tro. Får vel stikke innom butikkene i Trondheim en gang i uka og sjekke om de har noen gode tilbud.

Newcomer Freddy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er butikkers policy på hjemlån/kjøp med retur pga. ikke overbevisende lyd.
    Seriøse butikker ønsker vel fornøyde kunder og bør kunne ordne hjemlån (mot depositum selvfølgelig) og kjøp med returrett når kunden er usikker og ønsker å gardere seg mot feilkjøp.

- Freddy 8)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano

Hehe, ja det er mulig det. Men det handler vel mer om flaks og timing vil jeg tro.
    Kanskje mest tålmodighet, eller hva sier du jfinneru? Du har jo fått testet tålmodigheten i det siste. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dem som er på budsjett, noen som vet noe om kvaliteten på den nye Denon DVD-1400 (DVD Audio/Video & Super Audio CD Player) som en mulig inngangsport til SACD/DVD-Audio verdenen? Den ser jo ut til å ha det som trengs på papiret ihvertfall.
    Og hvordan er den som DVD video-spiller?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av Atano

Hehe, ja det er mulig det. Men det handler vel mer om flaks og timing vil jeg tro.
    Kanskje mest tålmodighet, eller hva sier du jfinneru? Du har jo fått testet tålmodigheten i det siste. :wink:
    tålmodigheten rekker akkurat til i dag når det gjelder subben. når det gjelder 868'en så rekker tålmodigheten min lenge fordi den 668'en jeg har i mellomtiden gjør en så glimrende jobb 8) det er jo en grunn til at jeg anbefaler den
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine