Hva er B&W DM 604 verdt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer K3nt_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er B&W DM 604 verdt?

Hey,
    Min onkel har et sett B&W DM 604 og jeg kan kjøpe de av han. Lurer på hva de kan være verdt da vi skal sette en pris. De er 10år gammle, pent behandlet.

Lurer også på hvordan disse høytalerne er. De skal kjøres via en Onkyo TX-SR605 Link til forsterker

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av K3nt_
    Hey,
    Min onkel har et sett B&W DM 604 og jeg kan kjøpe de av han. Lurer på hva de kan være verdt da vi skal sette en pris. De er 10år gammle, pent behandlet.

Lurer også på hvordan disse høytalerne er. De skal kjøres via en Onkyo TX-SR605 Link til forsterker

Den 3/7- 97 kostet disse høtalerne kr 7590,- paret på hfk. Slik mine spiller i dag bør en nokk ha ca 4000.- for dem, uten at jeg er noen ekspert på bruktpriser.

Newcomer K3nt_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Dette er et lite noob område for meg.

Hvordan spiller B&W DM 604?.

Hvordan er disse høytalerene til min forsterker?
    Hvordan er disse høytalerne på lyd til film? (om den brukes til musikk vil det være blanding av HipHop og Trance)

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takk for svar!

Hvordan er disse høytalerne på lyd til film? (om den brukes til musikk vil det være blanding av HipHop og Trance)
    En av grunnene til at de fortsatt står hos meg er jo at jeg er fornøyd med lyden i de kombinert med Denon, utgangspunktet var kombinasjon film og musikk. Synes de gjør en bra jobb på begge deler.
    Behovet for høyt volum på spillingen har vel ettervært gått nedover og hiphop og trance er ikke helt min greie selv om jeg hører på det meste fra Metallica/Deep purple til Bjørn Eidsvåg.

Effektmessig vil vel den forsterkeren funke bra, lydmessig har jeg ikke peiling. Starta selv med en denon på 5x90 watt nå er det vel en på 7x140 watt, kjører nå 5.1 og bi-amp på front.

Har lite lyst på å forandre noe på akkurat de ht da jeg er veldig fornøyd, men teknologien har jo gått fremover så hvem vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sakt 2000 kroner. Vet ikke hva dem går for på bruktmarkedet men dem er ett dårlig kjøp til den prisen også med tanke på hva annet du kan få for en billig penge...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe mellom 2-3k for dem, hvordan de spiller hos en har meget lite å si, det er markedet som setter prisen.

Ikke dårlige høyttaler, men det sier litt om hvor raskt enkelte produkter faller i pris, eller hvor grei lyd en kan skaffe seg for billig penge.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan disse er sammenlignet mot de DM630 jeg hadde før?
    Jeg kjøpte dem inkl. noen føtter til 100,- per stk. 2x3 meter Kimber høyttalerkabler (8 tråder per kabel), DM302 bakhøyttalere, B&W CC6 S2 og NAD 762 Reciever for 3000,- for 1,5 år siden.
    Har solgt alt bortsett fra kimber kablene. Fikk 1500,- for DM630 paret.

Totalt fikk jeg 5100,- for alt. Han som kjøpte recieveren min for 2000,- solgte antakeligvis den igjen for 3500,- et par dager etterpå.
    Det jeg vil frem til er at det er ikke lett å sette noe pris på eldre komponenter.
    Jeg vil tippe som made4u, at prisen ligger på rundt 2000 pluss/minus et par hundre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Hvis du får dem for 1500-2200,- så er det sikkert et greit kjøp. Mer en det bør du ikke betale. Da finnes det annet på markedet som er nyere til samme prisen.
    Som førstegangshøyttalere er det sikkert en god plass å starte. Du får slite dem ut med musikken og bytte de ut når musikksmaken forrandrer seg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •