strøm spm til powercenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

strøm spm til powercenter

Har en monster powercenter 2600. nå i de siste dagene da jeg har holdt på å spille musikk eller sett film (kun når forsterker er på, 4308) så begynner det å blinke på 210v lampen sånn av og til så hopper den opp til 220v. alle andre lamper lyser grønt som skulle tilsi at alt var iorden. men jeg trodde nå at en skulle få nærmere 230v i hus.

noen som har vært borti dette eller kan forklare meg hva dette kan være.
    jeg har prøvd med kraftig skjøteledning slik at jeg kunne ta strøm fra etasjen over i en annen kurs men det samme skjer da.

dette kan da heller ikke være helt sundt for all av utstyret mitt visst det som powercenteret viser er riktig.

:-x

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et multimeter/Voltmeter?

Da kan du nemlig måle spenninga i kontaktene dine! Det hender faktisk at spenning går så lavt som under 210V. Lurer på om det også er innafor krava. De har lov å gå +/- en viss prosentandel fra 220V.

Tipper du bor et stykke fra nærmeste trafostasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig, jeg bor i et helt nytt byggefelt på sola i et helt nytt hus, men mulig dette. skal komme en elektriker senere for noe annet så kan spørre han om han kan sjekke dette. siden power centeret ikke måler dette digitalt som på en dyrere modell og at den veksler med å blinke fra 210v lyset og 220v lyset så kan d jo faktisk hende at strømmen ligger rett under 220v og at strømsenteret ikke kan klare å bestemme hva som er best.

men visst dette hadde vært skadelig for utstyret så hadde vel strøm senteret kuttet strømmen slik at forsterker og annet ikke skal kunne ta skade?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    målte strømmen til 221v. noen som vet hvordan disse monster power centerene måler strømmen inn? og hvorfor den da skal blinke rødt på 210v.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest manualen for din Monster ? Den skal sikkert reagere med noen røde lys om strømmen har for lav/høy spenning. Siden det ikke er en spenningsregulator du har skal den sikkert opplyse deg om disse ting, men se manualen.
    Ting tar vel ikke skade av for lite volt, det er mer høy volt der er skadeligt. Ved en spenning på 235 volt kontra 210 vil din forsterker bare ha litt større utgangseffekt.
    Ikke noe å bli nervøs over, medmindre du bruker rørforsterker da, noen rør liker ikke lav volt. Din strømleverandør skal holde seg indenfor +/- 10 %. Jeg har 236 V i hjertet av Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest manualen, og der står det at den vil begynne å pipe å blinke visst input volt er under 190v. men ja det lyset som viser 220v er grønt og det lyset for 210v er rødt blinkene.

de andre lysene på monster er ok, lyser som de skal så da er det sikkert ingenting å bekymre seg over. liker bare ikke når det blinker rødt der framme

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har målt til 221 volt så er spenningen ok den.
    Jeg har en HTS5100 og laveste volt jeg har observert fra den er 218 i beste middagstid når alle komfyrer og varmovner er på i nabolaget. Høyest er 234 volt på natten.
    Har vel et snitt på ca 226 volt tenker jeg.

Jeg liker heller ikke at røde lamper blinker, men jeg tror ikke du skal bekymre deg. Et sted må Monster sette grensen for når indikatorlampene skal aktiveres
    og din volt ligger vel i grenselandet.

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •