Hjelp til valg av hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av hjemmekino

Hey!

Jeg har akkurat bygd et hjemmekinorom på ca 20 kvadrat med full lyskontroll og er nå på jakt etter innholdet i rommet. Jeg har tenkt å bruke en del penger på dette.
    En kamerat av meg har anbefalt et komplett klipsch annlegg bestående av rf-63, rt-10d, rc-64 og 4 ganger rs-62. Han anbefalte onkyo tx-nr905 som reciever og sony vpl vw60 som prokjektor.
    Høres dette ut som et bra oppsett?

Vennligst gi tilbakemeldinger og råd!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei HiFiHenrik og velkommen til forumet!

Tips og råd avhenger litt av hva slags musikk du liker å høre på. Når det gjelder receiver og prosjektor så er det vel ikke tvil om at de nevnte produktene er helt i toppklasse! :smile:
    til slutt må du legge ut bilder av rommet så vi får se hvordan det ser ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei HiFiHenrik.

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har et rom på ca 20 kvadrat som skal bli et dedikert hjemmekino. Har bestemt meg for klipsch som høytalere. Jeg har blitt anbefalt mindre høytalere (Rf-62 forran og RF-52 bak) fordi at rommet er såpass lite. Det er ikke ofte en blir anbefalt å bruke mindre penger i en HiFi butikk, så det er nok noe å sjekke ut nærmere.

Når det gjelder receiver ble jeg som deg anbefalt 905 hvis jeg skulle ha kombinasjonen klipsch og onkyo. Vurderer også Yamaha som vistnok har et større spekter av receivere som passer bra til klipsch.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med utstyret dere har nevt her blir dere garantert ikke skuffet.
    Ca 20 kvadrat er det jeg har også.
    Jeg valgte Yamaha og er kjempefornøyd med det:-D
    VW60 leverer jo et bilde til og gråte av

Hilsen Bjørn

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Hey!

Jeg har akkurat bygd et hjemmekinorom på ca 20 kvadrat med full lyskontroll og er nå på jakt etter innholdet i rommet. Jeg har tenkt å bruke en del penger på dette.
    En kamerat av meg har anbefalt et komplett klipsch annlegg bestående av rf-63, rt-10d, rc-64 og 4 ganger rs-62. Han anbefalte onkyo tx-nr905 som reciever og sony vpl vw60 som prokjektor.
    Høres dette ut som et bra oppsett?

Vennligst gi tilbakemeldinger og råd!
    Kompisen din (og vi andre også for den saks skyld) kan anbefale så mye vi bare måtte orke, men det er dine ører og dine øyne som skal bli fornøyd.

Dersom du har bygd et dedikert rom, så hadde ihvertfall ikke jeg kjøpt inn utstyr, før jeg hadde fått testa det i rommet. Klipsch er ok til film, jeg synes det spiller crap hvis du skal høre på musikk.

Det kommer jo også litt an på hvordan du skal bruke rommet. Hvor mye hører du på musikk, hvor mye ser du på film. Nei kom deg i testingen, og lån gjerne med deg utstyr hjem i kinoen og test det ut der. Da blir det bra resultat for dine ører og dine øyne:-D

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Sitat Opprinnelig postet av Landa
    Hei HiFiHenrik.

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har et rom på ca 20 kvadrat som skal bli et dedikert hjemmekino. Har bestemt meg for klipsch som høytalere. Jeg har blitt anbefalt mindre høytalere (Rf-62 forran og RF-52 bak) fordi at rommet er såpass lite. Det er ikke ofte en blir anbefalt å bruke mindre penger i en HiFi butikk, så det er nok noe å sjekke ut nærmere.

Når det gjelder receiver ble jeg som deg anbefalt 905 hvis jeg skulle ha kombinasjonen klipsch og onkyo. Vurderer også Yamaha som vistnok har et større spekter av receivere som passer bra til klipsch.
    Jeg har et rom på ca 22 m2 og kjører Klipsch RF 83, Klipsch RC 64 og 4 x Klipsch RS 52 og dette låter meget bra etter min smak både på kino og musikk så dette med RF 62 er jeg ikke helt enig i. Kjører forøvrig Onkyo 875 + MA 6.1 x 3 for og fore front rekka, du kan kikke på opsettet under på min kino.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det "veldig" enkelt. Det skal være 100% hjemmekino. Spiller anlegget crap på musikk så spiller det ingen rolle. Selv med denne forenklingen har jeg etter hvert forstått at dette er både tidkrevende og komplisert, men moro og lærerikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du skal låne med deg Klipsch hjem før du bestemmer deg.
    Jeg har prøvd rf82 i mitt rom på 18 kvadrat og disse ble for store, de krever mye plass til sidevegg. Jeg ble også anbefalt rf62 til mitt rom. Disse er lettere å få til i spille i små rom. Legg heller pengene du sparer på rf62 i elektronik, lerret og projektor.
    Jeg syns Onkyo 875 har nok krefter til å drive mine Focal 1027S.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Kompisen din (og vi andre også for den saks skyld) kan anbefale så mye vi bare måtte orke, men det er dine ører og dine øyne som skal bli fornøyd.

Dersom du har bygd et dedikert rom, så hadde ihvertfall ikke jeg kjøpt inn utstyr, før jeg hadde fått testa det i rommet. Klipsch er ok til film, jeg synes det spiller crap hvis du skal høre på musikk.

Det kommer jo også litt an på hvordan du skal bruke rommet. Hvor mye hører du på musikk, hvor mye ser du på film. Nei kom deg i testingen, og lån gjerne med deg utstyr hjem i kinoen og test det ut der. Da blir det bra resultat for dine ører og dine øyne:-D
    Er enig med dette innlegget, test utstyret i ditt eget rom. Det er dine ører og øyne som til sist bestemmer.

Har selv hørt på annlegg i butikken og kommet hjem og blitt veldig skuffet da mitt rom gjorde lyden helt anderledes.

Lykke til med testingen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode råd.

Jeg bare lurer på hvor mye av høytalerens egentlig egenskaper hører en når man låner nye høytalere. Etter det jeg kjenner til så er innspillingstiden på klipsch relativt lang. Eller vil en får et godt nok blide til å ta en avgjørense? Er det bare jeg som gjør det mer komplisert enn det egentlig er?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •