The greatest show on earth... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Utstyret er det isolert sett ingenting galt i. Jeg ville aldri plassert så mange klasse A forsterkere i et rom (tenk for en varmeutvikling :shock: ). Og ikke er det vel akkurat miljøvennelig/strømvennlig med XX antall tusen watt som går til spille. Og alle de lysene, Det SPISER sortnivå. For å ikke snakke om hvor irriterende det er.
    Det lysnivået han har lagt opp til er såpass over vanlig standard så de små lysene der vil du ikke legge merke til. Sortnivået er nok ikke mye å skryte av, da han bruker noen veldig kraftige lyskastere til å vise film.

Med alle de høyttalerne, uten et eneste akustisk tiltak og ikke noen form for EQ/romkorreksjon er det nødt til å være langt fra optimalt.

Han hadde hatt blant verdens beste rom ift. akustikk om han hadde satt 1 av de 6 millioner dollar til et pro. firma som driver med slikt. Sannsynligvis hadde rommet blitt utrolig stilig også, nok en bonus for en mann som skal leve av salg til "eliten". Så kunne han brukt 0,5 millioner dollar for en god blanding fagfolk til å bruke noen måneder til å tune både rom og utstyr til å ha nærmest perfekt frekvensrespons, decay etc.
    Hvis du kikker nærmere på bildene så vil du se at det er bygd i et 2-etasjes lydstudio med all verdens akkustikktiltak.. Så tror nok du sliter litt med å forbedre den noe nevneverdig.

EQ/romkorreksjon er jo egentlig "juks" da.. Burde ikke være nødvendig i et korrekt tunet rom.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det lysnivået han har lagt opp til er såpass over vanlig standard så de små lysene der vil du ikke legge merke til.
    Mulig at sveiselyset en slik prosjektor kanskje er i stand til å vise i de aller lyseste scenene vil ta fokuset vekk (men igjen; ekstrem lysstyrke tyder også på at bildet ikke er kalibrert rett. Referanse er vel 14 ft lambert eller noe - det trenger man ingen kinoprosjektor til i et slikt rom), men det vil uansett være en uting i mørke scener. Folk soter selv små ledlys fra komponenter i synsfeltet for at det ikke skal bli irriterende. Lyset fra McIntosh er jo reine solariumet.

Nei, sortnivået er neppe mye å skryte av uansett. Noe som i seg selv kanskje skulle tilsi en liten hake i margen på en kino som påstår å være det "the worlds greatest".

Hvis du kikker nærmere på bildene så vil du se at det er bygd i et 2-etasjes lydstudio med all verdens akkustikktiltak.. Så tror nok du sliter litt med å forbedre den noe nevneverdig.
    Lydstudio er ofte dempet i hjel for å oppnå minst mulig decay og det er sjelden tatt hensyn til demping av dyp bass, så om det er det som ligger til grunnlag så er det definitvt rom for forbedring. En trenger ikke se lenger enn til skinnsofaen, nakent parkettgulv og glassbord for å skjønne at dette ikke er spesielt gjennomtenkt. Jeg har de samme elementene i min stue, og vet at dette ugunstig for lyden.

Se også på de store veggene med filmer/musikk. Og hva skjer med så mange ulike kilder til kjellerdyp bass i et slikt rom uten noen form for tiltak.

Går du inn på hjemmesiden er det kun fokusert på "TV-shop" reklame, ikke en eneste interesant opplysning om hvordan rommet eller utstyret faktisk yter eller samspiller. Et slikt anlegg og en slik hjemmeside kunne nesten hvem som helst ha satt sammen med tilstrekkelig kapital. Den eneste grunnen til at denne mannen får mye oppmerksomhet er store ord, prisen på anlegget og mengden utstyr. Og det er vel de 2 faktorene som imponerer den vanlige mannen i gata - sånn sett har han jo lykkes...

EQ/romkorreksjon er jo egentlig "juks" da..Burde ikke være nødvendig i et korrekt tunet rom.
    Et helt korrekt tunet rom tror jeg du skal lete langt etter. Det er lett å se at dette i allefall er langt fra det...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at sveiselyset en slik prosjektor kanskje er i stand til å vise i de aller lyseste scenene vil ta fokuset vekk (men igjen; ekstrem lysstyrke tyder også på at bildet ikke er kalibrert rett. Referanse er vel 14 ft lambert eller noe - det trenger man ingen kinoprosjektor til i et slikt rom), men det vil uansett være en uting i mørke scener. Folk soter selv små ledlys fra komponenter i synsfeltet for at det ikke skal bli irriterende. Lyset fra McIntosh er jo reine solariumet.

Nei, sortnivået er neppe mye å skryte av uansett. Noe som i seg selv kanskje skulle tilsi en liten hake i margen på en kino som påstår å være det "the worlds greatest".
    Han har jo laget sin egen lysstyrke standard også, 3 ganger så høy som "vanlig"..

Uansett hva du sier, dette her er *rått*.. 5.5meter bred duk. 4096x2160 i oppløsning. Nok lysstyrke til å lyse opp en liten fotballarena..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok lysstyrke til å lyse opp en liten fotballarena..
    Ja, som Øystein Sunde synger; det er kjekt å ha... :-D

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjott! Hadde han bare lagt et teppe på parketten ville han garantert fått bedre lyd for halvparten av penga. Ikke et snev av misunnelse nei...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking missunelse

tar gjerne forsterkerne og pjn

ps3n kan han beholde

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Fjott! Hadde han bare lagt et teppe på parketten ville han garantert fått bedre lyd for halvparten av penga. Ikke et snev av misunnelse nei...
    Ventet på at det sedvanelige misunnelse-argumentet skulle komme før eller senere, men hvor har du egentlig fått en slik uttalelse fra?

Regner med at det er pengebruken her du er blitt blendet av. Det er desverre en helt vanlig nybegynnerfeil innenfor lyd. Enkeltkomponentene her er forøvrig ikke dyrt sammenlignet med mye på markedet, det er det enorme antallet som drar prisen så hinsides opp....

Disse rommene gjør meg derimot smått misunnelig... Dette er "bare" demorom i butikker, men med 42 millioner kroner (!!) i budsjett kunne en ha bygget noe i en helt annnen skala.... Konserthus hjemme!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror muligens du misforstod litt Håkon. Regner med MgrBuddha snakket om seg selv... ?

Likte veldig godt den sofaen på siste bildet her.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Tror muligens du misforstod litt Håkon. Regner med MgrBuddha snakket om seg selv... ?.
    "Fjott" og parkett-snakket trodde jeg var tilsiktet meg pga. mine kommentarer om nettopp....gulvet, men jeg ser nå at jeg kanskje var litt rask. :neutral:

Du får spørre AndreWerdenskrieg hvordan den er å sitte i - tror han har besøkt akkurat det rommet.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Batman Kino

Har mye mer sans for denne kinoen jeg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Likte veldig godt den sofaen på siste bildet her.
    Denne kan jo ligne litt: For hjemmet - Sofa - Morris

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fjott" og parkett-snakket trodde jeg var tilsiktet meg pga. mine kommentarer om nettopp....gulvet, men jeg ser nå at jeg kanskje var litt rask. :neutral:
    Innlegget var selvfølgelig ment i beste selvironiske tone Men poenget med teppe på parketten har jo relevans så klart - noe du også var inne på i et tidligere innlegg. Og som også blir understreket i det Marten-bildet du kom med etterpå.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Denne kan jo ligne litt: For hjemmet - Sofa - Morris
    Lekkert og dyrt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har jo laget sin egen lysstyrke standard også, 3 ganger så høy som "vanlig"..

Uansett hva du sier, dette her er *rått*.. 5.5meter bred duk. 4096x2160 i oppløsning. Nok lysstyrke til å lyse opp en liten fotballarena..
    Helt enig her. Jeg har snakket med Jeremy Kipnis flere ganger. Hjemmekinoen hans er fortsatt nummer 1 i verden. kinoen som OP viste er bare beta versjonen

13 *Snell THX Music & Cinema Reference Towers (beste høytalerne i verden?)
    48 * McIntosh MC2102 (best forsterkerne i verden?)
    4 * Sony SRX R110 4096x2160p = HELE 37 MEGAPIXEL bilde!! (beste prosjektorene i verden?)

Er top kinoen hans i dag.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •