The greatest show on earth... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg linket til denne kinoen på sentralen et par måneder tilbake. Det ser selfølgelig tøfft ut og alt det der, men mtp kvalitet pr. krone, praktiske hensyn og muligheten for å skape den ultimate kinoen for penger vil jeg påstå at Kipnis kinoen ikke er mye å skryte av.
    Bare tenk dere alt det grønne lyset fra Macene mens du ser film.
    Meningen er jo ikke at det skal se bra ut, men bli sett heheh. Kunne med fordel gjort det på en annen måte, og sikkert med like godt resultat.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kammerat av meg bruker faktisk de samme høyttalerne i sitt oppsett (bare at han bruker Hifi-versjonen), og ikke riktig så mange.. "Kun" 7.1 oppsett og "kun" 4 st. 18" Snell A Reference Subber..

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Gt3000

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp en artikkel i Vi Menn om denne kino'en, trykker sikkert som bare .... men det ser jo helt for ...... ut. Iflg Vi Menn har den en prislapp på 32 millioner og det undrer meg at de ikke har klart å få noe som ser bedre ut. Hvorfor står de 30 forsterkerene i rommet? Hva med ett eget rom til dem slik at man slipper varmen og lyset? Mer show off enn praktisk tenker jeg, spesielt når man plasserer senterkanal(ene) under lerret og bak forsterkerene...!!? OK - jeg hadde tatt imot om noen kastet denne etter meg men jaggu hadde det blitt tidenes AV-garasjesalg! :-)

Hjemmesiden er jo ett makkverk å navigere i, virker som om en 14-åring med frontpage express har laget dem innimellom rampestrekene sine... Musikk i bakgrunnen på alle undersidene stinker 90-tall :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med lyskontroll er en ting, men det er en annen ting som slår meg for et anlegg i denne prisklassen. Det ser ikke ut som det er brukt like mye resurser i oppbygningen av rommet.

Og McIntosh rørforsterkere til kinobruk?

Ser ut som det er veldig fokusert på utstyrsmengden og prislappen her. Hadde jeg arvet et hus med et slikt rom, hadde jeg nok begynt fra bunn av.... Dette er virkelig ikke *så* imponerende at det fortjener flere tråder på forumet, og tittelen "the greates show on earth". IMHO. Men morsomt var det....

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bruker vel en stund på å slå av og på alt utstyret
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Han bruker vel en stund på å slå av og på alt utstyret
    Er det noen som skrur av forsterkeren? :-)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det skulle være tvil, så er det ikke jeg som har kalt det "The greatest show on earth..". Helt enig i at det virker som om det er gjort mange merkelige valg i denne kinoen. Ikke spesielt koselig heller.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ha gjort detta bedre... mye rot :S

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ivertfall SURROUND lyd i det rommet. Med så mangen høytalere plasert rundt seg og sitteplassen mitt i må da vere perfekt for opplevelsen.
    Men plasering av forsterkerene var no ganske idiotisk og kunne nok sett MYE bedre ut generelt. Men alle har vel sin egen smak og behag !
    Virker nesten som om han har det mest for å imponere og ikke for seg selv så mye.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig stygg kino! Ville aldri gjort det på den måten om jeg hadde ræva full av penger, noe denne karen tydeligvis har.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Components (audio):

Theta Casablanca III (c) - 8.8 Digital Surround Sound Processor (All digital In/Out - no video switching!) - 12 Separate Decoding Algorithms
    13 - Theta Generation VIII (b) - Twin Channel 8x Oversampling Extreme Balanced Digital to Analog Convertors
    ELP Laser Turntable - Plays LPs, 45s, & 78s using five lasers to read the grooves - all analog line-level playback
    ELP CEDAR DeNoiser - 192 kHz Analog to Digital Converter with Selectable Surface Noise Reduction
    Logitech SlimServer Transporter - 96 kHz / 24-bit Digital Audio Music Server (ultra low jitter = 18 picoseconds RMS @ AES/EBU Output)

Speakers:
    Hehe, sjekk det *fete* utstyret som blir brukt til å spille av lyden her da, og så til slutt en "vanlig" Logitech Slimserver Transporter.. Litt artig!

Utrolig fett utstyr de har valgt, ikke mye kompromiser der i gården nei..

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe overdrevne greier.
    Hadde jeg skulle brukt så vanvittig mye penger på surround (KINO!!) så hadde jeg som sagt før godt for et eget rom med utsyr. En helt haug med klasse D forsterkere og resten av utstyret plassert pent for seg selv ville vel vert mer gunstig.

Undrer meg litt at ingen her har kommentert bildeutstyret enda:P
    Quad HD prosjektor! Da snakker vi

Det er ved slike strømforbruk man virkelig ser ulempen med 120V i veggen for amerikanerne. Anlegget gir ut som det står 23kWatt burst. Dette går jeg ut i fra at er uteffekt av forsterkerene, hvis det er kasse A bruker de noe mer fra veggen. de trekkert sikkert 200- 250 amper fra veggen ved 120 volt. Ved 230 ville de "kun" ha trukket rundt halvparten. Man må ha dobbelt så store sikringer og dobbelt så feite kabler i veggen.

Hehe, skulle likt å høre dette i aksjon, fete greier. Like kult som å samle på biler må jeg si

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull!!! Det er bare for å skryte. Er temmelig sikker på at det finnes bedre HC'er til en brøkdel av prisen.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert moro, men kan nok få bedre saker til den prislappen.
    Er forøvrig glad jeg slipper å bytter rør på alle de ampene, er jo en dagsjobb i seg selv...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tull!!! Det er bare for å skryte. Er temmelig sikker på at det finnes bedre HC'er til en brøkdel av prisen.
    Hva er HC?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Sikkert moro, men kan nok få bedre saker til den prislappen.
    Er forøvrig glad jeg slipper å bytter rør på alle de ampene, er jo en dagsjobb i seg selv...
    "Bedre saker".. Spørs hva du liker det, det utstyret han har satt opp er såpass over-the-top-hinsides-all-fornuft at det er totalt usaklig å snakke om at du kan få "bedre saker". Like bra utstyr til en vesentlig lavere penge, ja, det blir noe helt annet! De høyttalerne han bruker er rimelig heftige da, og han har jo nok volum i Sub-kassene sine til en storfamilie ifra kina..

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hva er HC?
    Home cinema?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    Home cinema?
    Jepp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HåkonN]Det med lyskontroll er en ting, men det er en annen ting som slår meg for et anlegg i denne prisklassen. Det ser ikke ut som det er brukt like mye resurser i oppbygningen av rommet.

Og McIntosh rørforsterkere til kinobruk?

Hmmm. Jeg har det. Funker fint det. :razz:

Tror jeg hadde blitt sittende og se på alle de fine MC lysene i stedet for lerretet. Men regner med mannen har fikset en eller annen form for av og på knapp på fjernkontrollen til disse.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    "Bedre saker".. Spørs hva du liker det, det utstyret han har satt opp er såpass over-the-top-hinsides-all-fornuft at det er totalt usaklig å snakke om at du kan få "bedre saker". Like bra utstyr til en vesentlig lavere penge, ja, det blir noe helt annet! De høyttalerne han bruker er rimelig heftige da, og han har jo nok volum i Sub-kassene sine til en storfamilie ifra kina..
    Utstyret er det isolert sett ingenting galt i. Jeg ville aldri plassert så mange klasse A forsterkere i et rom (tenk for en varmeutvikling :shock: ). Og ikke er det vel akkurat miljøvennelig/strømvennlig med XX antall tusen watt som går til spille. Og alle de lysene, Det SPISER sortnivå. For å ikke snakke om hvor irriterende det er.

Med alle de høyttalerne, uten et eneste akustisk tiltak og ikke noen form for EQ/romkorreksjon er det nødt til å være langt fra optimalt. Se bare på noe så enkelt som sofaen - en ville aldri satt en skinnsofa i et slikt oppsett. Går en inn på hjemmesiden, og inn på alle sidene som skal liksom forklare hvor godt alle parameter er ivaretatt (for eks. akustikk), står det så og si ingen interesant informasjon - kun hvor overlegent dette er. "Godt" dokumentert av en masse bilder av blokker, togturer (!) og konserthus. :|

Dette er et anlegg for å overtale rike amerikanere til å kjøpe anlegg av Kipnikk, der størrelse, pris og kvantitet er i fokus.

Han hadde hatt blant verdens beste rom ift. akustikk om han hadde satt 1 av de 6 millioner dollar til et pro. firma som driver med slikt. Sannsynligvis hadde rommet blitt utrolig stilig også, nok en bonus for en mann som skal leve av salg til "eliten". Så kunne han brukt 0,5 millioner dollar for en god blanding fagfolk til å bruke noen måneder til å tune både rom og utstyr til å ha nærmest perfekt frekvensrespons, decay etc. 4.3 millioner dollar kunne ha vært brukt til utstyr. Kanskje klasse D (les: ekstrem liten varmeutvikling, tar liten plass, ekstrem lastkontroll, høy effekt) i aktive (!) konstruksjoner rund baut, det hele kontrollert av en kraftig PC med skikkelig romkorreksjon med muligheter for induviduelle target kurver basert på kildematriale og et rack av DAC`er av ypperste studio-kvalitet. 100k $ skulle gått til Crestron styring av hele anlegget, med full integrasjon mot PC`en og alt av EQ, forsterkere, mediaavspilling, lys og varme. De siste 100k $ hadde blitt brukt til skikkelige custombygde (elektrisk justerebare) møbler med innebygd massage, romperister og alle fasiliteter - selvfølgelig styrt via Crestron og bygget i samråd med de som prosjekterte det akustiske.

Et slikt system hadde fått dette anlegget til å se og høres ut som det var satt sammen av en deltidsansatt på Elkjøp.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •