Test av Bellari VP129 Tube Phono Preamp (RIAA-forsterker) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så totalt med moms og frakt så ble det 2500,- som du nevnte?

Har du forresten noen tips til en god matchende platespiller i segmentet omkring 10k? (gjerne med litt frekt design)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel jeg ville anskaffet en god spiller med en vintage pickup som Shure M75 eller M91. Pluss SAS-nål eller retippet NOS-nål. Så er vi oppe i 2000 kr. for pickup med god stift og opptil 8000 kr. igjen til spiller.

Skal det være nytt så synes jeg Project ser interessante ut - og absolutt ikke Rega, ihvertfall ikke de billige. Men de er remdrevne.

Det blir bedre lyd med en god direktedrevet spiller fra 70-tallet - Dual 701 og 721 er best av disse, men også Technics SL-1200, den er i produksjon fortsatt.

Skulle jeg kjøpt en SL-1200 ville jeg tatt den herfra:
    KAB Electro Acoustics http://www.kabusa.com

Bryderiet med de gamle Dual er at de helst må sendes til service-verksted for overhaling. Kjøp + service i Tyskland anbefales. Fordelen med Dual er at disse spillerne er helautomatiske - man trykker på en starthendel og så finner armen platen -spiller alt, og armen går tilbake - spilleren stopper etterpå.

Og de gamle med mellomhjul spiller enda mer levende - f.eks. Dual 1219 og 1229. Krever også service. En service vil koste minst 2000 kr.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være enkelt nei.. hehe.

Det ser ut til at SL-1200 krever en del ekstra utstyr i det man kan modifisere selv som det står. Hva ville du valgt av tilbehør da? Gjerne direkte link Beklager brydderiet, men vil så gjerne gjøre dette riktig.

Denne var rålekker: CUSTOM BUILT HI PERFORMANCE TECHNICS SL-1200 TURNTABLE AT KABUSA.COM altså: SL-1200GLDSE med gulldetaljer

De andre du nevner er vel kun å få kjøpt brukt? Blir ikke det da litt vanskelig?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OOps, ser nå at den med gulldetaljer er sold out... Men ser også at det er en liste over tilleggsutstyr rett under hvor man kan krysse av. Hva trenger man eventuelt da? Eller bør jeg gå for noe fra annet sted?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diskusjon av platespilleren omtalt ovenfor fortsetter her:
    http://avforum.no/forum/vinyl/81806-...t-5-10k-2.html

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte Bellari VP130 Tube Phono Preamp og betalte for den 29.12.08. Ikke hørt noenting siden... hmmm... har sendt mail til de, men dette lukter ugler i mosen. Kan ikke se på sidene til needledoctor at de har registrert kjøpet heller.. Betalte via Paypal etter at bestillingen var gjennomført...

Bør jeg bli paranoid?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Eg hadde tenkt å leggja inn ei bestilling sjølv, men ser no at eg bør vurdera å kjøpa denne ein annan stad. Nokon som har erfaring med andre selgjarar av Bellarien?

Du får seia ifrå om den dukkar opp. Leveringstida er uansett i lengste laget...

Eit spørsmål: Ein treng vel eit strømadapter for bruk i norsk nett?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi.. Feilen ligger nok på min side. Det har seg slik at Paypal betalingen jeg foretok aldri gikk igjennom pga uverifisert adresse. Nå har jeg gjort ny bestilling og betalt med kredittkort. Så da er vel alt som det skal.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2rr
    Eit spørsmål: Ein treng vel eit strømadapter for bruk i norsk nett?
    Godt poeng. Har sendt forespørsel om dette.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så fikk jeg da til svar at jeg burde kjøpe 220V versjonen i Europa. Men hvor i huleste finner man denne? Har sendt en mail til creative-audio@telia.com for å høre.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver i det første innlegget at denne er greiere å få tak i hos needledoctor. La meg få si at når jeg bestilte derfra så ble jeg fortalt pr mail at jeg heller burde bestille den europeiske versjonen, i og med at de ikke kunne besvare spørsmålet mitt om 220V strøm-forsyning.

'You might be better off finding the european version' var svaret, og ordren ble avbestilt.

Dette til info

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i ein annan post at du både har fått RIAA og platespelar. Fornøgd med resultatet?

Kvar kjøpte du Bellarien? Hjå creative-audio@telia.com? Må ein sende bestilling per e-post, eller eksisterar det ei heimeside? Kva med betalingsmåte?

--
    Tor

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet ikke om den svenske leverandøren fortsatt er leveringsdyktig, men det er ikke noe problem å bestille fra USA - den nye modellen bruker strømforsyning med data 15V DC og 700 mA - en slik (eller gjerne litt kraftigere) kan man jo lett kjøpe separat her i landet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte med å kjøpe fra Sverige ja. Dvs: justaudiomagic.se

De hadde fått inn et eksemplar som ble bestilt i Power-buy e.l. og jeg fikk VP129 derfor for ca 2.300,- svenske. Med dagens kurs kom jeg svært gunstig ut av det (ikke ble det toll heller..men det er ikke min feil hehe)

Har akkurat fått den i hus, regner med å få satt opp det hele snarlig. Da skal jeg komme med lytteinntrykk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stapedius: Da trur eg du var heldig ja, ser ut som dei skal ha 3700,- for den no. Så da trur eg heller eg kjøper fra USA.

Kjell. B: Kva vil det seia at ein kjøper ein separat strømforsyning her i landet? Betyr det at ein må modifisera produktet, eller er det så enkelt som å plugge ut/inn ein kabel?

Har du ei lenke til ein passande strømforsyning av norsk herkomst?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bellari'en leveres med en separat strømadapter av ganske vanlig type - altså en egen liten sak som man plugger i veggen og med ledning som plugges i Bellari'en bak. Helt enkelt. Dette er en type strømforsyning du sikkert har sett hundre av.

ELFA og andre kan sikkert levere tyngre forsyninger (tyngre adaptere) som vil gi bedre lyd, kanskje bedre lyd enn den som følger med i USA.

Dere må for all del skille mellom VP129 og VP130 - den forrige benytter AC-forsyning, den nye DC-forsyning - feil type forsyning kan ødelegge Bellari'en.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2rr
    stapedius: Da trur eg du var heldig ja, ser ut som dei skal ha 3700,- for den no. Så da trur eg heller eg kjøper fra USA.

Kjell. B: Kva vil det seia at ein kjøper ein separat strømforsyning her i landet? Betyr det at ein må modifisera produktet, eller er det så enkelt som å plugge ut/inn ein kabel?

Har du ei lenke til ein passande strømforsyning av norsk herkomst?
    Jeg har fått en riktig god kommunikasjon med selgeren etter at jeg handlet. Dersom du ønsker kan jeg høre med ham hva han eventuelt kan selge den for. Kan ikke garantere noe, men kanskje.. Hva er akseptabel pris om du tenker at å kjøpe den fra Sverige er aktuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Bellari'en leveres med en separat strømadapter av ganske vanlig type - altså en egen liten sak som man plugger i veggen og med ledning som plugges i Bellari'en bak. Helt enkelt. Dette er en type strømforsyning du sikkert har sett hundre av.

ELFA og andre kan sikkert levere tyngre forsyninger (tyngre adaptere) som vil gi bedre lyd, kanskje bedre lyd enn den som følger med i USA.

Dere må for all del skille mellom VP129 og VP130 - den forrige benytter AC-forsyning, den nye DC-forsyning - feil type forsyning kan ødelegge Bellari'en.

Går det an å si noe generelt om hva som er å foretrekke av AC og DC på disse ? Innvirkning på støy osv ?

VP130 med DC, vet noen om den fordrer negativ eller positiv senter ?

mvh:
    Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er bare å benytte Google, svaret kom øyeblikkelig:
    Rolls Corporation - Real Sound - Image - VP130

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjell B: Eg beklagar alle desse nybyrjar spørsmåla mine, men det er no ein gong nivået eg er på... so her kjem eitt til: Det siste innlegget ditt, er det eit svar som fortel at DC er bedre enn AC? (Eit søk etter 'DC AC' på google gjev masse AC/DC treff, og sjølv om dette bandet er bra, hjelp det meg lite i dette tilfellet

stapedius: Eg avventar litt avklaringa rundt AC/DC, men ser ein på prisen, så bør det ikkje kosta stort meir enn 2500 svenske kroner. Prisen fra USA blir jo på litt i underkant av 1800 norske kroner. (Må leggja til prisen for ny strømforsyning, men dette kan vel ikkje kosta all verden?)

No var eg akkurat innom Needle Doctor, og der står det 'PWR: 15V AC' under Bellari VP130, mens det bilete Kjell B. lenkar til viser '15 VDC'. Bilete på Needle Doctor er òg litt anleis enn det i lenka, so det eksisterar tydelegvis fleire VP130-versjonar...?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •