Metallica kommer til Bergen 16. juli 2008 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 129
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dårlig av MetallicA å ikke klare å få bedre lyd syns jeg.
    De var der fra mandag, å burde fått lyden bra i løpet av tirsdagskvelden eller onsdag formiddag syns jeg.

Lyden på Valle i fjor, var jo mye bedre.

Å syns det ikke så så veldig trangt ut jeg da, å må jo regne med at man blir dytta borti x antall ganger i løpet av en slik kveld, hører med til konserter det :d

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden på Valle ifjor var fantastisk bra. (sto ca. 15 m. foran miksebordet) Nothing Else Matters var jo klokkeren! Synd det ikke greide det sammme med Brucern sine konserter.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Men egentlig helt fra starten av synes jeg at lyden var dårlig. JEg var først litt usikker på om det var kombinasjonen med alkohol som gjorde det, men jeg var langt i fra full.
    Alkohol er den beste tweaken vettu.

Noen som tok litt bilder dere har lyst til og dele med oss?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det kommer noe fra denne konserten på DVD eller noe slikt? Jeg tenker jo at siden de først filmer konserten for å vise på de store skjermene på scenen kunne de like gjerne ha gitt dem ut for salg.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antageligvis ikke. Men leiter du rundt finner du pro-shot opptak fra Rock Am Ring 2008 og Bannaroo 2008, kanskje fler, fra samme turne på nett. Rock Am Ring 2008 er fantastisk! :-D

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg akkurat lastet ned hele konserten fra LIVEMetallica.com
    Lyden var hvertfall kjempebra på mp3 filene jeg lastet ned. De har også Flac..

Og jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange klager på lyden på konserten. Var ikke 100%, men mye bedre enn det enkelte skal ha dettil. Jeg stod litt bak midten, og jeg syns lyden var kanon!!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Kan ikke si at jeg er superfornøyd med konserten. Jeg storgledet meg i hele år til denne konserten, men når den først kommer kan jeg ikke si noe annet enn at jeg sitter igjen med noe skuffelse.. La gå. Det ble ufattelig lite søvn dagen før konserten. og 35 timer++ uten søvn og lite næring er ingen ideel kombinasjon før en slik konsert. Likevel. det er ikke det som er det mest irriterende.

Par ting:
    Køen... ja... Dette burde vel gå inn i historiebøkene som den konserten med absolutt dårligst køsystem. Utenfor arenaen var det ikke noen offisiell ordning for hvordan det skulle være så det endte meg en slags storming. når vi først var inne der var det enda en barriere, som ble brutt temmelig raskt, men alikevel. ser dette bra ut? YouTube - metallica i bergen koengen 08 no crowd control (BTW: jeg sto ganske langt frem og ble presset igjennom. Hørte rett på siden av meg noen som skreik som ****. Stakkars jente ble trokka ned og sendt på sykehus. Folk oppfører seg som tullinger-.-)

Så kommer vi til del 2 av klagingen. lyden. Den var ikke mye å skryte av. Den manglet punch og dynamikk. Hovin i fjor var absolutt mange mange hakk bedre.

3. Regn og kaldt. *******s drittsted (måtte bare få det ut av systemet)

ja.. Nå skal jeg ikke bare sitte å klage her.. Metallica er tross alt verdens beste band, i mine øyne i hvertfall. Og The Sword og Down var to veldig positive overaskelser. Veldig bra band begge to. Skikkelig fornøyd med dem og lykkelig for at ikke HIM ble med en runde. Takk gud for det.

For å oppsummere litt.

Bergen er dritt
    Bergen etter konsert er dritt (håpløst å få tak i taxi)
    Lyden var litt kjip, men akseptabel.
    The Sword fra konge
    Down var konge
    Metallica er alltid best
    Jeg gleder meg til Death magnetic (deres neste album)
    Bergenlive er tallentløse

That's it.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du ikke tåler litt regn (var faktisk kun et par kraftige byger, innimellom var det jo helt ok) sier vel litt om hvor dedikert fan du er, hehe.

BergenLive har arrangert konserter et par år, Valle Hovin siden 70 tallet (?), så der er det muligheter for forbedring så klart! Koengen-området er fredet, og veeeeeeeldig annerledes å organisere innganger/utganger enn på VH...

Etter konserten kan man gå hvorsomhelst i Bergen siden avstandene er små, ingen by klarer å imøtekomme 20 000 mennesker via taxi/buss på en gang. (Etter Bob Dylan på Stavanger Stadion hadde de doble togsett, og da måtte man stå i kø, og taxikøen var selfølgelig enda lengre...)

"Bergen er noe dritt" - vet ikke helt hva jeg skal si til den der...hold deg i Oslo da vel?

Sitter og hører på konserten på mp3 nå, meget bra opptak, eneste jeg har å utsette på er litt sure gitarer på begynnelsen og at stemmen til Hetfield nok mangler den råheten den engang hadde (selv om den glimtet til på Sad but true, Last Caress og So what)

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg sto lang bak, men har aldri vore på konsert med mer trykk.
    Det var en enorm dynamikk. (har vore på Motorhead, AC/DC, Ramones, Rolling Stones osv. tidligere)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Eg sto lang bak, men har aldri vore på konsert med mer trykk.
    Det var en enorm dynamikk. (har vore på Motorhead, AC/DC, Ramones, Rolling Stones osv. tidligere)
    Da skulle du vært på Valle Hovin ifjor, der var det trykk og dynamikk uten like og lyden var topp!

Jeg stod sånn ca. 20 meter foran teltet og litt ut mot høyre og synes lyden dro ned opplevelsen litt for meg, men Metallica gjorde absolutt en god jobb! Har dere foresten fått med dere at James spilte feil sang på slutten? De skulle egentlig spille Motorbreath, men det ble So What istedet

Angående været hadde det selvsagt vært fint med 20 grader og t-skjortevær, men jeg tok på en jakke og var så godt som tørr etter konserten så det var ikke noe stort problem.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, krass kritikk mot bergen der mgmartin. At HIM ikke var med i år var vel noe alle jublet for. Jeg var irritert og lei da de spilte ifjor på Valle Hovin, makan til depressivt emo band skal man leite lenge etter. De spilte på HELT FEIL sted, og bare bra dem ble buet ut. Og at enkelte emo-fjortiser kom med HIM merchandise var bare tragisk.... Turboneger derimot! Det var topp det. Bare synd dem spilte før EMO-HIM, det hadde vært perfekt oppvarming før 'Tallica...

men tilbake til konserten i ÅR. Bilder folkens!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen jeg tok. De fleste jeg tok var for sto fil til at jeg fikk de inn her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å Jaymz er, og blir den aller største frontmannen, som har stått på en scene.
    Sånn som han eier scenen, og publikum, år på år, konsert etter konsert.
    Og kommer til å gjøre akkurat det samme, til den dagen de "legger opp".

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokerman81
    At du ikke tåler litt regn (var faktisk kun et par kraftige byger, innimellom var det jo helt ok) sier vel litt om hvor dedikert fan du er, hehe.

Da skulle du vært der litt tidligere på morgenen vennen. da var det ikke bare "noen få byger". 5 timer med konstant pissregn var til å ta motet fra hvem som helst, selv Chuck Norris. Tror ikke du heller hadde synes det hadde vært så kult å være våt og kald hele dagen.(ja, jeg var en forbanna tulling som ikke hadde regntøy, men på den annen side, det var ikke mange som hadde det.)

Men uansett, det var vel de færreste som regnet med å få taxi rett etter konserten, men jeg kan ikke tenke meg at det ville ta 3-4 timer for å få tak i transport. Og hvis jeg på død og liv vil gå, går jeg heller en mil hjemme enn en mil i bergen midt på natten.

Dermed, ved hjelp av min veldig subjektive vurdering trekker jeg den konklusjon at bergen er dritt. Hvis du mener oslo er dritt også er jeg så hjertens enig. Uten at jeg skal komme inn på det nå.

Forresten. Konserten i flac er helt topp. veldig mye bedre enn mp3 fra hovin i fjor. Hvis produksjonen er like god på begge konsertene og live opptagene er like gode, vil jeg si at Flac er overlegent mye bedre enn mp3 releasen. Alt kommer selvsagt fra livemetallica.com

Edit: Partyboy: hvor sto du? Virkelig god plassering.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produksjonen på Koengen er vesentlig bedre enn Valle. Har begge på FLAC.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk vi i hvertfall bekreftet det

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mg Martin: jeg stod litt bak, rett attmed den store muren, litt til venstre for den. Hvis du husker.
    Der var det ett område med gressplen, og vi stod fremmerst på den, i en liten bakke. Så vi så godt over den store mengden rett foran scenen.
    Madammen som er bare noen å 160 cm, klarte å se greit hun å, så lenge det ikke kom folk og plasserte seg rett fremfor henne..

Hvor mye bedre er Flac enn Mp3?? jeg lastet den ned på Mp3.
    Og hvilken avspilller bruker dere for FLAC?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Mg Martin: jeg stod litt bak, rett attmed den store muren, litt til venstre for den. Hvis du husker.
    Der var det ett område med gressplen, og vi stod fremmerst på den, i en liten bakke. Så vi så godt over den store mengden rett foran scenen.
    Madammen som er bare noen å 160 cm, klarte å se greit hun å, så lenge det ikke kom folk og plasserte seg rett fremfor henne..

Hvor mye bedre er Flac enn Mp3?? jeg lastet den ned på Mp3.
    Og hvilken avspilller bruker dere for FLAC?
    Til FLAC bruker jeg vanligvis Mediamonkey eller VLC.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Winamp funker også, mulig du må laste ned codec fra winamp.com da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Antageligvis ikke. Men leiter du rundt finner du pro-shot opptak fra Rock Am Ring 2008 og Bannaroo 2008, kanskje fler, fra samme turne på nett. Rock Am Ring 2008 er fantastisk! :-D
    Har nå lasta ned den denne. Har kiket raskt igjennom denne og det virker som James begynner å få litt av den gamle stemmen tilbake. Det virket som den var mere grovkornet og går enda litt høyere enn tidlig på 2000-tallet. Ihvertfall på ride the lightning var det veldig merkbart. Begynner nesten å få store forventninger til det nye albumet deres

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •