Metallica kommer til Bergen 16. juli 2008 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 129
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har billettene til Blaa fått nye eiere. Tusen takk fra oss alle fire!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1 stk billet til Metallica i Bergen til salgs. Pm, viss noen er intressert

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helvette!!! :evil:
    Sånn er det å legge konsert til Bergen.
    Da er det bare å glemme sola og utepilsen..

Metallica vil regne vekk - Nettavisen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅÅÅ! Jeg krysser fingrene for at værmeldinga er feil

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt regn har da aldri skadet noen Men ølet blir vel muligens litt tamt:shock:

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er det over.

Jeg er fornøyd. Regnet plaget meg ikke og låtvalget var storveis! Bandet levde opp til mine forventniger, de er jo tross alt blitt gamlinger.

Men egentlig helt fra starten av synes jeg at lyden var dårlig. JEg var først litt usikker på om det var kombinasjonen med alkohol som gjorde det, men jeg var langt i fra full.

Tidvis forsvant vokalen, lyden på Kirk sin gitar svingte veldig. OG bassengitaren ble ofte veldig grøtete.
    Siste halvdel, eller litt ut i siste halvdel var lyden ok.

Det er litt skuffende og irriterende at de ikke fikk dette til.

Men i sum en bra konsert og god opplevelse.!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke der, men hører publikum svikter IGJEN! Hva **** skjer Norge? Ruver janteloven så mye at dere ikke kan lage stemning på en konsert med et av verdens største band lenger?

Jeg kårer Norge til verdens dårligste publikum på konserter med over 10.000 tilskuere! Skjerp dere! For stemningen på konsertene i Spektrum desember 03 var helt rå!

(denne er rettet mot norge og ikke avforums medlemmer....selvfølgelig, selv om det sikkert finnes noen "syndere" der og)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er til dels enig i din kritkk. Selv om jeg ikke tror den er berettighet på AVforums medlemmer.

Nuvel, to forhold som er verdt å ta med i betraktning:

Konserten var fullt opp med all slags gæmliser. Mødre og bestemødre som aldri har hørt Metallica før, men som benyttet anledningen til å se verdens største rockeband.
    La det være sagt, Selv om jeg er glad konserten ble holdt i Bergen er jeg ikke i tvil om at det ville vært en større andel hardcore-fans dersom den hadde blitt holdt i Oslo eller Gøteborg IMO.

Det var onsdag kveld, ikke alle hadde fri dagen etter, dessuten var det en del som frøs etter at de var blitt våte (suckers :-D ) .

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt rått!!

En av de aller beste konsertene jeg har vært på...absolutt! Litt surt og guffent helt i begynnelsen, men det er bare litt av sjarmen ved og være på utekonsert. Lyden kom seg også litt uti "andre omgang", og opplevelsen var fullkommen. Fantastisk! Dette var min Metallica konsert nr.9 , og en av de aller beste. "hell yeah"!:twisted:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med jahnmar! Helt RÅTT! Jeg storkoste meg, og syns dette var en drit rå konsert Skal jeg nevne noen små minus, som egentlig ikke har VELDIG mye å si må det være lyden i første halvdel, regnet som kom etter en time og taxi køen til idag tidlig. Men, ellers? fyyyy.. aldri sett Metallica live før, men dette var så helsikkens moro

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra. Er ingen tvil om at Metallica leverer UTROLIG bra for tiden og har gjort det de siste åra.

Det er nok litt krass kritikk jeg kom med i forrige innlegg, men jeg leser mye meninger og diskusjon rundt store konserter i Norge for å få med meg hvordan det går og det jeg leser og opplever selv er ikke i toppklasse. Tror nordmenn generelt, spesielt eldre, sliter litt med å slå seg løs, spesielt hvis de har med barn eller dame. Men kanskje en av de store grunnene til dette, spesielt på Metallica konserter, er at ikke alle er diehard-fans, og detter av på de mer "ukjente sangene. Men hovedgrunne er nok at folk sliter med å slå seg løs.....tror jeg.

Var nok ikke beste begrunnelsen dette, men fortsett med inntrykk av konserten! Tipper det var fantastiskk og er rimelig bitter over at jeg ikke fikk være der men sånn er det når man er i kongens klær...

For min del så burde Metallica grave enda dypere i arkivet av sanger. Hva med å spille sanger som House that jack built, frayed ends of sanity, bad seed, astronomy, prince charming, attitude, fixxxer, trapped under ice, sweet amber, -human. Spenstige låter som hadde vært utrolig artig å hørt live. :-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    ...er at ikke alle er diehard-fans..
    Hehe, et eksempel er min søster som plutselig bare måtte på konsert, men egentlig aldri har hørt en annen Metallica-låt enn Nothing else matters.

Nok om det.
    Det som var bra var Hetfield stort sett gliste, og det var mye energi i bandet. Fordel å være først på turnélisten.. :-)

Trulljo klarte å slepe frem et svensk flagg på scenen etter konserten. Folk buet, mens jeg jublet da jeg troddde vi skulle få se flaggbrenning. Han ble høflig unnskyldt av Lars...

At de spilte Justice for all var kanskje den største overraskelsen for meg. Den hadde jeg ikke trodd de skulle spille. Grisekult!
    Hadde kanskje håpet på litt mer medley'er eller kule komboer skreddersydd for turnéen, men uansett: Det var bra, ingen tvil om det!!

Noen som egentlig fikk med seg hvor lenge de spilte?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..and justice for all spilte dem i fjor også. Blitt en gjenganger i det siste. En fantastisk låt live. Et slags progressivt avbrekk som viser at gutta faktisk kan spille instrumenta sine. En sang der det er lett tilbakelent "headbanging" og nyting av god musikk før neste sang ganger dette med 10. :-D

mere inntrykk folkens, sleng gjerne med noen bilder også!

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg tok tiden med stoppeklokke, nesten 2,5time sa han.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fornøyd med konserten eg... Føler også at eg gjorde mitt som publikumer. Kan være godt med pils som susen Stemmen e ihvertfall rimlig hes og halsen rimlig sår. Ingenting e som en bra utendørkonsert, syntes dette var mye bedre enn i spektrum for en del år siden og drittværet gjorde ingenting:twisted:

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vi tilbake fra Bergen og konserten igår.
    Og for å si det med en gang, Metallica er og blir KONGER!!!
    Fantastisk konsert med fantastisk spilleliste og ett show uten sidestykke.
    En soleklar femmer på terningen fra meg hvertfall. Publikummet og det jævla Bergens været ødela sekseren.

For å ta publikummet først, det var altfor mange som enten ikke kunne tekstene, eller så var det fjortiser eller bestemødre.
    Og en annen ting jeg bet meg merke i, var alkoholinntaket på folk. Folk, som etter utseende og væremåte virket å være hard core Metallica fans, var så dritafull att de stod nesten bare og sov. Jeg og pilset, men det får da være måte på. ikke rart trøkket var labert.
    Og hvorfor i helsike legges konserten til Bergen? Koengen tar bare 22000, det er halvparten av Valle Hovin, og itillegg er Bergen synonymt med REGN :evil:

Men gamlegutta spilte fantatiskt som vanlig, så de små "problemene" jeg nevnte over vart ikke lagt merke til :-D
    Nå gleder jeg meg bare til albumet kommer!! HELL YEAH!!

Og en annen ting jeg må skrive.. Hva syns dere om hotell som sier prisen er 1100,- når jeg bestiller i februar. Men som skal ha 1840 når jeg betalte idag? Og i tillegg fikk vi ikke rommet før kl 15.15 igår. Og rommet.. var vell knapt vasket og ryddet de siste 3 månedene. :evil: Amatører på Strand Hotell!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sett poenget med å bli drita på konsert jeg heller. Det finnes ikke noe mere irriterende enn når folk går bakover, for å så presse seg forover igjen etter å ha kjøpt et par pils. Det er helt greit å ta 4-5 pils for å få fram det ekstra humøret, men å bli drita har jeg aldri skjønt. Bare idiotisk og ikke tøft i det hele tatt.

Hva med 100.000 på ekebergsletta neste gang?? Metallica selger det lett, tilogmed i Norge.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Bergen synonymt med REGN :evil:
    Hmmm, ikkje lenge siden KISS var i byen... Du skulle sett været da Eller Black Sabbath for noen år siden. Du skulle opplevd byen når den bader i sol og metal:twisted:

Når det gjelder alkoholinntaket til folk så var d bedre enn ka d pleier å være når folk har sittet å drukket utepils i timevis i solen. Og at det var midt i uken hjalp vel også på.
    For min del hører øl med til konserter, men ja en får ikkje mye ut av å starve rundt drittings.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke legge konserten til Bergen?
    Hvorfor skal Oslo være stedet hver bidige gang de store navna kommer for å spille i Norge?
    For min del, hadde det vært mye lettere å bare satt seg i bilen å kjørt en times tid, eller tatt toget, istedenfor å ordne fly å hotell.

Syns konsertplassen var meget bra.

Konserten i seg sjøl var helt grei, var min 11 konsert med de, men ikke den beste jeg har vært på.

Etter M&G så slapp vi inn til venstre for scenen, å der var lyden ikke mye å skryte av nei. Altfor mye bass der, hørte så å si kun basstrommene til Lars å spillingen til Rob, gitarene til James å Kirk, å vokalen til James, druknet fullstendig. Gikk litt lengre bak, å da blei det en del bedre ja.

Å måtte le godt, da dagen etter, trur det var i avisen BA, at de spilte en helt ny låt, som kom på den neste plata, Death Magnetic, å den sangen het Bread Fan, hehehehe.
    Tydligvis en som har gjort hjemmeleksa si

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på forhånd meget bekymret for at regnet skulle ødlegge hele konsertopplevelsen for meg, men regnet som kom, var det jeg brydde meg minst om. Verre var det med lyden, den var ikke noe særlig å skryte av. Vokalen var også meget ustabil der vi stod, hørte til tider så vidt hva Hetfield sang. Ikke lett å synge med for en som ble metallicafan for bare noe få år siden.

Det hjalp heller ikke at bergenserne fremstod som rene amatører til å arrangere store konserter. 2 innganger til ølsalget til 22000 holder bare ikke. Det var lovløse tilstander ved inngangene til tider. Var på Metallica i Århus i fjor, der var det 60 000 og null problem med ølsalg og dokø. Lyden var også av en helt annen dimmensjon der.(når den først kom i gang for 2.gang...)

22000 er også aaaaalt for mange på lille kuenga. Har vært på mange konserter, men denne gikk glatt av med seieren i klassen "best trengsel". Det hjalp heller ikke på med alle de zombidrita folka som kom skjeinende forbi på jakt etter en av de to inngangen til øltelta.

Men allikevel etter all sytingen så gir jeg konserten en femmer, for Metallica er jo bare vannvittig kuule å se live! Gleder meg til neste gang!

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •