Hva er egentlig så galt med SONY?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Som ny på forumet, så undrer jeg egentlig om hva er egentlig så galt med SONY, PS3, Blue ray...?

Det er så mange som er så negative til merket i enhver samenheng, og hvorfor får ikke Sony bedre tester en de gjør? Er det fordi de er populære å disse?
    De lager faktisk endel meget bra elektronikk, som er solid, god lyd og bra bilde... men selv da skal man finne en eller annen detalj som ikke er bra og som skal trekke ned i en samenliknings test med flere merker. Mine erfaringer med Sony, i gjennom snart 30 år (!) sier meg noe annet.

So come on.. fire.. target ready!

Palmedykker

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ikke så mange som sier Sony er dårlig? LCDene og PS3 får mye skryt.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett moment kan jo være at sony støtter blu-ray formatet som mange mener er veldig forbrukerfiendtlig (i forhold til HD DVD) pga. soneinndelig. Soneinndelig gjør at de store filmstudioene lett kan bestemme innhold, lanseringsdato, og ikke minst pris etter hvilken sone blu-ray-disken slippes i.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bedrifte Sony som får stryk for måten de driver på? Men her er vel alle store like ille. Microsoft har nok heller ikke rent mel å drasse rundt på.

Det negative er vel de som like Microsoft og vice versa.

VW60 har fått skryt

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Palmedykker, du høres ut som en kamerat av meg som sverger til Sony samme ****. Faren hans var også Sony frelst og har fortsatt ikke noe annet merke i huset.

Det er vel ingenting i veien med Sony selv om andre merker er bedre på enkelte ting.
    Jevnt over så leverer Sony bra produkter.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ivertfall at det ikke er noe galt med Sony's produkter.
    Jeg er kjempe fornøyd med produktene dems, og Sony får mye
    positivt på tester og noen ganger topp score også
    Også synes jeg menyene til de fleste Sony produkter er
    ganske enkle å finne frem i, iforhold til andre merker.
    Men det er jo selvfølgelig mye smak og behag dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Palmedykker, du høres ut som en kamerat av meg som sverger til Sony samme ****. Faren hans var også Sony frelst og har fortsatt ikke noe annet merke i huset.

Det er vel ingenting i veien med Sony selv om andre merker er bedre på enkelte ting.
    Jevnt over så leverer Sony bra produkter.
    Kan vel virke som at den eldre garde kansje har et mere godt forhold til merket. Jeg kjøpte min første SONY amp i 1978, etter det så har jeg vel hvert i gjennom endel produkter fra de, kameraer, kasettespillere, radioer mm. Men den yngre garde synes mere skeptiske til de, ikke minst de som skriver tester i blader.

Palmedykker

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palmedykker
    Kan vel virke som at den eldre garde kansje har et mere godt forhold til merket. Jeg kjøpte min første SONY amp i 1978, etter det så har jeg vel hvert i gjennom endel produkter fra de, kameraer, kasettespillere, radioer mm. Men den yngre garde synes mere skeptiske til de, ikke minst de som skriver tester i blader.

Palmedykker
    Sony eide jo markedet på walkman og gode CRT TV'er hvis du ser mange år tilbake.

Dagens flatfjernsyn og ES serien i surroundreceivere får gode kritikker, også i fagpressen.

Jeg har en billig Sony dvdspiller, digitalkompakt kamera, og en 32" LCD skjerm fra Sony. Er godt fornøyd med disse...og sony mini DV videokamera....

Newcomer Fez Dispenser sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på Sony of Sony, må du huske!

Sony har mangfoldige divisjoner som tar seg av de forskjellige produktene. Tenk på at Sony produserer

- Mp3-spillere
    - Fjernsyn
    - Hi-fi
    - Konsoller
    - Digitale kamera, både stillbildekamera og videokamera
    - Sikkert mye mye mer, som elektriske komponenter. Hvem vet, Sony har nok føtter i teflonpanneindustrien også

Mye av det Sony får på pukkelen for er den brukerfiendtlige holdningen når det gjelder Blu-ray og konsollene sine

- De lagde en mp3spiller som kun støttet Sony sitt proprietære format

- De gikk på blunder etter blunder under PS3-slippet. De er kjent for å reklamere for konsollen slik "den koster mye, men vi er sikre på at folk kommer til å kjøpe den selv om de må skaffe seg en ekstrajobb for å få råd til den!"

- De er kjente DRM-forkjempere

Det er dermed ikke sagt at de er særskilte, fordi "alle" store bedrifter bruker skitne taktikker for å spare penger osv. Men alt hatet mot Sony har bunn i at de har fått så mye oppmerksomhet for det negative de gjør.

De lager utsøkte digitale videokamera, og BRAVIA-fjernsynene er som kjent i toppklassen. Playstation-divisjonen har jeg derimot mindre sans for, personlig.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Når et sonyprodukt ikke blir best i test, betyr det som oftest at et annet produkt i samme test/prisklasse er bedre..... Slik er det med alle merker, det er ingen som lager kun testvinnere. Sony har mye gode produkter, men en del egne,snodige løsninger også, f.eks sine egne minnekort på kamera, som gjør at mange velger bort sony pga at de har SD-kort liggende fra før...
    Sony lager en del gode tv'er, men de har et ganske kjedelig utseende, som igjen gjør at mange velger f.eks Samsung. Design teller, uansett hvor godt produktet er ellers. Iallefall for de av oss som har dame i huset, eller bryr oss om at dyre ting ser dyre ut. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe problem med Sony ihvertfall, men de har fått gjennomgå etter at PS3 kom ut...mye på grunn av prisen (noe de prøver å gjøre noe med). Men jeg stoler fortsatt mest på japanerne når det gjelder holdbarhet og det meste av elektronikk, med tanke på at det meste blir jo lagd nede i japan uansett hvor det kommer fra:P.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Receiver

Jeg hadde en billig Sony Receiver. Den var utrolig dårlig. Byttet den i en billig Denon. Denon'en mye bedre. Begge Receiverene var i samme prisklasse.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel virke som at den eldre garde kansje har et mere godt forhold til merket. Jeg kjøpte min første SONY amp i 1978,
    Palmedykker
    Representerer vel også "den eldre garde" her (men det er utenpå?). Min erfaring med Sony er god japansk byggekvalitet. Den receiveren jeg kjøpte på 70-tallet spiller fortsatt hos datteren min. Kan ikke høre at den er blitt så mye dårligere heller. Dessuten liker jeg designet, iallfall på de litt mer påkostede tingene. Kan faktisk se en viss linje i designet fra 70-tallet til nå. Og så leverer produktene rett som det er riktig god lyd også!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Sony STR-DB830 receiver som jeg er rimelig fornøyd med.
    Vurderer å bytte den ut i en STR-DA5300ES som jeg får til knallpris men jeg sliter med å få tak i noen som har erfaringer med den...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er så mange som er så negative til merket i enhver samenheng, og hvorfor får ikke Sony bedre tester en de gjør? Er det fordi de er populære å disse?
    Får ikke Sony gode tester? På billedsiden synes jeg Sony ikke får annet enn toppresultater i tester.. De er kanskje ikke like ledende på lydsiden...

Personlig har jeg et meget godt forhold til Sony. Jeg har, og har hatt, mange Sony-produkter. Men jeg Har på ingne som helst måte et "kjærlighetsforhold" til kun ett merke. Jeg har produkter Sony, Philips, Yamaha, Denon, Toshiba, BenQ, Dali og B&W i "stallen" min :-) Det sagt så er Sony en av favorittene mine.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Ett moment kan jo være at sony støtter blu-ray formatet som mange mener er veldig forbrukerfiendtlig (i forhold til HD DVD) pga. soneinndelig. Soneinndelig gjør at de store filmstudioene lett kan bestemme innhold, lanseringsdato, og ikke minst pris etter hvilken sone blu-ray-disken slippes i.
    Det er ein myte at HD-DVD ikkje har soneinndeling. Det er akkurat lik mulighet for soneinndeling på HD-DVD som på Blu-ray. Det er opp til produsenten av disken å bruke sone eller ikkje. Svært mange Blu-ray-titlar er jo faktisk sonefrie. (Blu-Ray Region Code Info)

Dersom HD-DVD hadde kome ut som vinnar av formatkrigen hadde vi nok fort sett at filmselskapa ville slenge på soneinndeling på filmane!

Ein annan myte er at Blu-ray er eit sony-påfunn. Blu-ray Disc Association som har utvikla formatet består av mange produsentar, inkludert m.a. Pioneer, Panasonic, Samsung, Apple og LG. Ein ser ingen som dissar dei pga det her... :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid veldig mange Sony-produkter. Jeg liker spesielt deres hardware/knappe-design, som utstråler kvalitet og stødighet.

De har vært veldig langt framme på mobile dingser, batteriteknologi, crt, tape og mange andre felter.

Mange sider ved strategien til firmaet Sony gjør meg irritert og lite vennlig innstilt. De står i mine øyne ofte for forbruker-fiendtlige, proprietære og låsende løsninger.

De har aldri vært i stand til å levere en produktbrosjyre som gir mening for noen som faktisk er interessert i produktene.

De har (i tilfellet SACD) evnet å redusere kunnskapsnivået i befolkningen.

-k

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er brunevareverdenens Microsoft.

Noe som har gjort hvdvd/bd-saken litt vanskelig å bestemme seg i :?

Derfor håpte jeg ingen av dem vant, jeg håpte at VI vant. Akkurat slik vi vant dvd+/-r-saken.

Den andre tingen er jo at Sony bestemte seg for å slutte å lage TVer, og å kjøpe koreanske pc-skjermer for å selge som TV isteden. Med den markedsmakten de har er det like før de klarte å puffe plasma helt ut i kulden, men den krisen ser heldigvis ut til å være avverget nå.

Ellers er jo ikke folk så glade i Sony for at de kontinuerlig prøver å lage egne standarder for alt mulig, nevner i fleng minidisc, memorystick, bluray, beta, ATRAC, osv. Det de ser ut til å ha skjønt i hd-platekrigen er at de må la andre produsere avspillere, og der harde faktisk vært flinkere enn hddvd-gjengen. Hvis du kommer i butikken og det er to leverandører på én standard og fem på en annen standard tror jeg det betyr noe.

Kan snakkes mye om Sony.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har ikke enda fått et Sonyprodukt til å lyde slik jeg vil ha det i sammen med det jeg til en hver tid har hatt av andre stereoprodukter.Der grauter de til lyden.De høres best ut sammen med sine egne andre komponenter,og det til de grader.Må legge til at jeg ikke har hatt/prøvd noe av det de betegner som high end produkter fra merket,så et forbehold om at de oppfører seg anderledes i den enden kan jeg gjerne ta.
    Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen foto konkurrerer Nikon og Canon. Innen profersjonelt videoutstyr konkurrerer Sony og Panasonic. Sony har en solid annekjennelse for kvalitet i den bransjen. Bare som en liten opplysning :-D ..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •